Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä eroon harsosääskistä? Vai mitä nuo kasveissa olevat lentävät ötökät nyt ovatkaan!

Vierailija
11.06.2023 |

Onko keinoja? En jaksa enää, tekisi mieli heittää kaikki huonekasvit roskiin kun nuo lentävät ötökät alkavat ärsyttää todella, äsken yksi lensi taas suoraan nenään! 😤 Välillä ne vähenevät mutta sitten lisääntyvät taas, pois en niitä saa. Olen kastellut kukkia alakautta, käyttänyt provanto tuholaissuihketta ja puikkoja multaan, liimapyydyksiä jotka ovat nyt täynnä kiinni jääneitä pörriäisiä! Auttaako mikään??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ne liimapyydykset. Ne täytyy kyllä vaihtaa välillä. Kyllä ne jossain vaiheessa loppuu.

Vierailija
2/7 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri ne liimapyydykset. Ne täytyy kyllä vaihtaa välillä. Kyllä ne jossain vaiheessa loppuu.

Ei ne kaikki jää niihin kiinni, yksikin jäljelle jäänyt riittää, sitten ne sikiää taas uudestaan ja uudestaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vedin elmukelmua kasvien juurelle. Kyllä se aika paljon niitä vähensi.

Vierailija
4/7 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kukkakärpäset minä onnistuin tappamaan ripottelemalla kuivattua persiljaa kasvin juurelle. Olisi kai pitänyt olla tuoretta, mutta sitä ei yleensä meillä ole. Hyvin tuo kuivattukin näytti toimivan, riiviöt hävisivät johonkin eli ilmeisesti heittivät henkensä.

Vierailija
5/7 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ulos ne kasvit.

Vierailija
6/7 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkutin butaanikaasua muovipussiin ja kiedoin tiiviisti ruukun ympärille. Kuolkaa pas*iaiset!

Vierailija
7/7 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma meille. Paljon niitä on liimapyydyksiin jäänyt, mutta kyllä joka ruokailun aikana yksi tai kaksi sääskeä on sieraimiin tai ruokaan tunkemassa. Olen suihkuttanut Raidia ja pitänyt mullan kuivana, mutta jostain niitä vain aina tupsahtaa. Hermot menee ja näen niistä jo painajaisia.