Riitaa miehen harrastuksista
Mieheni on ollut tosi innokas urheilun harrastaja aina. Tiesin tämän jo seurusteluaikana ja arvostan sitä, että hän haluaa elää terveellisesti ja urheilla. Nyt vaan lasten syntymän jälkeen tuntuu siltä, että riitelemme jatkuvasti miehen harrastuksista tai oikeammin niihin käytettävästä ajasta.
Olen itse hoitovapaalla kotona 10-kk vauvan kanssa ja 2,5-vuotias leikki-ikäisen kanssa ja tarkoitus on olla kotona ainakin tammikuuhun 24 asti (mahdollisesti jopa elokuuhun 24 asti). Miehellä on vaativa työ, jossa työpäivät venyvät välillä 10-tuntisiksi. Sen lisäksi hän tarvitsee 1,5-3 tuntia päivässä urheilemiseen 5-6 päivänä viikossa.
Tämän lisäksi tulee sitten vielä kisamatkat, jotka vie aina vähintään koko viikonlopun. Seurusteluaikoina lähdin näihin usein mukaan, mutta lasten kanssa koen ne turhan hankaliksi, kun ei lapset jaksa seisoskella paikallaan ja katsoa kisaa tuntitolkulla.
Ja kaiken tämän päälle, mies on nyt kavereineen innostunut golffaamisesta ja sitä pitäisi päästä tekemään joka viikonloppu.
Ja minulta alkaa oikeasti olla huumori vähissä. Minä yritän käydä kävelylle tai juoksulenkillä aamulla kuuden jälkeen (miehen valmistuessa työpäiväänsä), sillä toinen vaihtoehto on lasten mentyä nukkumaan.
Ei tämä minusta ihan reilulta tunnu. Mies puolestaan väittää, että minä tiesin kuinka tärkeää liikunta/urheilu hänelle on jo ennen lasten syntymää ja nyt yritän häntä muuttaa vaatimalla, että hänen pitäisi luopua harrastuksistaan. Ja hänestä se on hirvittävän epäreilua.
Olenko kohtuuton, kun vaadin miestäni luopumaa jostain menoistaan?
Vai onko mieheni kohtuuton, kun kuvittelee elämän jatkuvan aivan ennallaan myös lasten syntymän jälkeen?
Kommentit (720)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pete84 kirjoitti:
Jätä se sika.
Vain koska emakko onkin jo porsinut jaa saanut haluamansa.
Pitää muistaa ettei nainen halua koskaan miestä. Hän haluaa jotain mitä mies tarjoaa hänelle.
Rahaa tai lapsen yleensä.
On paljon miehiä, jotka halutaan heidän itsensä takia. Sinä et kuulu heihin, ja syykin siihen tulee selväksi jo kolmen virkkeesi perusteella.
Olet väärässä. Miehiä ei koskaan haluta heidän itsensä takia. Jokainen nainen priorisoi kaikkea muuta kuin miestä sen jälkeen kun nainen on saanut haluamansa lapsen.
Totta hemmetissä lapsi menee kaiken edelle, jos sellaisen on mennyt tekemään. Tuo koskee sekä lapsen äitiä että myös isää. Ei vauva pysy hengissä eikä kehity kunnolla, jos hänen hoidossaan mennään vain riman ali. Vauvaan menee niin paljon aikaa ja jaksamista, joten toiselle riittää tehtävää kotitöissä ihan riittävästi.
Aivan, eli kunhan nainen saa haluamansa...
Lapsonen on harvoin miehen. Tiesitkö että jopa 65% lapsista on ns. käenpoikasia?
Ei ole. Hae apua.
Vastasit kysymykseen jota ei esitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pete84 kirjoitti:
Jätä se sika.
Pitää muistaa ettei nainen halua koskaan miestä. Hän haluaa jotain mitä mies tarjoaa hänelle.
On paljon miehiä, jotka halutaan heidän itsensä takia. Sinä et kuulu heihin, ja syykin siihen tulee selväksi jo kolmen virkkeesi perusteella.
Olet väärässä. Miehiä ei koskaan haluta heidän itsensä takia. Jokainen nainen priorisoi kaikkea muuta kuin miestä sen jälkeen kun nainen on saanut haluamansa lapsen.
Totta hemmetissä lapsi menee kaiken edelle, jos sellaisen on mennyt tekemään. Tuo koskee sekä lapsen äitiä että myös isää. Ei vauva pysy hengissä eikä kehity kunnolla, jos hänen hoidossaan mennään vain riman ali. Vauvaan menee niin paljon aikaa ja jaksamista, joten toiselle riittää tehtävää kotitöissä ihan riittävästi.
Lapsonen on harvoin miehen. Tiesitkö että jopa 65% lapsista on ns. käenpoikasia?
Lapsen saamiseen tarvitaan mieheltä hyvin aktiivista tekemistä. Kyllä se lapsonen on aina miehen. Ai niin, joko selvisi, kuka sinun isäsi on? Kysyitkö äidiltäsi?
Mieheltä? Ehkä.
Naisen aviopuolisolta? Ei.
Miehet voi ihan helposti estää raskauden alkamisen. Vaatii vain himppasen viitseliäisyyttä.
Toki surullista, että äitisi on sut hylännyt. Etkö siis tapaa häntä ollenkaan tai ole muuten yhteyksissä? Kai voit olla häneen normaalisti yhteyksissä pyytämättä lastenhoitoapua.
Hän varmaan oli pettynyt siihen, että jätit omat opiskelusi lapsen takia. Jos äitisi on vielä mukana työelämässä, hän ei varmaan näe itseään aktiivisena lastenhoitomummona.
Äitisi ehkä näki mitä oli tulossa selvemmin kuin sinä itse. Jos mun tytär olisi ylioppilasjuhlissaan raskaana, olisin kyllä itsekin suht. kauhuissani ja yrittäisin kyllä takoa järkeä hänen päähänsä. Tokihan hän täysi-ikäisenä itse päättäisi elämästään. En nyt varmaan välejä katkaisisi, mutta en varmaan alkaisi myöskään miksikään mummoautomaatiksi.
Nythän tavallaan nämä äitisi pelkäämät asiat ovat toteutuneet. Olet kotona pallo jalassa lasten kanssa samalla kun mies viilettää mailmalla.
Näissä asioissa vanhemmilla naisilla on yleensä hieman enemmän perspektiiviä kuin parikymppisellä.
Itselläni vähän särähti korvaan, että miehesi kehuu sinun tapaamistasi onnenpotkukseen. Kehuuko hän sinua siksi, että annat hänelle niin paljon vapautta mennä ja hoidat perheen? Ylistämällä alistamistako? Jos alat vaatia omia oikeuksiasi pitääkö hän sinua edelleen onnenpotkuna?
Et kai ap ainakaan lisää lapsia suunnittele tämän miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Väliaikatiedotus: miehen äiti toi lapset kotiin ja nyt mies on keittiössä antamassa lapsille iltapalaa.
Miestä vähän itketti ja sit mä tietysti vollotin ihan silmät päästäni.
Mutta miehen sanoin: "Kyl mä tiedän, et mä voitin jättipotin sinä päivänä kun tapasin sut."Keskustelut jatkuu lasten mentyä nukkumaan mutta ensimmäisen kerran tuli fiilis, että mieskin ymmärsi mun näkökulman.
Ap
Mitähän miehen äiti tuumi, kun kyl meistä molemmista näki et ollaan itketty. Ei kysyny mitää.
Nyt nämä "Mä olen saanut jättipotin, mä niin arvostan sua"-puheet pitää näkyä myös tekoina.
Puhua voi ihan mitä tahansa, mutta se, mitä tekee ja mihin kuluttaa rajallisen aikansa, kertoo mitä oikeasti ajattelee ja arvostaa. Vaikka selkä seinää vasten asetettaessa vähän tirauttaisikin ja kehuisi.
Tyyliin ihminen laitetaan hirveään tilanteeseen, hän saattaa sanoa, että haluaa kuolla. Kun paha tilanne on ohi, kuoleminen ei olekaan enää prioriteetti vaan ihminen keskittyy muuhun eikä haluakaan kuolla. Eli ne teot, ei sanat.
Vierailija kirjoitti:
Mies voi ottaa lapset mukaan harrastuksiinsa. Varsinkin golfin peluuseen, siellä on lapsilla tilaa juosta, on raitista ilmaa ja monta miestä katsomassa pikkuisten perään. Golfkenttien lähellä on ravintoloita, joissa lapset voi huoltaa ja ruokkia.
Huh mikä ehdotus. Todellakaan ei voi viedä golfkentälle. Lyönnit lähtee tosi lujaa ja yksi mies tappoi vahingossa Suomessa muutama vuosi sitten oman täysi-ikäisen poikansa, kun maila osui pojan päähän.
Ja varsinkaan muut miehet eivät sovellu pienten vahtijoiksi, silloin kukaan ei vahdi kun kaikki ajattelee, että nuo toiset vahtii.
Et ole varmaan ikinä käynyt pelaamassa. Tai jos olet, niin ajatuksesi on tosi kummallinen.
Vierailija kirjoitti:
Toki surullista, että äitisi on sut hylännyt. Etkö siis tapaa häntä ollenkaan tai ole muuten yhteyksissä? Kai voit olla häneen normaalisti yhteyksissä pyytämättä lastenhoitoapua.
Hän varmaan oli pettynyt siihen, että jätit omat opiskelusi lapsen takia. Jos äitisi on vielä mukana työelämässä, hän ei varmaan näe itseään aktiivisena lastenhoitomummona.
Äitisi ehkä näki mitä oli tulossa selvemmin kuin sinä itse. Jos mun tytär olisi ylioppilasjuhlissaan raskaana, olisin kyllä itsekin suht. kauhuissani ja yrittäisin kyllä takoa järkeä hänen päähänsä. Tokihan hän täysi-ikäisenä itse päättäisi elämästään. En nyt varmaan välejä katkaisisi, mutta en varmaan alkaisi myöskään miksikään mummoautomaatiksi.
Nythän tavallaan nämä äitisi pelkäämät asiat ovat toteutuneet. Olet kotona pallo jalassa lasten kanssa samalla kun mies viilettää mailmalla.
Näissä asioissa vanhemmilla naisilla on yleensä hieman enemmän perspektiiviä kuin parikymppisellä.
Itselläni vähän särähti korvaan, että miehesi kehuu sinun tapaamistasi onnenpotkukseen. Kehuuko hän sinua siksi, että annat hänelle niin paljon vapautta mennä ja hoidat perheen? Ylistämällä alistamistako? Jos alat vaatia omia oikeuksiasi pitääkö hän sinua edelleen onnenpotkuna?
Minulla oli aikoinaan opiskelukaveri, joka ylpeänä kertoi, miten miesystävä kehui häntä, kun tämä teki paljon kotitöitä. Ex ei kuulemma ollut mikään oikea nainen, kun ei tehnyt yhtä paljon. Jotkut naiset saa näillä muita oikeuksistaan kiinni pitäviä naisia alentavilla kommenteilla näköjään innokkaasti tekemään mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi ottaa lapset mukaan harrastuksiinsa. Varsinkin golfin peluuseen, siellä on lapsilla tilaa juosta, on raitista ilmaa ja monta miestä katsomassa pikkuisten perään. Golfkenttien lähellä on ravintoloita, joissa lapset voi huoltaa ja ruokkia.
Huh mikä ehdotus. Todellakaan ei voi viedä golfkentälle. Lyönnit lähtee tosi lujaa ja yksi mies tappoi vahingossa Suomessa muutama vuosi sitten oman täysi-ikäisen poikansa, kun maila osui pojan päähän.
Ja varsinkaan muut miehet eivät sovellu pienten vahtijoiksi, silloin kukaan ei vahdi kun kaikki ajattelee, että nuo toiset vahtii.
Et ole varmaan ikinä käynyt pelaamassa. Tai jos olet, niin ajatuksesi on tosi kummallinen.
Kun mies on pari kertaa lähinnä juossut taaperon perässä, niin hän luultavasti miettii, onko golfin pelaamisessa nyt mitään järkeä. Miehellä on siellä pelikavereita, jokainen vuorollaan vahtii miehen lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Jos ap:n mies lukee ketjua, niin...
Tämä kommentoija ja krooninen naisvihaaja, säälittävä incel, olkoon varoittava esimerkki sellaisesta miehestä, jollaiseen itseään kunnioittava, menestynyt mies ei halua samaistua.Huh mikä katkeruutta huokuva viesti.
Sinuna pohtisin että mistä tuo negatiivisuus kumpuaa. Ihan itsesikin takia.
Ihan sen miehen kommenteista. Nimitellään naisia hyvin rumilla termeillä, ja haukutaan. Ei ansaitse oikeasti mitään kommentointia, mutta toivottavasti saa joskus apua.
T. Eri
Onkos miesten nimittely sioiksi kauniisti sanomista?
Jos on niin miksi loukkaannut kun sinua nimitellään porsivaksi emakoksi?
Kukaan ei ole tässä ketjussa nimitellyt miehiä monikossa. On puhuttu yhdestä, kieltämättä sikamaisesti käyttäytyvästä miehestä. Suurin osa vastaajista ei ole nimitellyt ketään. Joten täysin järjetöntä puolustella omaa huonoa käytöstään toisten kuvitellulla käytöksellä. Vaikka ketjusta löytyisikin joku toinen mieleltään häiriintynyt, ei se sinua sen terveemmäksi tee.
Yksi sika, yksi emakko joka sille porsii.
Jokainen narttu täällä hyväksyy miehen haukkumisen, kukaan ei tuomitse niitä viestejä yhdessäkään ketjussa. tykkäyksiä ne viestit kyllä saa :)
Mutta ai että kun teille sanoo takaisin. Sitten ollaan taas niin uhria ja vaaditaan käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Et kai ap ainakaan lisää lapsia suunnittele tämän miehen kanssa?
Miksi mies tekisi lisää lapsia? Eiköhän sillä ole parempaakin käyttöä rahoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pete84 kirjoitti:
Jätä se sika.
Lapsen saamiseen tarvitaan mieheltä hyvin aktiivista tekemistä. Kyllä se lapsonen on aina miehen. Ai niin, joko selvisi, kuka sinun isäsi on? Kysyitkö äidiltäsi?
Mieheltä? Ehkä.
Miehet voi ihan helposti estää raskauden alkamisen. Vaatii vain himppasen viitseliäisyyttä.
Hakkaan naisen kun se käy vieraissa? Toivon keskenmenoa?
Jos et ole IKINÄ ehkäisystä kuullut, älä harrasta seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pete84 kirjoitti:
Jätä se sika.
Mieheltä? Ehkä.
Huutonaurua! Olet sinä täysi imbesilli.
Vierailija kirjoitti:
Jutellaan äidin kanssa n 5min kerran viikossa ja tavataan muutaman kerran vuodessa. Lapsenlapsensa äiti on nähnyt ehkä n 5 kertaa. Ei vahingossakaan kysy mitään lapsiin liittyvää ja vaihtaa puheenaihetta, jos kerron jotain lapsiin liittyvää.
Tiedän että äiti halusi mun menevän yliopistoon, kun lukiossa pärjäsin hyvin. Ja oli hirveän pettynyt ja vihainen kun tulin raskaaksi. Ja äiti on aina ollut sellanen, että kun se jotain päättää, niin sen päätä ei kukaan käännä.
Kaksi kertaa olen esikoisen syntymän jälkeen kysynyt voisiko vahtia lapsia hetken (kun miehellä ja miehen äidillä on ollut vaikea järjestää). Toinen oli toi hammaslääkärikeikka ihan vähän aikaa sitten josta täällä jo kerroinkin ja toinen oli kuopusta odottaessa, että olisin päässyt äitiysneuvolaan ilman lasta. Kummallakin kerralla äiti oli sinä päivänä kotona ja kummallakaan kerralla ei suostunut lapsia sitä hetkeäkään vahtimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pete84 kirjoitti:
Jätä se sika.
Mieheltä? Ehkä.
Se että minä käytän ehkäisyä ei estä naista tulemasta raskaaksi naapurin penalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pete84 kirjoitti:
Jätä se sika.
Mieheltä? Ehkä.
Huutonaurua! Olet sinä täysi imbesilli.
Mies joka luulee että lapsi on hänen on imbesilli :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutellaan äidin kanssa n 5min kerran viikossa ja tavataan muutaman kerran vuodessa. Lapsenlapsensa äiti on nähnyt ehkä n 5 kertaa. Ei vahingossakaan kysy mitään lapsiin liittyvää ja vaihtaa puheenaihetta, jos kerron jotain lapsiin liittyvää.
Tiedän että äiti halusi mun menevän yliopistoon, kun lukiossa pärjäsin hyvin. Ja oli hirveän pettynyt ja vihainen kun tulin raskaaksi. Ja äiti on aina ollut sellanen, että kun se jotain päättää, niin sen päätä ei kukaan käännä.
Kaksi kertaa olen esikoisen syntymän jälkeen kysynyt voisiko vahtia lapsia hetken (kun miehellä ja miehen äidillä on ollut vaikea järjestää). Toinen oli toi hammaslääkärikeikka ihan vähän aikaa sitten josta täällä jo kerroinkin ja toinen oli kuopusta odottaessa, että olisin päässyt äitiysneuvolaan ilman lasta. Kummallakin kerralla äiti oli sinä päivänä kotona ja kummallakaan kerralla ei suostunut lapsia sitä hetkeäkään vahtimaan
Ja kolmatta kertaa en enää edes kysy. Sen verran periaatteen ihminen minäkin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pete84 kirjoitti:
Jätä se sika.
Mieheltä? Ehkä.
Se että minä käytän ehkäisyä ei estä naista tulemasta raskaaksi naapurin penalle.
No sehän ei sitten enää kuulu sinulle mitenkään. Miksi roikkuisit suhteessa, missä nainen tekee toiselle lapsen? Ainakin tiedät, kun itse käytät ehkäisyä. Usein miesten ongelma on tässä se, ettei itse viitsitä ottaa vastuuta ehkäisystä. Sitten on ihan turha valittaa.
Hienoa ap että ootte saanut juteltua. Nyt tosiaan niitä tekoja vielä tarvitaan. Ehkä tää ketju tosiaan vähän avaa silmiä sille, ettei teidän suhde ja perhedynamiikka oo ihan normaali. Kysyn vielä sellaistakin, että miten ootte varautunu pahimpaan, eli ootteko naimisissa ja/tai hoitanut henkivakuutukset/testamentit kuntoon? Kysyn koska oot vailla tuloja ja koulutusta ja et omista kotianne jne. jne. Jos miehelle sattuu jotain siis.
Oliko siis jo teidän esikoinen suunniteltu raskaus?
Mietin vaan, että monikin voi ehkä haluta lapsia nuorena, mutta ei niitä nyt yleensä lukioaikana aleta yrittämään.
Miehesi on putkimiehenä käynyt varmaan ammattikoulun ja sinä lukion. Jos lasten hankinta nuorena on ollut enemmän hänen ideansa, hän on voinut suunnitellakin, että lapsilla saa sut sidottua suhteeseen. Et lähde opiskelemaan ja uusiin ympyröihin, joissa voit kohdata muita miehiä ja potentiaalisia kumppaneita.
Nyt olet sidottu mieheen, lapsiin ja miehen lapsuudenperheeseen ja sun oma elämä jää aika kapeaksi. En suoraan sanottuna ihmettele, että sun ystävillä voi olla vaikea löytää yhteistä kosketuspintaa sun kanssa. Voivat olla jopa huolissaan susta, vaikka eivät sitä ehkä kehtaa sanoa sulle.
Suna kävisin kyllä juttelemassa mielenterveysammattilaisen kanssa. Voit oikeasti masentua jos et saa tilanteeseesi vähän laveampia näkemyksiä ja tilaa sun omille tunteille.
Mieheltä? Ehkä.