Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi hallitus lopettaa ilmaisen sossurahan jakamisen - sen saamiseksi pitää ens vuoden alusta mennä töihin minne vaan

Vierailija
14.06.2023 |

Ootko miettinyt päiväkotien siivojan hommia? Se vois olla sun hommas ens vuoden alusta

"Tuleva hallitus aikoo patistaa töihin toimeentulotukea nostavat työnhakijat. Iltalehden tietojen mukaan ideana on lisätä toimeentulotuen nostamisen vastikkeellisuutta. Sen saamiseksi henkilön pitäisi tulevaisuudessa ottaa vastaan julkisen sektorin osoittamaa työtä tai muuta työtä.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/66d01a85-9a01-486f-8ba7-e0245b6a6…

Kommentit (1383)

Vierailija
801/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkin on pitänyt ottaa mitä tahansa töitä vastaan. Ei tämä nyt mikään aivan uusi keksintö ole. Nykyisin pitäisi olla heti kova palkka ja hieno titteli, että jotkut vaivautuvat työelämään. 

Vierailija
802/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana minäkin asuin solussa, mutta nykypäivänä niihin eivät suostu opiskelijatkaan. Puhumattakaan muun ikäisistä, joten turha elätellä tuollaisia fantasioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijana minäkin asuin solussa, mutta nykypäivänä niihin eivät suostu opiskelijatkaan. Puhumattakaan muun ikäisistä, joten turha elätellä tuollaisia fantasioita.

Jos annetaan vaihtoehdoiksi katu tai solu.

Vierailija
804/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei tule voida pakottaa soluasuntoon tai asuntoloihin jos on elänyt ihmisiksi, eikä hakannut vuokra-asuntoaan kirveellä palasiksi. Jokaisella on oikeus omaan rauhaan. Eli köyhillä on oltava oikeus halutessaan yksiöön. Yksiöt on pieniä ja ei liikaa vaadittua että ihmisellä saa edes sellainen koti olla. Ne ketkä ovat luonteeltaan sellaisia että viihtyvät kimppakämpissä niin muuttakoot sellaisiin, mutta ei kaikki tykkää tuntemattomien kanssa asua samassa asunnossa. Ymmärrettävää

Ei tule, mutta voidaan pakottaa. Tampereella oli juna-aseman vieressä se opiskelija talo, pieni asunto ja kaikilla oma suihku/vessa. Äänieristys seinissä vain oli heikko. Eikö tuollaisia asuntoja voisi tehdä hyvällä äänieristyksellä? Itse vain vierailin siellä kaverin luona joskus aikoinaan, mutta ei se tila, vaan rauha ja ysityisyyden olemassa olo?

Vierailija
805/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teltassa olisi saanut opiskeltua paremmin ja vituttanut vähemmän?

Vierailija
806/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin päiväkodissa apulaisena 98-99 ollessani 18 v työtön. Sain ihan palkkaa se oli tukutyöllistetyn paikka. Nyt olen 47 v kahden lapsen th ja työtön jälkeen....Takana mm 15 v suuressa it alan yrityksessä ulkomailla ja Suomessa pätkiä päiväkodissa. Samaako menisin nyt tekemään ilmaiseksi? Saamme myös toimeentulotukea lasten kanssa.

Vierailija
807/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikataulusta kysymys: miten niin ensi vuoden alusta? Ei missään ole niin sanottu. Taitais tulla lakien säätämisessäkin melkoinen kiire.

Vierailija
808/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossupummin itku on musiikkia korville.

Ilman korvia et tule kuulemaan edes omaa itkuasi...

Vierailija
809/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin päiväkodissa apulaisena 98-99 ollessani 18 v työtön. Sain ihan palkkaa se oli tukutyöllistetyn paikka. Nyt olen 47 v kahden lapsen th ja työtön jälkeen....Takana mm 15 v suuressa it alan yrityksessä ulkomailla ja Suomessa pätkiä päiväkodissa. Samaako menisin nyt tekemään ilmaiseksi? Saamme myös toimeentulotukea lasten kanssa.

Kyllä nyt heittää sulla matematiikka pahemman kerran.

T: mies 48v.

Vierailija
810/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on se sosiopaattinen ajattelu. No, karma kantaa. 🙏🏻 Jokainen meistä sairastuu ja/tai vanhenee ennen pitkää ja on avun varassa. Pahaa saa aina palkkansa.

Vierailija
811/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mennään noin vain töihin kun kukaan ei palkkaa?

Tarkoitus on saada lähes ilmaisia työntekijöitä, tämä maa ei toimi ilman ilmaistyötä.

Vierailija
812/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nurinkurista, mistä ne kannustinloukut tuntuu nyt löytyvän - itse olen aikuissosiaalityössä töissä ja en näe, että toimeentulotuen velvoittavuuden lisäämisellä tai perusosan leikkauksilla olisi valtavaa työllistävää tai julkista taloutta vahvistavaa vaikutusta. Kurjistava vaikutus tällä varmasti on, koska ainakin omassa asiakaskunnassa moni ottaa sen leikkauksen ja koittaa vaan sitten selvitä vähemmällä rahalla. Vuokravelkoja ja laskurästejä tulee ja niitä haetaan sitten harkinnanvaraisena toimeentulotukena hyvinvointialueelta. Ja tohon pitkäaikaisten toimeentulotuen saajien porukkaan mahtuu paljon niitä, jotka tarvitsee ihan muunlaista tukea kuin työkkärissä ihmettelyä. Palvelut toimii jo nyt riskirajoilla ja avun saaminen kestää, mikä lisää näiden leikkausten epäoikeudenmukaisuutta.

Vierailija
813/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo varmaan itkeä nyyhkyttää joka ilta tyynyynsä, kun tätä samaa pakkotyötä ei voi laajentaa koskemaan yksityistä sektoria. 

Kyllä se tuokin vielä tulee olemaan ihan tavallista.

Vierailija
814/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöa soluasunnossa on oikeus esim kuunnella stereoita 7-22. Itse kuuntelen oopperamusiikkia.

Tässä taitaa olla se yksi ongelma asuja? "Minulla on oikeus" ja minulla on väsy sekä tentti aamulla. Mutta vitut minun opiskelusta, onhan kyseessä sinun lempi opereto. Vähän naisellista sinun sairas narsismi?

Vierailija
815/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt halutaan työttömät töihin, että Suomi rullaa. Sairaaloissa ja vanhustentöissä ja muualla on paljon töitä mihin ei hae työntekijöitä. Nämä paikat halutaan täyttää.

Vierailija
816/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo varmaan itkeä nyyhkyttää joka ilta tyynyynsä, kun tätä samaa pakkotyötä ei voi laajentaa koskemaan yksityistä sektoria. 

Kyllä se tuokin vielä tulee olemaan ihan tavallista.

Pakkotyö, pakkomuutto......seuraavana pakkosterilisointi? "heikomman aineksen" karsiminen? lopullinen ratkaisu? keskitysleirit?

Vierailija
817/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta koska muutamme Suomesta pois.Mutta on helppo nähdä miltä kaupunkien keskustat tulevat näyttämään.

Vierailija
818/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos monisairas jaksaa istua koko päivän koneella ja tällä palstalla, sellaisen vois työllistää seurakunnan toimistoon konttorihommiin

Onko sinulle tullut esimerkiksi mieleen, että palstalle voi kirjoittaa maatessaan? Millä työpaikalla saa tehdä työt maaten?

Toinen on juttujen taso. Päihdeörvelökin saa kirjoitettua settiä palstalle, mutta onko setin taso sellaista, jota halutaan työpaikoille? Esim. erään pilvihöröttäjän krypstiset jutut. Onnea hänen asiakkailleen :p

Konttorihommiin ovat koulutetut merkonomit ja tradenomit, joille maksetaan palkkaa paikasta riippuen moin 2000-2400 euroa/kk

Ja kun täällä kuulutetaan sitä itsensä elättämistä työllään niin nuohan siis ovat niitä töitä joilla ei elätä ainakaan pk-seudulla. Ehkä hetken nuorena mutta jos kaipaa perhettä tai muuta niin pitää etsiä jo muuta työtä. Konttorihommiin siis ei niitä kouluttamattomia työttömiä kannata laittaa, siitä ei hyödy kukaan.

Vierailija
819/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mennään noin vain töihin kun kukaan ei palkkaa?

No kyllä sitä jotain puuhaa keksitään. Vaikka tien varsien siivoamista, mummojen ulkoiluttamista tms.

Kaikki tässä mainittu vähäinen silpputyö pitäisi kuitenkin organisoida virallisesti. Eli pitää olla työnantaja ja palkanmaksaja tai jotakin sen tapaista. Kuka menee valvomaan "työntekijöitä"  moneen eri paikkaan samaan aikaan? Ja entä vakuutus, joka työnantajan pitäisi ottaa jokaista alaista varten, sillä työssä voi sattua tapaturmia? Työntekijän pitää myös voida päästä vessaan tarvittaessa ja jonkinlainen taukotila pitäisi olla. Entä liikkuminen yhdestä työpisteestä (puisto, metsänreuna, tienvarsin jne) seuraavaan? Joissakin sairaaloissa ja hoitokodeissa on ehkä mahdollista järjestää asvustavaa työtä työttömille. Joku voi taluttaa  potilaita vessaan, syöttää vuodepotilasta (se on hidasta) tai ulkoilla laitoksen pihalla vanhuksen kanssa. Tosin laitoksissa asukkaat eivät ehkä juuri pysty liikkumaan.

Vierailija
820/1383 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rappukäytävät. Kesäisin jokamiehenoikeudet ja luonto.

Metsä mieluummin kuin huonot työsuhteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme