Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on hankala, kestäisitkö sinä?

Vierailija
09.06.2023 |

Tässä muutama esimerkki miehen touhuista. Yhdessä ollaan oltu puolisen vuotta, nämä tuoreimpia.

- Miestä ärsyttää, jos "häivyn" whatsapp-keskustelusta kesken kaiken siitä erikseen ilmoittamatta. Hänen mielestään se on epäkohteliasta ja hänen mielestään minun on turha kysyä häneltä mitään, jos vastaus ei kiinnosta. Miehen ratkaisu: viesti-ilmoitukset pois päältä, puhelut eivät mene läpi, nyt minulla ei ole keinoa saada häntä kiinni. Ei kuulemma tarvitse sitten hänen pettyä.

- Ilmoitin meneväni käymään baarissa kavereiden kanssa. En joisi ja tulisin hyvissä ajoin kotiin. Miehen ratkaisu: meni vaikeaksi, häipyi mökille. Myöhemmin sain kuulla kunniani siitä, että olin yhtäkkiä vain ilmoittanut menostani ja että hänelle oli tullut siitä pettynyt ja hylätty olo. Kuulemma olin myös teeskennellyt, etten tiennyt menostani aiemmin päivällä, vaikka selvästi tiesin.

- Em. rallin jälkeen mies ehdotti, että hän voisi joskus lähteä mukaan kun menen ulos. Vastasin, että lähde vaan, mutta ei tietenkään aina, jos on esim tyttöjen ilta. Siitä saatiin uusi riita aikaiseksi.

- Ystäväni on tulossa käymään. Naureskelin, että tämä ystävä sitten pitää kuulustelun miehelle, tapaavathan he ensimmäistä kertaa. Myöhemmin mieheni alkoi valittaa miten inhottavaa on, kun ystäväni on tulossa ja että semmoista pitäisi jaksaa. Sanoin, että minusta tuollainen puhe tuntuu aika pahalta. Mies kimpaantui, että no iloinenko pitäisi olla, kun tänne on tulossa joku kamalan kuuloinen tyyppi häntä kuulustelemaan?? Ja että jos kaveri ei oikeasti ole kamala ja se oli vain vitsi, niin silloinhan minä olen valehdellut hänelle. Mies ei tuollaisessa tilanteessa voi sanoa rauhallisesti, että hän käsitti väärin, vaan alkaa jumalaton syyttely ja draamailu.

Olen kertakaikkisen väsynyt. En huuda hänelle, en syytä, en nalkuta, en pidä mykkäkoulua. Kahdessa aiemmassa parisuhteessani minulle on sanottu, että minulle on helppo puhua ja että ymmärrän, eikä niissä oikein ollut riitoja. Tässä riidellään pahimmillaan monta kertaa viikossa.

Olen jo diagnosoinut itseni läheisriippuvaiseksi, kun ymmärrän ja ymmärrän miehen epävakaata käytöstä. Alussa kaikki oli tietysti ihanaa ja mies oli nopeasti rakastunut ja ei ollut koskaan tuntenut näin jne jne, klassinen. Muutti myös nopeasti luokseni asumaan. Nyt mietin, kuinka saisin hänet täältä ulos ennen kuin tukehdun.

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se viesti tulee kyllä toisen puhelimeen ilman, että hän tuijottaa sitä. Sen voi lukea sitten, siitä tulee äänimerkki.

Vierailija
122/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta baariin menemisestä vielä. Miehelle siis tuli hänen omien sanojensa mukaan pettynyt ja hylätty olo ja sellainen, että muut ovat minulle tärkeämpiä kuin hän. Pahoittelin ja pyysin ottamaan huomioon, että olen kuitenkin muut viikonloput viettänyt hänen kanssaan, en ramppaa pubissa yhtenään, eli onhan hän nyt kuitenkin se tärkein. No tämä ei lohduttanut, vaan mies loukkaantui lisää. Hänen mielestään tuo kuulosti syyllistävältä ja siltä, että olen vain JOUTUNUT olemaan hänen kanssaan vasten tahtoani, ja hän uhkasi lähteä vaikka heti pois (keskellä yötä), jos en kerta halua olla hänen seurassaan.

Ap

Kaasuvalottaa ja kiristää sinua, ei ole normaalia. "SINÄ sanoit näin etkä noin! Sinä olet tehnyt näin, olet, olet! Sinun syy!" Ihan kuin 8-vuotias, jolle äiti on sanonut, että äiti lähtee nyt käymään kaupassa ja lapsi kiukuttelee, että "Sanoit, että otat minutkin mukaan! Kyllä sanoit, sanoitpas! Äiti on ihan tyhmÄ!"

Luepa kirja "Why Does He Do That? Inside The Minds of Angry and Controlling Men". Löytyy netistä PDF:änä.

Ota se mukaan ja eroa mitä mikimmiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta baariin menemisestä vielä. Miehelle siis tuli hänen omien sanojensa mukaan pettynyt ja hylätty olo ja sellainen, että muut ovat minulle tärkeämpiä kuin hän. Pahoittelin ja pyysin ottamaan huomioon, että olen kuitenkin muut viikonloput viettänyt hänen kanssaan, en ramppaa pubissa yhtenään, eli onhan hän nyt kuitenkin se tärkein. No tämä ei lohduttanut, vaan mies loukkaantui lisää. Hänen mielestään tuo kuulosti syyllistävältä ja siltä, että olen vain JOUTUNUT olemaan hänen kanssaan vasten tahtoani, ja hän uhkasi lähteä vaikka heti pois (keskellä yötä), jos en kerta halua olla hänen seurassaan.

Ap

Kaasuvalottaa ja kiristää sinua, ei ole normaalia. "SINÄ sanoit näin etkä noin! Sinä olet tehnyt näin, olet, olet! Sinun syy!" Ihan kuin 8-vuotias, jolle äiti on sanonut, että äiti lähtee nyt käymään kaupassa ja lapsi kiukuttelee, että "Sanoit, että otat minutkin mukaan! Kyllä sanoit, sanoitpas! Äiti on ihan tyhmÄ!"

Luepa kirja "Why Does He Do That? Inside The Minds of Angry and Controlling Men". Löytyy netistä PDF:änä.

Kylläpä nyt värität tarinaa kirkkailla väreillä.

Mies antaa vain palautetta ap:n käytöksestä. Ei sitä tarvitse diagnosoida.

Vierailija
124/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän nämä ihmiset selviäisivät jotka ilmoittavat poistuvansa pois keskustelusta, silloin kun käytössä oli vain kirjeet? Kusti polki jos sattui ketjut paikalleen ja vastausta saattoi odottaa monta kuukautta. Tosin, monet miljoonat ihmiset "viestittelevät" edelleenkin niin. Ei jessus teitä, onko pakko olla tavoitettavissa 24/7? Jotain todellisuudentajua nyt vähän..

N34

Vierailija
125/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulosta siltä, että olet hankala ihminen. En kestäisi sinua.

Tämä, ja silti täällä on paljon ap:tä sympatisoivia 😳 Mies on raskas, tästä ei kahta sanaa, mutta ei tuo ap:kään täysillä käy. Onko hänen aivoituksensa ihan oikeasti jonkun mielestä meielkästä parisuhdemateriaalia? 😳

Mitkä aivoitukset? Ei kyttää puhelinta koko ajan, käy joskus ulkona kavereiden kanssa ja heittää läppää kaverista? Mikä tässä nyt on se huono juttu?

No ne just. Täällä on tyyppejä, joiden mielestä naisella ei saa olla ystäviä, nainen ei saa käydä ulkona, naisen pitää kytätä puhelinta 24/7 ja vastata HETI kun mies keksii viestitellä. Sama ei tietenkään päde toisinpäin. Monissa ketjussa olleet kertomassa näitä samoja odotuksiaan naisilta.

Vierailija
126/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nainen vetää vain palautteesta omat johtopäätöksensä ja heittää äijän pellolle. Ei siitä tarvitse vetää hernettä nenään. Varsinkaan jonkun radomin palstalaisen.

Vierailija
127/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä, millaista olisi, jos teillä olisi lapsi. Vauva tekee niskakakat tai saa tiheän imun kaudet ihan varoittamatta, miehen ajatellut ajanvietot menevät mönkään. Tai leikki-ikäinen tuo noron päiväkodista, taas ovat miehen ennakoidut jutut pilalla ja ollaan niin hylättyä ja huomiotta jätettyä ja tehdään kostotoimia, pidetään mykkäkoulua ja tehdään katoamistemppua. Miksi ihmeessä haluaisit katsella tuollaista? Onko siinä miehessä jokin erinomainen puoli?

Kaikki eivät halua lapsia, pakkoko ne on aina joka asiaan vetää mukaan.

Vierailija
128/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän nämä ihmiset selviäisivät jotka ilmoittavat poistuvansa pois keskustelusta, silloin kun käytössä oli vain kirjeet? Kusti polki jos sattui ketjut paikalleen ja vastausta saattoi odottaa monta kuukautta. Tosin, monet miljoonat ihmiset "viestittelevät" edelleenkin niin. Ei jessus teitä, onko pakko olla tavoitettavissa 24/7? Jotain todellisuudentajua nyt vähän..

N34

Ei se ole sama asia. Voi se viestittelytapakin olla sellainen että vastataan viestiin kun ehditään, eikä siinä mitään.

Mutta kun joskus satutaan samaan aikaan ja vaihdellaan viestejä esim. 10 minuuttia ihan peräjälkeen, ja sitten toinen häipyy ilmoittamatta. Se on kuin löisi luurin korvaan, tosin luurin lyödessä se toinenkin tajuaisi sentään että se törppö häipyi, eikä suotta odottelisi jos se nyt vaikka just kaataa kahvia tai jotain ja palaa pian.

Ei pitäisi olla liikaa vaadittu sanoa että meen nyt, palataan.

Vierailija
129/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvasit, että miehellä on traumoja. Käytöksensä kumpuaa niistä. Ihmistä voi tottakai ymmärtää, mutta se ei tarkoita sitä, että sinun täytyy jäädä suhteeseen. Voit mielessäsi toivoa hänelle kaikkea parasta, mutta valita silti itsesi. Joten ole jämpti.

Traumatisoituneet kärsivät poikkeuksetta jossakin vaiheessa elämäänsä posttraumaattisesta stressistä ja tämä saattaa lukkiutua epävakaudeksi. Miehelläsi on siis toipuminen kesken, ja hän tarvitsisi nyt ammattilaisen tukea. Tuollainen oireilu kuulostaa hyvin tutulta (olen itse traumatisoitunut ja lähipiirissäni on useita). Itseäni on auttanut trauma-asioissa sen ymmärtäminen, että mikäli aikuinen ihminen käyttäytyy impulsiivisesti, se kumpuaa jonkin vaillejääneen lapsiosan kautta. Siitä ei kannata ahdistua, vaan ottaa itse tilanteessa määrätietoisen ja rauhallisen aikuisen roolin. On tärkeä pyrkiä tietoisesti siihen, että tipahda toisen tunnetasolle.

Hyvä siis muistaa, että miehesi tunnemaailma ei ole sinun vastuullasi vaan hän reagoi menneiden kokemustensa kautta. Ei ole sinun vastuullasi, että hän pahoittaa mielensä asioissa, joissa et ole tarkoittanut loukata. Se, että joutuu kävelemään munankuorilla toisen tunnemaailman vuoksi, on äärimmäisen raskasta. Miehelläsi on mahdollisuudet toipua noista asioista, mutta se on vain ja ainoastaan hänestä kiinni. Tässä ketjussa huomaa myös hyvin, kuinka moni reagoi kärkkäästi. Se kertoo paljon siitä, ettei kukaan olisi valmis kestämään tuollaista käytöstä. Sellainen nostaa herkästi omat suojamuurit pystyyn. Ei kukaan halua ottaa vastuuta toisesta aikuisesta ihmisestä, ja mikäli joku ottaa, se ylläpitää toisen avuttomuutta eikä toinen pääse aidosti toipumaan. Joten toivottavasti miehesi hakee apua itselleen. Tämäkään ei kuitenkaan ole sinun vastuullasi.

Vierailija
130/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvasit, että miehellä on traumoja. Käytöksensä kumpuaa niistä. Ihmistä voi tottakai ymmärtää, mutta se ei tarkoita sitä, että sinun täytyy jäädä suhteeseen. Voit mielessäsi toivoa hänelle kaikkea parasta, mutta valita silti itsesi. Joten ole jämpti.

Traumatisoituneet kärsivät poikkeuksetta jossakin vaiheessa elämäänsä posttraumaattisesta stressistä ja tämä saattaa lukkiutua epävakaudeksi. Miehelläsi on siis toipuminen kesken, ja hän tarvitsisi nyt ammattilaisen tukea. Tuollainen oireilu kuulostaa hyvin tutulta (olen itse traumatisoitunut ja lähipiirissäni on useita). Itseäni on auttanut trauma-asioissa sen ymmärtäminen, että mikäli aikuinen ihminen käyttäytyy impulsiivisesti, se kumpuaa jonkin vaillejääneen lapsiosan kautta. Siitä ei kannata ahdistua, vaan ottaa itse tilanteessa määrätietoisen ja rauhallisen aikuisen roolin. On tärkeä pyrkiä tietoisesti siihen, että tipahda toisen tunnetasolle.

Hyvä siis muistaa, että miehesi tunnemaailma ei ole sinun vastuullasi vaan hän reagoi menneiden kokemustensa kautta. Ei ole sinun vastuullasi, että hän pahoittaa mielensä asioissa, joissa et ole tarkoittanut loukata. Se, että joutuu kävelemään munankuorilla toisen tunnemaailman vuoksi, on äärimmäisen raskasta. Miehelläsi on mahdollisuudet toipua noista asioista, mutta se on vain ja ainoastaan hänestä kiinni. Tässä ketjussa huomaa myös hyvin, kuinka moni reagoi kärkkäästi. Se kertoo paljon siitä, ettei kukaan olisi valmis kestämään tuollaista käytöstä. Sellainen nostaa herkästi omat suojamuurit pystyyn. Ei kukaan halua ottaa vastuuta toisesta aikuisesta ihmisestä, ja mikäli joku ottaa, se ylläpitää toisen avuttomuutta eikä toinen pääse aidosti toipumaan. Joten toivottavasti miehesi hakee apua itselleen. Tämäkään ei kuitenkaan ole sinun vastuullasi.

Pahoittelut, kappalejako meni hanurilleen, joten tästä tekstistä tuli nyt melkoinen pötkö. 

Vierailija
131/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kysellyt samasta ukosta täällä jo aimmin keväällä. Sulle sanottiin silloin selkeästi ohjeeksi poistua suhteesta.

Vierailija
132/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kattoisi yhtään tuollaista. Olen kasvanut epävakaiden vanhempien kanssa ja niskakarvat nousi kyllä pystyyn pelkästä kuvauksesta. Inhoan kaikkea draamaa ja uhriutumista, enkä ikinä huolisi kotiini noin ahdistavaa ihmistä.

Eroa ja ole yksin, kunnes olet käsitellyt menneet traumasi siihen pisteeseen, että et tee läheisriippuvuudesta, hylkäämistraumasta tai muusta käsin enää yhtä huonoja valintoja.

Vierailija
133/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea esitys ja parisuhteen kuvatus, jopa vauvapalstan mittakaavalla mitattuna.

Vierailija
134/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole ennen kuullut tällaisesta että wa-viesteissä pitäisi ilmoittaa jos ei heti ehdikään vastaamaan.

Ei sitä tarvitse mistään kuulla. Jokainen normaali ihminen ymmärtää, että siellä toisessa päässä on ihminen, ei mikään sinun leikkikalusi.

Minulla on töitä, lapsia, harrastuksia, kavereita, koti ja koira joista täytyy pitää huolta. Vastaan jokaiselle viestittäjälle heti kun kerkiän.

Vierailija
135/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nainen vetää vain palautteesta omat johtopäätöksensä ja heittää äijän pellolle. Ei siitä tarvitse vetää hernettä nenään. Varsinkaan jonkun radomin palstalaisen.

Hei.... Minä olen täysin samaa mieltä, että tämän parin pitää erota. En vain niele ihan pureksimatta sitä, että mies on yhtään sen pahempi kuin ap itse.

Terv. Random palstalainen

Vierailija
136/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N34

Ei se ole sama asia. Voi se viestittelytapakin olla sellainen että vastataan viestiin kun ehditään, eikä siinä mitään.

Mutta kun joskus satutaan samaan aikaan ja vaihdellaan viestejä esim. 10 minuuttia ihan peräjälkeen, ja sitten toinen häipyy ilmoittamatta. Se on kuin löisi luurin korvaan, tosin luurin lyödessä se toinenkin tajuaisi sentään että se törppö häipyi, eikä suotta odottelisi jos se nyt vaikka just kaataa kahvia tai jotain ja palaa pian.

Ei pitäisi olla liikaa vaadittu sanoa että meen nyt, palataan.

Minulla oli entisen kaverin kanssa tapana viestitellä live-chat-tyyliin silloin, jos molemmilla oli aikaa ja jutteluhalua. Eli niin, että molemmat on koko ajan paikalla ja viestejä vaihdellaan lennosta. Eikä välissä mennä pois. Kumpikin makasi kotona sohvalla tai sängyllä ja viestiteltiin. Ei kuitenkaan soiteltu, koska saattoi olla vaikkapa niin myöhä, etten halunnut herättää lapsiani höpöttelylläni.

Tuo kaverini teki sitten joskus sitä, että oltiin tuntikin juteltu viestein tauotta, ja sitten hän vain hävisi keskustelusta sanomatta mitään. Se todellakin tuntui töykeältä. Hän ei selvästikään yhtään ajatellut miten hölmistyneenä jäin ihmettelemään, että häipyikö se nyt.

Tuo töykeys ei sitten ollut ainoa eikä suurin ongelma. Mutta töykeyttä esiintyi monen monessa muussakin kohdassa, joten on nyt entinen kaveri.

Vierailija
137/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No eikö tuollainen nyt ihan viimeistään saa normaaliälyisen ihmisen etsiytymään pois suhteesta?!?!?

Vierailija
138/138 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistisia piirteitä. Juokse.

No eikä ole vaan läheisriippuvaisia ja trauma. Kuinka typeriä ihmiset nykyään ovatkaan?

Olen ollut avioliitossa narsistisen ihmisen kanssa. Hänellä ei ollut traumoja mistään.

Niinhän hän on voinut väittää. Vahvasti narsistinen ihminen voi hyvinkin kaunistella menneisyytensä, joka tukee hänen täydellistä kuvaa itsestään. Se on defenssi yhtälailla. Narsismi kuitenkin kumpuaa raskaista oloista ja erityisesti lapsuuden vuorovaikutussuhteen ongelmista. Persoonan ympärille muodostuu tällöin hyvin vahva valeminä. Suojakuori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän