Voiko muurahaisongelman vuoksi saada hinnanalennusta (asuntokaupat)?
Kommentit (53)
22:
Mistäs sen tietää että onko niitä murkkuja ollut heidän aikanaan joka vuosi???
-
Nyt vaan tehokkaat myrkyt kehiin ja useampana päivänä. Kyllä niistä eroon pääsee, ihan varmasti!
Ei pääse jos ei tuhoa niiden (talossa olevaa) pesää.
Jos te myytte kuraa niin te vastaatte siitä. Ei väliä kuka sen vahingon on aiheuttanut.
ERI ASIA on että se, keneltä te ostitte, on taas teille korvausvelvollinen.
Selitän mielelläni tätä asiaa lisää.
ap:
Hetkonen! Selitäpä mulle, miksi me sitten oltais korvausvelvollisia uudelle asukkaalle? Mulla on varmaa tietoa, että meille myynyt on valitellut ongelmaa ja myrkyttänyt muurahaisia
-21-
" Hetkonen! Selitäpä mulle, miksi me sitten oltais korvausvelvollisia uudelle asukkaalle? Mulla on varmaa tietoa, että meille myynyt on valitellut ongelmaa ja myrkyttänyt muurahaisia
Naapuri kertoi. Ap"
Jos olette itse asiasta ilmottaneet taloyhtiölle, kirjallisesti niin taloyhtiö on korvausvelvollinen! Teidän pitää nyt vaan osata ja tajuta vaatia että ongelmalle tehdään jotain!!!!!!!!!!!!!!!!!! Koska kyllä uusi ostaja saa tietää ongelmasta, aivan takuulla ja pitääkin saada tietää. Ja luonnollisesti asuntoa on vaikeampi myydä jos murkuista ei päästä eroon!!!
(muiden asioiden vuoksi) ja itse todenneet muurahaisongelman. Ap
22?:
Jos olette itse asiasta ilmottaneet taloyhtiölle, kirjallisesti niin taloyhtiö on korvausvelvollinen!
-21
Jos ovat tavallisia ulkona asuvia, teille satunnaisesti eksyviä, niin ei kai kenenkään tarvitse mitään korvata? Myrkkyä vaan ja toivo, että pysyvät pois.
Sen sijaan jos muurahaiset ovat peräisin kosteus/ laho-ongelmat vuoksi, niin silloin asia on ihan eri ja entinen omistaja on vastuussa.
Taloyhtiön kyllä pitäisi tulla vastaan! Mutta jollain tavalla se voi luistaa vastuusta. Ja tuskin edellinenkään asukas joutuu mitään teille korvaamaan! Nää on vaikeita juttuja. Mutta ainakin meidän taloyhtiössä myrkytys ja ongelmasta eroon pääseminen hoidettiin yhtiön, eli kaikkien osakkeiden piikkiin (vastike nousi himpun verran). Suosittelisin että otatte yhteyttä ammattilaiseen joka tulee hoitamaan myrkytyksen ja kosteusmittauksiakin ehkä kannattais tehdä? Mutta ihan ensin puheenjohtajaan yhteys ja laitatte asiat rullaamaan.
en edelleenkään usko että joulukuussa ulkona on yhtään muurahaista hereillä.
Anteeksi jankutus.
-21-
" Sen sijaan jos muurahaiset ovat peräisin kosteus/ laho-ongelmat vuoksi, niin silloin asia on ihan eri ja entinen omistaja on vastuussa."
Tosi harvinaisissa tapauksissa entinen asukas joutuu mitään korvaamaan kun on osakkeesta kyse. Ihan eri juttu jos on kyseessä esim. omakotitalo! Usein noi kosteusjutut on taloyhtiön vastuulla jos asukas ei ole tehnyt mitään ihan törkeetä...sielä asunnossaan rakenteille yms. Ja kun aletaan selvittää että missä vaiheessa kosteutta on alkanut muodostua ja minkä takia niin huh, huh että siinä menee aikaa ja rahaa ja hermot!!! Jos siis oikeuteen asti juttu menisi.
32:
Tosi harvinaisissa tapauksissa entinen asukas joutuu mitään korvaamaan kun on osakkeesta kyse.
-21-
niin se on niin yleinen vaiva ettei sen perusteella saa mitään korvauksia eikä myyjän tarvitse siitä murehtia.
Tällä välin tarttuisin ap:n mielenkiintoiseen murkku/laho-ongelman lähestymistapaan.
ap vaati hinnanalennusta myyjältä JA samaan aikaan ilmoittaa että myisi osakeen murkkuineen/lahoineen päivineen siirtäen vastuun taloyhtiölle. Mitä mieltä muut olette tällaisesta kauppatavasta? Tekisittekö itse kauppaa ap:n kanssa?
-21-
korvausta jollemme kerro ongemasta!? Ap
Vierailija:
Tällä välin tarttuisin ap:n mielenkiintoiseen murkku/laho-ongelman lähestymistapaan.
ap vaati hinnanalennusta myyjältä JA samaan aikaan ilmoittaa että myisi osakeen murkkuineen/lahoineen päivineen siirtäen vastuun taloyhtiölle. Mitä mieltä muut olette tällaisesta kauppatavasta? Tekisittekö itse kauppaa ap:n kanssa?-21-
http: //www. keuruu. fi/terve/murkku. htm
http: //www. mainio. net/print. asp?path=1; 1132; 1133; 5307; 87852
http: //www. transmeri. fi/torjunta/index. cfm?cd=21358&language=Finnish
Isot mustat hevosmuurahaiset syövät puuta ja tarvittaessa vaikka betonia. Ei sokerimuurahaiset ole sellainen syy josta voisi hakea hinnan alennusta vaikka todella ikäviä asuinkumppaneita ovatkin.
ap:
Minä en ole vaatimassa hinnanalennusta myyjältä, missä kohtaan olen näin väittänyt?
-21-
käännymme meille myyneen puoleen. Muussa tapauksessa antaa asian olla. Ap
Asiaan liki liipaten: Onko muksut olleet terveinä? Tarkoitan kysyä että onko talossa hometta joka yleensä näkyy ja tuntuu lasten jatkuvana nuhana?
-21-
Kummassakaan tapauksessa kyse ei ollut mistään ongelmista rakenteissa vaan ainoastaan tilapäinen pikkukiusa. Kämppä myyntiin ja unohda tämä vaiva.
Naapuri kertoi. Ap
Vierailija: