Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisin vahingossa saada selville puolisoni mahdollisen syrjähypyn

Vierailija
12.06.2023 |

Tämä syrjähyppy on siis mahdollisesti tapahtunut pari vuotta sitten (tarkistin päiväkirjasta). Tuolloin puolisoni oli menossa viikonlopuksi veljensä mökille. Silloin olin päiväkirjamerkintäni mukaan ihmetellyt muutamaa seikkaa: Sitä, että hän ajoi partansa lähtiessään mökille (hänelle epätyypillistä) ja toiseksi sitä, että palattuaan, hän ei kertonut mitään koko viikonlopusta. Sellaista normaalia rupattelua siitä, millaista oli ollut tai mitä oli puuhattu tai tuumailtu, ei syntynyt.

Eilen sitten olimme ajelemassa kotiin päin autolla ja hän mainitsi, että tämä samainen veli on ollut mökillä koko viikonlopun. Jossain päin Köyliötä, mies sanoi ja lisäsi vielä, että tietää kyllä missä on Köyliö, mutta ei sitä missä mökki sijaitsee. Minä siihen sitten vähän ihmeissäni kysyin, että onko hänen veljellään montakin mökkiä käytössään. Ei kuulemma, sanoi mies, eikä tajunnut kai ollenkaan miksi asiaa kysyin. Minulle siis valkeni heti tästä keskustelusta, että veljen mökillä ei olla oltu muutamaa vuotta aikaisemmin.

Nyt sitten pohdiskelen tätä kaikkea. Meidän avioliittomme on kestänyt tähän mennessä 20 vuotta ja meillä on hyvä yhdessä. Ja minä ihmettelen, miksi minusta ei tunnu oikein miltään. Ei siis kiukkua, ei vihaa, ei katkeruutta ei mustasukkaisuutta, ei mitään. En ole puolisoni kanssa nyt puhunut tästä asiasta vielä ollenkaan, olen miettinyt vain päässäni tätä koko juttua. Muistan vain sen, että kun muutama vuosi sitten tein asiasta päiväkirjamerkinnän, niin silloin vatsani oli solmussa, olin täynnä pahoja aavistuksia ja vaistoni kilkattivat kuin kirkonkellot. Ja nyt, kun ehkä sain selville, että olin tuolloin oikeassa, niin ei tule mitään tunteita. Mitä ihmettä nyt siis? Kohautanko olkapäitä ja jatkan vain kuten tähänkin asti, vai pitääkö asiaa alkaa pöyhimään läpi? Minä en tiedä.

Kommentit (463)

Vierailija
201/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi joskus suhteen alussa, kun oltiin oltu ehkä nelisen vuotta yhdessä (nyt jo 18v) sellainen tapaus, että tajusin miehelläni olleen jotain sutinaa yhden naisen kanssa. Tämä kävi ilmi Ikeassa, kun oltiin miehen kanssa. Kulman takaa tuli nainen ystävänsä kanssa, ennen kuin mitään sen kummempaa tapahtui, tajusin hyvin vahvasti, että näiden välillä on jokin jännite. Sitten he moikkasivat. Kysyin mieheltä, kuka tuo oli, ja hän sanoi sen olevan "Milla" (nimi muutettu ja unohdettu). Asia jäi siinä siihen, mutta kun autossa vielä kysyin, että kuka tämä Milla on, että mulla jäi outo fiilis teistä, niin mies jotenkin hermostui eikä halunnut jäädä aiheeseen. Siitä tiesin, että jotain todella on ollut, koska miehelleni ei ole tyypillistä tuollainen.

Se aika oli suhteessamme muutenkin levotonta, mies oli paljon menoillaan ja uskon, että tuo Milla on ollut jokin yhden illan viritys tai toinen osapuolista on ollut kiinnostunut toisesta. En jäänyt asiaa enempi kaivelemaan, ja olen aika varma, ettei mitään pettämistä ole koskaan sen jälkeen ollutkaan, tuskin mitään kovin pitkää petturuutta sitä ennenkään.

Jätin asian siihen. Itselleni on tärkeää, että koen nyt luottamusta (ja koin silloin kun asian jätin), aistin asioita aika tarkasti ja luotan siihen, että tiedän jos mies ei ole tosissaan minun  kanssani. Elämästä ai koskaan tiedä, mutta oma luottamukseni on minun puolellani. Toki, jos jotain alkaa epäillä, niin siihen kyllä takerrun vahvastikin.

Nykyään olemme onnellisia pitkässä liitossamme, mutta ei se ilman erinäisiä kasvukipuja ole tullut. 

Minulla kävi niin, että vaimo sanoo minulle aina ihmisestä, jos ne eivät tervehdi, että ovatpa ylpeitä, kun ei voi tervehtiä. No pari kertaa tuli silloinen miestyökaveri vastaan. En edes huomannut, että olisivat tervehtineet, mutta vaimo mainitsi molemmilla kerroilla, että on työkaveri töistä. Ei motkottanut miehestä yhtään ettei tervehdi. 

No erikoisten tapahtumien seurauksena tajuan, että kyseisen työpaikan pikkujoulujen jälkimainingeissa minulle tuli kondylooma. Monta vuotta luulin, että se on ollut piilevä kondylooma, jonka itse sain 12 vuotta. Vaimon valheiden seurauksena tajusin, että sain kondylooman häneltä. Tiedoksi kaikille, että kondyloomia on 100 eri lajia.

Nuolin joskus vaimoa intohimoisena vielä noihin aikoihin ja kokeilin vähän eri tekniikalla ja vaimo kommentoi tekniikkaani: "Onko tämä joku miesten juttu?" Jos vaimolla ei olisi kokemusta muista, vaimon kommentti olisi voinut olla erilainen ja ohjaava. Nyt kommentti tuntui siltä, että joku muukin oli nuollut samalla tavalla.

Nyt mietin, että vastaan kävellyt työkaveri taisi olla vaimon salarakas tai pikkujoulukaveri. Olin silloin itse viikot töissä muualla. 

Mistä näitä varmasti tietää mitä on aikojen saatossa tapahtunut.

Vierailija
202/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka hairahdatte. Annattehan partnerillenne samat oikeudet?

Jostain saanut sen käsityksen että itse mielellään petetään, mutta toisen pitäis istua kotona polvet yhdessä.

Vapaat suhteet erikseen, samat säännöt molemmilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin vaistoihin kannattaa aina luottaa. Nyt sait vastauksesi.

Tästä riippuu nyt paljon miten suhtaudut asiaan, oletko vaimo joka sulkee silmänsä jatkossakin vai onko asia ylittämätön. Ymmärrän molempia suhtautumistapoja, sellaista se elämä on. Itse lopulta läksin kuitenkin omilleni. 

Eipä välttämättä kannata luottaa "vaistoihin". On minuakin epäilty vaikka kuinka monta kertaa, vaikka kertaakaan en ole pettänyt. Kun se kuuluisa vaisto sanoo niin kovasti.

Mikä sun käytöksestä tekee sellaisen, että on pitänyt epäillä monta kertaa? Pitäisikö muuttaa käytöstä?

Vai, onko se puolisosi joka on se epäilijä? Puolisosi voi olla itse pettäjä

Jos epäillään monta kertaa, jompi kumpi toimii parisuhteessa väärin.

Olin tekemisissä muiden naisten kanssa kuin vain tuon ex-tyttöystävän. Ja olin aktiivinen eräällä keskustelupalstalla, jolla kirjoittelee myös naisia.

Tämä oli arvattavissa. Nainen ei saanut tarpeeksi huomiota (kyllä), ja siksi epäili. Epäily osui sikäli oikeaan ettei mies panosta tarpeeksi. Hänelle olisi varmasti ollut vain helpotus kun olisit pökkässyt jotain naista niin hän olisi saanut konreettisen syyn erota.

Tokihan sitä ystäväpiiri ja työpaikka pitää vaihtaa, kun seurustelemaan alkaa, ettei vahingossa ole muita naisia näköpiirissä.

Vierailija
204/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma sinkkuaikainen kokemukseni on että 90% miehistä ainakin pettää.

Vietin villin jakson ja suurin osa panokavereista oli varattuja. Oli myös vakipanoja. Miesten parisuhteista ei keskusteltu, pidettiin vain hauskaa - yleensä pelkkää seksiä.

Tapaamispaikkoina hotellit, motellit, jommankumman koti, joskus autossakin.

Kaikki pettävät, jos tulee sopiva tilaisuus. Kaikki.

No pahus vieköön, sitä odotellessa sitten! Mukava tietää, että jotain on vielä tulossa.

Nyt vasta 20 vuotta yhteiseloa, eikä ole tullut tilaisuutta; tosin enpä ole etsinytkään.

Vierailija
205/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on siis ollut useampi vuosi sitten yhden kerran veljensä mökillä ja sinusta pettämisen todistaa se että miehesi ei tarkasti muista missä päin Köyliötä se mökki sijaitsee? Jos miehelläsi ei ole ilmiömäinen suuntavaisto ja karttamuisti niin asiassa ei ole mitään ihmeellistä.

Juu, ja ehkä autoileva mies sitten halusikin mennä tällä kertaa bussilla, ja kun veli haki hänet pysäkiltä niin nukahti. Sama homma tulomatkalla. Tällaista jotain ap:n mieskin varmaan selittäisi kun ap siitä kysyisi, vaikka varmaan on valehdellut niin paljon, ap:lle ja jollekin muulle, ettei muista mitä kertoi kellekin. Näinhän ne pettäjähömelöt jää kiinni.

Ap huomasi muitakin merkkejä, ja persutuntumaan kannattaa luottaa jos on vuosikymmenet ollut saman ihmisen kanssa. Sitten on tämä laji naisia, jotka uskoo kaikki meriselitykset, koska haluavat uskoa.

Vierailija
206/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vietin villin jakson ja suurin osa panokavereista oli varattuja. Oli myös vakipanoja. Miesten parisuhteista ei keskusteltu, pidettiin vain hauskaa - yleensä pelkkää seksiä.

Jos et nyt sinkkuaikoinasi pannut jokaista Suomen varattua miestä niin kokemuksesi varatuista miehistä ei mitenkään johda siihen että 90 prosenttia varattuista pettäisi.

Häh? Tässähän jätettiin 10 prosenttia panematta.

Vierailija
207/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tuli sellanen fiilis, että olipa kiva kertomus vaikka siis aplle ei kiva. Mutta tuosta juuri huomaa sen, kuinka paljon ihmiset myös päästelee valkoisia valheita ja sitten myöhemmin unohtaa, että on kertonut niin ja myöhemmin kertookin asiaa näin. Itsellä kokemusta tällaisesta ystävien kanssa muutamasti ja jäänyt outo fiilis, että miks ihmeessä ihmisellä on tarve valehdelle. 

Mutta asiaan, teillä on ehkä hyvä, mutta ihan pikkasen kaveriasteelle passivoitunut suhde. Tai ehkä ollut, mutta nyt taas hyvässä vaiheessa. Ehkä miehesi hakenut jännitystä elämään, ollut joku sielujen tulinen yhteys tämän ihmisen kanssa, mutta siinäpä se. 

Minä ehkä tekisin niin, että kysyisin joskus suoraan, että onko pettänyt? Sitten jos kieltää ja ihmettelee miksi kysyt niin en kyllä kertoisi tätä hyvää päätelmääsi vaan antaisin miehen miettiä. Kenties tämä aihe saa aikaan teidän suhteessa jotain muutosta, oli se sitten mihin suuntaan tahansa. 

Mikäli et ole missään nimessä valmis luopumaan miehestäsi, olet hiljaa ja jatkat normaalilla tyylillä. Mutta oletko itse sitten tyytyväinen? 

Sori pitkä teksti :D

Vierailija
208/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla myös pieni shokki päällä, jos ei tunnu yhtään missään? Tulisko reaktio vasta hetken päästä? Kuitenkin olet käynyt päiväkirjat ja muut läpi. Sitä en sitten tiedä, kannattaako juttua alkaa enää sen enempää kaivelemaan, jos mies on muuten luotettavan oloinen. Tai tietty miettisin, minkälainen suhde on tällä hetkellä ja että pitääkö varautua eroon esim. sitten kun lapset ovat kasvaneet. 

Vierailija
209/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aisa käytössä kulu olisit tyytyväinen että kelpaa muillekin

Vierailija
210/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä saa olla pieniä salaisuuksia.

Vierailija
211/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko joku kirjoittanut jo saman, mutta minä tekisin näin: Olisin nyt vähän aikaa kyselemättä mieheltä mitään niin veljen mökistä kuin mistään muustakaan uskottomuuteen viittaavasta.

Seurailisin miehen käytöstä ja kännykän käyttöä. Tästä tekisin omat päätelmäni. Joko ei ole mitään hälyttävää tai on jotain.

Yrittäisin olla ihan niinkuin ennenkin, ettei mies huomaa. Sitten jossain vaiheessa sopivassa tilanteessa kysyisin mieheltä, että oletko käynyt/ollut siellä veljesi mökillä joskus. Lauseen saa itse muotoilla tilanteen mukaan.

Sen jälkeen, riippuen mitä mies vastaa, ottaisin esille tuon parin vuoden takaisen mökkikäynnin. Jos mies kiistää, niin sitten vasta ottaisin esille esimerkiksi kalenterimerkinnän.

Vierailija
212/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin viikonloppuna seksiä 45 vuotiaan naisen kanssa.

Olipa kiva tunne nussia paljaalla ja heitin riemuissani siittiöt pesän perälle!

Vierailija
213/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustuspuheenvuoro:

Minulla on useampi kaveriporukka jossa olen mukana, lapsuuden-, opiskelu,- armeija,- työ,- harrastuskaverit,- ja perhe/sukulaiset. Osittain nämä porukat menevät tietysti ristiin. Joka kaveriporukan kanssa yritetään vähintään kerran vuodessa nähdä. Usein tapaamisiin liittyy mökin tai muun majoituksen vuokraus. Sen lisäksi liikun paljon autolla työkseni ympäri Länsi-Suomea. En todellakaan muista jokaista illanistujaispaikkaa ja porukkaa missä olen ollut esimerkiksi viimeisen kahden vuoden aikana. Jos alan kertomaan missä olimme toissakesänä varmasti menevät paikat, ajat ja ihmiset sekaisin. 

Toiseksi, en aina halua kertoa vaimolle tarkkaan missä porukassa milloinkin olimme (98% kerroista voin kertoa tarkasti). Vaimoni ei pidä yhdestä ystävästäni ja saatankin joskus jättää kertomatta, että myös hän on ollut mukana (jos vaimoni kysyisi suoraan "oliko n.n. mukana" kertoisin tietysti).  Samoin en turhaan halua kertoa, jos olen työ- ja sukusidoksien takia ex-puolisoni mökillä isommassa seurueessa. Samoin vaimoni on työssään tekemisissä opiskeluaikaisen seurustelukummppaninsa kanssa. En halua, että hän raportoisi minulle heidän yhteydenottojaan. Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä pettämisen kanssa. Ihmettelen koko aloitusta jos joku ajattelee, että kertomatta jättäminen = pettäminen.

M38   

Vierailija
214/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et nyt sinkkuaikoinasi pannut jokaista Suomen varattua miestä niin kokemuksesi varatuista miehistä ei mitenkään johda siihen että 90 prosenttia varattuista pettäisi.

Juu ei. Mä uskon prosenttiluvun olevan lähempänä sataa. Sivusta

Uskon myös tähän. Tai tarkemmin ottaen en siihen, että 100% olisi pettänyt, vaan siihen että lähes 100% tietyssä tilanteessa pettäisi. Ja perustan osin samaan asiaan kuin aiempi, vaikka en kaikkia Suomen miehiä ole pannut. Tuli tuossa vietettyä muutama sinkkuvuosi, ja jostakin syystä kokeilin aina välillä että saisinko jonkun varatun houkuteltua sänkyyn. Jep, ei yhtään mitään järkeä, todella typerää ja lapsellista! Mutta tulipa sitten vastaan muun muassa entinen pomoni, joka oli aina ja kaikkialla nätisti (ollaan käyty aika monet pikkujoulut ja edustustilaisuudet yhdessä, koskaan ei mitään). Tavattiin osin töiden merkeissä uudelleen ja ajattelin kokeilla kepillä jäätä. No lähtihän sekin, ja kuulemma ensimmäistä kertaa elämässään (jos nyt uskoo mitä minulle sanoi mutten tiedä miksi olisi valehdellut kun ei minua enää pokata tarvinnut). Ei siis ollut yhden illan juttua vaan pidemmän aikaa piiritin vähän kokeilumielessä. Ja en tarkoita että olisin niin erityinen, vaan sitä että jos nätti nainen osoittaa seksuaalista kiinnostusta niin mies kuin mies on vaan sulaa vahaa! Pomo oli siis vain yksi esimerkki, noina sinkkuvuosina sain jokaisen varatun miehen sänkyyn jota yritin. Joka ikisen.

Vierailija
215/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se miehen mela rikki mene vaikka muut sillä soutelee. Tauteja ei ole ilmennyt niin kaikki hyvin.

Vierailija
216/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta ei tunnu miltään koska olet nyt shokissa, ja suojelet itseäsi siltä koko totuudelta. Se ei ehkä tunnu edes ihan todelliselta, ja kuin ei tapahtuisi oikeasti teille, kuin seuraisit vaan vähän sivusta.

Se on vähän kuin dissosiointi, tai miksikä sitä sanotaan, että joku asia on niin paha, että siitä ikään kuin irtautuu.

Nyt tiedät totuuden, ihan sama miten hän sen selittää tai väittää mustaa valkoiseksi. Ja niin hän tulee tekemään. Kirjoita tämäkin kaikki itsellesi muistiin, koska kuulostaa siltä että sun mieli yrittää aktiivisesti unohtaa tapahtuneen.

Mulla kävi samalla lailla. Olin jopa unohtanut, että oli tullut joskus tekstari tuntemattomalta mieheltä, että tiedätkö että sun mies käy p*nemassa mun vaimoa. En siis ollut ottanut lainkaan todesta - olisi kannattanut.

Asiahan on niin, että tuo ei ole ollut yksittäinen kerta, se on vain nyt ainoa, josta hän jäi sinulle kiinni, ja senkin kaksi vuotta myöhemmin. Voidaan olettaa, että hänellä on ollut muita, ja tämänkin kanssa ehkä useampi kerta tai jopa pidemmän aikaa.

Se pitkä suhde, missä olet luullut olleesi hänen kanssa, on ollut valhetta.

Minä en jäisi tuota katselemaan.

Vierailija
217/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä ymmärrät, että tuossa iässä nainen voi vielä tulla raskaaksi ja voit kaupan päälle saada kokoelman sukupuolitauteja?

Terv. N55, jolla irtoaa munasolu

Vierailija
218/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätit sitten tehdä mitä tahansa miehen ja liittonne suhteen, niin kannattaa ehdottomasti käydä testaamassa itseltäsi sukupuolitaudit.

Vierailija
219/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla oma kätesi, jonka kanssa nusasit 😊

Vierailija
220/463 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustuspuheenvuoro:

Minulla on useampi kaveriporukka jossa olen mukana, lapsuuden-, opiskelu,- armeija,- työ,- harrastuskaverit,- ja perhe/sukulaiset. Osittain nämä porukat menevät tietysti ristiin. Joka kaveriporukan kanssa yritetään vähintään kerran vuodessa nähdä. Usein tapaamisiin liittyy mökin tai muun majoituksen vuokraus. Sen lisäksi liikun paljon autolla työkseni ympäri Länsi-Suomea. En todellakaan muista jokaista illanistujaispaikkaa ja porukkaa missä olen ollut esimerkiksi viimeisen kahden vuoden aikana. Jos alan kertomaan missä olimme toissakesänä varmasti menevät paikat, ajat ja ihmiset sekaisin. 

Toiseksi, en aina halua kertoa vaimolle tarkkaan missä porukassa milloinkin olimme (98% kerroista voin kertoa tarkasti). Vaimoni ei pidä yhdestä ystävästäni ja saatankin joskus jättää kertomatta, että myös hän on ollut mukana (jos vaimoni kysyisi suoraan "oliko n.n. mukana" kertoisin tietysti).  Samoin en turhaan halua kertoa, jos olen työ- ja sukusidoksien takia ex-puolisoni mökillä isommassa seurueessa. Samoin vaimoni on työssään tekemisissä opiskeluaikaisen seurustelukummppaninsa kanssa. En halua, että hän raportoisi minulle heidän yhteydenottojaan. Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä pettämisen kanssa. Ihmettelen koko aloitusta jos joku ajattelee, että kertomatta jättäminen = pettäminen.

M38   

Taivas!! Onneksi olen sinkku!

Nöyryyttävää jos puoliso ei voi kertoa, missä seurassa viettää aikaansa, vaikka koko tuttavapiiri näköjään tietää.

Onneksi vaimosikin viisaasti vaikenee entisestä seurustelukumppanistaan, joten hyvin menee!! 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän