Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka olet ylipainoinen, millä ruuilla olet mielestäsi lihonut?

Vierailija
13.06.2023 |

Oliko se esim. pikaruoka, makeat ruuat vai jotain muuta?

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsäännöllisellä syömisellä.

En syö aamiaista, saatan syödä vasta myöhään iltapäivällä.

En laita ruokaa vaan napsin töitä tehdessä jotain.

Aina on kiire ja päivät venyvät pikkutunneille, syön yöpalaksi pullaa ja karkkia.

Jos söisin sitä ruokaa mitä koulussa tarjotaan ja pieniä määriä niin voisin olla hoikka.

Mulla pitäis olla keittäjä kuten kouluissa on.

Vierailija
82/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini. Valtavat määrät punaviiniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruualla. Teen hyvää ruokaa, enkä halua että tulee ruokahävikkiä, niin syön sen viimeisen hitusen aina. Samalla tavalla lihoi mummonikin ;-)  mummolla tosin oli paljon parempi itsekuri, joten hän myös laihtui pois sen minkä oli lihonut. Itse laihduin 10kg liikuntaa lisäämällä ja vähentämällä ruokailukertoja (kun olin koiran kanssa lenkillä silloin kun olisin normaalisti syönyt), mutta koira vanheni ja laiskistui ja niin minäkin.

Syön liikaa, siis kaikkea.

Vierailija
84/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista ruokaa mä syön, mutta paljon. Viime aikoina olen syönyt mm. tofukasviswokkia riisin kera, dal-kastiketta&riisiä, tofu palak paneeria, pastaa&pestoa, kikhernepataa, tofua&paistettuja perunoita ja kasvispihvejä keitettyjen perunoiden kanssa. Mulla on vaan annoskoot isoja ja en tule millään kylläiseksi. Esim annos, jossa on 250g wokkivihanneksia ja 200g tofua sekä 100g riisiä menee ihan heittämällä alas ja sen jälkeen ois tilaa vielä jälkiruuallekin, jos harrastaisin sellaisia. Herkkuja mä syön niin harvakseltaan ja pieniä määriä, että jos mä vaan söisin tavallista ruokaa vähemmän, niin en takuulla lihoisi. Toinen mikä pitäisi jättää pois on kahvimaito. Juon paljon kahvia ja laitan reilun lorauksen kauramaitoa mukaan. Siinäkin on yllättävän paljon kaloreita.

Vierailija
85/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormoonit, stressi, vähäinen hikiliikunta ja epäsäännöllinen syöminen. Tutkitusti olen säästöliekillä koko ajan.

MIten ihmeessä tuo säästöliekki on tutkittu ja todettu?

Vierailija
86/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään yksittäisellä ruoalla vaan syömällä liikaa kaikkea.

Vierailija
87/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

130 kiloinen työkaveri ihmetteli tässä taannoin kun luetteli oppikirjamaisesti mitä päivän mittaan syö, mutta unohti mainita karkkien, keksien, ja limsojen mättämisen joka välissä, sekä suuret annokset ruokaa.

Sitten hän käy joka päivä koiran kanssa kilometrin lenkillä ja polvet ja lonkka paskana ja kolesterolia huipussaan..

Vähän nauroin partoihini.

Tähän voisi sanoa, että hoida omat asiasi.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Vierailija
88/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa makean, erityisesti suklaan ja keksien mussuttaminen. Asun niin korvessa, ettei pikaruokapaikoissa tule käytyä kuin pari kertaa vuodessa. 

Siis syön ihan älyttömiä määriä makeita herkkuja. Joskus saatan syödä myös liian isoja ruoka-annoksia, mutta jos ongelma olisi vain se, että joskus harvoin ylensyön ison annoksen, niin en todellakaan olisi näin ylipainoinen. Söisin vähintään suklaalevyn päivässä. Vähintään. Joka päivä. 

En syö nälkääni, mutta mussutan sitä makeaa koko ajan. Ruokien välissä keksejä kahvin kanssa ja muuta typerää. Olen ihan täysin sokerikoukussa, enkä osaa olla mussuttamatta koko ajan jotain. Söisin edes jotain terveellisempää, mutta ei, sitä ainaista sokeria. 

Vierailija
89/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin sairauden takia, mutta jos jokin ruoka olisi syynä lihomiseen, se olisi suklaa. Muuten syön terveellisesti ja pieniä annoksia.

Vierailija
90/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipseillä

Vierailija
91/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeillä...

Syön ja liikun saman verran kuin ennenkin , mutta lääkkeet turvottivat minut kaskelotin kokoiseksi.

Piti valita olenko sekaisin ja laiha vai rauhassa itseni kanssa ja lihava.

Vierailija
92/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta, juustot. Tottakai myös herkut silloin tällöin, mutta noita kahta ekas syön arkena liikaa.

Vierailija
93/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin valmisruuilla, ravintoköyhää höttöö monet. Kalorisuosituksista sen verran että itse laihdun vain n. 650 - 1100kcal vhh dietillä, liikunnalla ei näytä olevan juurikaan vaikutusta. Yksi syy lihomiseen oli myös entiset liikuntatottumukset ennen koronaa, silloin liikuin vuosia parituntia päivässä, ruokailutottumukset (kalorimäärä) säilyi samana kun lopetin harrastukset.

Myös 2000 kcal:n päiväsuositus on täyttä huuhaata (165cm perusaktiivinen, arvio älykellon/sovelluksen perusteella), alan lihomaan jo kun 1500 kcal päivä ylittyy. Kilpirauhasissa ei ole vikaa, yksilöllistä.

Vierailija
94/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa rasvaa, hiilareita, herkkuja ja karkkia, liian vähän kasviksia. Luulin esim. vuosikausia, että minulla on karkkipäivä kerran viikossa. Nyt jälkeen päin kun asiaa on miettinyt tarkemmin, ostin aina perjantaisin ison säkin irtokarkkeja ja söin niitä myös lauantaina ja usein sunnuntaisinkin.

Vierailija
95/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole mielipideasia vaan fakta. Syömällä ruokaa liikaa liikkumiseen nähden. Pystyn liikkumaan niin vähän että pitäisi olla nälässä koko ajan jotta paino pysyisi kevyenä. Koen kuitenkin elämän mielekkäämmäksi hieman ylipainoisena ja saamalla syödä riittävästi ettei ole nälkä, kuin nälissään mutta pienemmällä painolla. 

Vierailija
96/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriherkut joita syön kausittain joka päivä, viikkoakaan en onnistu olemaan ilman. En tosin ole ylipainoinen, mutta jos sokeriherkut jäisi pois, olisin suorastaan kuivakka. Ei riitä 200g suklaalevy, vaan tasoa litra jäätelöä ja 300g suklaata per päivä. Jos leivon niin helposti vetäisen koko leipomuksen nassuun.

Rehti sokerikoukku, vastaavaa kuin alkoholismi.

Vierailija
97/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomisella, en millään syömisellä. Alkoholilla siis.

Vierailija
98/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia ollenkaan enkä syö paljoakaan sokeria sisältäviä tuotteita. Ns. pikaruokaa syön erittäin harvoin. Liikun kohtalaisesti, hissittömän talon 3.s kerros, ei autoa, bussipysäkille noin 600m. Minulla ei ole mitään sairauksia. Joten vastaus täytyy yksinkertaisesti olla liian suuret annoskoot kulutukseen nähden.

Vierailija
99/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen ruoka, joka vaan maistuu vähän liian hyvin. Viikonloppuisin menee viiniä. Karkkeja en puputa lainkaan enkä sipsejä, suklaatakin suunnilleen vain jouluna. Mutta päiväkahvia en osaa juoda pelkkänä kahvina, vaan sen kanssa menee aina vähintään voileipä, tai sitten jokin pulla, leivos tai vaikka jäätelö.

Aloin lihoa muutettuani yhteen mieheni kanssa. Ennen tein ja söin kevyempiä ruokia, enkä juurikaan lipitellyt alkoholia. Sen huomaa aina, jos olen viettänyt pari viikkoa yksikseni tai omissa sukulaisissa, niin joka kerta häviää parisen kiloa. Ne vaan hiipii sitten takaisin, jollei pidä varaansa. Olen kyllä alkanut laihtua, kun olen tiedostanut ongelman ja yritän pitää ainakin sen viininjuonnin kohtuullisempana. Melkein kymmenen kiloa on lähtenytkin jo, mutta hidasta tämä on. Ei haittaa, kuuluu olevan terveellisempää laihtua hitaasti.

Vierailija
100/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun syytätte yhtä ainetta, esim sokeria leipää, lihoamisestanne, ette tule ikinä laihtumaan. Ette ikinä.