Miten ehditte laittautua kun on pieni lapsi?
Joillain on hiukset ja meikit laitettu sekä nätit vaatteet yms. Kaunis koti.
Itse kerkeän jossain vaiheessa laittaa nopeasti kulmiin väriä ja ripsaria. Siinäpä se..
Tuntuu että siivoan koko päivän, mutta ei silti ole siistiä.
Kommentit (20)
Mulla oli puoliso joka osallistuu kodin ja lapsen hoitoon.
Suosittelen muillekin pitämään miehen tyytyväisenä niin siitä on jotakin hyötyä 😉
N38
Ne jotka kokevat sen laittautumisen tärkeäksi niin ehtivät. Ei kaikki välitä vaikka vauva huutaisi pää punaisena vieressä jos äidin pitää saada meikit naamaan ennen uloslähtöä. Mistä päättelet että kaikilla muilla on kaunis koti? Kuinka monen pienen lapsen kotiin olet päässyt yllätysvierailulle. Vieraita ja kuvia varten kodit on tietysti aina siistitty.
Meitä on kaksi vanhempaa, niin molemmille jää aikaa tehdä juttuja, jotka ilahduttaa itseä ja toista.
Hätäisesti. Tosi sen ei ole väliä kun lapsikin todistaa, että sain jo.
Kukaan ei oikeasti siivoa tai kanna lasta 18 tuntia päivässä. Varmasti löytyy 5 minuuttia sieltä täältä päivän aikana harjata hiukset ja sipaista ripsiväriä ja huulipunaa.
Vien pennun naapuriin ja pikameikin jälkeen terdelle kolmatta uutta iskää uudelle pienelle etsimään!
Minttu, 24
Vierailija kirjoitti:
Vien pennun naapuriin ja pikameikin jälkeen terdelle kolmatta uutta iskää uudelle pienelle etsimään!
Minttu, 24
*Timo, 52
Kun olin jo aloittanut työt perhevapaiden jälkeen, heräsin pakostakin ennen lasta ja laittauduin kuten ennenkin. Lapsi lähti sitten isänsä kanssa päiväkotiin. Kun olin vielä kotona, lapsi sitteriin/syöttötuoliin/leikkimään lattialle ja laittautumispuuhiin. Jos nyt sattui olemaan sellainen päivä, että lapsi halusi huutaa sylissä jatkuvasti, sitten oli ja jäi laittautumiset välistä.
Ehdin laittautua koska mieheni myös hoitaa lasta. Mies siivoo todella usein koska minä hoidan useammin lasta. Mieheni on aika tehokas enkä välillä ymmärrä miten voi tehdä kaiken niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei oikeasti siivoa tai kanna lasta 18 tuntia päivässä. Varmasti löytyy 5 minuuttia sieltä täältä päivän aikana harjata hiukset ja sipaista ripsiväriä ja huulipunaa.
No niinpä!
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen muillekin pitämään miehen tyytyväisenä niin siitä on jotakin hyötyä 😉
N38
Täh?!? Noin keskenkasvuista ukkoa en oman kattoni alla kattelis.
Vierailija kirjoitti:
N38
Miksi "oli", jos se oli niin osallistuva ja tyytyväinen?
Onneksi oma mieheni tajuaisi hoitaa oman lapsensa, vaikka hakkaisin häntä päivittäin kepillä.
Miksi ei onnistuisi. Kai sitä, voi laittautua samalla, vaikka taaperot pyörii ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
N38
Mistä tiesit, että se toimii noin? Hehe. No tiesit kyllä. Hyvä, kun viisaana kerrot tyhmille.😂
Joo, oon mies, en tyhmä.
Joo. Tarviiks äidin laittautuu?
Mä kyselen miehenä "tyhmiä"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Täh?!? Noin keskenkasvuista ukkoa en oman kattoni alla kattelis.
Höh. Ook sä vähän keskenkasvunen? Pidä mies sopivasti tyytyväisenä, mies haluaa pitää sinut tyytyväisenä, hoitaa lasta jne...
Hehe. Joo. Mä oon vissiin kanssa "tyhmä" mies.
Mä vähän ihmettelen että miksei onnistuisi, ei siihen mene kuin maks vartti? Eikö lapsi voi sen aikaa vaikka tuijottaa turvakaukalossa minua kylppärin lattialla ja jos huutaa niin kai pystyy hetken huutamaan ihan omineenkin? Eikai siitä rikki mene? Tai sitten kantoliinaan huutamaan niin on kumminkin lähellä.
Mulla menee suihkussa käymiseen, hampaiden pesuun, tukan harjaamiseen, meikkaamiseen sekä ajatuksella pukeutumiseen ainakin 30 minuuttia. Käytännössä pidempi aika, kun lapsi keskeyttää vähän väliä ja unohdan mitä olin viimeksi tekemässä. Sitten kun tähän lasketaan mukaan tavaroiden haeskelu (meikkipussi, hiusharja tai se kiva paita, jokin on aina hukassa) niin aikaa koko settiin menee varmaan todellisuudessa 45 min. Hyvin harvoin pystyn käyttämään noin paljon aikaa, joten teen vain välttämättömät ehkä 10 minuutissa. Siinä ei paljon saada aikaan, korkeintaan en näytä ulos lähtiessä ihan pultsarilta. Onneksi mulla on hyvä iho ja äiti-ihmiseksi olen tavallaan luonnonkaunis, mutta kyllä laittautuminen on jäänyt murto-osaan siitä mihin ennen lapsia oli mahdollisuus.
Tämä rehellinen vastaukseni erityisesti niille, joiden mielestä 5 minuutissa ehtii vaikka ja mitä.
Kun lapsi nukkuu.