Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riitaa miehen harrastuksista

Vierailija
13.06.2023 |

Mieheni on ollut tosi innokas urheilun harrastaja aina. Tiesin tämän jo seurusteluaikana ja arvostan sitä, että hän haluaa elää terveellisesti ja urheilla. Nyt vaan lasten syntymän jälkeen tuntuu siltä, että riitelemme jatkuvasti miehen harrastuksista tai oikeammin niihin käytettävästä ajasta.

Olen itse hoitovapaalla kotona 10-kk vauvan kanssa ja 2,5-vuotias leikki-ikäisen kanssa ja tarkoitus on olla kotona ainakin tammikuuhun 24 asti (mahdollisesti jopa elokuuhun 24 asti). Miehellä on vaativa työ, jossa työpäivät venyvät välillä 10-tuntisiksi. Sen lisäksi hän tarvitsee 1,5-3 tuntia päivässä urheilemiseen 5-6 päivänä viikossa.

Tämän lisäksi tulee sitten vielä kisamatkat, jotka vie aina vähintään koko viikonlopun. Seurusteluaikoina lähdin näihin usein mukaan, mutta lasten kanssa koen ne turhan hankaliksi, kun ei lapset jaksa seisoskella paikallaan ja katsoa kisaa tuntitolkulla.

Ja kaiken tämän päälle, mies on nyt kavereineen innostunut golffaamisesta ja sitä pitäisi päästä tekemään joka viikonloppu.

Ja minulta alkaa oikeasti olla huumori vähissä. Minä yritän käydä kävelylle tai juoksulenkillä aamulla kuuden jälkeen (miehen valmistuessa työpäiväänsä), sillä toinen vaihtoehto on lasten mentyä nukkumaan.

Ei tämä minusta ihan reilulta tunnu. Mies puolestaan väittää, että minä tiesin kuinka tärkeää liikunta/urheilu hänelle on jo ennen lasten syntymää ja nyt yritän häntä muuttaa vaatimalla, että hänen pitäisi luopua harrastuksistaan. Ja hänestä se on hirvittävän epäreilua.

Olenko kohtuuton, kun vaadin miestäni luopumaa jostain menoistaan?
Vai onko mieheni kohtuuton, kun kuvittelee elämän jatkuvan aivan ennallaan myös lasten syntymän jälkeen?

Kommentit (720)

Vierailija
641/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki surullista, että äitisi on sut hylännyt. Etkö siis tapaa häntä ollenkaan tai ole muuten yhteyksissä? Kai voit olla häneen normaalisti yhteyksissä pyytämättä lastenhoitoapua.

Hän varmaan oli pettynyt siihen, että jätit omat opiskelusi lapsen takia. Jos äitisi on vielä mukana työelämässä, hän ei varmaan näe itseään aktiivisena lastenhoitomummona.

Äitisi ehkä näki mitä oli tulossa selvemmin kuin sinä itse. Jos mun tytär olisi ylioppilasjuhlissaan raskaana, olisin kyllä itsekin suht. kauhuissani ja yrittäisin kyllä takoa järkeä hänen päähänsä. Tokihan hän täysi-ikäisenä itse päättäisi elämästään. En nyt varmaan välejä katkaisisi, mutta en varmaan alkaisi myöskään miksikään mummoautomaatiksi.

Jutellaan äidin kanssa n 5min kerran viikossa ja tavataan muutaman kerran vuodessa. Lapsenlapsensa äiti on nähnyt ehkä n 5 kertaa. Ei vahingossakaan kysy mitään lapsiin liittyvää ja vaihtaa puheenaihetta, jos kerron jotain lapsiin liittyvää.

Tiedän että äiti halusi mun menevän yliopistoon, kun lukiossa pärjäsin hyvin. Ja oli hirveän pettynyt ja vihainen kun tulin raskaaksi. Ja äiti on aina ollut sellanen, että kun se jotain päättää, niin sen päätä ei kukaan käännä.

Kaksi kertaa olen esikoisen syntymän jälkeen kysynyt voisiko vahtia lapsia hetken (kun miehellä ja miehen äidillä on ollut vaikea järjestää). Toinen oli toi hammaslääkärikeikka ihan vähän aikaa sitten josta täällä jo kerroinkin ja toinen oli kuopusta odottaessa, että olisin päässyt äitiysneuvolaan ilman lasta. Kummallakin kerralla äiti oli sinä päivänä kotona ja kummallakaan kerralla ei suostunut lapsia sitä hetkeäkään vahtimaan

Ja kolmatta kertaa en enää edes kysy. Sen verran periaatteen ihminen minäkin

Ap

Huono suhteesi äitiin voi selittää sen, miksi niin varhain halusit itse perheen. Mutta nyt tosiaan vaadi parempaa mieheltäsi. Hänellä on vastuu lapsistaan, ei äidilläsi.

Vierailija
642/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeassa siinä, että täällä on aika ikävääkin kommentointia. Jaksat todella hyvin vastata ilkeisiinkin kommentteihin. Mutta toisaalta on myös paljon asiaa.

Ap, sinä selvästi rakastat miestäsi ja kunnioitat häntä. Ja haluat puolustaa häntä. Se on hienoa.

Rakkaus ei vain aina säästä katkeruudelta, joka nousee, kun liian kauan joutuu sietämään rakkaimmaltaan jotain, joka rikkoo itseä.

Suosittelen vakavaa keskustelua, jossa tuot esiin kunnolla omat ajatuksesi. Auta häntä näkemään sen, mitä sinä tarvitset, että voit perheessänne hyvin.

Joskus puoliso (mies tai nainen) tarvitsee jotain, mikä avaa silmät. Toisilla ne avautuu helpommin, toisilla vaikeamman kautta. Mutta on rakkautta myös auttaa puoliso näkemään, että nykyinen tahti ei tee sinulle ja perheelle hyvää. Se jää nähtäväksi, kuinka valmis miehesi on muuttamaan vapaa-aikaansa. Toivottavasti hän osaa ottaa sanasi rakentavasti ja ymmärtää, että perhe tulee ennen harrastuksia.

Kiitos tästä kommentista. Sinun kaltaisten kommentoijien takia jaksan palata tähän keskusteluun uudestaan ja uudestaan.

Sitä mietin, että mitä iloa noi ilkeilijät saa siitä, että tulevat haukkumaan minua tai miestäni. Mistä sellainen viha kumpuaa.

Ehkäpä heidän elämässään on asiat vielä huonommin ja pitää purkaa sitä omaa pahaa oloa tänne minuun. Niin katkera minä en onneksi vielä ole, että pitäisi ilkeillä ventovieraille

Ap

Itse en katselisi narttua joka haukkuu miestään vauva-sivustolla.

No se on tietysti sinun valinta.

Minun mies istuu nyt tuossa vieressä ja lukee läpi tätä keskustelua. Näyttäisi olevan sivu 3 meneillään.

Hetken mietittyäni päätin, että lukemalla kaiken tämän hän ymmärtää minun ajatuksiani ehkä kaikista parhaiten. Ja kun on lukenut kaiken läpi, niin sitten keskustellaan (miehen äiti haki lapset pariksi tunniksi puistoon)

Ap

Ehkä pelottavin juttu mitä oon koskaan tehnyt. Mutta en olisi välttämättä muistanut sanoa kaikkea. Ja täällä keskusteluissa se kaikki oleellinen on sanottu. Mun oli pakko lähtee pois siitä miehen vierestä kun lukee. Saa nähdä miten reagoi

Ap

Jos tuo on totta, ehkä mies saa aivonystyränsä miettämään, mikä on elämässä tärkeintä. Onko se rillumirei, vaan perhe ja lapset?

Se aika on tässä ja nyt. Lapset eivät odota, milloin isällä on heille aikaa, vaan se on ohikiitävä hetki, johon ei ole paluuta, vaikka myöhemmin haluaisi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete84 kirjoitti:

Jätä se sika.

Vain koska emakko onkin jo porsinut jaa saanut haluamansa.

Pitää muistaa ettei nainen halua koskaan miestä. Hän haluaa jotain mitä mies tarjoaa hänelle.

Rahaa tai lapsen yleensä.

On paljon miehiä, jotka halutaan heidän itsensä takia. Sinä et kuulu heihin, ja syykin siihen tulee selväksi jo kolmen virkkeesi perusteella.

Olet väärässä. Miehiä ei koskaan haluta heidän itsensä takia. Jokainen nainen priorisoi kaikkea muuta kuin miestä sen jälkeen kun nainen on saanut haluamansa lapsen.

Totta hemmetissä lapsi menee kaiken edelle, jos sellaisen on mennyt tekemään. Tuo koskee sekä lapsen äitiä että myös isää. Ei vauva pysy hengissä eikä kehity kunnolla, jos hänen hoidossaan mennään vain riman ali. Vauvaan menee niin paljon aikaa ja jaksamista, joten toiselle riittää tehtävää kotitöissä ihan riittävästi.

Aivan, eli kunhan nainen saa haluamansa...

Lapsonen on harvoin miehen. Tiesitkö että jopa 65% lapsista on ns. käenpoikasia?

Lapsen saamiseen tarvitaan mieheltä hyvin aktiivista tekemistä. Kyllä se lapsonen on aina miehen. Ai niin, joko selvisi, kuka sinun isäsi on? Kysyitkö äidiltäsi?

Mieheltä? Ehkä. 

Naisen aviopuolisolta? Ei.

Miehet voi ihan helposti estää raskauden alkamisen. Vaatii vain himppasen viitseliäisyyttä.

Hakkaan naisen kun se käy vieraissa? Toivon keskenmenoa?

Huutonaurua! Olet sinä täysi imbesilli.

Mies joka luulee että lapsi on hänen on imbesilli  :)

Tarkoitat siis "isääsi".

Vierailija
644/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete84 kirjoitti:

Jätä se sika.

Pitää muistaa ettei nainen halua koskaan miestä. Hän haluaa jotain mitä mies tarjoaa hänelle.

On paljon miehiä, jotka halutaan heidän itsensä takia. Sinä et kuulu heihin, ja syykin siihen tulee selväksi jo kolmen virkkeesi perusteella.

Olet väärässä. Miehiä ei koskaan haluta heidän itsensä takia. Jokainen nainen priorisoi kaikkea muuta kuin miestä sen jälkeen kun nainen on saanut haluamansa lapsen.

Totta hemmetissä lapsi menee kaiken edelle, jos sellaisen on mennyt tekemään. Tuo koskee sekä lapsen äitiä että myös isää. Ei vauva pysy hengissä eikä kehity kunnolla, jos hänen hoidossaan mennään vain riman ali. Vauvaan menee niin paljon aikaa ja jaksamista, joten toiselle riittää tehtävää kotitöissä ihan riittävästi.

Lapsonen on harvoin miehen. Tiesitkö että jopa 65% lapsista on ns. käenpoikasia?

Lapsen saamiseen tarvitaan mieheltä hyvin aktiivista tekemistä. Kyllä se lapsonen on aina miehen. Ai niin, joko selvisi, kuka sinun isäsi on? Kysyitkö äidiltäsi?

Mieheltä? Ehkä. 

Miehet voi ihan helposti estää raskauden alkamisen. Vaatii vain himppasen viitseliäisyyttä.

Jos et ole IKINÄ ehkäisystä kuullut, älä harrasta seksiä.

Se että minä käytän ehkäisyä ei estä naista tulemasta raskaaksi naapurin penalle.

No sehän ei sitten enää kuulu sinulle mitenkään. Miksi roikkuisit suhteessa, missä nainen tekee toiselle lapsen? Ainakin tiedät, kun itse käytät ehkäisyä. Usein miesten ongelma on tässä se, ettei itse viitsitä ottaa vastuuta ehkäisystä. Sitten on ihan turha valittaa.

Tiesitkö että 65% lapsista on käenpoikasia?

Pistäisit saman tien kunnolla ehdolle, vaikka 130 prosenttia.

Vierailija
645/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko siis jo teidän esikoinen suunniteltu raskaus?

Mietin vaan, että monikin voi ehkä haluta lapsia nuorena, mutta ei niitä nyt yleensä lukioaikana aleta yrittämään. 

Miehesi on putkimiehenä käynyt varmaan ammattikoulun ja sinä lukion. Jos lasten hankinta nuorena on ollut enemmän hänen ideansa, hän on voinut suunnitellakin, että lapsilla saa sut sidottua suhteeseen. Et lähde opiskelemaan ja uusiin ympyröihin, joissa voit kohdata muita miehiä ja potentiaalisia kumppaneita. 

Kyllä esikoinen oli jo ihan suunniteltu, mutta ei me odotettu että heti ekassa kuussa onnistuu. Mutta niinpä vaan kävi, että tulin raskaaksi heti kun pillerit jätettiin pois

Mutta koko ajan suunnitelma oli, että kaksi lasta nuorena ja sit nuorimman ollessa pari vuotias on mun opiskelujen vuoro.

Miehen vanhemmat oli jo luvannut meille tän kämpän ja tarkoitus oli koko ajan et heti kirjoitusten jälkeen muutetaan yhteen. Mies oli jo valmistunut amiksesta ennen mua (vuotta vanhempikin kun on)

Ap

Vierailija
646/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki surullista, että äitisi on sut hylännyt. Etkö siis tapaa häntä ollenkaan tai ole muuten yhteyksissä? Kai voit olla häneen normaalisti yhteyksissä pyytämättä lastenhoitoapua.

Hän varmaan oli pettynyt siihen, että jätit omat opiskelusi lapsen takia. Jos äitisi on vielä mukana työelämässä, hän ei varmaan näe itseään aktiivisena lastenhoitomummona.

Äitisi ehkä näki mitä oli tulossa selvemmin kuin sinä itse. Jos mun tytär olisi ylioppilasjuhlissaan raskaana, olisin kyllä itsekin suht. kauhuissani ja yrittäisin kyllä takoa järkeä hänen päähänsä. Tokihan hän täysi-ikäisenä itse päättäisi elämästään. En nyt varmaan välejä katkaisisi, mutta en varmaan alkaisi myöskään miksikään mummoautomaatiksi.

Jutellaan äidin kanssa n 5min kerran viikossa ja tavataan muutaman kerran vuodessa. Lapsenlapsensa äiti on nähnyt ehkä n 5 kertaa. Ei vahingossakaan kysy mitään lapsiin liittyvää ja vaihtaa puheenaihetta, jos kerron jotain lapsiin liittyvää.

Tiedän että äiti halusi mun menevän yliopistoon, kun lukiossa pärjäsin hyvin. Ja oli hirveän pettynyt ja vihainen kun tulin raskaaksi. Ja äiti on aina ollut sellanen, että kun se jotain päättää, niin sen päätä ei kukaan käännä.

Kaksi kertaa olen esikoisen syntymän jälkeen kysynyt voisiko vahtia lapsia hetken (kun miehellä ja miehen äidillä on ollut vaikea järjestää). Toinen oli toi hammaslääkärikeikka ihan vähän aikaa sitten josta täällä jo kerroinkin ja toinen oli kuopusta odottaessa, että olisin päässyt äitiysneuvolaan ilman lasta. Kummallakin kerralla äiti oli sinä päivänä kotona ja kummallakaan kerralla ei suostunut lapsia sitä hetkeäkään vahtimaan

Ja kolmatta kertaa en enää edes kysy. Sen verran periaatteen ihminen minäkin

Ap

Huono suhteesi äitiin voi selittää sen, miksi niin varhain halusit itse perheen. Mutta nyt tosiaan vaadi parempaa mieheltäsi. Hänellä on vastuu lapsistaan, ei äidilläsi.

Kyl meil oli äidin kaa ihan hyvä suhde (tai ainakin parempi ku nykyään) ennen kuin tulin raskaaksi. Mut sit kun kerroin et oon raskaana enkä suostunut tekemään äidin vaatimaa keskeytystä, niin meni välit.

Ja kyl mä ymmärrän et me oltiin nuoria. Mutta olin mä kuitenkin ihan töysi-ikäinen ja lukion saanut päätökseen

Ap

Vierailija
647/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset suhteet sulla Ap on isääsi? Tai onko sulla sisaruksia tai tätejä, serkkuja tms. joille voisit avautua rehellisesti omasta tilanteestasi? Siis mielellään muita kuin miehesi perhe. 

Joku joka tuntee sut ennen sun perheellistymistä. Sun olisi tärkeä saada nyt muuta perspektiiviä tähän juttuun kun miehesi tai hänen perheensä.

Vähän mietin sitä, että oliko tämä teidän aikainen sitoutuminen ja lastenteko jotain sun kapinaa omia vanhempiasi tai äitiäsi kohtaan?

Nuorena usein se eka rakkaus tuntuu niin maata järisyttävältä kun hormonit hyrrää ja toisen ulkonäkö tai seksuaalinen vetovoima on ehkä tärkeämpi kriteeri kuin oikeasti ne asiat, jotka saavat arjen sujumaan. Siksihän useimmat eivät päädy yhteen sen ensirakkauden kanssa pysyvästi kun arki koittaa ja intressit muuttuvat.

Vierailija
648/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti lenkille vasta kun lapset oli nukahtanut

Vitsi mä oon tyytyväinen

Ap

Vierailija
649/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete84 kirjoitti:

Jätä se sika.

Mieheltä? Ehkä. 

Se että minä käytän ehkäisyä ei estä naista tulemasta raskaaksi naapurin penalle.

No sehän ei sitten enää kuulu sinulle mitenkään. Miksi roikkuisit suhteessa, missä nainen tekee toiselle lapsen? Ainakin tiedät, kun itse käytät ehkäisyä. Usein miesten ongelma on tässä se, ettei itse viitsitä ottaa vastuuta ehkäisystä. Sitten on ihan turha valittaa.

Menisit jo pois tältä palstalta.

Vierailija
650/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset suhteet sulla Ap on isääsi? Tai onko sulla sisaruksia tai tätejä, serkkuja tms. joille voisit avautua rehellisesti omasta tilanteestasi? Siis mielellään muita kuin miehesi perhe. 

Joku joka tuntee sut ennen sun perheellistymistä. Sun olisi tärkeä saada nyt muuta perspektiiviä tähän juttuun kun miehesi tai hänen perheensä.

Vähän mietin sitä, että oliko tämä teidän aikainen sitoutuminen ja lastenteko jotain sun kapinaa omia vanhempiasi tai äitiäsi kohtaan?

Nuorena usein se eka rakkaus tuntuu niin maata järisyttävältä kun hormonit hyrrää ja toisen ulkonäkö tai seksuaalinen vetovoima on ehkä tärkeämpi kriteeri kuin oikeasti ne asiat, jotka saavat arjen sujumaan. Siksihän useimmat eivät päädy yhteen sen ensirakkauden kanssa pysyvästi kun arki koittaa ja intressit muuttuvat.

Mun isä on juoppo joka katosi kuvioista kun mä olin alle kouluikäne. En edes tiedä missä kaupungissa se nykyään asuu.

Mun veli on muuttanu opiskelujen takia ulkomaille. Kyl me välillä jutellaan chatissä ja se on nyt kesällä tulossa Suomeen.

Ei mul oikein oo niin läheisiä sukulaisiin et osaisin tälläsist asioista niille jutella. Mun tätikin kertois vaan heti äidille kaikki huonot asiat ja sitä "mitä minä sanoin" -saarnaa en halua

Ap

Vierailija
651/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani että sinulla on tuollainen äiti. Tulee melkein mieleen, että onko äitisi narsisti. No ei normaali ja kypsä kuitenkaan.

Mun äiti on saanut narsisti-diagnoosin ja hän on juuri sellainen, että hylkää, voi pitää mykkäkoulua kuukausia, ehkä vuosiakin, kuka tietää kuinka kauan, elleivät asiat mene hänen mielensä mukaan. Se on todella surullista tulla äidin hylkäämäksi. Vaikea sen kanssa on tulla sinuiksi. Yritän itse ajatella, että hän on vaurioitunut, eikä kykene parempaan. Yritä sinäkin suhtautua vähän niin, älä ainakaan ajattele, että vika olisi sinussa. Ehkä sen takia sinusta on kasvanut myötäilevä miellyttäjä ja olet mennyt yhteen itsekeskeisen miehen kanssa. Yritä muistaa, että olet yhyä arvokas kuin muutkin ja sinulla on ihan samat oikeudet kuin muillakin.

Vierailija
652/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete84 kirjoitti:

Jätä se sika.

Mieheltä? Ehkä. 

Onko palstalla edelleen miesvihaa?

Vierailija
653/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ehkä enemmänkin pointti oli, että kyllä mieskin jotain tekee. Ja tekee aina jotain kun hänellä vaan on hetkikin aikaa"

Tämä nyt on ihan yhtä typerä pää-pensaassa-perustelu kuin sanoa alkoholistista että on se joskus selvinkinpäin, ainakin kerran tai kaksi viikossa. Että ei sitä juopoksi voi sanoa, vaikka onkin 90% ajasta humalassa.

Yksittäiset pienet teot eivät kumoa sitä mikä tapahtuu suurimman osan ajasta. Sinä huijaat nyt itseäsi "ei tämä nyt niin paha tilanne ole koska [mies tekee jonkin yksittäisen kivan teon silloin kun häntä itseään sattuu huvittamaan]..."

.

Kaipa mulle tulee tarve pitää miehen puolia, kun osa teistä tuntuu ajattelevan/kirjoittavan, että se on ihan surkea mies ja isä. Ja kun ei se oo. Jos te näkisitte sen tuolla luistelukentällä opettamassa meidän esikoista luistelemaan. Tai nyt kesällä opettamassa sitä ajamaan pyörällä. Tai näkisitte ne potkimassa palloa. Tai pelaamassa tolla hölmöllä muovisella keilauspelillä, mitä muksu rakastaa, niin te kaikki ajattelisitte, että se on hyvä isä.

Näitä hetkiä on vaan ihan liian vähän

Ap

Tuntevatko lapset isänsä hyvin ja isä lapsensa? Jos vaihtaisitte roolit täysin päinvastoin, kuvailisko miehesi sinua huippu äidiksi ja vaimoksi vai olisiko tyytymätön? Jos sinä sairastuisit vakavasti, kuinka mies suoriutuisi arjesta lasten kanssa?

En tiedä miten vastata ensimmäiseen kysymykseen. Miten esim 10kk ikäsellä näkyy se, että tuntee isänsä hyvin?

Tunnistaa isänsä? Kyllä

Ilahtuu kun isä tulee kotiin? Kyllä

Haluaa isänsä syliin? Kyllä

Huolii myös isänsä lohduttajaksi? Kyllä (vaikka niissä tilanteissa mielummin hakeutuu minun luo)

Kuvailisiko mies minua huippu äidiksi ja vaimoksi? Kyllä!

Kehuu jatkuvasti kavereilleen, työkavereilleen, äidilleen, sukulaisilleen jne kuinka loistava äiti ja puoliso minä olen.

Ap

Sano nyt vielä, että vaihtaa vaipatkin kun ollaan anoppilassa, tai joku on teillä käymässä (muttei koskaan muulloin).

Vierailija
654/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin teillä on yhteistä aikaa kaksin, jos ei edes silloin kun lapset nukkuu? Eikö teidän pitänytkään jutella?

Miehelle lenkki on tärkeämpi kuin aika sun kanssa, taisit jäädä vielä tekemään yksin kotitöitä.

Vierailija
655/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete84 kirjoitti:

Jätä se sika.

Mieheltä? Ehkä. 

Onko palstalla edelleen miesvihaa?

Älä jaksa pilata yhden nuoren naisen omaa kokemusta omasta elämästään vainoharhoillasi. Täällä on muitakin ketjuja, joita voit mennä pilaamaan tuttuun tyyliisi.

Vierailija
656/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin teillä on yhteistä aikaa kaksin, jos ei edes silloin kun lapset nukkuu? Eikö teidän pitänytkään jutella?

Miehelle lenkki on tärkeämpi kuin aika sun kanssa, taisit jäädä vielä tekemään yksin kotitöitä.

No ihan itse lupasin, että voi lähteä lenkille.

Ap

Vierailija
657/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan turha täällä on enää jauhaa sitä, että ap on saanut lapset nuorena. Se on tapahtunut, ei sitä voi perua enää. Ja loppupeleissä harva katuu saaneensa lapsia.

Ei se siis mikään maailmanloppu ole, nyt vaan miehen kanssa järjestettävä tasaveroisempi arki ja ap:n mentävä opiskelemaan se oma tutkinto. Käytännön asiat siis kuntoon ja miehen kasvettava isyyteen.

Minulla oli kerran yksi naispomo, joka teki hienon uran. Hän oli saanut lapset 18-20 v ja meni sitten opiskelemaan ja kävi töissä. Oli uraputkessa kolmi-nelikymppusenä, kun muilla naisilla oli pieniä lapsia. Eli ap sulla on kaikki mahdollisuudet hyvään ja hienoon elämään!

Sellainen ohje kuitenkin, että ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA mene töihin miehen firmaan. Silloin olisit liian riippuvainen hänestä. Hanki oma itsenäinen ammatti ja työ, se on tärkeää.

Vierailija
658/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestäis tuollaista arkea. Ollaan tällä viikolla käyty kaks kertaa yhdessä miehen ja vauvan kanssa lenkillä illalla ja istutaan aina illat miehen kanssa sohvalla ja katsotaan telkkaria ja jutellaan. Viikonloppuisin käydään yhdessä jossakin. Viimeksi käytiin katsomassa alppiruusuja ja ai että kun vauva tykkäs olla isänsä kanssa kantorepussa ja katsella kukkia. Mä toivon ap, että tekin pääsisitte arkenakin tekemään perheenä yhdessä asioita eikä mies aina häipyisi lenkille. Siis niin, että vietätte ihan koko illan töiden jälkeen koko porukka yhdessä kaikkien nukkumaanmenoon asti.

Vierailija
659/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja kyllä me vielä jatketaan juttelua. Jos ei tänään enää jakseta niin viimeistään viikonloppuna.

Ehkä nyt oli itselläkin sellane olo, että en jaksa enää tänään jaksa jatkaa. Hetki suomea, tätä keskustelua ja sit nukkumaan oman kullan kainaloon

Ap

Vierailija
660/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja kyllä me vielä jatketaan juttelua. Jos ei tänään enää jakseta niin viimeistään viikonloppuna.

Ehkä nyt oli itselläkin sellane olo, että en jaksa enää tänään jaksa jatkaa. Hetki suomea, tätä keskustelua ja sit nukkumaan oman kullan kainaloon

Ap

Kirjoitusvirheiden määrästä näkee että alan olemaan väsynyt

Siis hetki somea, tätä keskustelua ja sit nukkumaan oman kullan kainaloon. Mies lupasi tehdä tänään vain max tunnin lenkin

Ap