Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka olet ylipainoinen, millä ruuilla olet mielestäsi lihonut?

Vierailija
13.06.2023 |

Oliko se esim. pikaruoka, makeat ruuat vai jotain muuta?

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa hiilihydraatteja! Jätin hiilihydraatit ihan minimiin niin paino alkoi tippumaan sekä myös pienensin vähän annoskokoja.

Nykyisin syön lähinnä salaatteja,vihanneksia,lihaa,hedelmiä... perunaa,riisiä ja makaronia syön yhä mutta todella vähän. Karkkia syön max kerran viikossa.

Vierailija
122/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit ja makeat leivonnaiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 4kg ylipainoinen. Istumatyö, joten kulutus pientä. Olen lihonut varmaankin syömällä liian rasvaista ruokaa/herkkuja tasaisesti liikaa. En ahmi. Esim. tänään herkkuja terveellisen ruuan lisäksi: pieni croissant, 2 keksiä ja 30g suklaata. Sinänsä ei jättimäinen määrä, mutta kun tämä toistuu useita kertoja viikossa niin ylimääräistä rasvaa kertyy kroppaan.

Toinen juttu: bileillat. Niitä harvoin, mutta alkoholi lihottaa ja lisää himoa roskaruokaan.

Vierailija
124/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumatyö ja kilpirauhasongelmat.

Vierailija
125/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaisella pikaruoalla. Välillä kolmekin kertaa viikossa pizzaa ja hampurilaisia ja ranskalaisia. Lisäksi sitten töissä herkkujen napostelua yms.

Vierailija
126/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruualla,kyllä kebab tai tai pitsa vaan hakkaa jotkut keitetyt perunat ja nakkikastikkeen.

Juon myös limsaa ja siideriä paljon.

Vierailija
127/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysaikana mulla ei ollut mitään rajoitinta syömisten kanssa, toisin kuin yleensä, vaan lihoin monta kiloa, koska ruokahalu oli pohjaton. Parin kuukauden jälkeen se meni ohi, mutta kilot jäivät. Ylipainoisena en ole enää onnistunut laihtumaan, toisin kuin normaalipainoisena. Se on turhauttavaa.

Olen nyt yrittänyt monikymmenkertaisesti verrattuna niihin aikoihin, kun normaalipainoisena laihduin. Tulosta ei kuitenkaan ole tullut. Jokin on kehossani eri tavalla, sillä ruokahalu ei enää lopu siinä kohtaa, kun mahalaukku on täynnä, vaan senkin jälkeen saattaa olla tunne, että näännyn, jos en vielä syö jotakin. Eli jokin hormonaalinen tekijä on nyt eri tavalla. Sen kun saisi palautettua takaisin "tehdasasetuksiin", niin voisin syödä sen verran kuin haluan enkä sen verran kuin keho vaatii. Eikä kyse on itsekurista, sillä tuo tunne vyöryy yli paljon kovemmalla kuin mihin mikään määrä itsekuria riittää. Se on niin primitiivinen tunne.

Vierailija
128/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot annokset, lapsesta asti olen syönyt, tai ainakin halunnut syödä, reiluja annoksia. Juusto ja kerma.

Vierailija
129/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni. Nukuin ennen 7-8 h, olin ok-kiloissa. Nyt nukun (jostain syystä) vain 4-6 h, kiloja tullut vuodessa 10. Sokeri ja yllättäen se mitä rasvaa laitat leivän päälle. 

Vierailija
130/141 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Univajeella ja liikkumattomuudella. En niinkään millään ruualla.

Mä kyllä väitän, että ruuasta se johtuu. Ei univaje tuo kaloreita. Nim. Valvon yöt, nukun päivisin 4-5h ja laihdun koko ajan. Enkä alunperinkään ollut ylipainoinen. Olen ihan liian väsynyt, kiukkuinen ja jatkuvassa päänsäryssä koska en saa nukuttua, ei paljon ruoka jaksa kiinnostaa.

Jos ei nuku, eikä liiku, niin kaikki ruoka lihottaa, kun sitä syö riittävästi. Ja mitäpä muuta sitä ihminen tekisi, kun söisi, jos ei nuku tai liiku.

Okei. Mä kyllä keksin vaikka mitä tekemistä syömisen lisäksi vaikken nuku. Hulluksihan sitä tulisi jos vain makaisi silmät auki sängyssä. Mutta tuossa olit toki oikeassa, että kaikki ruoka lihottaa kun sitä syö riittävästi. Univajeen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ihan omia valintoja.

jos mä en nuku, en tee paljon muutakaan, koska en pysty. pää on ihan sekasin, kroppa samoin, hyvä kun pystyy kotonaan kävelemään.

Vierailija
131/141 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeri. Ehdottomasti. Jos en söisi sokeria, olisin laiha.

Tuo on hyvin yleinen harhaluulo. Sokeria on mahdoton syödä niin paljon. Kyllä ne on muusi-lihapulla-pizza jotka lihottaa.

En ole syönyt muusia, lihapullia enkä juuri pizzaakaan 20 vuoteen. Lihoin leivällä ja jäätelöllä.

Just joo. 🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Olen eri, mutta joskus nuorempana söin valtavat määrät leipää ja totta kai vaaleaa, täytettyjä sämpylöitä ja patonkeja ja sen sellaisia. Hedelmiä ja marjoja söin myös, mutta lämpimän aterian ehkä kerran viikossa. Jäätelöä meni litra kerralla vähintään joka toinen päivä. Ja kyllä, minä lihoin tuolla syömisellä. Ihan turha taivastella. Mieti, miten paljon litrassa jotain nougat-jäätelöä esim. on kaloreita.

Vierailija
132/141 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen ruoka, joka vaan maistuu vähän liian hyvin. Viikonloppuisin menee viiniä. Karkkeja en puputa lainkaan enkä sipsejä, suklaatakin suunnilleen vain jouluna. Mutta päiväkahvia en osaa juoda pelkkänä kahvina, vaan sen kanssa menee aina vähintään voileipä, tai sitten jokin pulla, leivos tai vaikka jäätelö.

Aloin lihoa muutettuani yhteen mieheni kanssa. Ennen tein ja söin kevyempiä ruokia, enkä juurikaan lipitellyt alkoholia. Sen huomaa aina, jos olen viettänyt pari viikkoa yksikseni tai omissa sukulaisissa, niin joka kerta häviää parisen kiloa. Ne vaan hiipii sitten takaisin, jollei pidä varaansa. Olen kyllä alkanut laihtua, kun olen tiedostanut ongelman ja yritän pitää ainakin sen viininjuonnin kohtuullisempana. Melkein kymmenen kiloa on lähtenytkin jo, mutta hidasta tämä on. Ei haittaa, kuuluu olevan terveellisempää laihtua hitaasti.

Mulla myös "miehen syy" :D Eli lihoin  kun muutettiin yhteen. Omista valinnoistahan tämä oikeasti on kiinni, mutta kyllä vain mies toi taloon omat tottumuksensa ja yhdessä tehtiin ruokaa. Mies on suuriruokainen ja ruokaa tehdään aina paljon. Sitä ottaessa omakin annoskoko hämärtyy, ja ja pikkupikkuhiljaa kiloj alkaa kerääntymään. Havahduin kun katsoin että mehän syömme yhtä paljon vaikka mies on minua paljon isompi. Silloin kun miehellä on pitkät päivät töissä syön kuin linnunpoikanen, lähinnä teen salaatin ja ehkä parinkeitettyä kananmunaa, ja jämäruoka kaapissa kestää viikon, kun mies olisi käynyt kaupassa jo eilen kun ei täällä ole mitään syötävää. 

Vierailija
133/141 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen ruoka, joka vaan maistuu vähän liian hyvin. Viikonloppuisin menee viiniä. Karkkeja en puputa lainkaan enkä sipsejä, suklaatakin suunnilleen vain jouluna. Mutta päiväkahvia en osaa juoda pelkkänä kahvina, vaan sen kanssa menee aina vähintään voileipä, tai sitten jokin pulla, leivos tai vaikka jäätelö.

Aloin lihoa muutettuani yhteen mieheni kanssa. Ennen tein ja söin kevyempiä ruokia, enkä juurikaan lipitellyt alkoholia. Sen huomaa aina, jos olen viettänyt pari viikkoa yksikseni tai omissa sukulaisissa, niin joka kerta häviää parisen kiloa. Ne vaan hiipii sitten takaisin, jollei pidä varaansa. Olen kyllä alkanut laihtua, kun olen tiedostanut ongelman ja yritän pitää ainakin sen viininjuonnin kohtuullisempana. Melkein kymmenen kiloa on lähtenytkin jo, mutta hidasta tämä on. Ei haittaa, kuuluu olevan terveellisempää laihtua hitaasti.

Mulla myös "miehen syy" :D Eli lihoin  kun muutettiin yhteen. Omista valinnoistahan tämä oikeasti on kiinni, mutta kyllä vain mies toi taloon omat tottumuksensa ja yhdessä tehtiin ruokaa. Mies on suuriruokainen ja ruokaa tehdään aina paljon. Sitä ottaessa omakin annoskoko hämärtyy, ja ja pikkupikkuhiljaa kiloj alkaa kerääntymään. Havahduin kun katsoin että mehän syömme yhtä paljon vaikka mies on minua paljon isompi. Silloin kun miehellä on pitkät päivät töissä syön kuin linnunpoikanen, lähinnä teen salaatin ja ehkä parinkeitettyä kananmunaa, ja jämäruoka kaapissa kestää viikon, kun mies olisi käynyt kaupassa jo eilen kun ei täällä ole mitään syötävää. 

ohis, mutta kai tiedät, että linnut syö todella paljon, tuplasti painonsa päivässä?

Vierailija
134/141 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaalla, hyvällä suklaalla, en siis millä tahansa.

Olen ollut yli 20 vuotta 130 kiloinen, en siis juurikaan liho enkä laihdu, mutta syön aina mitä huvittaa ja mitä jaksan. Ruokavalioni on täysin väärä, todennäköisesti jos muuttaisin sen täysin, voisin laihtua. Mutta ongelma on siinä, että en jaksa ja pysty muuttamaan ruokavalioani täysin erilaiseksi kuin se nyt on. Ei vaan ole resursseja siihen. Ehkä sitten kun saan elämän sellaiseen kuntoon, ettei olisi koko ajan kova stressi.

Vierailija
135/141 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö juuri mitään, joten pakko johtua kaljasta.

Vierailija
136/141 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushia joka viikko ja olen saanut kauhean pömppömahan.

Vierailija
137/141 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruokaa ja kaikessa liian isot annoskoot. Tällä tavalla sain yli 30 lisäkiloa kymmenessä vuodessa.

Vierailija
138/141 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkki, suklaa, pullat, limppari ja vuoden kortisonit. Oikeaa ruokaa syödessä muistan kaikki opit, syön kasvispainotteisesti sekaravintoa, muistan lautasmallin, pidän annoskoon kohtuullisena jne, mutta karkista ja suklaasta en saa pidettyä itseäni erossa. Kortisoni vielä lisäsi sokerinhimoa.

Vierailija
139/141 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rasvaiset pastaruuat on nro 1, ehdottomasti.

Suklaa.

Nuo kaksi minulla. Spagettia kastikkeen kanssa joka päivä, suklaata jälkiruuaksi, ja paino nousee 1 kg/viikko.

Vierailija
140/141 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruualla vaan alkoholilla.