Omakotitalomme on ollut vuoden myynnissä ja hintaa laskettu 30 000eurolla. Hyvin vähäistä kiinnostusta ja kilpailevia
omakotitaloja paikkakunnalla 50 kappeletta myynnissä. Mulla alkaa toivo mennä.
Kommentit (127)
Onkos kukaan tällä hetkellä myymässä asuntoa tai taloa? Onko ollut kiinnostusta?
Mun asunto meni kaupaksi kolmessa kuukaudessa. Paikkakunta Joensuu. Myin välittäjän neuvojen mukaan pienellä tappiolla markkinatilanne huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
Mun asunto meni kaupaksi kolmessa kuukaudessa. Paikkakunta Joensuu. Myin välittäjän neuvojen mukaan pienellä tappiolla markkinatilanne huomioiden.
Ainoa mihin välittäjä tähtää, on mahdollisimman nopeat kaupat mahdollisimman vähällä työllä.
Siksi ne kehottavat laskemaan hintoja.
Jos lasket hintaa kymppitonnilla, välittäjä saa muutaman satasen vähemmän. Jos taas et laske, myyjällä on kauheena enemmän duunia saada myytyä. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mihin välittäjä tähtää, on mahdollisimman nopeat kaupat mahdollisimman vähällä työllä.
Siksi ne kehottavat laskemaan hintoja.
Jos lasket hintaa kymppitonnilla, välittäjä saa muutaman satasen vähemmän. Jos taas et laske, myyjällä on kauheena enemmän duunia saada myytyä. Siksi.
No mun kämppä oli aluksi kuukauden ajan myynnissä korkeammalla hinnalla, eikä hirveästi tullut yhteydenottoja. Sitten vasta välittäjän kanssa keskusteltiin hinnan laskemisesta ja päädyttiin laskemaan suht reippaasti. Ei siinäkään ole mitään järkeä, että roikottaa markkinatilanteeseen nähden ylihintaista kohdetta listoilla kuukausikaupalla, korkeintaan suostuu johonkin nimelliseen tonnin tai parin hinnanlaskuun.
Laita sähköauto pihaan ...ja hyvä palovakuutus
Tämä on totta. Usein myyjät vain sokaistuvat oman talonsa todelliselle arvolle ostajan silmissä, kun usein kotiin liittyy tunnearvoa. Jotkut ovat myös toteuttaneet erikoisia sisustus- /remonttiratkaisuja, jotka eivät miellytä suurta yleisöä. Ajateltu, että minäpä en sitä "tylsää" vaaleaa tai tummanharmaata keittiötä halua, vaan persoonallisen punaisen - ja tuosta tulee ongelma, jos talo pitäisi saada kaupaksi.