Mies, joka tulee naisten kanssa hyvin toimeen esim. työkaverina, mutta josta kukaan ei kiinnostu romanttisessa mielessä?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun miesystävä on juuri tuollainen. Kiva kaverimies lukuisille naisille, mutta ei uskalla oikein tehdä aloitteita ja koskettaa mitä nyt mieheltä yleensä odotetaan. Päädyimmekin yhteen minun aloitteestani. Minä tietysti pelkäsin ettei hän ole minusta kiinostunut, koska ei antanut mitään sellaista signaalia. Ei koskenut, halaillut ns. lähennellyt hienovaraisesti minua koskaan. Hän olikin ollut kiinnostunut minusta pitkään, mutta pelkäsi tehdä mitään aloitetta koska pelkäsi pakkeja.
Ei vuonna 2023 uskalla enää koskea millään tavalla saati halailla naisia. Edes hienovaraisesti tai sopivissa tilanteissa, koska tilanteesta ei voi olla koskaan varma.
Tietenkin voi kysyä, että onko ok jos kosketan näin, mutta se vasta outoa onkin ja tuhoaa jännitteen.
Eli teit ihan oikein kun teit itse aloitteen ja mies teki oikein kun ei tehnyt mitään.
M29
Täyttä puppua puhut. Kyllä naisia voi halailla ihan yhtälailla kuin ennenkin ja niiden kanssa pitää uskaltaa olla oma itsensä sekä vähän yrittää. Ei pidä pelätä sitä että toista ei kiinnosta, yrität nyt rohkeasti vaan. Sitten jos joku alkaa syyttelemään jostain seksuaalisesta häirinnästä ilman mitään perusteita niin sanot reilusti vaan että turpa kiinni.
Terveisin m29 myös. En omista täydellistä leukalinjaa enkä ole satumaisen rikas, jonkin verran pituutta sekä massaa löytyy.
En kyllä lähtisi neuvomaan tuollaista kenellekään. Annetaan työpaikoille rauha ahdistelusta ja ihan kaikesta, joka voi johtaa sellaiseen. Töissä tehdään vain töitä ja naiset pitää jättää rauhaan kaikilla tavoin.
Minä katson aina toiseen suuntaan jos näen asiattomasti pukeutuneen vähäpukeisen "kesisnaisen" kävelykadulla.
Suon heille rauhan ja oman tilan.
Ylipäätään suomalaisille kannattaa tehdä tilaa ja keskittyä ystäväpiiriin ja perheeseen.
Tosi harva haluaa mitään flirttailua tai juttelua tuntemattomien kanssa, edes työkavereiden kanssa.
Hoidetaan työt steriilisti ja mennään kotiin ilman turhia lätinöitä tai möllötyksiä.
T; M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun miesystävä on juuri tuollainen. Kiva kaverimies lukuisille naisille, mutta ei uskalla oikein tehdä aloitteita ja koskettaa mitä nyt mieheltä yleensä odotetaan. Päädyimmekin yhteen minun aloitteestani. Minä tietysti pelkäsin ettei hän ole minusta kiinostunut, koska ei antanut mitään sellaista signaalia. Ei koskenut, halaillut ns. lähennellyt hienovaraisesti minua koskaan. Hän olikin ollut kiinnostunut minusta pitkään, mutta pelkäsi tehdä mitään aloitetta koska pelkäsi pakkeja.
Tuollaisten miesten ainut toivo onkin, että joku räväkämpi nainen kiinnostuu heistä ja tekee aloitteen. Tiedän muutaman tuollaisen miehen jotka 100% varmasti ovat minuun ihastuneita mutta eivät taatusti ikinä uskalla tehdä aloitetta :D ja hyvä niin koska mä en pidä tuosta miestyypistä yhtään, vaan kiinnostun itsevarmoista miehistä jotka osaavat ottaa tilan haltuun ja käsitellä naista luontevasti. Olen itse hillitympi nainen.
Entäs mitenkäs, maksetaanko sulle kuitenkin samaa palkkaa kuin miehille, vaikka miesten pitää käyttäytyä 1700-luvun ritarien tavoin?
Käyttäytyä 1700-luvun ritarien tavoin? Siis itsevarma käytös on jotain ritarikäytöstä sun mielestä? Kuule kyllä se aika monille miehille kokemukseni mukaan on ihan luontaista käytöstä, ja tulee ihan selkäytimestä.
Niitä, joilla se tulee selkäytimestä, kutsutaan yleensä pelimiehiksi...koska se on peliä....ja palkintoja sataa. Siitä huolimatta, että on jo puhelinluettelon verran edellisiä.
Niin? Ihan sama vaikka olisikin. Se ei tee nysvääjistä silmissäni yhtään kiinnostavampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sellainen "yks mimmeistä"-mies? Kun puhutaan "yks jätkistä"-naisista, niin vastaavanlainen mies?
Oma kokemus kyllä on, että tuollainen "yks mimmeistä" on haluttu naisten keskuudessa ja siksi yleensä varattu.
Ei vaan se on se ikuinen kaverimies.
Ikuinen kaverimies on ei-haluttua seuraa vain, jos lähettää homoviboja. Muussa tapauksessa todennäköisesti kaverimieheen on salaa ihastunut vähintään puolet kaverinaisista. Naiset eivät ole oikeasti kavereita miehen kanssa, joka ei kelpaisi parisuhteeseen. Toisaalta kaverimiehelle ei tehdä aloitetta, koska pelätään, että menetetään se ystävyys, jos tulee torjunta.
Töissä tilanne on tietysti toinen. Ei siellä olla haku päällä. Kavereita ollaan, jos juttu luistaa.
Onhan se tosiaan ihan eri asia tulla toimeen jonkun kanssa kuin edes pitää toisesta, saati romanttisessa mielessä. Itse tulen töissä toimeen kutakuinkin kaikkien kanssa, sellaistenkin, joiden kanssa en viettäisi vapaa-ajalla hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
No minä olen yksi tällainen mies. Kerran tosin yksi työkaveri selvästi kiinnostui ja minä myös. Tein aloitteen ja pyysin ulos, mutta ei lähtenyt. Jatkoi kuitenkin sitä flirttiä yms. ja tunki ihan vierelle. Jäi ihan mysteeriksi koko nainen, että mitä hän oikein halusi? Nyt ei valitettavasti enää nähdä.
Halusi ehkä seksiä, mutta ei puhumista = treffejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vuonna 2023 uskalla enää koskea millään tavalla saati halailla naisia. Edes hienovaraisesti tai sopivissa tilanteissa, koska tilanteesta ei voi olla koskaan varma.
Tietenkin voi kysyä, että onko ok jos kosketan näin, mutta se vasta outoa onkin ja tuhoaa jännitteen.
Eli teit ihan oikein kun teit itse aloitteen ja mies teki oikein kun ei tehnyt mitään.
M29
No joo, hyvä esimerkki tästä kun olin tullut miehen kotiin treffeille eikä se uskaltanut edes siellä koskea kysymättä. Taustalla siis oli jo parit treffit eikä mitenkään voinut olla epäselvää, millaista laatua kiinnostukseni oli. Oikeassa paikassa kysyminen voi toimia, mutta jos kyselee ihan kaikkea koskemisesta lähtien ja käyttäytyy kuin pelkäisi minua niin se kyllä todellakin tappaa tunnelman.
Hyvä esimerkki ja olen samaa mieltä, tuossa tilanteessa ottaisin riskin. Mutta toisaalta hän noudatti turvallisen tilan periaatteita. Älä koskaan oleta, aina kysy.
On olemassa minimaalisen pieni mahdollisuus, että et olisi juuri siinä hetkessä halunnut että sinua kosketaan ja kokenut sen ahdistavaksi.
Sitten jos tällainen tilanne on jossain julkisemmassa kontekstissa, juhlissa tms. niin on riski, että mies leimautuu ahdistelijaksi. Puhutaan siis ihan kevyestä flirttikosketuksesta, ei mistään lääppimisestä.
Joten olen ottanut käytännöksi, että jos en ole 99% varma että toinen on kiinnostunut, niin en koske ketään naista ilman lupaa. Toki osoitan kiinnostusta sitten muilla tavoin, juttelemalla, kysymällä treffeille jne. mutta koskettamista flirttailumielessä en tee. En pelkää naisia, en vain halua että toiselle tulee ahdistunut olo, tai leimaudun ahdistelijaksi tai mitään ylimääräistä draamaa.
Voi olla että joitain mahdollisuuksia menee sivu suun, mutta onpahan mielenrauha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29
Ei pidäkään. Työpaikka on steriili paikka jossa tehdään töitä eikä seurustella tai flirttailla.
Olen samaa mieltä. Omiin muroihin ei pidä lirauttaa. Tosin en puhunut työpaikoista, vaan vastasin toisen hlö viestiin.
Ei missään ole vika. Parasta ainesta puolisoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy liittyä jotenkin eroottiseen vireeseen. Ehkä miehestä ei välity halua, miehekkyyttä tai pilkettä silmäkulmassa? Hajuton, mauton, särmätön, liian myötäilevä tai asiallinen? Tai sitten ei vain ole tullut vielä vastaan sopivaa naista.
Olen sivukorvalla kuullut ihmettelyä miksen ole parisuhteessa. Ilmeisesti ulkoiset tekijät pitäisi riittää, mutta henkisistä jää kiinni ja olen mielestäni naisten suhteen hyvin estoinen ollut koko elämäni. Johtunee jonkin asteisesta autismista, enkä ole jotenkin "normaali".
Kenellä nyt ei riittäisi ulkoiset tekijät edes jonkun kanssa parisuhteeseen? Aika harvassa ovat, katsopa ympärillesi niin huomaat että kaiken näköisillä ihmisillä on parisuhteita, myös rumilla. Kaikista tietyn iän ylittäneistä ihmetellään jos ei ole parisuhdetta, vaikka ei kuuluisikaan kyseisen sukupuolen edustajien parhaimmistoon.
Omalla kohdallani ongelma on, etten halua samaan elämään kanssani köyhä naista, jonka älynlahjat eivät riitä opiskelemiseen. Ei minulla olisi hänen kanssaan mitään yhteistä jaettavaa. Ei kukaan akateeminen tänä päivänä hyväksyisi alemman sosiaaliluokan ihmistä. Ei siitä mitään tulisikaan, jos toinen tienaa 5000e kuussa ja toinen 1500e.
M38
Yksi varma keino saada kovapuheiset naiset karistettua työpaikan tauoilla on ottaa näkyvästi esille röökitoppa ja alkaa kääriä sätkää, kun toinen yrittää jotain selittää. Nyökkäilee vain ja käärii sätkän ja lähtee mitään sanomatta pihalle. Pihalta tulon jälkeen hajukin on sellainen että ei melkein kykene sietämään itseäkään, mutta kaikki pysyy takulla kaukana ja ei tule enää juttelemaan tai yritä edes flirttailla jatkossakaan.
Toimii aina. Etenkin kun uusia työntekijöitä ilmaantuu, niin ajoissa toppa esille, niin ei tarvitse olla jatkossa keskustelu yhteyksissä näiden kanssa. Ja oikeastaan tupakka maistuu ihan ok kahvin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy liittyä jotenkin eroottiseen vireeseen. Ehkä miehestä ei välity halua, miehekkyyttä tai pilkettä silmäkulmassa? Hajuton, mauton, särmätön, liian myötäilevä tai asiallinen? Tai sitten ei vain ole tullut vielä vastaan sopivaa naista.
Olen sivukorvalla kuullut ihmettelyä miksen ole parisuhteessa. Ilmeisesti ulkoiset tekijät pitäisi riittää, mutta henkisistä jää kiinni ja olen mielestäni naisten suhteen hyvin estoinen ollut koko elämäni. Johtunee jonkin asteisesta autismista, enkä ole jotenkin "normaali".
Kenellä nyt ei riittäisi ulkoiset tekijät edes jonkun kanssa parisuhteeseen? Aika harvassa ovat, katsopa ympärillesi niin huomaat että kaiken näköisillä ihmisillä on parisuhteita, myös rumilla. Kaikista tietyn iän ylittäneistä ihmetellään jos ei ole parisuhdetta, vaikka ei kuuluisikaan kyseisen sukupuolen edustajien parhaimmistoon.
Omalla kohdallani ongelma on, etten halua samaan elämään kanssani köyhä naista, jonka älynlahjat eivät riitä opiskelemiseen. Ei minulla olisi hänen kanssaan mitään yhteistä jaettavaa. Ei kukaan akateeminen tänä päivänä hyväksyisi alemman sosiaaliluokan ihmistä. Ei siitä mitään tulisikaan, jos toinen tienaa 5000e kuussa ja toinen 1500e.
M38
Olen akateeminen nainen mutta ilmeisesti "alemman sosiaaliluokan ihminen", koska en tienaa tuollaisia summia. Älynlahjat ovat riittäneet opiskeluun, mutta raha ei ole koskaan kiinnostanut. Usko pois, on ollut tarjolla vaikka millaista lääkäriä sun muuta, eli joillekin miehille naisen tulotasolla ei ole minkäänlaista merkitystä. Kai se on kun mies itse tienaa tarpeeksi paljon niin siinä vaiheessa on ihan sama paljon nainen tienaa. Sulla on niihin tuloihin selvästi vielä matkaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tällainen mies ja aina treffien jälkeen tulee viesti "sori mutta meillä ei ole kipinää".
Enempi kotona tapahtuvaa harjoittelua. Koskee yhtälailla naisiakin. Homma lähtee liikenteeseen heti siitä kahvilan parkkipaikalta. Se millä energialla astut bussista/autosta ulos ennakoi tapaamisen lopputulosta. Hienot vaatteet eivät auta, jos pyytelet puhtaalla olemuksellasi anteeksi.
Kotioloissa vibojen säätöä aletaan harjoittelemalla ovesta sisääntulemisia. Filmaa kännykällä omia toimintojasi. Näytä luotettavalle tutulle koottua dataa. Harjoituksia toistetaan niin kauan kun 'sori' muuttuu 'moi!' asenteeksi.ei kai kukaan mies noin tee ennen kun tietää onko nainen kainen tyon arvoinen. Kyllä naisenkin pitää ansaita etunsa mieheltä samalla tavalla kun miestenkin pitää ansaita naiselta kaiken
Ja tämä naisilta yleensä, varmasti ihan "vahingossa", unohtuu. Useimmat eivät pistä tikkua ristiin asian eteen. Odottavat, että mies tekee kaiken. Ja jos mies ei kohtele kuin prinsessaa, päätelmä on, ettei ollut edes kiinnostunut. Tai että vedätti tms.
Mitä te nyt höpötätte? Ei ihastuminen ja seurustelu ole mitään etujen ansaitsemista.
En ole se, joka puhui eduista. Puhuin siitä, miten naiset sanovat yhtä ja tekevät toista. Syyttävät miestä saamattomaksi nyhveröksi, jos ei saman tien ole yrittämässä päästä sänkyyn tms. Samalla nainen ei itsekään tee mitään. Odottaa vaan, että joku muu tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M38
Se että joku ei ole korkeakoulutettu, ei automaattisesti tarkoita ettei ole älynlahjoja opiskella. Voisi ollakin, mutta kaikki eivät halua opiskella pitkään, vaan haluavat jotakin muuta, tykkäävät vaikka tehdä käsillään, tai eivät halua liikaa stressiä tai vastuuta. Korkeakoulutetuilla on valitettavan usein sellainen harhaluulo että ovat oikeasti jotenkin eri tasolla henkisesti sellaisiin nähden jotka eivät ole korkeakoulutettuja. Tottakai tällaisia esimerkkejä ja vertailupareja löytyy, mutta mikään sääntö se ei ole. Olen tavannut sekä typeriä korkeakoulutettuja, että fiksuja vähemmän koulutettuja. Olen itse korkeakoulutettu.
Minulle puolestaan tuputetaan työpaikan naisten kaverimiestä. Naiset vihjailevat hänestä ja utelevat kaikenlaista.
Tämä tuputus saa minut epäilemään, että miehessä pakko olla jotain vikaa, kun hän itse ei tee aloitetta, vaan nämä naiset häärivät.
Pidän hänestä, mutta tämä kuvio saa minut kavahtamaan, enkä tohdi antaa yhtään siimaa miehelle.
Mitä tarkoittaa "tulee hyvin toimeen"? Miten se eroaa siitä, miten muut miehet tulevat naisten kanssa toimeen?
Tarjoa naiselle apuasi, niin kohta hän hakee sitä jo ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29
Joillekin miehille ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla tekemättä mitään. Nämä yksinkertaiset tapaukset tarvitsevat selkeät säännöt, kun sosiaalista älyä ei ole lainkaan. Joko kaikki on sallittua tai kaikki on kiellettyä.
Ei ole menetys kenellekään, jos tuollaiset jäävät itkemään marttyyreinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29
Täyttä puppua puhut. Kyllä naisia voi halailla ihan yhtälailla kuin ennenkin ja niiden kanssa pitää uskaltaa olla oma itsensä sekä vähän yrittää. Ei pidä pelätä sitä että toista ei kiinnosta, yrität nyt rohkeasti vaan. Sitten jos joku alkaa syyttelemään jostain seksuaalisesta häirinnästä ilman mitään perusteita niin sanot reilusti vaan että turpa kiinni.
Terveisin m29 myös. En omista täydellistä leukalinjaa enkä ole satumaisen rikas, jonkin verran pituutta sekä massaa löytyy.
Olet yksi tuhansista syistä, miksi ahdistelua koskevia lakeja tiukennettiin juuri.
Joku narsku joka vaan kaipasi pelkkää egopönkitystä ihailuista yms.