Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi isovanhemmat tulevat passattaviksi pikkulapsiperheeseen eivätkä auta?

Vierailija
11.06.2023 |

Toisesta ketjusta kopioitu viesti, jossa kirjoittaja pohti, miksi appivanhemmat eivät osaa lukea ollenkaan rivien välistä.

"Appivanhemmat olivat meillä pitkän päivän kylässä, kun mieheni oli poissa kotoa. Appivanhemmat eivät hoksanneet lähteä, kun pienen lapsen nukkumaanmenoaika lähestyi. Eivät edes tajunneet kommentista "me ryhdyttäisiin nyt tässä rauhoittumaan nukkumaanmenoa varten ja tekemään Leo-Islan iltapuuhia", että nyt olisi hyvä hetki lähteä kotiin. Appivanhemmat jäivät meille pyörimään vielä siinä vaiheessa, kun lapsi oli jo pinnasängyssä. Lähtivä lopulta, kun olin 20 minuuttia tehnyt kotitöitä appivanhempien maatessa sohvalla ja anoppi totesi, että voisivat lähteä ja antaa minun olla rauhassa. Vihdoin."

Millaiset appivanhemmat makaa sohvalla miniän tehdessä ilmeisesti pikkulapsiperheessä kotitöitä? Miksi tällaisissa tilanteissa ei olla avuksi? Ei ihme, että monilla miniöillä anoppi nyppii, jos käytös on tuollaista.

Kommentit (1703)

Vierailija
161/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua esim. keittiööni muita, joutuisin joka tapauksessa kertomaan mitä , missä ja miten.Sama toisin päin , en ikinä tunkenut anoppini keittiöön.

Teen jos annetaan selvä toimeksianto: imuri on tuossa kaapissa, imuroisitko kiitos ! En halua arvailla ja olen huono lukemaan sanatonta viestintää.

Vierailija
162/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua esim. keittiööni muita, joutuisin joka tapauksessa kertomaan mitä , missä ja miten.Sama toisin päin , en ikinä tunkenut anoppini keittiöön.

Teen jos annetaan selvä toimeksianto: imuri on tuossa kaapissa, imuroisitko kiitos ! En halua arvailla ja olen huono lukemaan sanatonta viestintää.

Kyläillessä voi auttaa ihan pitämällä lapsille seuraa niin, että vanhemmat saa esimerkiksi laittaa niitä tarjottavia rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikon työleiri alkaa miehen vanhemmilla. Tai no, itsellä se työnteko supistuu lähinnä ruoanlaittoon ja tiskaamiseen, mutta mies on täydet päivät tekemässä kaikenlaisia sekalaisia töitä omakotitalon korjaustöistä nurmikon leikkuuseen, ja muihin piha- ja kiinteistönhoitotöihin. Joka vuosi on ainakin viikoksi miehelleni käyttöä.

Toi on ok, jos miehen vanhemmat on jotain yli 75 vuotiaita vanhuksia. Haluavat vielä asua kotonaan, mutta omakotitalon huoltohommissa tarvitaan jo apua, kun yksistään ei enää jaksa.  Reippaita ja ahkeria ihmisiä, mutta fyysinen kunto ei anna enää armoa.

MUTTA jos nämä onkin hyväkuntoisia tuskin eläkkeelle siirtyneitä passuuttajia, niin hoitakoot itse ja jos laiskuuttaan eivät viitsi niin rahalla saa tekijöitä! En lähtisi mukaan ainakaan. Näitä laiskoja muita aktivoivia "kaikki mulle heti tänne"-tyyppisiä ihmisiä en auttaisia hetkeäkään.

Siinä vaiheessa kun ei enää swlvitä niistä omakotitalon töistä, pitää muuttaa helpompaan asuntoon.

Niin kuin sinäkin aikanasi varmasti teet.

En kehtaisi juoksuttaa jälkikasvuani samalla lailla kuin anoppi omaansa. Ihan joka sekunti on jotain vailla.

Mun maailmani on näköjään suppea. Asun kerrostalossa jossa noin kymmenkunta 80-+ pariskuntaa tai leskeä tunnen. Enemmänki on mutta en niin heitä tiedä.

Tuossa kuitenkin kaikki em. Itse mukaan lukien autoilemme itse, hoidamme asiamme, jollain voi käydä siivooja ( ihan yksityinen) kuten minulla. Joku näkyy käyttävän taksibussia, pyörähtää pihassa, mutta yhtä kaikki pärjää ilman viiskymppisiä miniöitään.

En muista nähneeni yhdelläkään mitään aikuisten lasten suorittamaa palvelua. Jonkun lapsi ruotsissa, jonkun saksassa, joidenkin muuten kaukana.

Mutta kuten sanoin, etenkin vauvapefheiden anopit tarvitsevat 60+ jo kauheesti haitaksi asti palvelua.

Hyvä te. Minä taas tunnen omat ja mieheni vanhemmat. Rouvat ovat 80+ ovat sekavia ja tarvitsevat apua. Puolisot kuolleet 2-10 vuotta sitten.

Miehen äiti on jo tuetun asumisen piirissä. Äitini kieltäytyy ko. asumismuodosta. Asutaan 300 km päässä ja työt & oma perhe hoidetavina.

Molemmat vanhemmat asuivat aluksi omakotitaloissa ja puolisoiden kuoltua ei oikein enää onnistunut. Sisä- ja pihahommiin olisi pitänyt olla auttamassa.

Omia lapsiaan eivät nämä isovanhemmat ole lastenhoidossa koskaan auttaneet, vaan perheet ovat lapsensa hoitaneet itse päivähoidon turvin.

Olen 78. Päivähoidon turvin, tosin yksityiset hoitajat, hoidatimme lapsemme.

Miksi ihmeessä nyt osalla perheitä olisi halu käyttää mummoja hyväkseen, ilmaisina päivähoitajina, sitten autetaan vanhoina jos ovat lapsemme hoitaneet.

En edes olisi kehdannut äitiäni tai anoppiani vaatia olemaan päivähoitajina

MITÄ SINÄ OLET LUKENUT? MISSÄÄN EI OLE SELLAISTA VAADITTU.

Onhan. Ihan pari kommenttia sitten. En hoida äitiäni/ anoppiani koska olen joutunut päivähoidon turvin hoitamaan lapseni.

Missä?

Viimeisin kommentti 146. Tuo teemahan toistuu, emme auta vanhuksiamme koska he eivät hoitaneet lapsiamme.

Täh? Ei siinä lue yhtään mitään siitä, että vanhemmat vaatisivat päivähoitamaan lapsiansa.

Lukemisen ymmärtäminen. Yhdistä asiat. "Eivät ole hoitaneet lapsiamme. " Miksi hän olisi maininnut jos ei ole katkera ethä päivähoitoon piti viedä

Moni on kirjoittanut vielä suoremmin, ei hoideta kun eivät hoitaneet lapsiamme.

Vierailija
164/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää näköjään sanoa suoraan yksi tosiasia joka koskee kaikkia maailman ihmisiä: KUKAAN EI OSAA LUKEA TOISTEN AJATUKSIA!

Yllätys yllätys! Aina ensin katse peiliin ennen kuin toisen käytöstä arvostelet.

Vierailija
165/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein tykkää jos vieraat ihmiset alkavat "auttamaan" mun kotona. Koen appivanhemmat vieraiksi.

Ihmettelen myös, miksi ne appivanhemmat olivat pitkän päivän vieraana, jos heidän poikansa ei ollut paikalla?

Aika tilannetajuttomia tolloja ovat aloituksen appikset, jos eivät tajunneet lähteä viimeistään silloin kun lasta on laitettu yöksi nukkumaan.

Pienten lasten kanssa se apu voi olla niinkin yksinkertainen, että vahtii lasta sen aikaa, kun itse kiikuttaa roskiksen roska-astiaan. Ei siis mitään suurtaloussiivousta, vaan ihan sitä että vähentää siitä vierailusta aiheutuvaa vaivaa.

En minä ala roskia viemään, kun on joku kyläilemässä

Kyllä minä todellakin vien. Varsinkin kun ne roskat on niiden vieraiden aiheuttamia.

Mitä ne isovanhemmat tekevät, jos noin paljon roskaa aiheuttavat muutamassa tunnissa?

Tulokahvit, lounas, iltapäiväkahvit, päivällinen, lähtokahvit.

Ei kai kutsumattomia vieraita tarvitse syöttää ja juottaa?

Voi kuule. Nämä tulee 200 kilsan päästä heti aamusta ilmoittamatta. Ja notkuvat sitten riesana koko hiivatan päivän.

Juurikin tämä. Että tullaan ilmoittamatta ja notkutaan sitten tuntitolkulla. Kellon ympäri.

Minulla ei olisi yhtään mitään sitä vastaan, jos edes sitten ilmoittamatta tullessaan viipuisivät sen normaalin kyläilyajan. Tai ilmoittamalla olisivat pidempään. Mutta tuo kombo on todella ärsyttävää ja kuormittavaa.

Ja sitten kun yritämme sopia asiallista aikuista kyläilyä esimerkiksi kello 15 sinäjasinäpäivänä, he ei tule silloin siltikään vaan edellsienä tai seuraavana päivänä tai heti aamusta.

Vai kello 15. Kaikki ihan kaikki tuntemani iäkkäät ihmiset ja eläkeläiset ovat aamulla aktiviisia ja iltapäivällä jo väsähtäneitä eli joskus kello 15 pitää päästä viimeistään torkuille eikä lähteä pitkää matkaa ajamaan. Poikkeuksia on tietenkin siellä sun täällä. Et ymmärrä ikääntymisestä mitään. 

Mennäkö vauvaperheen vauvan vai iäkkään ihmisen ehdoilla? Jos vanhus jäisi vaikka kotiinsa päikkäreille.

Anopiltani jos kysytään, niin hänen tarpeiden mukaan. Vauva olisi pitänyt herättää päikkäreiltä kun hän nyt tuli Martan kanssa vauvaa katsomaan. Vauvan olisi pitänyt myös hymyillä, jokellella käskystä ja olla vain mummon sylissä, kun eihän esim äiti tai isä voi olla lapsenlapselle tärkeitä. Nälkäkin olisi pitänyt olla sillä lailla sopivasti, että mummu syöttää perunat ja leivän. Leipä oli kiellettyä, kun meni lapsella siitä maha sekaisin, mutta eihän se mummua haitannut, kun hän näki että yliherkkyys on miniän kuvittelua. Hän oli jo kaukana kun se vatsa alkoi vaivaamaan ja huuto ja ripuli alkoi.

Vierailija
166/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikon työleiri alkaa miehen vanhemmilla. Tai no, itsellä se työnteko supistuu lähinnä ruoanlaittoon ja tiskaamiseen, mutta mies on täydet päivät tekemässä kaikenlaisia sekalaisia töitä omakotitalon korjaustöistä nurmikon leikkuuseen, ja muihin piha- ja kiinteistönhoitotöihin. Joka vuosi on ainakin viikoksi miehelleni käyttöä.

Toi on ok, jos miehen vanhemmat on jotain yli 75 vuotiaita vanhuksia. Haluavat vielä asua kotonaan, mutta omakotitalon huoltohommissa tarvitaan jo apua, kun yksistään ei enää jaksa.  Reippaita ja ahkeria ihmisiä, mutta fyysinen kunto ei anna enää armoa.

MUTTA jos nämä onkin hyväkuntoisia tuskin eläkkeelle siirtyneitä passuuttajia, niin hoitakoot itse ja jos laiskuuttaan eivät viitsi niin rahalla saa tekijöitä! En lähtisi mukaan ainakaan. Näitä laiskoja muita aktivoivia "kaikki mulle heti tänne"-tyyppisiä ihmisiä en auttaisia hetkeäkään.

Siinä vaiheessa kun ei enää swlvitä niistä omakotitalon töistä, pitää muuttaa helpompaan asuntoon.

En kehtaisi juoksuttaa jälkikasvuani samalla lailla kuin anoppi omaansa. Ihan joka sekunti on jotain vailla.

Mun maailmani on näköjään suppea. Asun kerrostalossa jossa noin kymmenkunta 80-+ pariskuntaa tai leskeä tunnen. Enemmänki on mutta en niin heitä tiedä.

Tuossa kuitenkin kaikki em. Itse mukaan lukien autoilemme itse, hoidamme asiamme, jollain voi käydä siivooja ( ihan yksityinen) kuten minulla. Joku näkyy käyttävän taksibussia, pyörähtää pihassa, mutta yhtä kaikki pärjää ilman viiskymppisiä miniöitään.

En muista nähneeni yhdelläkään mitään aikuisten lasten suorittamaa palvelua. Jonkun lapsi ruotsissa, jonkun saksassa, joidenkin muuten kaukana.

Mutta kuten sanoin, etenkin vauvapefheiden anopit tarvitsevat 60+ jo kauheesti haitaksi asti palvelua.

Hyvä te. Minä taas tunnen omat ja mieheni vanhemmat. Rouvat ovat 80+ ovat sekavia ja tarvitsevat apua. Puolisot kuolleet 2-10 vuotta sitten.

Miehen äiti on jo tuetun asumisen piirissä. Äitini kieltäytyy ko. asumismuodosta. Asutaan 300 km päässä ja työt & oma perhe hoidetavina.

Molemmat vanhemmat asuivat aluksi omakotitaloissa ja puolisoiden kuoltua ei oikein enää onnistunut. Sisä- ja pihahommiin olisi pitänyt olla auttamassa.

Omia lapsiaan eivät nämä isovanhemmat ole lastenhoidossa koskaan auttaneet, vaan perheet ovat lapsensa hoitaneet itse päivähoidon turvin.

Miksi ihmeessä nyt osalla perheitä olisi halu käyttää mummoja hyväkseen, ilmaisina päivähoitajina, sitten autetaan vanhoina jos ovat lapsemme hoitaneet.

MITÄ SINÄ OLET LUKENUT? MISSÄÄN EI OLE SELLAISTA VAADITTU.

Onhan. Ihan pari kommenttia sitten. En hoida äitiäni/ anoppiani koska olen joutunut päivähoidon turvin hoitamaan lapseni.

Missä?

Viimeisin kommentti 146. Tuo teemahan toistuu, emme auta vanhuksiamme koska he eivät hoitaneet lapsiamme.

Täh? Ei siinä lue yhtään mitään siitä, että vanhemmat vaatisivat päivähoitamaan lapsiansa.

Lukemisen ymmärtäminen. Yhdistä asiat. "Eivät ole hoitaneet lapsiamme. " Miksi hän olisi maininnut jos ei ole katkera ethä päivähoitoon piti viedä

Moni on kirjoittanut vielä suoremmin, ei hoideta kun eivät hoitaneet lapsiamme.

Kyse on siitä, että ne isovanhemmat eivät ole auttaneet edes hätätilanteissa, joskus, tai edes kyläillessään olleet lasten kanssa. Ei siitä että heidän olisi pitänyt mitään päivähoitoa tarjota.

Kukaan ei ole kirjoittanut päivähoidosta halaistua sanaa.

Vierailija
167/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää näköjään sanoa suoraan yksi tosiasia joka koskee kaikkia maailman ihmisiä: KUKAAN EI OSAA LUKEA TOISTEN AJATUKSIA!

Yllätys yllätys! Aina ensin katse peiliin ennen kuin toisen käytöstä arvostelet.

Voin kertoa, että suoraan sanominen on täysin turhaa, jos se toinen osapuoli ei kuuntele. Tyypillistä esim narsisteille, että kuullaan asia täsmälleen niin, miten itse haluaa asian ymmärtää.

Vierailija
168/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sieltä siis näkyy, jos kotiin on tunkenut kutsumatta miehen sukulaiset 12 tunniksi sohvalle jumittamaan?

Vierailija
169/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta seuranneena toiset isovanhemmat hoitavat alle kouluikäisiä lapsia 2-3 vrk viikossa. Mummo leipoo ja laittaa kotiruokaa. Toinen mummo käy siivoamassa lapsiperheelle kerran pari kuukaudessa. Aina löytyy lapsenhoitaja, jos lapsien vanhemmat haluavat käydä esim. kaupassa ilman jälkikasvua. Mitä vielä pitäisi tehdä????

Vierailija
170/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta seuranneena toiset isovanhemmat hoitavat alle kouluikäisiä lapsia 2-3 vrk viikossa. Mummo leipoo ja laittaa kotiruokaa. Toinen mummo käy siivoamassa lapsiperheelle kerran pari kuukaudessa. Aina löytyy lapsenhoitaja, jos lapsien vanhemmat haluavat käydä esim. kaupassa ilman jälkikasvua. Mitä vielä pitäisi tehdä????

Pitäisikö siis jonkun mielestä tässä tilanteessa tehdä vielä jotain? Missä niin lukee?

Vierailija
171/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 60- luvulla ja äitini 40-luvulla. Kesäisin minut lähetettiin mummolaan, kuten myös hiihtolomalla. Talvisin minua hoiti papan sisko. Päivähoitoa ei tuohon aikaan ollut kovin pienille saatavilla. Ikäraja oli jossain 3 v. Omia lastenlapsiaan äitini ei ole hoitanut.

Äitisihän oli töissä kun lapsesi olivat hoidon tarpeessa. Ei ennen ollut sitä määrää nuoreläkeläisiä kuin nyt, jaksettiin työelämässä eläkeikään.

Saikohan se papan sisko kohtuullisen korvauksen? Sen mitä yksityisille hoitajille siihen aikaan maksettiin?

Jos jollain on joku "maalla" ollut, ei likikään kaikilla 40- luvulla syntyneillä. Olimme paljon akkuisempia ja pärjäävimpiä siihen aikaan, koska pienestä opittiin tekemään työtäkin. Ei vaan bilettämään

No ei ollut töissä, vaan pääsi sairaanhoitajana jo 58 v. eläkkeelle.

Itse toki pääsen vasta 65-67-vuotiaana. Esimieheni joka oli syntynyt 50-luvulla pääsi eläkkeelle jo 60-vuotiaana. Isot ikäluokat eivät ymmärrä miten hyvin heillä on ollut asiat työelämässä.

Nykyvanhukset alkoholisoitunut nopeaan tahtiin... se siitä nuorten biletyksestä.

Vierailija
172/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa luksukselta. Onko joku siis valittanut tällaisesta tilanteesta?

Vierailija
173/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten tuo on ihan vaan niiden isovanhempien versio, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

Vierailija
174/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sieltä siis näkyy, jos kotiin on tunkenut kutsumatta miehen sukulaiset 12 tunniksi sohvalle jumittamaan?

Sivusta tulee mieleen että nyt voisi itse reippaasti avata suunsa ja sanoa, että en jaksa passata teitä/saa ruokasooda laitettua jos että viitsi katsoa lasten perään sen aikaa että saan jotain tehtyä. Esimerkiksi.

Vierailija
175/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten tuo on ihan vaan niiden isovanhempien versio, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

Ei ole. Näen tätä joka viikko naapurissani. Lasten isä lisäksi kertonut, että anoppi käy siivoamassa heillä.

Vierailija
176/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä... Aina kun on kotona tylsää ja miettii mitähän sitä tekisi, kun kellokin on jo 6:00, niin älä lähde kutsumatta tai soittele voiko tulla lapsesi vauvaperheeseen. Siellä nukutaan tai yritetään nukkua.

Vierailija
177/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Näen tätä joka viikko naapurissani. Lasten isä lisäksi kertonut, että anoppi käy siivoamassa heillä.

Olet siis siellä naapurissa sisällä?

Eikä se että lasten isä sanoo anopin käyvän heillä siivoamassa tarkoita, että se olisi säännöllistä tai etteikö se lapsiperhe vastaavasti auttaisi sitä anoppia.

Minun äitini käy meillä istumassa ja selittää sitten ummet ja lammet, miten on raatanut. Kerran pyysin silittämään esikoisen mekon ja sekin oli vääntynyt muotoon että meillä on täällä suunnilleen luvaton pesula, jossa mummoparka "kylmällä kivilattialla päivät pääksytysten raataa".

MEillä on lattialämmitys ja se oli yksi ainoa pieni mekko.

Vierailija
178/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja valittavatko he siis?

Vierailija
179/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläilkää vain kutsuttuina. Moni asia on muuttunut viimeisten viidenkymmenen vuoden aikana. Myös tämä: enää ei ole suotavaa mennä kutsumatta kylään saati yllätysvierailulle.

Vierailija
180/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä syy on ihan kuule se, että heidän mielestään he kuuluu meidän perheeseen ja kokivat loukkaavana, kun sanoin, että haluaisin rauhoittua lasten kanssa oman perheen kesken, jotta lapset nukahtavat. He ovat mielestään perhettä, joten he ei mielestään häiritse. Mitä nyt keksivät mm. alkaa leikkiä hippaa pihalla, kun olen jo kertaalleen käyttänyt lapset iltapesullakin ja kieltänyt piirrettyjen katselun ja rymyämisen.

Onko tämä yleisempääkin, että mummeli kokee olevansa lapsiperheen jäsen? Meillä sama juttu. Onpa jopa pahoittanut mielensä, kun ei otettu mummua mukaan perheen kesälomareissulle. Ei edes ilmoitettu asiasta hänelle, vaan karattiin, kuten hän asian esitti.

Karkasitte.🤗