Sinä joka olet ylipainoinen, millä ruuilla olet mielestäsi lihonut?
Oliko se esim. pikaruoka, makeat ruuat vai jotain muuta?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Sokeri. Ehdottomasti. Jos en söisi sokeria, olisin laiha.
Tuo on hyvin yleinen harhaluulo. Sokeria on mahdoton syödä niin paljon. Kyllä ne on muusi-lihapulla-pizza jotka lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Sokerilla. Koska se muuttaa suoliston mikrobiomin lihavuuden tukijaksi.
Ulostesiirrolla homma voitaisiin korjata, mutta silloin voi mukana tulla luovuttajalta uusia hankaluuksia.
Kunhan ulostesiirtoa kehitetään lisää, niin se lienee paras konsti. Nyt on jo huomattu, että kunhan löytyy yksi sopiva luovuttaja, niin samaa turvallista siirtoa voidaan tehdä kaikille.
Toki voi koettaa muuttaa omaa mikrobiomiaan. Mutta aina se ei kuulemma onnistu. Ja vaatii kärsivällisyyttä ja voimakasta tahtoa.
Siis vastaus on edelleen: sokerilla.
Ai että naurattaa te moniongelmaiset
jotka selitätte kaikki vaikeutennne yhdellä asialla😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvin yleinen harhaluulo. Sokeria on mahdoton syödä niin paljon. Kyllä ne on muusi-lihapulla-pizza jotka lihottaa.
En ole syönyt muusia, lihapullia enkä juuri pizzaakaan 20 vuoteen. Lihoin leivällä ja jäätelöllä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen ruoka + hormonivaihtelut ja se etten ole suhteuttanut annoskokojani siihen etten ole enää kaksikymppinen. Herkkuja (sipsit, suklaa, popcorn, karkki, pullat, leivokset yms roskaruoka) en ole edes maistanut koskaan.
Et ole IKINÄ edes maistanut mitään jälkiruokaa, suklaakonvehtia, jäätelöä?
Herrajjumala miten köyhä elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt muusia, lihapullia enkä juuri pizzaakaan 20 vuoteen. Lihoin leivällä ja jäätelöllä.
Just joo. 🤦🏻🤦🏻🤦🏻
Sitähän ei voi ruuaksi kutsua, eli sokerilla olen lihonut. Suklaata ja leivoksia pääasiassa. Mulla ei ole mitään rajoitinta sokeristen syötävien suhteen, suolaisia herkkuja en pysty syömään lähellekään niin isoja määriä tai ahmien ylipäätään. Nyt kun olen ollut kuukauden ilman sokeria niin paino on tippunut kuusi kiloa. Tällä hetkellä syön pääasiassa tavallista kotiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. 300-400 gramman karkkipussi sisältää niin paljon kaloreita, että kyllä lihottaa päivittäin syötynä.
Etätyö, ruoan tilaaminen kotiin ja psyykenlääkkeet.
Sokerilla. Olen suklaa ja kokis-addikti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. 300-400 gramman karkkipussi sisältää niin paljon kaloreita, että kyllä lihottaa päivittäin syötynä.
Ehkä ihmiset ei hahmota asiaa koska tuo tavallinen pussikoko on nykyään niin älyttömän iso? Ei tuollaista pitäisi kerta-annoksena hotkaista kenenkään.
Ylenmäärin lohta. Sillä karhukin lihottaa itseään talviunta varten :D
Niin kauan kun syytätte yhtä ainetta, sokeria leipää tms lihoamisestanne, ette tule ikinä laihtumaan. Ette ikinä.
Liikkumattomuudella, masennuslääkkeillä ja herkuilla. Korvaan usein päivällisen sipseillä ja kekseillä.
Hiilihydraattimössö - lihaa ja rasvaa niin laihtuu :)
Sokerin, rasvan ja vehnän ah niin maukkailla ja koukuttavilla eri yhdistelmillä.
Jätin noista sokerin ja vehnän (sekä muut gluteeniviljat) pois ja korvasin siemenöljyt muilla rasvoilla. Ja kas, laihduin, pääsin eroon migreenistä, nivelkivut on hyvin pitkälti historiaa, suolisto sai rauhan, mieli kirkastui, olo on energinen, päiväunitarve jäi myös pois.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun syytätte yhtä ainetta, sokeria leipää tms lihoamisestanne, ette tule ikinä laihtumaan. Ette ikinä.
Niin, ei se syyttäminen mitään autakaan, vaan niiden poistaminen ruokavaliosta kokonaan auttaa.
Liikasyömisellä lihoo. Liian usein, liian paljon.
Isot annoskoot, aterioiden välissä syömäni naposteltavat (voileivät, rahkat jne.), makeat herkut, pizza. Nyt kun olen laihtunut normaalipainoon, syön samoja asioita kuin ennenkin mutta vähemmän ja harvemmin ja syön enemmän vihanneksia. Annoskoko ja ruokarytmi on mulla kaiken a ja o painonhallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Sokerin, rasvan ja vehnän ah niin maukkailla ja koukuttavilla eri yhdistelmillä.
Jätin noista sokerin ja vehnän (sekä muut gluteeniviljat) pois ja korvasin siemenöljyt muilla rasvoilla. Ja kas, laihduin, pääsin eroon migreenistä, nivelkivut on hyvin pitkälti historiaa, suolisto sai rauhan, mieli kirkastui, olo on energinen, päiväunitarve jäi myös pois.
Just joo ja paranit syövästä. Huoh!
Hormoonit, stressi, vähäinen hikiliikunta ja epäsäännöllinen syöminen. Tutkitusti olen säästöliekillä koko ajan.