Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on hankala, kestäisitkö sinä?

Vierailija
09.06.2023 |

Tässä muutama esimerkki miehen touhuista. Yhdessä ollaan oltu puolisen vuotta, nämä tuoreimpia.

- Miestä ärsyttää, jos "häivyn" whatsapp-keskustelusta kesken kaiken siitä erikseen ilmoittamatta. Hänen mielestään se on epäkohteliasta ja hänen mielestään minun on turha kysyä häneltä mitään, jos vastaus ei kiinnosta. Miehen ratkaisu: viesti-ilmoitukset pois päältä, puhelut eivät mene läpi, nyt minulla ei ole keinoa saada häntä kiinni. Ei kuulemma tarvitse sitten hänen pettyä.

- Ilmoitin meneväni käymään baarissa kavereiden kanssa. En joisi ja tulisin hyvissä ajoin kotiin. Miehen ratkaisu: meni vaikeaksi, häipyi mökille. Myöhemmin sain kuulla kunniani siitä, että olin yhtäkkiä vain ilmoittanut menostani ja että hänelle oli tullut siitä pettynyt ja hylätty olo. Kuulemma olin myös teeskennellyt, etten tiennyt menostani aiemmin päivällä, vaikka selvästi tiesin.

- Em. rallin jälkeen mies ehdotti, että hän voisi joskus lähteä mukaan kun menen ulos. Vastasin, että lähde vaan, mutta ei tietenkään aina, jos on esim tyttöjen ilta. Siitä saatiin uusi riita aikaiseksi.

- Ystäväni on tulossa käymään. Naureskelin, että tämä ystävä sitten pitää kuulustelun miehelle, tapaavathan he ensimmäistä kertaa. Myöhemmin mieheni alkoi valittaa miten inhottavaa on, kun ystäväni on tulossa ja että semmoista pitäisi jaksaa. Sanoin, että minusta tuollainen puhe tuntuu aika pahalta. Mies kimpaantui, että no iloinenko pitäisi olla, kun tänne on tulossa joku kamalan kuuloinen tyyppi häntä kuulustelemaan?? Ja että jos kaveri ei oikeasti ole kamala ja se oli vain vitsi, niin silloinhan minä olen valehdellut hänelle. Mies ei tuollaisessa tilanteessa voi sanoa rauhallisesti, että hän käsitti väärin, vaan alkaa jumalaton syyttely ja draamailu.

Olen kertakaikkisen väsynyt. En huuda hänelle, en syytä, en nalkuta, en pidä mykkäkoulua. Kahdessa aiemmassa parisuhteessani minulle on sanottu, että minulle on helppo puhua ja että ymmärrän, eikä niissä oikein ollut riitoja. Tässä riidellään pahimmillaan monta kertaa viikossa.

Olen jo diagnosoinut itseni läheisriippuvaiseksi, kun ymmärrän ja ymmärrän miehen epävakaata käytöstä. Alussa kaikki oli tietysti ihanaa ja mies oli nopeasti rakastunut ja ei ollut koskaan tuntenut näin jne jne, klassinen. Muutti myös nopeasti luokseni asumaan. Nyt mietin, kuinka saisin hänet täältä ulos ennen kuin tukehdun.

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on kieltämättä rasittavan herkkä, mutta minusta ap on kuvottava 😳 Millainen ihminen häipyilee keskusteluista ja on kuin tuuliviiri? Miksi ylipäätään parisuhteeseen hakeutuu, koska kaikki muu nyt näyttää paljon mielenkiinnoisemmalta, ja pienikin sitoutuminen ahdistaa? Kaksi pahaa, mutta vertailussa pakko sanoa että olisin suhteessa ennemmin tuon miehen kanssa kuin ap:n.

Pieninkin sitoutuminen? Hyi helvetti ihmisiä, jotka imeytyvät kylkeen kuin iilimato. Missään et saa käydä yksin, koko ajan pitää päivystää puhelinta ja vastata salamana tai tulee huudot, kavereita ei saa olla, koko ajan mennään toisen tunteet ja tarpeet edellä.

Jos sinua tuollainen mies kiinnostaa, niin jotain vikaa on omassa(kin) päässäsi.

Vierailija
82/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa arveltiin, että miehellä on traumoja. Niin onkin, lapsuudesta alkoholistivanhemmilta. Ja edellisessä suhteessa häntä on petetty.

Traumoilla voi oikeuttaa kiukkua ja kuraa vaikka ikuisesti. Ap

Mies terapiaan hoitamaan tunnelukot pois. Muuten käytös jatkuu hamaan tappiin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6kk kimpassa ja asutte yhdessä

En näe yhtään ap:n viestiä jossa sanoisi että asuvat yhdessä. Miksi täällä niin moni väittää niin? Siinäkin mielessä miehen käytös on tosi outoa.

Aloitusviestin lopussa mainittiin tuo yhdessä asuminen.

Vierailija
84/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ei tee tuota ilkeyttään tai jotain kontrollointia. Hän on siis alkoholistien lapsi ja tottunut pelkäämään äkkinäisiä muutoksia. Haluaa kyllä kontrolloida mutta ei sinua vaan ympärillään olevia tapahtumia. Koska se on ehkä lapsuudesta päälle jäänyt selviytymismuoto. Itsellä ollut samaa ja ikä auttanut ja lisäksi se on aina lieventynyt suuresti ajan kanssa kun suhde etenee ja vakaantuu. Oppii tuntemaan toisen ja aidosti luottamaan. Ei etsi uhkia tai vahvistuksia toisesta sille että se tulee jotenkin satuttamaan. Uskon, eträtä mies rauhoittuu myös.

Tokikin ymmärrän että roolisi on raskas, eikä mikään velvoita sinua jaksamaan. Jos päätät erota, teet palveluksen jos kerrot hänelle rauhallisesti aidot syyt. Josko hän siitä ymmärtäisi mennä vaikka terapiaan että tulevaisuudessa suhteissa ei kävisi samoin.

Mulla sama :(  Taatusti olen epävakaa persoonallisuus. En kontrolloi menemisiä kuten ap.n mies (mies saa mennä mihin huvittaa) mutta silti tää suhde on kuin helvettiä. Johtuen siis minusta. Mies on kunnon mies mutta koen, että liian vähän sitoutunut minuun ja se aiheuttaa itselleni hirveästi huolta. Kun tuntuu, että itse anna kaikkeni. Miehen mielestä vapaus ja vastuu  on oleellisin osa suhdetta. Minusta pitää olla sitoutunut. En itse koe olevani vapaa. Sitoutuminen häneen vie vapauteni. Tosi monimutkaista. 

En hyväksy ap.n miehen käytöstä enkä itse kestäisi tuollaista ja silti koen, että minussa ja ap.n miehessä on sama pelokas ja luottamaton pohjavire.

Vierailija
85/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta baariin menemisestä vielä. Miehelle siis tuli hänen omien sanojensa mukaan pettynyt ja hylätty olo ja sellainen, että muut ovat minulle tärkeämpiä kuin hän. Pahoittelin ja pyysin ottamaan huomioon, että olen kuitenkin muut viikonloput viettänyt hänen kanssaan, en ramppaa pubissa yhtenään, eli onhan hän nyt kuitenkin se tärkein. No tämä ei lohduttanut, vaan mies loukkaantui lisää. Hänen mielestään tuo kuulosti syyllistävältä ja siltä, että olen vain JOUTUNUT olemaan hänen kanssaan vasten tahtoani, ja hän uhkasi lähteä vaikka heti pois (keskellä yötä), jos en kerta halua olla hänen seurassaan.

Ap

Vierailija
86/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko miehesi tuttavia? Yritä saada heidän kauttaan selville millanen tuo mies oikeesti on. Ja miten hänen aikaisemmat parisuhteet on loppuneet. Jotenkin kuulostaa ihan pelottavalta tapaukselta.

Tuoko ei siis riitä kertomaan, millainen mies on?

Vierailija
87/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vain aloitusviestiin, en lukenut muita.

En kestäisi. Kestin vuosia kaikenlaista. Enää en kestäisi. Äläkä kestä sinäkään. Lähde, vielä kun se on helppoa. Ilman lapsia ja omaisuutta.

Lähde itsesi vuoksi.

Hankalat ihmiset ei muutu ja jos muuttuu niin vain hankalammaksi.

Vierailija
88/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta baariin menemisestä vielä. Miehelle siis tuli hänen omien sanojensa mukaan pettynyt ja hylätty olo ja sellainen, että muut ovat minulle tärkeämpiä kuin hän. Pahoittelin ja pyysin ottamaan huomioon, että olen kuitenkin muut viikonloput viettänyt hänen kanssaan, en ramppaa pubissa yhtenään, eli onhan hän nyt kuitenkin se tärkein. No tämä ei lohduttanut, vaan mies loukkaantui lisää. Hänen mielestään tuo kuulosti syyllistävältä ja siltä, että olen vain JOUTUNUT olemaan hänen kanssaan vasten tahtoani, ja hän uhkasi lähteä vaikka heti pois (keskellä yötä), jos en kerta halua olla hänen seurassaan.

Ap

Sinulla on kyllä lehmän hermot. En jaksaisi itse hyvitellä ja hoivata noin epävakaata ja takertuvaa ihmistä. Liittyykö tuo hoivaamisen tarve siihen läheisriippuvuuteen?

Vierailija
89/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika, ja vietä villi sinkkukesä!

Vierailija
90/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuossa se läheisriippuvainen on ja kontrolloiva, omistuksenhaluinen ja takertuva. Musta tuossa tilanteessa ainut järkevä vaihtoehto on ero. Lähde ennenkun miehen kontrollointihalu pahenee. Jos puolen vuoden seurustelun jälkeen on jo tuollaista ei tuo tuosta muutu kuin vaan pahempaan suuntaan. En yhtään yllättyisi jos seuraavaksi miehestä paljastuisi väkivaltaisia piirteitä. 

Vierailija
91/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinulla on kyllä lehmän hermot. En jaksaisi itse hyvitellä ja hoivata noin epävakaata ja takertuvaa ihmistä. Liittyykö tuo hoivaamisen tarve siihen läheisriippuvuuteen?

Liittyy. Ap

Vierailija
92/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Liittyy. Ap

Kun kerran tunnistat sen, eikö tästä ole looginen johtopäätös että et pidä kyseisestä miehestä etkä halua oikeasti olla hänen kanssaan, vaan jäät tuohon vain jotta voit toteuttaa omaa addiktiotasi?

Vierailija
93/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette seurustelleet vasta puoli vuotta ja mies käyttäytyy jo siten, että sinulle tulee huono olo siitä? Eroa hyvä ihminen. Se, että mies näin aikaisessa vaiheessa tuo nuo piirteensä esille kertoo vain siitä, että kontrolloivia piirteitä tulee vain enempi esille ja entiset pahenevat luonteeltaan, mitä pitempään suhteeseen jäät.

Tee itsellesi palvelus ja eroa nyt, kun suhdetta ei ole vielä paljoa takana. Mitä pitempään odotat, sen vaikeampaa siitä tulee.

Vierailija
94/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa arveltiin, että miehellä on traumoja. Niin onkin, lapsuudesta alkoholistivanhemmilta. Ja edellisessä suhteessa häntä on petetty.

Mies terapiaan hoitamaan tunnelukot pois. Muuten käytös jatkuu hamaan tappiin asti.

Sinun *tunnelukkojasi* kymmenisen vuotta terapiassa hoidattaneena: väärin! Ero ehdottomasti, ja miehelle symbioottinen rakkaussuhde. Ap voi tuuliviireillä vaikka vapaassa suhteessa sitten. Tuossa on yksinkertaisesti liian suuri eroavaisuus siinä, mitä rakkaussuhteelta haetaan.

Vierailija
95/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistisia piirteitä. Juokse.

Vierailija
96/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistisia piirteitä. Juokse.

No eikä ole vaan läheisriippuvaisia ja trauma. Kuinka typeriä ihmiset nykyään ovatkaan?

Vierailija
97/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun *tunnelukkojasi* kymmenisen vuotta terapiassa hoidattaneena: väärin! Ero ehdottomasti, ja miehelle symbioottinen rakkaussuhde. Ap voi tuuliviireillä vaikka vapaassa suhteessa sitten. Tuossa on yksinkertaisesti liian suuri eroavaisuus siinä, mitä rakkaussuhteelta haetaan.

Ihan samaa mietiskelin täällä.

Vierailija
98/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksaisi ap:ta hetkeäkään.

Vierailija
99/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika, ja vietä villi sinkkukesä!

Korjaus: sinkkuelämä tuolla asenteella että kaikki menee parisuhteen edelle prioriteeteissa.

Vierailija
100/138 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No erotkaa hyvänen aika, olette täysin erilaisia! Mies haluaa perinteisen, symbiolttisen parisuhteen, ja sinä olet jokapaikanhöylä-sähläri, joka haluaa rusinat pullasta lähteestä riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi