Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riitaa miehen harrastuksista

Vierailija
13.06.2023 |

Mieheni on ollut tosi innokas urheilun harrastaja aina. Tiesin tämän jo seurusteluaikana ja arvostan sitä, että hän haluaa elää terveellisesti ja urheilla. Nyt vaan lasten syntymän jälkeen tuntuu siltä, että riitelemme jatkuvasti miehen harrastuksista tai oikeammin niihin käytettävästä ajasta.

Olen itse hoitovapaalla kotona 10-kk vauvan kanssa ja 2,5-vuotias leikki-ikäisen kanssa ja tarkoitus on olla kotona ainakin tammikuuhun 24 asti (mahdollisesti jopa elokuuhun 24 asti). Miehellä on vaativa työ, jossa työpäivät venyvät välillä 10-tuntisiksi. Sen lisäksi hän tarvitsee 1,5-3 tuntia päivässä urheilemiseen 5-6 päivänä viikossa.

Tämän lisäksi tulee sitten vielä kisamatkat, jotka vie aina vähintään koko viikonlopun. Seurusteluaikoina lähdin näihin usein mukaan, mutta lasten kanssa koen ne turhan hankaliksi, kun ei lapset jaksa seisoskella paikallaan ja katsoa kisaa tuntitolkulla.

Ja kaiken tämän päälle, mies on nyt kavereineen innostunut golffaamisesta ja sitä pitäisi päästä tekemään joka viikonloppu.

Ja minulta alkaa oikeasti olla huumori vähissä. Minä yritän käydä kävelylle tai juoksulenkillä aamulla kuuden jälkeen (miehen valmistuessa työpäiväänsä), sillä toinen vaihtoehto on lasten mentyä nukkumaan.

Ei tämä minusta ihan reilulta tunnu. Mies puolestaan väittää, että minä tiesin kuinka tärkeää liikunta/urheilu hänelle on jo ennen lasten syntymää ja nyt yritän häntä muuttaa vaatimalla, että hänen pitäisi luopua harrastuksistaan. Ja hänestä se on hirvittävän epäreilua.

Olenko kohtuuton, kun vaadin miestäni luopumaa jostain menoistaan?
Vai onko mieheni kohtuuton, kun kuvittelee elämän jatkuvan aivan ennallaan myös lasten syntymän jälkeen?

Kommentit (720)

Vierailija
601/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väliaikatiedotus: miehen äiti toi lapset kotiin ja nyt mies on keittiössä antamassa lapsille iltapalaa.

Miestä vähän itketti ja sit mä tietysti vollotin ihan silmät päästäni.

Mutta miehen sanoin: "Kyl mä tiedän, et mä voitin jättipotin sinä päivänä kun tapasin sut."

Keskustelut jatkuu lasten mentyä nukkumaan mutta ensimmäisen kerran tuli fiilis, että mieskin ymmärsi mun näkökulman.

Ap

Mitähän miehen äiti tuumi, kun kyl meistä molemmista näki et ollaan itketty. Ei kysyny mitää.

Toivotaan että työnjako muuttuu teillä oikeudenmukaisemmaksi. On hyvä puuttua noihin ongelmiin ennemmin kuin myöhemmin. Kun reagoi ajoissa, niin suuntaa voi vielä pystyä muuttamaan. Jos mies pystyy kasvamaan aikuiseksi, niin ehkä teille tulee hyvä ja onnellinen parisuhde ja perhe. Olette vielä nuoria, kaikki on mahdollista! 👍 Tsemppiä molemmille. Ja pysy tiukkana, koska takapakkia voi tulla aina välillä.

Vierailija
602/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Jos ap:n mies lukee ketjua, niin...

Tämä kommentoija ja krooninen naisvihaaja, säälittävä incel, olkoon varoittava esimerkki sellaisesta miehestä, jollaiseen itseään kunnioittava, menestynyt mies ei halua samaistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerä ja itsekäs mies.

Vierailija
604/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väliaikatiedotus: miehen äiti toi lapset kotiin ja nyt mies on keittiössä antamassa lapsille iltapalaa.

Miestä vähän itketti ja sit mä tietysti vollotin ihan silmät päästäni.

Mutta miehen sanoin: "Kyl mä tiedän, et mä voitin jättipotin sinä päivänä kun tapasin sut."

Keskustelut jatkuu lasten mentyä nukkumaan mutta ensimmäisen kerran tuli fiilis, että mieskin ymmärsi mun näkökulman.

Ap

Mitähän miehen äiti tuumi, kun kyl meistä molemmista näki et ollaan itketty. Ei kysyny mitää.

Miten mies oli muka kotona lukeamssa ketjua? Eiks sillä ole treenejä?

Oliko muuten vantaalla kisaamassa?

Vierailija
605/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla menoilla mies missaa omien lapsien vauva ja taaperoajat. Sit se ihmettelee, kun ei tunne omia lapsia. Se on hänen valinta. Itse keskittyisin lapsiin ja arjen pyörittämiseen ja huomaisin, et mehän pärjätään vallan hyvin ilman miestä.

Mahdollisen eron tultua, saat ehkä yksinhuoltajuuden, koska mitä se mies tekee, kun ei lapsiansa edes tunne. Saattaa olla vaikeaa.

Eron tultua mies joko ottaa isän roolin, jolloin hän vahtii tarkkaan, että saa pitää sovitut ajat lapsiaan luonaan. Tai sitten ei ota isä roolia, joko nihkeilee tapaamisten kanssa tai vetäytyy koko hommasta.

Itselläni eka mies oli samanlainen kuin ap:llä, vältteli lasten kanssa oloa ja kotitöitä. Kun lapset oli 6 ja 7 otin eron. Isä otti isähomman haltuun, joka oli tietty lapsille kiva. Itse tuskailin aina sitä, kun kaikki kesälomat ja muutkin lomat puoliksi ja viikonloput.

Uskomatonta, kuinka välttelijästä kuoriutui isä. Mutta vasta eron jälkeen, ei auttanut pyytämine, käskeminen, uhkailu tai rukoilu. Kun pää on kova niin se on kova.

Vierailija
606/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Tämä kommentoija ja krooninen naisvihaaja, säälittävä incel, olkoon varoittava esimerkki sellaisesta miehestä, jollaiseen itseään kunnioittava, menestynyt mies ei halua samaistua.

Mistä tiedät kuka tuo kommentoija on?

Vierailija
607/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... Minkä ikäinen ap on? kovin nuorelta ja lapsekkaalta vaikuttaa. Siksi pitää suhtautua ymmärtäen ja lempeydellä häneen. Eniten ehkä hellyyttävältä tuntuu tuo ap:n ylpeä maininta siitä, että mies jatkuvasti kehuu häntä lähipiirilleen siitä, miten hyvä äiti ja vaimo hän on. Tasapainoisessa, tasavertaisessa perheessä, vanhemmuudessa ja parisuhteessa ei tarvitse kehua muille puolisoa jatkuvasti. Etäällä oleva kehuu sanoin, lähellä oleva osoittaa rakkauttaan ja arvostustaan läsnäololla. Entisenä raskaan sarjan vanhoillislestadiolaisena voin todeta, että aika voimakkaan lestadiolaisvibat tulee tästä. Nykyään kun lestaisät kilpaurheilevatkin, niin sopii sekin hyvin kuvioon. Toinen, ja ehkä todennäköisempi vaihtoehto on, että koko juttu on provo. Ei ihan uskottavaa tuo yhdessä Vauva-palstan lukeminen. Toki taas pitää muistaa, että ap on tosiaan 22, melkein lapsi vielä. Vl-piireissä toki usein jo semisuuren perheen äiti.

"Lestadiolaisviboja" tuli myös minulle, vaikka en ikinä ole niissä piireissä pyörinyt. Ap on jotenkin niin nöyrä, alistuva ja naiivi, että jokin on pielessä. Toki joissakin peräkylissä ollaan tosi taantumuksellisia, vaikka ei kuuluta lahkoon.

Tulee mieleen että ap kaipaisi tosi kipeästi vanhemman, elämässä menestyneen naisen neuvoja. Ja menestyksellä en tarkoita perhettä. Siis jonkun lähipiirissä, tuntuu että täällä ihmiset eivät pysty häntä tavoittamaan vaikka hyviä neuvoja on tullut.

Aloitus voi olla provo tai joku voi vastailla välillä ap:nä hämmentääkseen soppaa. Emme voi tietää. Mutta ei telkkarissakaan kaikki ole totta. Haittaako se jos ei ole täälläkään.

Vierailija
608/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mies muuttuu eli kasvaa isäksi ja ottaa vastuun lapsistaan tai eroat, koska yh olet jo käytännössä nyt. Tämän kun sanot miehelesi suoraan, niin saa ainakin mahdollisuuden ryhdistäytyä. Mikään kiva keskustelu ei riitä, pitää olla suora siinä missä sun rajat menee. 

Varaudu, että mies ei tule vastaan ja ero on ainoa ratkaisu, koska muuten hajoat tyytymättömyyteen perheen vapaamatkustajaa katsellessa. 

Vierailija
609/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua syyllistää tai olla jälkiviisas.

Mutta tulevaisuutta ajatellen, jos jossain vaiheessa päädytte eroon miehesi kanssa, kannattaa mahdollisissa myöhemmissä parisuhteissa todellakin keskustella näistä asioista ennen lasten hankkimista. Niin kuin kaikesta muustakin.

Ne keskustelut on aina helpompi käydä etukäteen. Koska silloin mahdolliset erimielisyydet voidaan käydä läpi ilman että kukaan kärsii. Ja jos ollaan eri linjoilla, on aikaa pohtia, että löytyykö linja, johon molemmat ovat tyytyväisiä, vai onko todettava, että suhteella ei ole tulevaisuutta.

Elämässä suunnittelu ja valmistautuminen on yksi tärkeimpiä asioita. Kaikkeen ei valmistautuminen auta, ja yllätyksiä voi aina tulla, mutta valmistautunut ihminen pärjää aina paremmin kuin valmistautumaton.

Vierailija
610/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Huh mikä katkeruutta huokuva viesti.

Sinuna pohtisin että mistä tuo negatiivisuus kumpuaa. Ihan itsesikin takia.

Vierailija
611/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Ihan sen miehen kommenteista. Nimitellään naisia hyvin rumilla termeillä, ja haukutaan. Ei ansaitse oikeasti mitään kommentointia, mutta toivottavasti saa joskus apua.

T. Eri

Vierailija
612/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeassa siinä, että täällä on aika ikävääkin kommentointia. Jaksat todella hyvin vastata ilkeisiinkin kommentteihin. Mutta toisaalta on myös paljon asiaa.

Ap, sinä selvästi rakastat miestäsi ja kunnioitat häntä. Ja haluat puolustaa häntä. Se on hienoa.

Rakkaus ei vain aina säästä katkeruudelta, joka nousee, kun liian kauan joutuu sietämään rakkaimmaltaan jotain, joka rikkoo itseä.

Suosittelen vakavaa keskustelua, jossa tuot esiin kunnolla omat ajatuksesi. Auta häntä näkemään sen, mitä sinä tarvitset, että voit perheessänne hyvin.

Joskus puoliso (mies tai nainen) tarvitsee jotain, mikä avaa silmät. Toisilla ne avautuu helpommin, toisilla vaikeamman kautta. Mutta on rakkautta myös auttaa puoliso näkemään, että nykyinen tahti ei tee sinulle ja perheelle hyvää. Se jää nähtäväksi, kuinka valmis miehesi on muuttamaan vapaa-aikaansa. Toivottavasti hän osaa ottaa sanasi rakentavasti ja ymmärtää, että perhe tulee ennen harrastuksia.

Kiitos tästä kommentista. Sinun kaltaisten kommentoijien takia jaksan palata tähän keskusteluun uudestaan ja uudestaan.

Sitä mietin, että mitä iloa noi ilkeilijät saa siitä, että tulevat haukkumaan minua tai miestäni. Mistä sellainen viha kumpuaa.

Ehkäpä heidän elämässään on asiat vielä huonommin ja pitää purkaa sitä omaa pahaa oloa tänne minuun. Niin katkera minä en onneksi vielä ole, että pitäisi ilkeillä ventovieraille

Ap

Ole hyvä.

Ja niille, jotka ovat varmoja trollialoituksesta: minä mieluummin vastaan ystävällisesti 99 trolliin, kuin ilkkuen yhteen aitoon, joka tarvitsisi myötätuntoa ja oikeaa apua.

Mä taidan olla ihan hupsu, mutta jotenkin niin ihanaa, että myös ystävällisiä ihmisiä on.

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin mä oon ollut viimeaikoina aika yksinäinen ja vähän surullinen. Koen, että mun äiti on hylännyt mut kokonaan. Ja välit kavereihinkin on etääntyny. En mä kavereita siitä syytä, kyl ne yrittää. Meillä elämä vaan niin eri tilanteissa että vaikea löytää asioita jotka yhdistäis.

Lähimmät ja tärkeimmät ihmiset mun elämässä on mun mies, lapset ja miehen vanhemmat. Ja siinä ne läheiset sit oikeestaan onkin.

Ap

Vierailija
613/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeassa siinä, että täällä on aika ikävääkin kommentointia. Jaksat todella hyvin vastata ilkeisiinkin kommentteihin. Mutta toisaalta on myös paljon asiaa.

Ap, sinä selvästi rakastat miestäsi ja kunnioitat häntä. Ja haluat puolustaa häntä. Se on hienoa.

Rakkaus ei vain aina säästä katkeruudelta, joka nousee, kun liian kauan joutuu sietämään rakkaimmaltaan jotain, joka rikkoo itseä.

Suosittelen vakavaa keskustelua, jossa tuot esiin kunnolla omat ajatuksesi. Auta häntä näkemään sen, mitä sinä tarvitset, että voit perheessänne hyvin.

Joskus puoliso (mies tai nainen) tarvitsee jotain, mikä avaa silmät. Toisilla ne avautuu helpommin, toisilla vaikeamman kautta. Mutta on rakkautta myös auttaa puoliso näkemään, että nykyinen tahti ei tee sinulle ja perheelle hyvää. Se jää nähtäväksi, kuinka valmis miehesi on muuttamaan vapaa-aikaansa. Toivottavasti hän osaa ottaa sanasi rakentavasti ja ymmärtää, että perhe tulee ennen harrastuksia.

Kiitos tästä kommentista. Sinun kaltaisten kommentoijien takia jaksan palata tähän keskusteluun uudestaan ja uudestaan.

Sitä mietin, että mitä iloa noi ilkeilijät saa siitä, että tulevat haukkumaan minua tai miestäni. Mistä sellainen viha kumpuaa.

Ehkäpä heidän elämässään on asiat vielä huonommin ja pitää purkaa sitä omaa pahaa oloa tänne minuun. Niin katkera minä en onneksi vielä ole, että pitäisi ilkeillä ventovieraille

Ap

Ole hyvä.

Ja niille, jotka ovat varmoja trollialoituksesta: minä mieluummin vastaan ystävällisesti 99 trolliin, kuin ilkkuen yhteen aitoon, joka tarvitsisi myötätuntoa ja oikeaa apua.

Mä taidan olla ihan hupsu, mutta jotenkin niin ihanaa, että myös ystävällisiä ihmisiä on.

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin mä oon ollut viimeaikoina aika yksinäinen ja vähän surullinen. Koen, että mun äiti on hylännyt mut kokonaan. Ja välit kavereihinkin on etääntyny. En mä kavereita siitä syytä, kyl ne yrittää. Meillä elämä vaan niin eri tilanteissa että vaikea löytää asioita jotka yhdistäis.

Lähimmät ja tärkeimmät ihmiset mun elämässä on mun mies, lapset ja miehen vanhemmat. Ja siinä ne läheiset sit oikeestaan onkin.

Ap

En kai oo oikeen halunnut itsellenikään myöntää kuinka pahalta äidin hylkääminen on tuntunut.

Äiti olisi halunnut, että keskeytän raskauden ja kun en sitä suostunut tekemään, niin uhkasi, että ei tule koskaan sitä penskaa hoitamaan. Eikä ole hoitanut

Ap

Vierailija
614/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete84 kirjoitti:

Jätä se sika.

Vain koska emakko onkin jo porsinut jaa saanut haluamansa.

Pitää muistaa ettei nainen halua koskaan miestä. Hän haluaa jotain mitä mies tarjoaa hänelle.

Rahaa tai lapsen yleensä.

On paljon miehiä, jotka halutaan heidän itsensä takia. Sinä et kuulu heihin, ja syykin siihen tulee selväksi jo kolmen virkkeesi perusteella.

Olet väärässä. Miehiä ei koskaan haluta heidän itsensä takia. Jokainen nainen priorisoi kaikkea muuta kuin miestä sen jälkeen kun nainen on saanut haluamansa lapsen.

Totta hemmetissä lapsi menee kaiken edelle, jos sellaisen on mennyt tekemään. Tuo koskee sekä lapsen äitiä että myös isää. Ei vauva pysy hengissä eikä kehity kunnolla, jos hänen hoidossaan mennään vain riman ali. Vauvaan menee niin paljon aikaa ja jaksamista, joten toiselle riittää tehtävää kotitöissä ihan riittävästi.

Vierailija
615/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Ihan sen miehen kommenteista. Nimitellään naisia hyvin rumilla termeillä, ja haukutaan. Ei ansaitse oikeasti mitään kommentointia, mutta toivottavasti saa joskus apua.

T. Eri

Eiköhän tuota voi muutkin kirjoittaa kuin minä  :)

Vierailija
616/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete84 kirjoitti:

Jätä se sika.

Pitää muistaa ettei nainen halua koskaan miestä. Hän haluaa jotain mitä mies tarjoaa hänelle.

On paljon miehiä, jotka halutaan heidän itsensä takia. Sinä et kuulu heihin, ja syykin siihen tulee selväksi jo kolmen virkkeesi perusteella.

Olet väärässä. Miehiä ei koskaan haluta heidän itsensä takia. Jokainen nainen priorisoi kaikkea muuta kuin miestä sen jälkeen kun nainen on saanut haluamansa lapsen.

Totta hemmetissä lapsi menee kaiken edelle, jos sellaisen on mennyt tekemään. Tuo koskee sekä lapsen äitiä että myös isää. Ei vauva pysy hengissä eikä kehity kunnolla, jos hänen hoidossaan mennään vain riman ali. Vauvaan menee niin paljon aikaa ja jaksamista, joten toiselle riittää tehtävää kotitöissä ihan riittävästi.

Aivan, eli kunhan nainen saa haluamansa...

Lapsonen on harvoin miehen. Tiesitkö että jopa 65% lapsista on ns. käenpoikasia?

Vierailija
617/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

T. Eri

Onkos miesten nimittely sioiksi kauniisti sanomista?

Jos on niin miksi loukkaannut kun sinua nimitellään porsivaksi emakoksi?

Vierailija
618/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete84 kirjoitti:

Jätä se sika.

Lapsonen on harvoin miehen. Tiesitkö että jopa 65% lapsista on ns. käenpoikasia?

Lapsen saamiseen tarvitaan mieheltä hyvin aktiivista tekemistä. Kyllä se lapsonen on aina miehen. Ai niin, joko selvisi, kuka sinun isäsi on? Kysyitkö äidiltäsi?

Vierailija
619/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

T. Eri

Onkos miesten nimittely sioiksi kauniisti sanomista?

Jos on niin miksi loukkaannut kun sinua nimitellään porsivaksi emakoksi?

Kukaan ei ole tässä ketjussa nimitellyt miehiä monikossa. On puhuttu yhdestä, kieltämättä sikamaisesti käyttäytyvästä miehestä. Suurin osa vastaajista ei ole nimitellyt ketään. Joten täysin järjetöntä puolustella omaa huonoa käytöstään toisten kuvitellulla käytöksellä. Vaikka ketjusta löytyisikin joku toinen mieleltään häiriintynyt, ei se sinua sen terveemmäksi tee.

Vierailija
620/720 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete84 kirjoitti:

Jätä se sika.

Ei ole. Hae apua.