Uusi hallitus lopettaa ilmaisen sossurahan jakamisen - sen saamiseksi pitää ens vuoden alusta mennä töihin minne vaan
Ootko miettinyt päiväkotien siivojan hommia? Se vois olla sun hommas ens vuoden alusta
"Tuleva hallitus aikoo patistaa töihin toimeentulotukea nostavat työnhakijat. Iltalehden tietojen mukaan ideana on lisätä toimeentulotuen nostamisen vastikkeellisuutta. Sen saamiseksi henkilön pitäisi tulevaisuudessa ottaa vastaan julkisen sektorin osoittamaa työtä tai muuta työtä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/66d01a85-9a01-486f-8ba7-e0245b6a6…
Kommentit (1383)
Onlyfansiin töihin pyllyä keikuttamaan.
Tässäpä teille ennustukseni.
Seuraavan vuosikymmenen aikana Suomen talous ja yhteiskuntarauha tulee kokemaan aikoja jolloin jopa kokoomuksen kannattajat oppivat kantapään kautta yhden faktan:
(Ansiosidonnainen) työttömyysturva ja turvaverkot eivät ole olemassa työttömien vaan niiden kokoomusta äänestävien hyväosaisten ja näiden lasten turvallisuuden varmistamiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sun lapsi kaatuu uimahallissa niin työtön laittaa sille laastarin.
Kun se hukkuu orjan silmien edessä niin tämä kohauttaa syystäkin olkapäitään.
"En minä osaa edes uida saati sitten että olisin suorittanut minkäänlaista hengenpelastuskurssia.
Hukkuisin itsekin jos tuonne hyppäisin.
Minut vaan pakotettiin tänne kun pätevälle olisi pitänyt maksaa."
On teillä ihme fantasiat kyllä.Tuskin ketään laitetaan koulutusta vaativille aloille,saatte tehdä niitä yksinkertaisimpia apuhommia.Toinen vaihtoehto on olla hakematta toimeentulotukea.
Kun niitä aloja ei ole ainuttakaan jäljellä johon vois ilman ammattitutkintoa tai lupakorttia työllistyä v 2023. Vielä 20v sitten oli. Kaikki on muuttunut, sitä ei moni usko. Mihinkään ei SAA palkata ilman ammattipätevyyttä. Ei edes vanhuksen vaipanvaihtajaksi. Ei roskan lakaisijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttu on kaupassa töissä ja sanoi, että kaupungin ja valtion työntekijöitä on siellä ostoksilla pitkin päivää lusmuamassa.
Kyllä voidaan irtisanoa porukkaa.
Nuo tallentuu kaupan valvontakameroihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksei yrittämisestä tehty helpompaa?? Mieluummin uhataan tukien leikkaamisella kuin vahingossakaan tuettaisiin uusia yrityksiä alkuun. Itse perustaisin yrityksen heti, jos yrittäjän sosiaaliturva olisi hädän tullen parempi.
Yrittäjän tulee pärjätä sillä yrittämisellä eikä millään tuilla! Jos ei ole edelletyksiä yrittäjäksi niin olet samassa asemassa sossupummien kanssa!
Sulla on maailmasta vielä paljon opittavaa!
En mä kyllä naisena haluaisi asua yksin omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
siivoojia aina tarvitaan, roskia kerätä maastoista, kaduilta jne, löytyy varmaan vaativampaakin työtä
Kuka tai ketkä organisoivat ison porukan työt ja toimivat työnjohtajina? Mikä taho kustantaa huomioliivit, työhanskat ja roskienkeruuvälineet? Taukojen sekä ruokailun järjestäminen? Työtuntien kirjanpito?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksei yrittämisestä tehty helpompaa?? Mieluummin uhataan tukien leikkaamisella kuin vahingossakaan tuettaisiin uusia yrityksiä alkuun. Itse perustaisin yrityksen heti, jos yrittäjän sosiaaliturva olisi hädän tullen parempi.
Voihan yrittäjäkin saada toimeentulotukea
Ainoastaan muutaman kuukauden, sinä aikana on saatava joko yritys kannattavaksi tai lopettaa sen toiminta. Jos sen jälkeenkin jatkaa kannattamatonta yritystoimintaa, Kela alentaa tt-tukea ja ilmoittaa asiasta sosiaalitoimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttu on kaupassa töissä ja sanoi, että kaupungin ja valtion työntekijöitä on siellä ostoksilla pitkin päivää lusmuamassa.
Kyllä voidaan irtisanoa porukkaa.
Ala-asteen opettaja oli jo klo 14.00 ostoksilla syksyllä kauppakeskuksessa. Voi jukolauta
Naapurin rehtorin työpäivä loppuu klo 13. Viimeistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjän tulee pärjätä sillä yrittämisellä eikä millään tuilla! Jos ei ole edelletyksiä yrittäjäksi niin olet samassa asemassa sossupummien kanssa!
Ja sulla. Kun teet 30 vuotta työtä 2400 bruttopalkalla niin saat eläkettä 1500 - verot eli 1200 netto.
Tuo ei onneksi koske minua, koska en saa toimeentulotukea vaikka tarvetta olisi. Välttyypä tässä ainakin joiltain toimenpiteiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hätää. Osaan kyllä haastattelussa osoittaa olevani sellainen viisastelija ja ilkeilijä että kukaan ei takuulla palkkaa.
paskahommia löytyy aina tuollaisille vatipäille
Voi kysyä haastattelussa että : "millonkas pikkurouvan pieokainen syntyy?"
Vierailija kirjoitti:
Hyvä päätös uudelta hallitukselta! Nykytilanne on täysin kestämätön. Ihmiset jäävät kotiin loisimaan yhteiskunnan piikkiin jos sitä omaa unelma-ammattia ei tulla tarjoamaan sinne kotisohvalle. Ei ymmärretä, että sitä itselleen mukavampaa työtä etsitään samalla kun sen aikaa tehdään sitä työtä mitä on tarjolla ja elätetään itse itsensä. Ei yhteiskunnalla ole varaa elättää kaikkia näitä unelma-haihattelijoita jotka ei suostu töihin kuin vain jos se sattu sillä hetkellä olemaan kivaa ja kiinnostavaa. Muut sitten maksaa kulut jotta nämä saavat lusmuta kotona.
Sinulla on kummallinen fiksaatio, etten sanoisi pakkomielle, tähän loisimiseen ja loisiin. Loi-loi vaan sullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sulla. Kun teet 30 vuotta työtä 2400 bruttopalkalla niin saat eläkettä 1500 - verot eli 1200 netto.
Ja jos on kesämökki niin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin
Palveluseteli siivous lopetettiin
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000009278732.html
Ja omaiset ei auta nyt kun valtio leikkaa taas nuoremmilta.
Varmaan aika moni köyhä on äänestänyt persuja koska rasismi.. eivät varmaan ole tyytyväisiä näihin päätöksiin.. no kiintiöpakolaisia tulee se muutama sata vähemmän.. sehän kompensoi omien tulojen menetystä?? Ei siis siirrykään rahat oman maan köyhille.. söis :)
(Ansiosidonnainen) työttömyysturva ja turvaverkot eivät ole olemassa työttömien vaan niiden kokoomusta äänestävien hyväosaisten ja näiden lasten turvallisuuden varmistamiseksi
Vuoteen 2033 mennessä nimenomaan ne hyvätuloiset joilla on korkeat tulot, omaisuutta ja varaa nauttia leveästä elämästä huomaavat omakohtaisesti varsinkin lastensa kautta että työttömyysturva ei suinkaan ollut vastikkeetonta.
He eivät vain tällä hetkellä tajua lainkaan olevansa itse juuri se ryhmä joka sai rahoille suurimman vastineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen, ihan jokainen, yrittäjä Suomessa saa jonkinlaista tukea. Suoraan tai välillisesti.
Se mitä tiedän joistain pakkotyöllistetyistä niin ei ne mitään tuota kenellekkään siellä työtoiminnassa. Ovat vaan tyhjänpanttina, kenties tiellä. Eli idea että he " antais jotain takas yhteiskunnalle" on äärettömän naiivi ajatus joka perustuu tietämättömyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sun lapsi kaatuu uimahallissa niin työtön laittaa sille laastarin.
Kun se hukkuu orjan silmien edessä niin tämä kohauttaa syystäkin olkapäitään.
"En minä osaa edes uida saati sitten että olisin suorittanut minkäänlaista hengenpelastuskurssia.
Hukkuisin itsekin jos tuonne hyppäisin.
Minut vaan pakotettiin tänne kun pätevälle olisi pitänyt maksaa."
On teillä ihme fantasiat kyllä.Tuskin ketään laitetaan koulutusta vaativille aloille,saatte tehdä niitä yksinkertaisimpia apuhommia.Toinen vaihtoehto on olla hakematta toimeentulotukea.
Mitä koulutusta tarvitaan uimavalvojan hommaan? Siinähän vain valvotaan ihmisten uimista, ei muuta.
Oliko tämä vitsi?Ei kai kukaan ole noin tyhmä.
Ala-asteen opettaja oli jo klo 14.00 ostoksilla syksyllä kauppakeskuksessa. Voi jukolauta