Mies on hankala, kestäisitkö sinä?
Tässä muutama esimerkki miehen touhuista. Yhdessä ollaan oltu puolisen vuotta, nämä tuoreimpia.
- Miestä ärsyttää, jos "häivyn" whatsapp-keskustelusta kesken kaiken siitä erikseen ilmoittamatta. Hänen mielestään se on epäkohteliasta ja hänen mielestään minun on turha kysyä häneltä mitään, jos vastaus ei kiinnosta. Miehen ratkaisu: viesti-ilmoitukset pois päältä, puhelut eivät mene läpi, nyt minulla ei ole keinoa saada häntä kiinni. Ei kuulemma tarvitse sitten hänen pettyä.
- Ilmoitin meneväni käymään baarissa kavereiden kanssa. En joisi ja tulisin hyvissä ajoin kotiin. Miehen ratkaisu: meni vaikeaksi, häipyi mökille. Myöhemmin sain kuulla kunniani siitä, että olin yhtäkkiä vain ilmoittanut menostani ja että hänelle oli tullut siitä pettynyt ja hylätty olo. Kuulemma olin myös teeskennellyt, etten tiennyt menostani aiemmin päivällä, vaikka selvästi tiesin.
- Em. rallin jälkeen mies ehdotti, että hän voisi joskus lähteä mukaan kun menen ulos. Vastasin, että lähde vaan, mutta ei tietenkään aina, jos on esim tyttöjen ilta. Siitä saatiin uusi riita aikaiseksi.
- Ystäväni on tulossa käymään. Naureskelin, että tämä ystävä sitten pitää kuulustelun miehelle, tapaavathan he ensimmäistä kertaa. Myöhemmin mieheni alkoi valittaa miten inhottavaa on, kun ystäväni on tulossa ja että semmoista pitäisi jaksaa. Sanoin, että minusta tuollainen puhe tuntuu aika pahalta. Mies kimpaantui, että no iloinenko pitäisi olla, kun tänne on tulossa joku kamalan kuuloinen tyyppi häntä kuulustelemaan?? Ja että jos kaveri ei oikeasti ole kamala ja se oli vain vitsi, niin silloinhan minä olen valehdellut hänelle. Mies ei tuollaisessa tilanteessa voi sanoa rauhallisesti, että hän käsitti väärin, vaan alkaa jumalaton syyttely ja draamailu.
Olen kertakaikkisen väsynyt. En huuda hänelle, en syytä, en nalkuta, en pidä mykkäkoulua. Kahdessa aiemmassa parisuhteessani minulle on sanottu, että minulle on helppo puhua ja että ymmärrän, eikä niissä oikein ollut riitoja. Tässä riidellään pahimmillaan monta kertaa viikossa.
Olen jo diagnosoinut itseni läheisriippuvaiseksi, kun ymmärrän ja ymmärrän miehen epävakaata käytöstä. Alussa kaikki oli tietysti ihanaa ja mies oli nopeasti rakastunut ja ei ollut koskaan tuntenut näin jne jne, klassinen. Muutti myös nopeasti luokseni asumaan. Nyt mietin, kuinka saisin hänet täältä ulos ennen kuin tukehdun.
Kommentit (138)
Aloittaja, lopeta luuserin sääliminen ja kipitäppä helvettiin tuollaisesta talttapäiden suhteesta. Elämä on todella lyhyt, miksi sitä viettäisi kusipään kanssa?
Varo ap ettet tule raskaaksi, sitten onkin vaikea päästä irti suhteesta.
Ota nyt tosissasi nuo varoitusmerkit äläkä säälistä jää. Muutaman vuoden päästä kadut valintaasi.
Eli kun nainen ramppaa yhtenään baareissa yksikseen, se onkin ok?
Hiiteen miehen sääliminen, ap. Mies joka i itse halua muuttua, ei tule muuttumaan. Manipulatiivista käytöstä tuo on eikä terveen kuulosta. Sairaalloinen mustasukkaisuus ja kontrollinhalu ei voi kuin pahentua, jos mies itse ei hakeudu terapiaan tai avun piiriin (mitä ei tietenkään tule tekemään, koska vikahan on sinussa eikä hänessä!).
Lähde ja äkkiä on minun neuvoni.
Parisuhteessa ei mielestäni tarvitse kestää tai jos se on pelkkää kestämistä niin miksi ihmeessä haluaisin sellaisen parisuhteen itselleni? Eroaisin nyt, täällä vain yksi elämä kaikilla, en halua tuhlata sitä kestämiseen.
Ap. Sinä et ole vastuussa toisen ihmisen tunteista. Ja ansaitset sen, että sua kohdellaan hyvin, ja että sulla on hyvä olo parisuhteessa.
Kuulostaa ihan hirveältä, olisin eronnut jo ajat sitten. Mies on selkeästi kontrolloiva, ei haluaisi että vietät aikaa kavereiden kanssa ja haluaa erottaa sinut heistä. Yrittää jotenkin manipuloida ja syyllistää sinua ja saada sinut valitsemaan hänet, vaikka kyllä normaaliin suhteeseen mahtuu sekä kumppani että ystävät.
Ja tuo whatsapista poistuminen. Jos on joku _todella_ tärkeä keskustelu, esimerkiksi jonkun läheinen on kuollut ja purkaa tuntojaan siitä ja yrität siinä sitten lohduttaa häntä, niin silloin on hyvä sanoa että hei, joudun nyt syystä x poistumaan, mutta jatketaan myöhemmin. Mutta muuten minäkin vastailen whatsappeihin ihan miten kerkeän, laitellaan kavereiden kanssa viestejä pitkin päivää eikä todellakaan odoteta että joku on siinä päivystysvalmiudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minustakin voisi sanoa jos häipyy wa-keskustelusta. Tympeä jäädä odottamaan vastausta.
Muuten kyllä kuulostaa pahalta. Tuo ei voi kuin pahentua.Eihän Wappi nyt mikään Gigantin chattirobotti ole vaan tekstareiden korvaaja. En minä siellä ainakaan päivystä, vaan vastaan viestiin jos jaksan ja silloin kun minua huvittaa. Ei me kumppanin kanssa ikinä mitään draamaa siitä saada, minulla ei ole edes ilmoitukset ikinä päällä missään viestisovelluksessa. Saati jotain ilmoituksia paikallaolosta. :D
N30
No onhan se jos on pitempi keskustelu käynnissä ja yhtäkkiä toinen häviää. Voi ihan hyvin kirjoittaa että pitää nyt mennä syömään/vessaan jne.
Muuten toinen voi jäädä odottelemaan vaikka hänelläkin olisi syytä lähteä johonkin.
Kuulostaa klassiselta. Lähde kun voit.
Tapailin muutaman kk yhtä miestä, jolla oli kova kiire sitoutua.
Jo muutaman vkon jälkeen olisi halunnut päivittää Facebookin statukseksi parisuhteessa. En tietenkään suostunut.
Kerran sen jälkeen menin eräänä iltapäivänä kaverin luona käymään, ja sen jälkeen vielä äitini luona, kun asuivat samalla suunnalla. Matkaa tunti suuntaansa, joten ihan heti en ehtisi takaisin.
Olimme sopineet että tehdään ruokaa yhdessä
illalla miehen kanssa.
Soitin kun olin lähdössä ajamaan takaisin äidiltä, n. klo 18 aikaan. Olisin ollut perillä 19 aikaan.
Mies sai raivarit siitä, kun hän oli nälissään odottanut ruokaa koko päivän ja tulisin niin myöhään ja sain käskyn mennä kotiin suoraan. Minulle ruoan teko 18-19 aikaan olisi ihan normaali aika, hän oli odottanut minua jo 16-17 aikaan. (Edellisenä iltana olimme tehneet ruokaa vasta klo 20-21)
Sitä paitsi ihan naurettavaa, että aikuinen mies ei osaa omassa kodissaan syötävää ottaa jos sillä välin nälkä on, saati laittaa viestiä ja kysyä koska olen tulossa. (Minulle ilta on 18 jälkeen, mutta olisihan sen voinut tarkentaa..) Kunhan yritti vain hallita minua.
Seuraavana päivänä mun kamat oli pakattuna eteisessä.
Muutenkin mies hermostui kun olin tavannut vanhoja kavereita jne. Yksi oli jopa miespuolinen!
Olin liian sinisilmäinen, sillä mies osasi olla myös ihana ja puhua miten täydellinen olin jne. Olin juuri eronnut pitkästä suhteesta jossa huomiota ei herunut.
Mies oli kuitenkin dramaattinen ja sai minut monesti itkemään ja epäilemään, että syy hänen käytökseensä ja kilahteluun on minussa. Draamaa sai vaikka siitä, etten huomannut jotain risteystä josta olisi pitänyt kääntyä. Huoh. Itkin viikottain huonouttani.
Onneksi mies lemppasi minut sitten jossain vaiheessa, ja hyvä niin!! Kyllästyi varmaan. Hyvä oppiläksy kuitenkin oli. Jälkeenpäin vasta tajusin oikein kunnolla millainen mies tämä oikein oli!
Silti vielä tämän jälkeen pariin otteeseen yritti lähentyä ja kyynelsilmin kinusi takaisin. En suostunut.
Nykyään elän onnellisessa ja tasapainoisessa suhteessa, jossa ei miehen takia ole tarvinut itkeä kertaakaan! Saan huomiota, mutta terveellä tavalla ja keskustelemme ihan kaikesta.
Suhde on tasainen, mutta ah, niin ihana juuri siksi! Ei yllätyksiä ja tiedämme tasan tarkkaan miten toinen reagoi mihinkin.
Ei ole normaali mies.
Tai sitten sinä muutat käytöstäsi ja olet ihan hiljaa, et vitsaile typeriä etkä mene minnekään, keskityt vain mieheen ja hänen oikkuihinsa.
Tai muuten, ensimmäinen isku voi tulla milloin vaan. Ensin hajoaa jokin tavara, sitten saat sinä olla nyrkkeilysäkkinä.
Oikeasti en edes harkitsisi kestämistä, vaan lähtenyt aikoja sitten. Vaikuttaa loppumattomista narskuketjuista kootulta provolta. Eihän täällä nykyään muuta juuri ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minustakin voisi sanoa jos häipyy wa-keskustelusta. Tympeä jäädä odottamaan vastausta.
Muuten kyllä kuulostaa pahalta. Tuo ei voi kuin pahentua.Eihän Wappi nyt mikään Gigantin chattirobotti ole vaan tekstareiden korvaaja. En minä siellä ainakaan päivystä, vaan vastaan viestiin jos jaksan ja silloin kun minua huvittaa. Ei me kumppanin kanssa ikinä mitään draamaa siitä saada, minulla ei ole edes ilmoitukset ikinä päällä missään viestisovelluksessa. Saati jotain ilmoituksia paikallaolosta. :D
N30
No onhan se jos on pitempi keskustelu käynnissä ja yhtäkkiä toinen häviää. Voi ihan hyvin kirjoittaa että pitää nyt mennä syömään/vessaan jne.
Muuten toinen voi jäädä odottelemaan vaikka hänelläkin olisi syytä lähteä johonkin.
Jaa että ihan paskapöntön käytöstä pitäisi raportoida! 😂
Olin suhteessa yhden mykkäkoululaisen kanssa. Toista en ota! En tiedä miksi jotkut miehet käyttäytyvät niin lapsellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Muuten toinen voi jäädä odottelemaan vaikka hänelläkin olisi syytä lähteä johonkin.Jaa että ihan paskapöntön käytöstä pitäisi raportoida! 😂
Samaa olin kommentoimassa kunnes totesin ettei jaksa nähdä vaivaa :D En kyllä keksi tilannetta missä viestikeskustelussa pitäisi raportoida poistuvansa muutamaksi minuutiksi vessaan. Ja pitäisin hitokseen omituisena ihmistä joka sellaista raportoisi...
Kävin treffeillä erään mukavalta vaikuttaneen miehen kanssa. Treffien jälkeen kirjoiteltiin. Valitettavasti kyseinen mies alkoi kääntää kaiken todella negatiiviseksi. Ihan ihmettelin, että miten tyyliin aurinko paistaa, voi hänen mielestään kääntyä muotoon vettä sataa. Todella raskas ihminen. En lähtenyt edes toisille treffeille vaan ghostasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Muuten toinen voi jäädä odottelemaan vaikka hänelläkin olisi syytä lähteä johonkin.Jaa että ihan paskapöntön käytöstä pitäisi raportoida! 😂
Samaa olin kommentoimassa kunnes totesin ettei jaksa nähdä vaivaa :D En kyllä keksi tilannetta missä viestikeskustelussa pitäisi raportoida poistuvansa muutamaksi minuutiksi vessaan. Ja pitäisin hitokseen omituisena ihmistä joka sellaista raportoisi...
No ei sitä nyt enää sillä erää palata parin minuutin päästä. Se on vain ilmoitus että palataan myöhemmin. Ja joskus sitä voi käyttää kiireen tekosyynä.
Kummin päin vain, miehen tai naisen vika, ei mätsää nyt. En kestäisi. En haluaisi kestää.
Jos roolit vaihdettas, niin keskustelu täyttyisi käytöksen puolustelijoista.