Uusi hallitus lopettaa ilmaisen sossurahan jakamisen - sen saamiseksi pitää ens vuoden alusta mennä töihin minne vaan
Ootko miettinyt päiväkotien siivojan hommia? Se vois olla sun hommas ens vuoden alusta
"Tuleva hallitus aikoo patistaa töihin toimeentulotukea nostavat työnhakijat. Iltalehden tietojen mukaan ideana on lisätä toimeentulotuen nostamisen vastikkeellisuutta. Sen saamiseksi henkilön pitäisi tulevaisuudessa ottaa vastaan julkisen sektorin osoittamaa työtä tai muuta työtä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/66d01a85-9a01-486f-8ba7-e0245b6a6…
Kommentit (1383)
Olen tutkitun tiedon mukaan parhaassa iässä työmarkkinoilla. Olen hiukan yli 50. Pitkä työura takana alalla, jossa on huutava työvoimapula. Mielestäni työikää jäljellä vielä vuosia, ja on myös terveyttäkin tehdä vielä töitä. Olen muuttamassa paikkakuntaa, mutta uudelle paikkakunnalle menen työttömäksi, koska en kelpaa töihin. Ei kutsua edes haastatteluun, varmaankin syntymävuoden takia. Olen lähettänyt kuukauden aikana 18 hakemusta, eli kaikkiin avoimiin paikkoihin, joihin olen kelpoinen. Täytyy todeta, ettei ole töitä edes niille, jotka haluaa töitä tehdä, miten Orpo meinaa väkisin työllistää kaikki työttömät. Kiusantekoa, ei pelkästään työttömille vaan niille Orpon rakkaille yrittäjille.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ilmaistyötä ilman työsuhteen etuja. Kuka enää palkkaa siivoojaa, jos kunta järjestää sellaisen toimeentulotuen hinnalla= max.500e/kk.
Ymmärrän huolen, mutta kuka olisi niin pöljä, että haluaisi tuollaisen siivoojan? Ymmärrätkö miten huonolaatuista tuollaisen töihin osoitetun henkilön siivouksen jälki on, verrattuna alan osaajaan. Siivoojissa on nimittäin eroja. Hyvästä siivouksesta kannattaa maksaa. Ainoa etu töihin osoitetussa heikkolaatuissa siivoojassa on se, että hänen jäljiltään lattialla on roskien lisäksi köyhien ihmisten kyyneleitä, joita kokoomuslaiset tarvitsevat elääkseen.
Jatkossa aion hankkia hurjan määrän ulkomaan kontakteja ja sidonnaisuuksia. Katsotaan, tekeekö vielä mieli palkata valtiolle VÄKISIN!