Sinä joka olet ylipainoinen, millä ruuilla olet mielestäsi lihonut?
Oliko se esim. pikaruoka, makeat ruuat vai jotain muuta?
Kommentit (141)
Olut. Pistää pötsin pömpöttämään.
Isot annoskoot, vaalea pasta/leipä, makeat herkut.
Sokeri. Ehdottomasti. Jos en söisi sokeria, olisin laiha.
Peruna, riisi, pastat, jauhelihasta tehdyt jutut(lihapullat jne), kesäkeitto ja kaikki muut normiruoat
Sipsit sekä suklaa ja eiköhän viinillä ole oma osuutensa ollut.
Herkut, alkoholijuomat. Ruoalla en ole lihonut. Kun olen jättänyt kaikki herkut - sokeripitoiset ja suolaiset herkut sekä alkoholin pois, olen aina laihtunut.
Normaali arkiruoka. Isot annoskoot.
Liian vähällä liikunnalla ei niinkään ruuan määrällä.
Olut ja viini. Syön terveellisesti mutta juon liikaa. En kannata mitään kehopositiivisuusjuttuja, en tykkää olla ylipainoinen, aloitan dieetin kerran kuussa. Se kestää 3 viikkoa ja sitten otan viiniä. Vähän sellainen kierre josta en näköjään pääse ulos.
Liian isot annoskoot ja alkoholi.
Lihoin aikoinaan sillä, että lähdin monena päivänä töihin aamulla klo 7 ja palasin illalla klo 22. Hain lounaaksi täytettyjä patonkeja tai muuta pikaruokaa ja illalla mätin pastaa ja juustoa. Noin 30 kg kahdessa vuodessa.
Sittemmin työtilanteeni on helpottanut ja pystyn jälleen käymään kävelylenkeillä, harrastamaan erästä pallopeliä ja joskus innostun kahvaakuulailemaankin. Paino on pysynyt samana (siis siinä numerossa, mihin lihoin) syömällä runsaasti terveellistä, vegaanista ruokaa: paljon kasviksia, jonkin verran marjoja, vähän hedelmiä, runsaasti palkokasveja ja muita vihanneksia ml tietysti juurekset. Viljana ruista, vältän vehnää ja riisiä syön vain joskus ravintolassa. Herkkuja syön vain juhla- tai poikkeustilanteissa, tänä vuonna olen syönyt yhden makean jälkiruoan hotelliaamiasella, en muita. Ruokajuomana vesi, kahvi ja tee tietysti mustana ja ilman sokeria.
Ehdottomasti makea! Se on mun suurin heikkous
Ruisleipä ja erilaiset juustot sekä irtokarkit. Tykkään yli kaiken leipomisesta ja välillä on tullut leivottua ihan liikaa.
Syömättömyys = pitkät ruokavälit, mikä kostautuu ahmimisena illalla. Tällöin menee mättöä tai leipää, harvemmin "oikeaa" ruokaa.
Ja kyl mä oikeastakin ruuasta tykkään. Annoskokoja pitäisi pienentää
En millään haluaisi myöntää olevani ylipainoinen, mutta vastaan: karkki.
20 vuodessa 20 kiloa tullut, aika tasaisesti kilo vuodessa. Yleensä paino aina vähän noussut lomien jälkeen kun lomilla on tullut ahnehdittua lomahotellien aamiaisbuffeteissa, ruokana on lomamatkoilla ollut usein ranskalaisia ja pihviä ja ruokajuomana punaviini tai olut. Ja jätskiä ja leivoskahvit joka päivä. Iltadrinkki siihen päälle sitten vielä.
Kaikella, mitä syön. Annoskoot, näet.