Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on hankala, kestäisitkö sinä?

Vierailija
09.06.2023 |

Tässä muutama esimerkki miehen touhuista. Yhdessä ollaan oltu puolisen vuotta, nämä tuoreimpia.

- Miestä ärsyttää, jos "häivyn" whatsapp-keskustelusta kesken kaiken siitä erikseen ilmoittamatta. Hänen mielestään se on epäkohteliasta ja hänen mielestään minun on turha kysyä häneltä mitään, jos vastaus ei kiinnosta. Miehen ratkaisu: viesti-ilmoitukset pois päältä, puhelut eivät mene läpi, nyt minulla ei ole keinoa saada häntä kiinni. Ei kuulemma tarvitse sitten hänen pettyä.

- Ilmoitin meneväni käymään baarissa kavereiden kanssa. En joisi ja tulisin hyvissä ajoin kotiin. Miehen ratkaisu: meni vaikeaksi, häipyi mökille. Myöhemmin sain kuulla kunniani siitä, että olin yhtäkkiä vain ilmoittanut menostani ja että hänelle oli tullut siitä pettynyt ja hylätty olo. Kuulemma olin myös teeskennellyt, etten tiennyt menostani aiemmin päivällä, vaikka selvästi tiesin.

- Em. rallin jälkeen mies ehdotti, että hän voisi joskus lähteä mukaan kun menen ulos. Vastasin, että lähde vaan, mutta ei tietenkään aina, jos on esim tyttöjen ilta. Siitä saatiin uusi riita aikaiseksi.

- Ystäväni on tulossa käymään. Naureskelin, että tämä ystävä sitten pitää kuulustelun miehelle, tapaavathan he ensimmäistä kertaa. Myöhemmin mieheni alkoi valittaa miten inhottavaa on, kun ystäväni on tulossa ja että semmoista pitäisi jaksaa. Sanoin, että minusta tuollainen puhe tuntuu aika pahalta. Mies kimpaantui, että no iloinenko pitäisi olla, kun tänne on tulossa joku kamalan kuuloinen tyyppi häntä kuulustelemaan?? Ja että jos kaveri ei oikeasti ole kamala ja se oli vain vitsi, niin silloinhan minä olen valehdellut hänelle. Mies ei tuollaisessa tilanteessa voi sanoa rauhallisesti, että hän käsitti väärin, vaan alkaa jumalaton syyttely ja draamailu.

Olen kertakaikkisen väsynyt. En huuda hänelle, en syytä, en nalkuta, en pidä mykkäkoulua. Kahdessa aiemmassa parisuhteessani minulle on sanottu, että minulle on helppo puhua ja että ymmärrän, eikä niissä oikein ollut riitoja. Tässä riidellään pahimmillaan monta kertaa viikossa.

Olen jo diagnosoinut itseni läheisriippuvaiseksi, kun ymmärrän ja ymmärrän miehen epävakaata käytöstä. Alussa kaikki oli tietysti ihanaa ja mies oli nopeasti rakastunut ja ei ollut koskaan tuntenut näin jne jne, klassinen. Muutti myös nopeasti luokseni asumaan. Nyt mietin, kuinka saisin hänet täältä ulos ennen kuin tukehdun.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hankala, kun ei hyväksy pompottelua?

Vierailija
22/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteesta lähteminen pyörii kyllä mielessä. Mies vain säälittää ja toki itsekin suren. Mutta en voi kuvitella tulevaisuutta yhdessä, jos tämä jatkuu tällaisena.

Ap

Miksi ihmeessä sinä sitä miestä säälit? Mieti nyt itseäsi ja millaisen ihmisen olet päästänyt asumaan kotiisi. Tai no, ehkä se kuuluu siihen mainitsemaasi läheisriippuvuuteen. Ei siis millään pahalla. Mutta hei, jos tuo aloitus on totta niin kuulostaa tosi huonolta. Ja tulee muuttumaan pahemmaksi kontrolloiva käytös. Sinuna lopettaisin tuon suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sinä saat häippäistä kesken keskustelun, ja sinä saat karata baariin varoittamatta. Sinä olet aikuinen ja saat tehdä ihan just niin kuin haluat.

Ihan samalla tavalla mies on aikuinen ihminen, ja hän saa tehdä sinun häipyilystä johtopäätöksensä. Ei hänellä ole mitään velvollisuutta pysyä suhteessa, jossa häipyillään. 

Minusta on ihan kunnioitettavaa, että mies kuitenkin haluaa kysyä noista katoiluista ensin, jotta saa varmistuksen, ettei ole mistään väärinymmärryksestä kysymys. Ettei vain ghostaa sinua ilman keskustelua.

Vierailija
24/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Aina voi erota, asua eri asunnoissa. Mieti miten se järjestetään. Ehkä mies käyttäytyisi joka tapauksessa noin tai tulee aina seuraava vahinkoristiriita. Vaikka saattoi joku sanamuoto olla väärä, eli se sana kuulustelu. Pikaviestintä ei ole pakko käyttää. Parisuhteeseen ei kaikille sovi ehkä alkoholi, baari ja alkoholi-illat. Vaikuttaako mieheenkin alkoholi. Kaveriporukka on joillekin hankala asia, jos on tapana tavata vain yksi kerrallaan. Ja joillekin porukka on "normaali". Ehkä tuli nyt liikaa draamavivahdetta, vaikkei kumpikaan sitä hakenut tavallaan. Jos blokkaaminen ei ole miehelle kovin iso asia, päätti ettei pikaviestin vaan toimi teillä, jos ei sano sinne jonkun päätöslauseen. 

Vierailija
25/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en huomannut mainintaa yhdessä asumisesta.

Mutta joo. Ap, lopeta toi suhde.

Vierailija
26/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suhde ei selvästikään toimi. Olkoon syy missä päin tahansa, niin ei tuo tuosta toimivammaksi ole muuttumassa. Joten tiet eri suuntiin on molemmille parempi ratkaisu.

Vierailija
27/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ilmoitankin poistumisesta ja ymmärrän, miksi aiempi tyylini on tuntunut epäkohteliaalta. Enemmän ihmetytti miehen iso tunnereaktio ja sen jälkeen nuo toimenpiteet, jotka tuntuvat lähinnä rangaistukselta ja joltain kontrolloinnilta.

Ap

Muuta vaivihkaa uuteen osoitteeseen. Kaverin exä odotti yks ilta oven takana pesismailan kanssa. Kontroloiva puoliso ei muutu.

Ei, se saattaa vain pahentua. Mies vaikuttaa vähän nepsyltä ja epävakaalta. Onkohan hän esim. äidissään kiinni?

Ex-appi on tällainen vaikka äitinsä on kuollut. Roikkuu tämän muistossa, ei saa vieläkään arvostella. On riippuvainen, toista juoksuttava nepsy, vaikka osaa olla mukava kun haluaa.

Suvussa on muitakin samalla piirteellä varustettuja ihmisiä.

Vierailija
28/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen tuossa aloituksessa sen, että ap ei oikein vaikuta ottavan miestä huomioon. Vaan antaa ymmärtää, että nyt whatsappaillaan, mutta jonkin ajan kuluttua haihtuu kuin tuhka tuuleen, ja jättää toisen odottelemaan vastausta.

Samoin antaa miehen ymmärtää, että iltaa vietetään yhdessä, ja sitten häipyykin baariin. Baarisuunnitelmista on selvästikin ollut tilaisuus kertoa jo päivällä, jolloin mies olisi voinut rauhassa tehdä omat iltasuunnitelmansa. Nyt ap pitkitti kertomista, mikä on passiivis-aggressiivista käytöstä.

Ja kaverin käytöksellä pelottelu... On olemassa ihmisiä, jotka mustamaalaavat kaikkia ihmisiä ympärillään toisille ympärillään oleville. Ja sitten nauttii siitä hässäkästä, jonka saa sillä aikaan. Sellainen tahallinen draaman aiheuttaminen tuli mieleen. Mistä mies saattoi tietää, että vitsailet, kun puhuit ihmisestä, joka on hänelle täysin tuntematon. Yhtä hyvin se olisi voinut olla varoitus, jollaiseksi mies sen tulkitsikin, ja alkoi sitten jännittämään.

Hälytyskellot soivat sinun kohdallasi. Manipuloit tilanteita, ja kun toinen reagoi manipulointiisi, niin syytät häntä. Ei kuulosta hyvältä.

Minulle tuli ihan sama mieleen; mies ei tule huomioon otetuksi, joten totta kai tulee loukkaantumisen aiheita. Miehen käytös muuttuu,kun ap:sta tulee huomioivampi ja empaattisempi.

Vierailija
29/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näen tuossa aloituksessa sen, että ap ei oikein vaikuta ottavan miestä huomioon. Vaan antaa ymmärtää, että nyt whatsappaillaan, mutta jonkin ajan kuluttua haihtuu kuin tuhka tuuleen, ja jättää toisen odottelemaan vastausta.

Samoin antaa miehen ymmärtää, että iltaa vietetään yhdessä, ja sitten häipyykin baariin. Baarisuunnitelmista on selvästikin ollut tilaisuus kertoa jo päivällä, jolloin mies olisi voinut rauhassa tehdä omat iltasuunnitelmansa. Nyt ap pitkitti kertomista, mikä on passiivis-aggressiivista käytöstä.

Ja kaverin käytöksellä pelottelu... On olemassa ihmisiä, jotka mustamaalaavat kaikkia ihmisiä ympärillään toisille ympärillään oleville. Ja sitten nauttii siitä hässäkästä, jonka saa sillä aikaan. Sellainen tahallinen draaman aiheuttaminen tuli mieleen. Mistä mies saattoi tietää, että vitsailet, kun puhuit ihmisestä, joka on hänelle täysin tuntematon. Yhtä hyvin se olisi voinut olla varoitus, jollaiseksi mies sen tulkitsikin, ja alkoi sitten jännittämään.

Hälytyskellot soivat sinun kohdallasi. Manipuloit tilanteita, ja kun toinen reagoi manipulointiisi, niin syytät häntä. Ei kuulosta hyvältä.

Minulle tuli ihan sama mieleen; mies ei tule huomioon otetuksi, joten totta kai tulee loukkaantumisen aiheita. Miehen käytös muuttuu,kun ap:sta tulee huomioivampi ja empaattisempi.

Ei tule, pahenee. Kyttää, kiristää ja kostaa.

Vierailija
30/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä maksamaan vuokraa puolet, saattaa hävitä aika nopeasti.

Vierailija
31/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä sä sen ennustat? Ap:n ja miehen pitäisi puhua kummankin odotuksista ja toiveista miten suhteessa huomioidaan toinen. Asia voi olla sillä ratkaistu, mieskin tulisi toivon mukaan kuulluksi. Lapsellista ehdottaa heti eroa, kun asuvatkin jo yhdessä. Suhde vaatii keskustelua, keskustelua ja keskustelua.

Vierailija
32/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikki kunnossa korvien välissä tällä kaverilla. Huhhuh.

Vierailija
33/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteesta lähteminen pyörii kyllä mielessä. Mies vain säälittää ja toki itsekin suren. Mutta en voi kuvitella tulevaisuutta yhdessä, jos tämä jatkuu tällaisena.

Ap

Olet kyllä todella pahasti läheisriippuvainen. Sua säälittää mies, vaikka mies on tässä se, joka kohtelee sua huonosti!? Huonoa käytöstä ei pitäisi hyväksyä ollenkaan! Häivy tuosta suhteesta hyvä ihminen.

Vierailija
34/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ilmoitankin poistumisesta ja ymmärrän, miksi aiempi tyylini on tuntunut epäkohteliaalta. Enemmän ihmetytti miehen iso tunnereaktio ja sen jälkeen nuo toimenpiteet, jotka tuntuvat lähinnä rangaistukselta ja joltain kontrolloinnilta.

Ap

Toistuvana epäkohteliasta joo, mutta kyllä aikuinen ihminen ymmärtää, että toiselle saattaa joskus tulla yllättävä keskeytys jonka vuoksi joutuu sulkemaan WhatsAppin tai jopa äkkiä lopettamaan puhelun. Ja palaa sitten heti asiaan kun pystyy.

Mun ex-miesystävä teki suhteen lopussa sitä, että se luki mun viestit ja jätti vastaamatta. Joskus pidemmäksikin aikaa. Lopulta ei vastannut edes puheluihin tai hyvänyöntoivotuksiin. Ilmeisesti hänelle ajanvietto toisella paikkakunnalla jätkien kesken = lomaa vaimosta eikä silloin tarvitse pitää mitään yhteyttä. Haha. Toinenhan sillä loppujen lopuksi paljastui olleen jo pidempään.

Vierailija
35/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miten paljon miehen taustoja, tunnetteko loppujen lopuksi miten hyvin? Miehellä ei selvästi ole kaikki päässä kunnossa, oli se syy sitten mikä tahansa. Jos on vaikkapa ennen tullut petetyksi ja pelot ja kontrolloinnin tarve johtuu siitä ja huonosta itsetunnosta, voi vielä terapia olla varteenotettava vaihtoehto jos voimat riittää ja mies ymmärtää ongelman ja sitoutuu. Mies kyllä kuulostaa vahvasti persoonallisuushäiriöiseltä, narsistiselta jopa. Silloin peli on aikalailla menetetty.

Vierailija
36/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta puoli vuotta yhdessä olleena avoparina on lupa olettaa, että toisesta saa seuraa lauantai-illaksi. Outoa olisi illansuussa ilmottaa, että lähden tästä kavereiden kanssa baariin, ilman että toinen on tervetullut mukaan.

Vierailija
37/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä sä sen ennustat? Ap:n ja miehen pitäisi puhua kummankin odotuksista ja toiveista miten suhteessa huomioidaan toinen. Asia voi olla sillä ratkaistu, mieskin tulisi toivon mukaan kuulluksi. Lapsellista ehdottaa heti eroa, kun asuvatkin jo yhdessä. Suhde vaatii keskustelua, keskustelua ja keskustelua.

Mun kaverin exä oli passiivis-aggressiivinen. Piilotti kontrollin huomaavaisuuden taakse. Siksi lähteminen kesti. Lähti saatuaan pesismailasta. Naisen ei pidä vaarantaa henkeään lapsettomassa suhteessa. Avioliiton aikana jotkut saattaa katsoa pidempään nimenomaan lasten takia.

Aapeena lähtisin menee.

Vierailija
38/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin voisi sanoa jos häipyy wa-keskustelusta. Tympeä jäädä odottamaan vastausta.

Muuten kyllä kuulostaa pahalta. Tuo ei voi kuin pahentua.

Eihän Wappi nyt mikään Gigantin chattirobotti ole vaan tekstareiden korvaaja. En minä siellä ainakaan päivystä, vaan vastaan viestiin jos jaksan ja silloin kun minua huvittaa. Ei me kumppanin kanssa ikinä mitään draamaa siitä saada, minulla ei ole edes ilmoitukset ikinä päällä missään viestisovelluksessa. Saati jotain ilmoituksia paikallaolosta. :D

N30

Vierailija
39/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä epäkohteliasta on "poistua" kesken wa-keskustelun ilmoittamatta. Kesken viestin kirjoittamisen nyt voi tulla ties mitä keskeytyksiä eikä ainakaan itselle tulisi mieleenkään alkaa niistä toiselle erikseen infoamaan.

Mies kyllä kuulostaa kaikin puolin ihan mahdottoman raskaalta. En jatkaisi suhdetta.

Vierailija
40/138 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et voi olla tosissasi, että säälistä jäät tuollaiseen suhteeseen. Sun kannattaa hankkiutua tuollaisesta syyllistäjästä ja kontrollifriikistä eroon niin pian kuin mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän