Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut yksin lomalla ulkomailla?

Vierailija
10.06.2023 |

Olisi matkakuumetta ja tekisi mieli lähteä lomalle esim. Italiaan tai Espanjaan joku rantakohde. Yleensä lomaillut perheen kanssa. Mutta nyt ei ole ketään matkakaveriksi. Millaista on lomailla ja matkustaa yksin? Mietin uskaltaisiko lähteä. Tulisiko sitä vaan oltua yksin hotellihuoneessa ja tuntevansa itsensä entistä yksinäisemmäksi..

Kommentit (335)

Vierailija
241/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut n 15-20 kert.yksin maailmalla Kreikka,Portugali,Egypti,Turkki,Kypros,Arabiemiraatit,Ruotsi,Saksa.

Vierailija
242/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut. Mikäli kielitaitoni olisi parempi, voisin käydä mieluusti yksin lomailemassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailen teitä, jotka osaatte nauttia yksinkin matkoillanne. Viihdyn omissa ympyröissäni hyvin yksin, mutta matkustamisessa rima on korkealla. Esim. Ravintolassa yksin syöminen tuntuisi iltaisin erikoiselta.

Miten yksin ravintolassa syöminen tuntuu erikoiselta? Maailma on täynnä työmatkalaisia, jotka syövät yksin iltaisin ravintolossa eri puolilla maailmaa. Kuten myös yksin matkaavia. 

Ei siinä ole mitään erikoista. 

ei siinä ole mitään outoa, itse selaan kännykkää ruokaa odotellessa tai katson vaan ympärilleni . 

Vierailija
244/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut. Mikäli kielitaitoni olisi parempi, voisin käydä mieluusti yksin lomailemassa. 

ota pakettimatka Kanarialle tai mene aurinkorannikolle Espanjaan, suomalaisia paljon Torremolinos ja Fuencirola. Itseäni kiinnostaa Barcelona, Madrid, Sevilla jne ja menenkin joskus  ts kiertelen. 

Vierailija
245/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihailen teitä, jotka osaatte nauttia yksinkin matkoillanne. Viihdyn omissa ympyröissäni hyvin yksin, mutta matkustamisessa rima on korkealla. Esim. Ravintolassa yksin syöminen tuntuisi iltaisin erikoiselta.

Miten yksin ravintolassa syöminen tuntuu erikoiselta? Maailma on täynnä työmatkalaisia, jotka syövät yksin iltaisin ravintolossa eri puolilla maailmaa. Kuten myös yksin matkaavia. 

Matkustan yksin, mutta en syö illallista yksin ravintolassa, koska se ei vaan tunnu mukavalta. Lounaan kyllä syön. Yleensä varaan huoneiston, jossa voin kokata itse sen illallisen. 

Vierailija
246/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeeksi yksin Tallinnassa kaksi yötä hotellissa. Kiva kierrellä omaan tahtiin kaupungilla. Yksin myös Pariisissa 4kk ja Firenzessä 1kk.Osaan kieliä. Illalla myöhään en liiku. Asun keskustassa. En käy baareissa. Yksin tutustuu paikallisiin. N60

Vierailija
247/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta en tykkää ollenkaan yksin matkustelusta. Stressaan liikaa pärjäämistäni, sitä että tuleeko jotain ongelmia jne. Tähän vaikuttaa sosiaalisten tilanteiden pelko ja huono kielitaitokin. Lisäksi jotenkin vaan mikään ei tunnu oikein miltään, jos sitä ei voi jakaa toisen kanssa. Olen seisonut katselemassa Pietarinkirkon upeaa taidetta ja ajatellut vaan, että huoh, taas yksin, ulkopuolinen, story of my life. 

Vierailija
248/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johonkin ns. länsimaahan matkustaessa naisena voit saada munaa, luultavasti mustaa ja kaiken lisäksi ihan pyytämättä. Että miettisin kahteen kertaan. Toki jos olet menossa ns. itäblokin maihin, niin ei hätää.

Kuka hakee "munaa" reissusta?? Mulla on mies ja rakastaja ihan kotiSuomessa, ei tarvitse sen perässä reissuun lähteä. Ihan muut asiat kiinnostaa reissatessa.

Voi pyhä yksinkertaisuus.... taas joku incel inisemässä...

On nähty, että suomalaisen naisen motiivi matkustamiseen ulkomailla on jakaa hanuriaan kaikille.

Vierailija
249/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tehty iso juttu matkustamisesta. Minä olen matkustanut ulkomailla 34 vuoden ajan, reissuista 90% on liittynyt työhön ja 90% niistä on tehty yksin.

Kotoa kentälle, sieltä sitten Kanadaan, Jenkkeihin, Euroopan maihin, Etelä-Amerikkaan, jne. sama kuin joku ajaisi Helsingistä Lahteen. Normimeininkiä eikä mitään tarvitse ihmetellä.

Jenkeissä, Kanadassa ja Euroopassa kohteessa auto alle ja hotelliin jonka olen varannut itse.

Ymmärrän, ei onnistu teiltä Rodoksen ja Aurinkorannikon reissaajilta.

Vierailija
250/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naisten ei tarvitse olla halutessaan missään yksin. miesseuraa löytyy helposti joka puolelta maailmaa

Huoh, ikään kuin se olisi jotenkin toivottavaa.

No jos jo ajatuskin pistää huohottamaan niin . . .

Vierailija
251/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johonkin ns. länsimaahan matkustaessa naisena voit saada munaa, luultavasti mustaa ja kaiken lisäksi ihan pyytämättä. Että miettisin kahteen kertaan. Toki jos olet menossa ns. itäblokin maihin, niin ei hätää.

Kuka hakee "munaa" reissusta?? Mulla on mies ja rakastaja ihan kotiSuomessa, ei tarvitse sen perässä reissuun lähteä. Ihan muut asiat kiinnostaa reissatessa.

On nähty, että suomalaisen naisen motiivi matkustamiseen ulkomailla on jakaa hanuriaan kaikille.

Aha.

Vastauksestasi päätellen sinä olet sitten jäänyt ilman?

Vierailija
252/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha.

Vastauksestasi päätellen sinä olet sitten jäänyt ilman?

Sinä ilmeisesti olet tehnyt mukulan mustalle miehelle ja joku soijapoika sitä nyt elättää.

Vierailija
253/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustan yksin, mutta en syö illallista yksin ravintolassa, koska se ei vaan tunnu mukavalta. Lounaan kyllä syön. Yleensä varaan huoneiston, jossa voin kokata itse sen illallisen. 

Tämä riippuu minusta myös siitä, missä päin maailmaa on matkoilla. On paikkoja, joissa on aivan luontevaa mennä illallakin yksin syömään, koska siellä tosiaan on kaikenlaisia työmatkalaisia ja muita yksin matkaavia. Tyypillisesti suuret kaupungit ja lomakeskukset ovat sellaisia, joissa on helppo mennä yksinkin illalla ulos. Mutta ei se joka paikassa toimi. Kyllä sen vaan huomaa, milloin ei sulaudu joukkoon ja on luontevampaa joko käydä kaupassa, ottaa ravintolasta noutoruoka mukaan tai tilata ruokaa huonepalvelusta. 

Vierailija
254/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä meininkiä ollut tuo että äkkilähdöillä on joutunut jonkun vieraan kanssa samaan hotellihuoneeseen. En todellakaan missään olosuhteissa itse sellaiseen lähtisi, en vaikka reissu olisi ilmainen. Rakastan omaa tilaa ja sitä että ei tarvitse koko ajan olla varpaillaan tai huomioida vierasta. Hotellihuone on se turvasatama, jonne on ihana painautua välillä lepäämään. Ajatuskin siitä että joku vieras pällistelisi siinä on kestämätön.

Vierailija
255/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin avioeron jälkeen kerran, mutta ei siitä mitään tullut. Tein sen virheen että menin Kreikkaan samaan paikkaan jossa käytiin monta kertaa avioliitossa ollessani. Heti kun näin sen lähivuoren linja-auton ikkunasta, iski sanoinkuvaamaton suru ja ahdistus, ikävä. Niissä samoissa maisemissa oli kerran ihanaa, nyt oli vain tyhjyys ja kaduilla onnellisena hälisevät pariskunnat saivat itkemään. Tällä reissulla tajusin ensimmäistä kertaa mitä on masennus ja tyhjyys. En ole reissannut yksin sen jälkeen, enkä kyllä ryhmässäkään.

Vierailija
256/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä 80-luvulla sain aina jonkun juopon huonekaverin. Viimeiset 20 vuotta olen matkustanut yksin, eikä huoneeseeni ole tullut muita asukkeja. Silloinkin, kun tapaan tuttavia tai ulkomailla asuvia lapsiani, teen lentomatkat ja majoitukset yksin. Minusta paras tapa matkustaa. Jos olen ryhmämatkalla ja kerron, että minulla on lapsia, niin saan kritikkiä suomalaisilta kun en ottanut lapsia mukaan. Eikö nainen saa ottaa omaa aikaa? Lapsillani on isä, jolla on oikeudet huolehtia heistä. Ulkomailla en koskaan liiku yksin yöllä. Mutaman kerran minut on yritetty ryöstää, Ranskassa ja Espanjassa. Kerran ravintolan vartia yritti raiskata naistenvessassa, mutta silloin seurustelin ranskalaisen kanssa, joka näki vartijan menevän naistenvessaan ja pelasti minut pelottavasta tilanteesta. En käytä ulkomailla yleisiä vessoja, paitsi lentokentällä ja pukeudun vaatimattomasti.

Vierailija
257/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naisten ei tarvitse olla halutessaan missään yksin. miesseuraa löytyy helposti joka puolelta maailmaa

Tarkoitat varmaan sitä, että yksin matkustava nainen saa helposti riesakseen seuraan tunkevia urpoja.

Siihen tepsii jäätävä katse.

Jos se ei tehoa, sanon "Mulla on korona, anna suukko!"

Vierailija
258/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt pitkillä automatkoilla yksin 3 kertaa Euroopassa. Norjassa, pohjoissaksassa. Ja sitten piti nähdä alpit Italiaan asti. Hyvin meni. Kielitaitoa oli ymmärettävää? Ruotsia, saksaa, englantia.

Vierailija
259/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaan tuntuu siltä että on jäänyt jotain paitsi mitä sitten häpeilee.

Auttaisikohan terapia sua?

Vierailija
260/335 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin avioeron jälkeen kerran, mutta ei siitä mitään tullut. Tein sen virheen että menin Kreikkaan samaan paikkaan jossa käytiin monta kertaa avioliitossa ollessani. Heti kun näin sen lähivuoren linja-auton ikkunasta, iski sanoinkuvaamaton suru ja ahdistus, ikävä. Niissä samoissa maisemissa oli kerran ihanaa, nyt oli vain tyhjyys ja kaduilla onnellisena hälisevät pariskunnat saivat itkemään. Tällä reissulla tajusin ensimmäistä kertaa mitä on masennus ja tyhjyys. En ole reissannut yksin sen jälkeen, enkä kyllä ryhmässäkään.

Hei, voi itku!

Ymmärrän sua hyvin. Mutta mene uudelleen.

Mene jonnekin mihin olet aina halunnut mennä, muttet ole vielä käynyt. Varaa hyvä hotelli kivalta paikalta.

Takaan että saat hienon matkan ja kivoja kokemuksia.

Huomaat senkin, että pärjäät loistavasti.

Tiedän, koska tein niin. Tunne siitä, että pärjää ja viihtyy omassa seurassaan, on mahtava.

En lupaa etteikö surun hetkiäkin tule. Mutta sekin on elämää.

Sinä erosit, koska siihen oli syy.

Kaikkea hyvää, ja hyviä matkoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan