Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies, joka tulee naisten kanssa hyvin toimeen esim. työkaverina, mutta josta kukaan ei kiinnostu romanttisessa mielessä?

Vierailija
09.06.2023 |

Missä vika?

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei-kaverinainen kirjoitti:

Minulle puolestaan tuputetaan työpaikan naisten kaverimiestä. Naiset vihjailevat hänestä ja utelevat kaikenlaista.

Tämä tuputus saa minut epäilemään, että miehessä pakko olla jotain vikaa, kun hän itse ei tee aloitetta, vaan nämä naiset häärivät.

Pidän hänestä, mutta tämä kuvio saa minut kavahtamaan, enkä tohdi antaa yhtään siimaa miehelle.

Teillä naisilla on kyllä ilmiömäinen kyky havaita miehissä kaikenlaista vikaa. Ehkä mies on havainnut sinussa jotain vikaa eikä siksi lähesty, tuskin vaikutat edes kovin helposti lähestyttävältä. Tuolla käytökselläsi vaan varmistat ettei mies lähesty ja voit sitten selittää asian niin että miehessä on oltava jotain vikaa. Olette te kyllä outoja.

Vierailija
102/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun miesystävä on juuri tuollainen. Kiva kaverimies lukuisille naisille, mutta ei uskalla oikein tehdä aloitteita ja koskettaa mitä nyt mieheltä yleensä odotetaan. Päädyimmekin yhteen minun aloitteestani. Minä tietysti pelkäsin ettei hän ole minusta kiinostunut, koska ei antanut mitään sellaista signaalia. Ei koskenut, halaillut ns. lähennellyt hienovaraisesti minua koskaan. Hän olikin ollut kiinnostunut minusta pitkään, mutta pelkäsi tehdä mitään aloitetta koska pelkäsi pakkeja.

Ei vuonna 2023 uskalla enää koskea millään tavalla saati halailla naisia. Edes hienovaraisesti tai sopivissa tilanteissa, koska tilanteesta ei voi olla koskaan varma.

Tietenkin voi kysyä, että onko ok jos kosketan näin, mutta se vasta outoa onkin ja tuhoaa jännitteen.

Eli teit ihan oikein kun teit itse aloitteen ja mies teki oikein kun ei tehnyt mitään.

M29

Joillekin miehille ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla tekemättä mitään. Nämä yksinkertaiset tapaukset tarvitsevat selkeät säännöt, kun sosiaalista älyä ei ole lainkaan. Joko kaikki on sallittua tai kaikki on kiellettyä.

Ei ole menetys kenellekään, jos tuollaiset jäävät itkemään marttyyreinä.

Kyllä. Ja antaa naisten alkaa tehdä alotteita ja lähennellä seksuaalisesti.

Ei meitä miehiä kiinnosta enää aloitteiden teko muutenkaan. Kun säännöllisin ajoin runkkaa, niin ei tule naiset mieleen juurikaan. Luonto vain yrittää huijata lapsentekoon.

Mistään muusta ei hommassa ole kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mimäkin tulen työkaverien kanssa hyvin toimeen. Myös miesten. Ei se silti takaa sitä että haluaisin niiden kanssa parisuhteeseen.

Vierailija
104/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mimäkin tulen työkaverien kanssa hyvin toimeen. Myös miesten. Ei se silti takaa sitä että haluaisin niiden kanssa parisuhteeseen.

Kuka nyt vauvoja haluaa tähän maailman tehdä tai leikkiä perhettä kenenkään kanssa.

Parempi olla sinkkuna ilman suhteita.

Luonto yrittää huijata.

Vierailija
105/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun miesystävä on juuri tuollainen. Kiva kaverimies lukuisille naisille, mutta ei uskalla oikein tehdä aloitteita ja koskettaa mitä nyt mieheltä yleensä odotetaan. Päädyimmekin yhteen minun aloitteestani. Minä tietysti pelkäsin ettei hän ole minusta kiinostunut, koska ei antanut mitään sellaista signaalia. Ei koskenut, halaillut ns. lähennellyt hienovaraisesti minua koskaan. Hän olikin ollut kiinnostunut minusta pitkään, mutta pelkäsi tehdä mitään aloitetta koska pelkäsi pakkeja.

Ei vuonna 2023 uskalla enää koskea millään tavalla saati halailla naisia. Edes hienovaraisesti tai sopivissa tilanteissa, koska tilanteesta ei voi olla koskaan varma.

Tietenkin voi kysyä, että onko ok jos kosketan näin, mutta se vasta outoa onkin ja tuhoaa jännitteen.

Eli teit ihan oikein kun teit itse aloitteen ja mies teki oikein kun ei tehnyt mitään.

M29

Joillekin miehille ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla tekemättä mitään. Nämä yksinkertaiset tapaukset tarvitsevat selkeät säännöt, kun sosiaalista älyä ei ole lainkaan. Joko kaikki on sallittua tai kaikki on kiellettyä.

Ei meitä miehiä kiinnosta enää aloitteiden teko muutenkaan. Kun säännöllisin ajoin runkkaa, niin ei tule naiset mieleen juurikaan. Luonto vain yrittää huijata lapsentekoon.

Teitä miehiä ei olekaan ikinä kaivattu, hyvä jos viimeinkin pysytte poissa. On ollut tosi kiusallista kun oikeiden miesten lisäksi joka paikassa on pyörinyt ahdistelijoita. Jotka nyt itkevät kun vuonna 2023 mitään ei saa enää sanoa.

Vierailija
106/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle puolestaan tuputetaan työpaikan naisten kaverimiestä. Naiset vihjailevat hänestä ja utelevat kaikenlaista.

Tämä tuputus saa minut epäilemään, että miehessä pakko olla jotain vikaa, kun hän itse ei tee aloitetta, vaan nämä naiset häärivät.

Pidän hänestä, mutta tämä kuvio saa minut kavahtamaan, enkä tohdi antaa yhtään siimaa miehelle.

Teillä naisilla on kyllä ilmiömäinen kyky havaita miehissä kaikenlaista vikaa. Ehkä mies on havainnut sinussa jotain vikaa eikä siksi lähesty, tuskin vaikutat edes kovin helposti lähestyttävältä. Tuolla käytökselläsi vaan varmistat ettei mies lähesty ja voit sitten selittää asian niin että miehessä on oltava jotain vikaa. Olette te kyllä outoja.

Kyseisessä miehessä on vika. Hän ei tee aloitetta vaan pistää työpaikan naiset asialle.

Vierailija
107/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisessä miehessä on vika. Hän ei tee aloitetta vaan pistää työpaikan naiset asialle.

Onko se niille naisille sanonut että hankkikaa nyt mulle nainen?

Vierailija
108/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M29

Teitä miehiä ei olekaan ikinä kaivattu, hyvä jos viimeinkin pysytte poissa. On ollut tosi kiusallista kun oikeiden miesten lisäksi joka paikassa on pyörinyt ahdistelijoita. Jotka nyt itkevät kun vuonna 2023 mitään ei saa enää sanoa.

Olen samaa mieltä kanssasi ja olen mies. Suomessa miehet eivät ole ahdistelleet naisia enemmistöltään ainakaan kolmeenkymmeneen vuoteen ja meetoo ei ole ollut mikään uusi juttu suomalaisten miesten keskuudessa. Suomalainen mies enemmistöltään ei tee mielellään alotteita naisiin päin ja antaa mieluusti tilaa ja pitää välimatkan naisiin. Meillä on tasa-arvon käsite sisäistetty. Meidän vanhemmat kenties saattoivat harrastaa ahdistelua ja stereotyyppistä lähentelyä ja ehdotteluja kosteissa pikkujouluissa 1970-80 luvulla.

Me nykyajan aikuiset miehet emme edes osallistu työpaikkojen pikkujouluihin. Ne ovat mälsiä ja oma aika on tärkeämpää kuin työyhteisö. Siksi nykyään ei pikkujouluja järjestetäkään, jos yritys on moderni.

Naiset monessa mielessä kuvottavat minua tätä nykyä ja aihe vapaa vain voimistaa tunnetilaa.

Siis positiivisessa mielessä kuvottaa, ettei naisia tee mieli siinä mielessä. Näen asioita selvemmin Nyt näen vastassa ihmisen, joka ei ole useinkaan valmis tasa-arvoon keskustelussa, parisuhteessa, työelämässä ja perhe-elämässä, mutta puhuu tasa-arvosta ja vaatii sitä. Meillä miehet on kasvatettu äitien puolelta kunnioittamaan ja uskomaan tasa-arvoon, mutta todellisuus ei kohtaakaan.

Työelämässäkin sama palkka, mutta mies tehokkampana tekee kuitenkin enemmän töitä ja on tuotteliaampi yritykselle. Samaan aikaan pitää muistaa tasa-arvo ja kunnioittaa tätä käsitettä tasa, vaikka kyseessä on epä.

Vierailija
109/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleeni tulee luonteeltaan sellainen rento ja hauska tyyppi. Ei siihen tarvita muuta lisää kuin sen tyylistä viestimistä naiselle että olen kiinnostunut sinusta siinä mielessä. Muut naiset voivat arastella aloitteentekoa miestä kohtaan, joka on naisten ympäröimänä, jos ajattelevat että mies tykkääkin enemmän jostakin toisesta tai haluavat välttää draamaa työpaikalla.

Naiset (ja miehet?) tykkäävät vastakkaisen sukupuolen huomiosta vaikkeivät mitään sen vakavampaa haluaisikaan. Olin itse joskus nuorena opiskelijana hyvin iloinen ja flirttaileva. Minusta oli varmasti kiinnostunut 2 samalta vuosikurssilta ja epäilen kahden muun myös olleen. Näistä aloin seurustelemaan sellaisen kanssa, joka "vei jalat alta" suoralla lähestymisellään ja jotenkin sai minut tuntemaan itseni imarrelluksi ja haluttavaksi sanoillaan. Myöhemmin suhde kariutui ja nykyisen aviomiehen tyyli iskeä oli samanlainen-itsevarma ja suora. Pakkeja olen antanut niille jotka viestivät tyylillä "mulle kelpaa kuka vaan joka kelpuuttaisi mut, voisitko sä olla sellanen". Vihreä valo ehdottomasti niille jotka viestivät "mä haluun just sut".

Vierailija
110/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei osoita kiinnostusta naista kohtaan, vaan puhuu vain omista asioistaan. Itse en voisi romanttisesti kiinnostua miehestä joka ei koskaan kysy minulta mitään, vaikka olisi muuten kuinka täydellinen.

Kohta viisikymppinen veljeni ei ole ikinä seurustellut. Paperilla täydellinen saalis, vietäpä viis minuuttia aikaa sen kanssa... ei koskaan ikinä kysy mitään kenenkään muun asioista, ei huomioi merkkipäiviä, ei kutsu eikä järjestä mitään, ei vaan ei. Tervehtii, joskus. Omista jutuistaan kyllä kertoo kun vaan kysyt, töistä ja monista harrastuksista. Toki hän ei kuulu tähän ketjuun kun ei ole yhtään naispuolista kaveria...

Ehkäpä ei halua tunkeilla. Minä olen tuollainen. En halua tunkeilla enkä udella kenenkään asioista. 

Puheenaiheeni pysyvät substanssitasolla. Harrastusporukoissa puhutaan paljon itse aiheesta. Harrastan ilmailua, kilpa-ammuntaa ja monenlaista liikuntaa. Omistan myös lentolupakirjan liittyen lentämiseen. Näissä harrastusporukoissa ei koskaan puhuta henkilökohtaisista asioista. 

M38

Vierailija
111/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieleeni tulee luonteeltaan sellainen rento ja hauska tyyppi. Ei siihen tarvita muuta lisää kuin sen tyylistä viestimistä naiselle että olen kiinnostunut sinusta siinä mielessä. Muut naiset voivat arastella aloitteentekoa miestä kohtaan, joka on naisten ympäröimänä, jos ajattelevat että mies tykkääkin enemmän jostakin toisesta tai haluavat välttää draamaa työpaikalla.

Naiset (ja miehet?) tykkäävät vastakkaisen sukupuolen huomiosta vaikkeivät mitään sen vakavampaa haluaisikaan. Olin itse joskus nuorena opiskelijana hyvin iloinen ja flirttaileva. Minusta oli varmasti kiinnostunut 2 samalta vuosikurssilta ja epäilen kahden muun myös olleen. Näistä aloin seurustelemaan sellaisen kanssa, joka "vei jalat alta" suoralla lähestymisellään ja jotenkin sai minut tuntemaan itseni imarrelluksi ja haluttavaksi sanoillaan. Myöhemmin suhde kariutui ja nykyisen aviomiehen tyyli iskeä oli samanlainen-itsevarma ja suora. Pakkeja olen antanut niille jotka viestivät tyylillä "mulle kelpaa kuka vaan joka kelpuuttaisi mut, voisitko sä olla sellanen". Vihreä valo ehdottomasti niille jotka viestivät "mä haluun just sut".

Kuulostat ihan kahjolta.

Tulee mieleen Disneyn tyylinen tarina, jossa kirjahyllyn koristepysti kertoo muille esineille ja kirjoille tarinaa elämästään kuin se olisi prinsessasatu, mutta muut vaan kuuntelee, kun ovat siinä samassa kirjahyllyssä ja heillä ei ole jalkoja.

Vierailija
112/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

maxverlsmart kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihan kahjolta.

Tulee mieleen Disneyn tyylinen tarina, jossa kirjahyllyn koristepysti kertoo muille esineille ja kirjoille tarinaa elämästään kuin se olisi prinsessasatu, mutta muut vaan kuuntelee, kun ovat siinä samassa kirjahyllyssä ja heillä ei ole jalkoja.

:DD Kiitos! Pidän huumoristasi (ja Disney-leffoista). 

Vierailija
113/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy liittyä jotenkin eroottiseen vireeseen. Ehkä miehestä ei välity halua, miehekkyyttä tai pilkettä silmäkulmassa? Hajuton, mauton, särmätön, liian myötäilevä tai asiallinen? Tai sitten ei vain ole tullut vielä vastaan sopivaa naista.

Minulle kelpaisi sellainen mies.

Vierailija
114/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäarvo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M29

Olen samaa mieltä kanssasi ja olen mies. Suomessa miehet eivät ole ahdistelleet naisia enemmistöltään ainakaan kolmeenkymmeneen vuoteen ja meetoo ei ole ollut mikään uusi juttu suomalaisten miesten keskuudessa. Suomalainen mies enemmistöltään ei tee mielellään alotteita naisiin päin ja antaa mieluusti tilaa ja pitää välimatkan naisiin. Meillä on tasa-arvon käsite sisäistetty. Meidän vanhemmat kenties saattoivat harrastaa ahdistelua ja stereotyyppistä lähentelyä ja ehdotteluja kosteissa pikkujouluissa 1970-80 luvulla.

Me nykyajan aikuiset miehet emme edes osallistu työpaikkojen pikkujouluihin. Ne ovat mälsiä ja oma aika on tärkeämpää kuin työyhteisö. Siksi nykyään ei pikkujouluja järjestetäkään, jos yritys on moderni.

Naiset monessa mielessä kuvottavat minua tätä nykyä ja aihe vapaa vain voimistaa tunnetilaa.

Siis positiivisessa mielessä kuvottaa, ettei naisia tee mieli siinä mielessä. Näen asioita selvemmin Nyt näen vastassa ihmisen, joka ei ole useinkaan valmis tasa-arvoon keskustelussa, parisuhteessa, työelämässä ja perhe-elämässä, mutta puhuu tasa-arvosta ja vaatii sitä. Meillä miehet on kasvatettu äitien puolelta kunnioittamaan ja uskomaan tasa-arvoon, mutta todellisuus ei kohtaakaan.

Työelämässäkin sama palkka, mutta mies tehokkampana tekee kuitenkin enemmän töitä ja on tuotteliaampi yritykselle. Samaan aikaan pitää muistaa tasa-arvo ja kunnioittaa tätä käsitettä tasa, vaikka kyseessä on epä.

Samaa ihmetellyt itsekin tuosta tasa-arvoasiasta. Ei tulisi mieleenikään kohdella naista (edes satunnaista vastaantulijaa) epäkunnioittavasti, mutta jatkuvasti saan sellaista kohtelua naisilta. Lähinnä siis niiltä suurin piirtein oman ikäisiltä, jotka voisivat olla sitä kumppanimateriaalia iän puolesta, mutta myös muun ikäisiltä. Tasa-arvo ei Suomessa täysin toteudu, mutta se alkaa osin jo kääntyä toisin päin - elikkä jotkut naiset vaativat esimerkiksi parempaa kohtelua kuin itse ovat valmiita muille antamaan ja kaikkea, mikä on tulkittavissa tasa-arvoasiana saatetaan käyttää keppinä oman kannan puolustamiseen. On niitä fiksujakin vielä olemassa, mutta niiden löytäminen on päivä päivältä vaikeampaa.

Vierailija
115/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy liittyä jotenkin eroottiseen vireeseen. Ehkä miehestä ei välity halua, miehekkyyttä tai pilkettä silmäkulmassa? Hajuton, mauton, särmätön, liian myötäilevä tai asiallinen? Tai sitten ei vain ole tullut vielä vastaan sopivaa naista.

Minulle kelpaisi sellainen mies.

Ette uskoisi, mitä omassa päässäni liikkuu kaiken aikaa. Ikävä kyllä olen sen verran arka ja ujo, että pidän ajatukseni visusti piilossa, sillä useimmat kavahtaisivat (tai jopa pelkäisivät) jos tietäisivät. Vaikka ei olisi mitään syytä. Tämän lisäksi lähes täydellinen luottamuksen puute ihmisiin yleensäkin takaa sen, että olen jatkuvasti hieman varautunut tilanteessa kuin tilanteessa. Mahdollisuus löytää samalla lailla vinksahtanut persoona onkin jo luokkaa 7-oikein lotossa joka viikko vuoden ajan...M86

Vierailija
116/120 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittikulttuuri menee näin

- mies ihastuu naisen ulkonäköön

- mies alkaa liehitellä naista

- nainen ihastuu siihen että mies "on tosissaan"

-> match

Mitenkäs mies joka tarvitsee tutustumisen ihastumiseen? Sitten kun mies olisi valmis nainen onkin jo siirtänyt friend zonelle.

Nainen saa empiä, mies ei :(

Vierailija
117/120 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittikulttuuri menee näin

- mies ihastuu naisen ulkonäköön

- mies alkaa liehitellä naista

- nainen ihastuu siihen että mies "on tosissaan"

-> match

Mitenkäs mies joka tarvitsee tutustumisen ihastumiseen? Sitten kun mies olisi valmis nainen onkin jo siirtänyt friend zonelle.

Nainen saa empiä, mies ei :(

Tämähän se. Saatan ihastua (jonkin asteisesti), mutta haluan tutustua (edes jollain lailla) ennen kuin edes harkitsen mitään sen enempää. Eli onko samoja kiinnostuksen aiheita tai saman kaltainen huumorintaju. En voi "olla tosissani" pelkän pintapuolisen ihastumisen pohjalta. Se sit tulkitaan niin, että haen vaan persettä tai vastaavaa, en mitään vakavampaa.

Vierailija
118/120 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset jakaa miehet ystäviin ja panomiehiin ja jotta pääsee panomieheksi, pitää muuttua kiltistä miehestä röykeäksi ja v-mäiseksi.

Vierailija
119/120 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin missä vika? Tulen toimeen monien kanssa työkaverina mutta ei se tarkoita että edes vapaa-aikaa niiden kanssa haluisin viettää.

Vierailija
120/120 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään missään