Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4-vuotias surmattu, OI MIKSI

Vierailija
09.06.2023 |

Miksi. Kukaan. Haluaa. Surmata. Oman. Vauvansa? MIKSI! Minä olisin voinut ottaa sen meille asumaan ja pitänyt huolta.. Sydän särkyy, pieni rakas menetti TURHAAN henkensä 😭😭😭

Kommentit (2354)

Vierailija
961/2354 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun työntekijät valittavat jatkuvasti resussipulaa ja kiirettä. Se on valhetta. Lastensuojelussa on niin paljon työntekijöitä, että he monesti ahdistelevat kunnon vanhempia aiheetta. Mutta ne tapaukset, joihin olisi aiheellista puuttua ne jättävät hoitamatta.

Meidän perheessä on kaksi lasta. Mieheni ja minä olemme todistettavasti hyviä vanhempia. Joku oli tehnyt perheestäni lastensuojeluilmoituksen ja sosiaaliviranomaiset ilmestyivät yllättäen ovellemme. Vasta kun lääkäri määräsi lopettamaan perheemme ahdistelun pääsimme heistä eroon.

Tapauksesta on monta vuotta, mutta se ahdistaa, järkyttää ja loukkaa vieläkin. Yritän helpottaa järkytystäni kirjoittamalla kirjaa ammattitaidottomista. huonoista lastensuojelun työntekijöistä.

Vierailija
962/2354 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kuvan kyseisestä 4-vuotiaasta ja se koski syvälle sydämeeni enkä voinut olla itkemättä. Poika oli suloinen ja kiltin näköinen.näköinen. Päässä oli hiuksettomia kohtia. Oliko häntä tukistettu niin, että hiuksia oli irronnut?

Voipi olla, mutta sen lisäksi otettiin käsittääkseni nirri pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/2354 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalalla oli lapselle suunnitelmia ja kutsui takaisin luoksensa.

Vierailija
964/2354 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika oli lastensuojelun asiakas, niin on tutkittavat tekivätkö lasun työntekijät tarpeelliset toimet pojan suojelemiseksi. Jos eivät, niin he ovat myös syyllisiä pojan traagiseen elämään ja kuolemaan.

Vierailija
965/2354 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelun työntekijät valittavat jatkuvasti resussipulaa ja kiirettä. Se on valhetta. Lastensuojelussa on niin paljon työntekijöitä, että he monesti ahdistelevat kunnon vanhempia aiheetta. Mutta ne tapaukset, joihin olisi aiheellista puuttua ne jättävät hoitamatta.

Meidän perheessä on kaksi lasta. Mieheni ja minä olemme todistettavasti hyviä vanhempia. Joku oli tehnyt perheestäni lastensuojeluilmoituksen ja sosiaaliviranomaiset ilmestyivät yllättäen ovellemme. Vasta kun lääkäri määräsi lopettamaan perheemme ahdistelun pääsimme heistä eroon.

Tapauksesta on monta vuotta, mutta se ahdistaa, järkyttää ja loukkaa vieläkin. Yritän helpottaa järkytystäni kirjoittamalla kirjaa ammattitaidottomista. huonoista lastensuojelun työntekijöistä.

Minun lapsesta tehtiin ilmoitus terveydenhuollosta. Syynä että oltiin huolissaan äidin mielenterveydestä surussa. Olen vissiin ahdistushäiriöinen tai estynyt persoona, mutta lapseni elämän osaan kyllä hoitaa isänsä kanssa. Voi kuvitella, miten elvetillistä oli tällaisena ahdistuneena puolustella itseään lasulle.

Vierailija
966/2354 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin, että tämä perhe, poika mukana, olivat olleet murhaa edeltävänä päivänä Rantakylän ostarilla riitelemässä.... sinne oli tilattu poliisit.

Kumma, ettei siinä vaiheessa reagoitu? Tuota on katottu läpi sormien.... kannabiskasvi haisee joensuulaisen taloyhtiön rappukäytävässä. Sekään ei haittaa poliisia, vaikka lain mukaan on laitonta.

Joensuun poliisi näyttää reagoivan vasta, kun on liian myöhäistä!

Vierailija
967/2354 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen lastensuojeluviranomaiset on ihan vitsi. Oman työni vuoksi olen joutunut tekemään paljonkin yhteistyötä heidän kanssaan ja tuntuu, etteivät ymmärrä joskus tilanteen vakavuutta yhtään. Lapset karmeissa oloissa narkkiluolissa, ja lsv vaan tarjoaa "perhehoitoa" ym..Itse olen terveydenhuollon edustaja ja mun mielestä lähes kaikki "sosiaalitoimi" on kukkahattutätien temmellyskenttä.

Eikös perhehoito tarkoita sijaisperheessä asumista, siis lapsen sijoittamista sijaisperheeseen perhehoitoon?

En tiedä, mikä se virallinen nimi on, mutta perhe lähtee harjoittelemaan perhe-elämää yhdessä johonkin mukaviin oloihin, jossa saavat tukea ja opastusta. En tarkoittanut lapsen sijoittamista pois.

Sivusta. Mistä sinä tiedät, millaisissa oloissa lapset ovat, jos olet terveydenhuollon edustaja? Mielikuvista? Vai teetkö kotikäyntejä?

Olen tehnyt paljon kotikäyntejä, kukaan ei voi kuvitellakaan, millaisissa oloissa Suomessa lapset joutuvat kotonaan olemaan. Lsv voi todella sokeasti uskoa vastaanotolla käyvän vanhemman höpötyksiä.

Vierailija
968/2354 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi niistä kidutti ja tappoi, vai molemmat?

Vierailija
969/2354 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen lastensuojeluviranomaiset on ihan vitsi. Oman työni vuoksi olen joutunut tekemään paljonkin yhteistyötä heidän kanssaan ja tuntuu, etteivät ymmärrä joskus tilanteen vakavuutta yhtään. Lapset karmeissa oloissa narkkiluolissa, ja lsv vaan tarjoaa "perhehoitoa" ym..Itse olen terveydenhuollon edustaja ja mun mielestä lähes kaikki "sosiaalitoimi" on kukkahattutätien temmellyskenttä.

Eikös perhehoito tarkoita sijaisperheessä asumista, siis lapsen sijoittamista sijaisperheeseen perhehoitoon?

En tiedä, mikä se virallinen nimi on, mutta perhe lähtee harjoittelemaan perhe-elämää yhdessä johonkin mukaviin oloihin, jossa saavat tukea ja opastusta. En tarkoittanut lapsen sijoittamista pois.

Sivusta. Mistä sinä tiedät, millaisissa oloissa lapset ovat, jos olet terveydenhuollon edustaja? Mielikuvista? Vai teetkö kotikäyntejä?

Olen tehnyt paljon kotikäyntejä, kukaan ei voi kuvitellakaan, millaisissa oloissa Suomessa lapset joutuvat kotonaan olemaan. Lsv voi todella sokeasti uskoa vastaanotolla käyvän vanhemman höpötyksiä.

Uskoo kun ei muuta voi

Vierailija
970/2354 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi niistä kidutti ja tappoi, vai molemmat?

Molemmat on pidätetty.

971/2354 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ilmoitukset kilpistyivät poliusin vähättelevään ja tylyyn asenteeseen.

Nyt samat poliisit tutkivat, että mikä oikein meni vikaan.

Kytät ovat unohtaneet, että heidän pitää myös ennaltaehkäistä tulevia rikoksia eikä vaan tutkia, kun ovat itse aiheuttaneet tämäkin.

Verovaroista heidän palkkansa maksetaan. Olisi korkea aika saada siitä jotain vastikettakin eikä vain ylimielistä vähättelyä.

972/2354 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain lehdestä luin, että yövuoroa tekevä naapuri kuuli lähes aina töistä palatessaan lapsen huutavan äiti, äiti, äiti loputtomasti.

Iti ei joko reagoinut tai ei ollut kotona. Vai mikä on syy.

^ Siinä kohtaa tämä naapuri olisi joka kerta voinut soittaa HÄKEen? Muutamana aamuna kun poliisit käy sosiaalipäivystyksen kanssa herättelemässä "tipahatanutta" äityliä tai muuten toteamassa tilanteen niin olisi jotain pitänyt tapahtua?

Näissä jos viranomainen alkaa levittelemään käsiään tai käydään voivottelemassa, lapsen ollessa kyseessä, kannattaa aina ottaa nimi, virka-asema ja varmistaa ääneen onko näin etteivät puutu välittömästi?

Siinä on hankala vetäytyä vastuusta kun kysyy minkä niminen onkaan ja että vien asiaa eteenpäin.

Laiskat kytät mitään käy "toteamassa tilanteita."

Heille oli ilmoitettu monta kertaa tapahtumista, raaoista väkivaltaisuuksista, pienen lapsen hätähuudoista.

Poliisi oli vain todennut. "Iha normaalii. Älä itse häiritse meitä"!!!!!

Ihme, kun edes nyt "tutkivat".

Kun alin porras on läpimätä kuten tässäkin tapauksessa ; poliisi, joka ei viitsi ottaa rikosilmoituksia vastaan, ei syyttäjä voi syyttää eikä oikeuslaitos tuomita.

Näin yhteiskunnan moraali rapautuu ja pian vankilatkin voidaan tarpeettomina purkaa.

Kannattaisi vaan "rikostutkija" Tirrosen etsiä omista poliiseistaan ne, jotka tämän hirmuteon mahdollistivat, kun löivät ilmoittelijoille luurin korvaan.

Vierailija
973/2354 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensujeluviranomaiset ovat yli-innokkaita puuttumaan tavallisten perheiden elämään. Olen huolehtivainen äiti ja lapseni voivat hyvin. Joku oli valittanut nimettömästi lasteni olosuhteista ja lasun työntekijät alkoivat ahdistella ja pelotella perhettäni. Se oli lasten ja minun elämäni hirvein ajanjakso.

On paljon tapauksia, joissa lapset elävät huonoissa olosuhteissa, mutta sosiaalivranomaiset eivät puutua asiaan. Sosiaaliviranomaisilla olisi todennäköisesti ollut mahdollisuus pelastaa 4-vuotis hirvittäviltä kärsimyksiltä ja kuolemalta.

Vierailija
974/2354 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kaikkeen liittyen tuli mieleen se, kun meillä oli ollessani alakoulussa sijaislapsia kesäisin aina lyhyitä aikoja. Sieltä jäi varsinkin yksi pieni tyttö mieleen. Oli sisaruksensa kanssa meillä. Tämä tyttö itki viimeisenä iltana sitä ettei tahtoisi mennä enää kotiin ja haluaa jäädä meille asumaan. Äitini yritti selittää, että heidän äitinsä odottaa heitä kotiin yms. Tyttö ja sisarus olivat alle 6-vuotta ja kumpikaan ei kaivannut kotiin yhtään. Jäi tämä mieleen ja oli vaikeaa itsekin pienenä ymmärtää sitä etteivät kotiin tahdo. Heillä vähän levoton koti ja äiti oli eronnut riitaisissa merkeissä. Mies oli sitten käynyt uhkailemassa heillä. Äitini kertoi tämän ollessa isompi, kun kysyin asiaa. Meillä oli ihan peruskoti ja riitaisaakin välillä. Ei mikään huippu koti ollut monessakaan jutussa. Ehkä heistä silti hyvältä vaikuttava. Toki lapset ovat lapsia ja voivat puhua mitä vaan. Ymmärrän sen.

Ihmettelin myös sitä, kun täällä joku ilkeästi kommentoi siihen, kun itse kerran yhdessä viestissä arvelin oliko tämä 4-vuotias keskonen. Mietin vaan sitä, että minusta on kauheaa, kun pieni keskonen tavallaan kamppailee jo syntymänsä jälkeen siitä selviääkö tai tuleeko esim jotain sairauksia yms. Näin on kauheaa, että tuo poika voitti sen taistelun, mutta sekään ei riittänyt siihen, että hän olisi "saanut" olla elossa vaan hänet piti tappaa. Tietysti jokaisen lapsen kuolema on silti kamalaa.

Vierailija
975/2354 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän kaikkeen liittyen tuli mieleen se, kun meillä oli ollessani alakoulussa sijaislapsia kesäisin aina lyhyitä aikoja. Sieltä jäi varsinkin yksi pieni tyttö mieleen. Oli sisaruksensa kanssa meillä. Tämä tyttö itki viimeisenä iltana sitä ettei tahtoisi mennä enää kotiin ja haluaa jäädä meille asumaan. Äitini yritti selittää, että heidän äitinsä odottaa heitä kotiin yms. Tyttö ja sisarus olivat alle 6-vuotta ja kumpikaan ei kaivannut kotiin yhtään. Jäi tämä mieleen ja oli vaikeaa itsekin pienenä ymmärtää sitä etteivät kotiin tahdo. Heillä vähän levoton koti ja äiti oli eronnut riitaisissa merkeissä. Mies oli sitten käynyt uhkailemassa heillä. Äitini kertoi tämän ollessa isompi, kun kysyin asiaa. Meillä oli ihan peruskoti ja riitaisaakin välillä. Ei mikään huippu koti ollut monessakaan jutussa. Ehkä heistä silti hyvältä vaikuttava. Toki lapset ovat lapsia ja voivat puhua mitä vaan. Ymmärrän sen.

Ihmettelin myös sitä, kun täällä joku ilkeästi kommentoi siihen, kun itse kerran yhdessä viestissä arvelin oliko tämä 4-vuotias keskonen. Mietin vaan sitä, että minusta on kauheaa, kun pieni keskonen tavallaan kamppailee jo syntymänsä jälkeen siitä selviääkö tai tuleeko esim jotain sairauksia yms. Näin on kauheaa, että tuo poika voitti sen taistelun, mutta sekään ei riittänyt siihen, että hän olisi "saanut" olla elossa vaan hänet piti tappaa. Tietysti jokaisen lapsen kuolema on silti kamalaa.

He eivät ole ilmeisesti olleet sijoitettuja lapsia vaan muuten kesähoidossa.

Vierailija
976/2354 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei perheestäsi ole ilmoitusta tehty. Se tehdään lapsista.

Vierailija
977/2354 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabista kasvaa näköjään missä sattuu. Muutettiin Joensuussa vuokra-asuntoon jonka takapihalla kasvoi kannabista. Piti tarkistaa monesta lähteestä että se on varmasti kannabista. Lopulta nyhdettiin ne vain pois.  

Vierailija
978/2354 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoo kun ei muuta voi

Niin, ja millä hinnalla? Eipä siinä nyt jonkun lapsen henki paljoa näköjään maksa...

Vierailija
979/2354 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Välillä tulee ajatus onko mitään hyötyä lastensuojelusta ? Luin Eerikasta kirjan ja herää kysymys miksi ? Tyttö oli välillä muualla ja silloin ei tullut mustelmia. Tyttö oli iloinen ja söi hyvin. Ihmettelin miksi annettiin lapsen olla paikassa missä äitipuoli oli yli vuoden raskaana ja odotti nelosia. Hänen nimeä ei löytynyt mistään eli tekaistua nimeä "Nadja" . Eerika vastasi kaikkeen en tiedä ja tuijotti lattiaan. Koulu oli ainut joka oli huolissaan tytöstä. Pikkuinen nukkui pois prinsessakruunu päässä. En ikinä ole itkenyt niin paljon jos luen jotain kirjaa. Nyt sitten tämä Joensuu tapaus. Tiedän lastensuojelussa ei paljon työntekijöitä, mutta jos lapsesta tulee koko ajan ilmoituksia. Silloin lapsen ei ole turvallista asua kotona. "

Aika lakimuutokselle ettei haavoittavista oloista huostaanotetttua lasta hevillä palauteta selkeästi arveluttaviin oloihin. Huoltajan on ansaittava luottamus muutaman vuoden seurannalla ennen kuin edes harkitaan palauttamista lasta täysin omituisiin olosuhteisiin imbesillien aikuisten armoille.

Nykylaki ei lasta suojele.

Vierailija
980/2354 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huonoja käsityksiä lastensuojelun työntekijöistä. Ne puuttuvat monesti vääriin tapauksiin. Niiden pitäisi osata arvioida, koska lapsen oloihin on aiheellista puuttua. Mutta lasun työntekijät helposti kohdistavat toimenpiteitä lapsiin, jotka eivät ole avun tarpeessa varsinkin, jos ilkeät naapurit valittavat heille lapsista.

Ketju on lukittu.