Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli kolmekymppisille sinkkunaisille kaksi kysymystä

Vierailija
09.06.2023 |

Koetko, että tarjoat sinkkumiehelle enemmän vai vähemmän kuin parikymppisenä?

Vaaditko mieheltä enemmän nyt kuin parikymppisenä?

(Ei ole trollausta eikä provosointia)

Kommentit (207)

Vierailija
141/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei ne miehet mua enää kattele. Parikymppisenä kattelivat, joten varmaankin itse kokevat niin. Siihen aikaan olin kuitenkin ihastusteni seurassa tuskallisen ujo.

Vierailija
142/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni tarjoan enemmän. Onhan se helpompi olla suhteessa kun tuntee itseään paremmin.

Kyllä myös vaadin enemmän. Varmaan siksi, että tiedän paremmin, mitä elämältä, suhteelta ja kumppanilta haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei ne miehet mua enää kattele. Parikymppisenä kattelivat, joten varmaankin itse kokevat niin. Siihen aikaan olin kuitenkin ihastusteni seurassa tuskallisen ujo.

Mulla ei ole kyllä miesten lähestymiset/huomio muuttunut mitenkään, mutta olenkin vielä suht nuori enkä keski-ikäinen. Kerkesin jo innostua, että ainakaan ei enää mitkään limapetterit lähentele tai tule ahdistavaa huomiota, mutta olisi pitänyt koputtaa puuta, kun nyt kesän korvalla sitä on tullut sitten moneen otteeseen, ja yksi 20v tuttu mies joutui saattamaan minut keskustassa bussille, kun joku sekopää pakkomielteisenä seurasi perässä. 

Vierailija
144/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuoden päästä pitäis alkaa olla jo tarpeeksi "rupsahtanut", odotan että sitten pääsen matkustamaan vapaammin eri maihin ja käymään henkisissä tapahtumissa ym. 

Eli saa sitten olla enempi rauhassa ulkonäön suhteen, eikä tule huomiota ällöiltä miehiltä. Ahdistun aika herkästi sellaisesta tietynlaisesta huomiosta, jota tulee joissain maissa ja ns. henkisissä piireissä. Sen sijaan sellainen ovien aukominen ja muu tuollainen on ystävällistä ja kivaa, mutta lähmäiset energiat ällöttää.

Vierailija
145/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP tässä.

Tarkoitan ketä tahansa yli 30-vuotiasta (mies)kumppania etsivää naista.

Kysymykset juontaa ajatukseen siitä mitä enemmistö miehistä etsii kumppanistaan. Korkealla miesten mieltymyksissä on hyvin usein nuoruus, kauneus ja hedelmällisyys.

Monen kohdalla tässäkin ketjussa tuntuisi tapahtuvan ristiriita.

Jos mies arvostaa yllämainittuja, tarjoaa vanhempi niitä usein vähemmän. Samaan aikaan ja myös hyvin ymmärrettävästi yli 30v nainen pyytää tai vaatii mahdolliselta kumppanilta enemmän.

Kyllä kaikki tajusi, mitä tällä aloituksella hait, älä huoli :D

Sinua ei tainnut miellyttää naisten vastaukset, joista käy ilmi, että vanhemmiten naiset ei suinkaan muutu epätoivoisemmiksi ja alistu suhteisiin helpommin omalla kustannuksella, vaan päin vastoin. Eli ei oo helppoa teillä miehillä, jotka ette onnistu nuorena pariutumaan iäksi.

Ei tarvitse miellyttää, vaan halusin tietää.

Näillä tarjonnan ja vaatimuksien tasapainoilla on erilaisia lopputulemia ja ne ei välttämättä ole kenenkään mieleen:

- Vaatimuslistalla poissuljetut miehet jäävät yksin

- Vaativat naiset jäävät helpolla yksin

- Vaatimukset täyttävillä miehillä on paljon valinnanvaraa, eivät siis sitoudu

Voittaako tässä kukaan?

Luulet nyt että kaikki on yhtä epätoivoisia kuin sinä olet. Jos itseä miellyttävää seuraa ei löydy, on paljon kivempaa olla yksin kuin viettää aikaa seurassa jossa ei viihdy. Ei tämä ole mikään *pakko saada joku* peli.

Ad hominem. Löydän kyllä seuraa.

Myös ihan ymmärrettävää että on helpompi olla yksin kuin ottaa liian huono mies tai nainen. Kysymykseksi muodostuu silloin: onko parisuhteessa oleminen tärkeämpää kuin omista vaatimuksista kiinni pitäminen.

Ei ole välttänättä helpompaa. Vaan parempaa. Hyvä ei ole aina helppoa, joskus se huono vaihtoehto on se helpompi ratkaisu.

Vierailija
146/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mikään elämänkoululaisuus ei viehätä. Tulee mieleen ex, jonka asunto oli siivoton, söi lähinnä eineksiä ja maksoi laskut miten sattui. Silloin sitä jotenkin ajattelin, että tyyppi on vain nuori ja kokematon. Yli 30 vuotias taas olisi mielestäni jälkeenjäänyt ja vastenmielinen, jos eläisi noin.

Vierailija
147/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan enemmän ja vaadin myös enemmän. Nämä menee yksyhteen.

N33

Vierailija
148/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä kiinnostumattomuudestani mieleen, että miesten kannalta olen silläkin tavalla huonompi nyt, että olen niin passiivinen ja kiinnostumaton. Parikymppisenä panetti ihan koko ajan ja oli hemo fantasiat päässä 24/7, usko siitä että joskus voi löytyä sopiva kumppani jne., joten mahdollisuuksia tuli annettua paljon helpommin ja oltua avoimempi uusille ihmisille. Myös seksiä harrastin paljon matalammalla kynnyksellä ja sellaistenkin kanssa, joiden kanssa en enää harrastaisi. 

Eli samaan aikaan kun miesten silmissä muuttuu vähemmän kiinnostavaksi kumppaniehdokkaaksi, niin oma nirsous kasvaa entisestään. Eli silleen ihan win-win, ketään ei haittaa. :D

Toisaalta tää nykyinen passiivisuus ja tietynlainen etäinen, henkisesti kypsempi omassa voimassa oleminen vetää puoleensa tasokkaampia miehiä kuin nuorempana, eli en tiedä. Riippuu niin katsojasta, jokainen kokee tavallaan. 

Vierailija
149/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan ainoa rehellinen nainen tässä topsussa, mutta mitä yli 30v nainen voi tarjota enemmän muuta kuin ongelmia? Nainen on parhaassa iässä neitsyenä noin 20v, silloin on hedelmällisimmillään eikä ole suhdetraumoja taustalla tuomassa draamaa parisuhteeseen/avioliittoon.

Mitä ongelmia? Ei ole manipuloitavissa, vaan omaa omia mielipiteitä ja haluja ja osaa ilmaista ne? Ei suostu ihan kaikkeen, jos ei tahdo?

Kyllä mä sanoisin, että elämänkokemus on sellaista, mitä 30+ v, oli sitten nainen tai mies, tuo suhteeseen. Vähemmän sitä tyhjänpäiväistä draamaa ja säätämistä.

Vierailija
150/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan ainoa rehellinen nainen tässä topsussa, mutta mitä yli 30v nainen voi tarjota enemmän muuta kuin ongelmia? Nainen on parhaassa iässä neitsyenä noin 20v, silloin on hedelmällisimmillään eikä ole suhdetraumoja taustalla tuomassa draamaa parisuhteeseen/avioliittoon.

Ihmissuhdetaidot ovat monilla kyllä paremmat 30+ ikäisenä, samoin suhtautuminen seksiin muuttuu varmemmaksi ja estottomammaksi, eli ainakin voi saada parempaa, kokeilevampaa ja villimpää seksiä. Tuskinpa kukaan on siinä parhaimmillaan 20-vuotiaana neitsyeenä.

Vierailija
151/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko, että tarjoat sinkkumiehelle enemmän vai vähemmän kuin parikymppisenä? Sama tylsä ja ruma oma itseni olen nyt kolmekymppisenä kuin mitä olin parikymppisenä, en kelvannut miehille silloin, en kelpaa miehille nyt.

Vaaditko mieheltä enemmän nyt kuin parikymppisenä? En.

Vierailija
152/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ongelmia? Ei ole manipuloitavissa, vaan omaa omia mielipiteitä ja haluja ja osaa ilmaista ne? Ei suostu ihan kaikkeen, jos ei tahdo?

Kyllä mä sanoisin, että elämänkokemus on sellaista, mitä 30+ v, oli sitten nainen tai mies, tuo suhteeseen. Vähemmän sitä tyhjänpäiväistä draamaa ja säätämistä.

Minä taas olin parikymppisenä paljon kärkkäämpi, mielipiteitä oli joka lähtöön ja mielelläni niitä ilmaisin hyvinkin aggressiivisesti :D Nykyään tuo piirre lähes kuollut, olen enempi tarkkaileva kuin päsmäri, eikä ole mielipidettä monestakaan asiasta, kun tajuan paremmin mikä kaikki kaikkeen vaikuttaa (vaikeampi muodostaa kovin selkeitä mielipiteitä, jos tiedostaa laajemman kuvan ja erilaiset vaikuttimet ja vaihtoehdot).

En ollut myöskään manipuloitavissa ja hermostuin helposti jos joku yrittikään, just viikonloppuna kaverit muisteli miten aggressiivinen olin nuorena jossain baarissa jos joku tyyliin katsoikaan. Nykyään sata kertaa lempeämpi, ei ole enää sellaista vihaisen nuoren energiaa ollenkaan. 

Meidän suvussa mennyt järjestäen naisilla aina näin, että nuorena ollaan "rajuja" ja iän myötä lässähdetään lempeäksi, kun taas toisilla menee ilmeisesti juuri toisinpäin, että nuorena kynnysmattoillaan "kilttinä" ja sitten iän myötä "voimaannutaan"?

Vierailija
153/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 30v nainen nimenomaan ei tarjoa niitä ongelmia. Parisuhdetraumat taas tulee miehiltä joten niitä ei olisi jos miehet osaisi käyttäytyä kuin ihmiset parisuhteessa. Ei kukaan normaaleista elämän ongelmista traumatisoidu vaan väkivallasta ja huonosta kohtelusta. Miesten kannattaisi mennä itseensä ja pysyä siellä jos ei muuta tee kuin rikkovat ihmisiä mielenterveydeltään ja sitten syyllistävät uhreja rikki menemisestä.

Vierailija
154/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadin yhteensopivuutta itseni kanssa nyt kun tunnen itseni. Ja en ole avosydämin tarjoamassa kaikkea mahdollista, vaan lähtökohta on se että molemmilla on oma elämä kasassa ja pikkuhiljaa tutustutaan ja seurustellaan erillään asuen. Yhteenmuutto ja muu vakavampi vasta ajan kanssa. En sotke enää omaa elämääni miehen takia.

Sama. On niin hyvin mennyt jakeluun, että vain itseään voi muuttaa niin meni vuosikausia, että yritin muuttaa itseäni, kun suhteessa oli vaikka erilaiset riitelytavat, ajattelin ja uskoin miestä, että vika on mun tavoissa jne. Joo, toista ei voi muuttaa, mutta itseäänkään ei tarvitse muuttaa jos ei oikeasti jotain muutettavaa ole. Yhteen en enää muuta kenenkään kanssa.

Vierailija
155/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmissuhdetaidot ovat monilla kyllä paremmat 30+ ikäisenä, samoin suhtautuminen seksiin muuttuu varmemmaksi ja estottomammaksi, eli ainakin voi saada parempaa, kokeilevampaa ja villimpää seksiä. Tuskinpa kukaan on siinä parhaimmillaan 20-vuotiaana neitsyeenä.

Minä olin kyllä mielikuvituksekas ja kokeilunhaluinen nuori, mutta en löytänyt ketään kenen kanssa vakiintua ja toteuttaa sitä puolta, eli jäi useimmat fantasiat toteuttamatta ja moni ns. normaaliksikin mielletty juttu testaamatta. Olisin ollut hyvää seksiseuraa jollekin joka olisi halunnut tutustua paremmin ja minä häneen. 

Vierailija
156/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin, koska esim enää en katsele sormien läpi mitään joutavaa/jatkuvaa juopottelua tai ylipäätään ihmistä jonka kanssa elämäntavat, tulevaisuuden suunnitelmat ja ajatus- sekä arvomaailmat ei ole riittävän yhtenäiset omieni kanssa.

Vierailija
157/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun parisuhdeihanteeni taas on elinikäinen kumppanuus ja olisin halunnut kasvaa miehen kanssa yhdessä, sekoilla yhdessä, opetella seksit ja kaikki yhdessä, mutta koska en nuoruuden aikana kohdannut sellaista, niin ei voi mitään. Nyt 30v ei kiinnosta enää, meni jo.

Eli en samaistu yhtään näihin "haluan juoksunsa juosseen miehen joka viihtyy kotona", kun en itse halua. En ylipäätään fiilaa tuollaista ajatusmaailmaa, että ensin sinkkuna hulluna juostaan, ja sitten rupsahtaneena tylsääntyneenä mennään kimppaan "rauhoittumaan".

Olisin halunnut sen nuoren rakkauden, ei kiinnosta muu. Aikuinen rakkaus on nuoren rakkauden seuraus, ja jos ja kun en saanut nuorta rakkautta ja joudun menemään suoraan vaiheeseen "aikuinen rakkaus", niin se on tavallaan kakkosvaihtoehto eikä motivoi mitenkään.

Siksi ei kiinnosta edes etsiä. 

Onko sinkkututtavillasi jotain erityisiä "juoksuja"? Ainakin minun sinkkututtavat käyvät töissä ja harrastuksissa, tapaavat ystäviä, ovat ison osan ajasta kotona katsomassa Netflixiä jne. Aika harvalla sinkulla mitään vientiä on, ja nekin, jotka kaipaisivat elämäänsä jotain vipinää, ovat pääosin yksin. Joten mistä tulee omituinen käsitys sinkkujen "juoksuista"?

Ja miten miellät nuoren rakkauden verrattuna aikuiseen rakkauteen? Itse olen ainakin kokenut aikuisena rakastumisen jopa intohimoisempana ja voimakkaampana kuin nuorena, ja seurustelu nyt ei paljon eroa siitä, millaista olisi nuorena.

Vierailija
158/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP tässä.

Tarkoitan ketä tahansa yli 30-vuotiasta (mies)kumppania etsivää naista.

Kysymykset juontaa ajatukseen siitä mitä enemmistö miehistä etsii kumppanistaan. Korkealla miesten mieltymyksissä on hyvin usein nuoruus, kauneus ja hedelmällisyys.

Monen kohdalla tässäkin ketjussa tuntuisi tapahtuvan ristiriita.

Jos mies arvostaa yllämainittuja, tarjoaa vanhempi niitä usein vähemmän. Samaan aikaan ja myös hyvin ymmärrettävästi yli 30v nainen pyytää tai vaatii mahdolliselta kumppanilta enemmän.

Noh, suoraan sanottuna yli 30-vuotiaista miehistä vain todella pieni osa on mitenkään kiinnostavia seksuaalisesti ja miehenä. Eli en osaa mitenkään innostua aiheesta, kun mielestäni seksikkäät ja kiinnostavat miehet on pääosin nuorempia. Jotkut kolmikymppisetkin tai vanhemmat on, mutta niitä on selvästi vähemmän kuin parikymppisissä.

Hyvännäköisten ja seksuaalisesti puoleensavetävien suurin massa on nuorissa ihmisissä, vähemmistöllä se pysyy vuosien myötä. Toki elintavoilla voi vaikuttaa tähän myös jonkin verran. 

Niin me ollaan kuule erilaisia me ihmiset tässäkin. En ollut edes parikymppisenä kovin kiinnostunut mistään siloposkisista nuorista miehistä, ja nyt keski-iän kynnyksellä juuri kukaan alle 40-vuotias ei ole minun makuuni riittävän maskuliininen. Nykyinen mies on kymmenen vuotta vanhempi. Aina joskus joku nipin napin parikymppinen on osoittanut kiinnostusta, ja ajatus on minusta lähinnä kiusallinen. N38

Niin, makuja on tosiaan monia. Itse näen tuon päinvastoin, eli nimenomaan nuoret on maskuliinisia ja iän myötä testot laskee. Nuorilla on testot tapissa, räjähtävää voimaa mikä näkyy olemuksessa, kroppa luonnostaan ryhdikäs ja jäntevä jne. Iän myötä ihmiset lössähtää, kuka enempi kuka vähempi. 

30+ voi helposti kompensoida elintavoilla, mutta sinun miehesi ikäisillä se on jo huomattavasti vaikeampaa, ja muutoksia tulee väkisinkin jo enemmän. 

Jason Momoa: 43

Kit Harrington: 36

Henry Cavill: 40

Esim. noi on kaikki epämiehekkäitä ja rapistuneita? No, makunsa tottavie itse kullakin. :D

Unohdit myös, että hänen miehensä on viiskymppinen. Esimerkkimiehesi nelikymppisiä. Tuossa kymmenessä vuodessa tapahtuu oikeasti muutosta, vanheneminen kiihtyy vaikka olisi miten hyvät elintavat ja urheilullinen. Eli muutoksia tulee jo väkisinkin enemmän. 

Siis kenen mies nyt oli viisikymppinen?

Tuon 38-vuotiaan joka kirjoitti miehensä olevan kymmenen vuotta vanhempi

Ja paljonko on 38 plus 10? En tiedä sinusta, mutta olen käsittänyt, että viisikymppisen ikä alkaa vitosella.

Tää on taas misten TInder-matikkaa. Lähes viisikymppinen ukko kertoo biossa olevansa "nuorekas nelikymppinen" :D

Vierailija
159/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 30v nainen nimenomaan ei tarjoa niitä ongelmia. Parisuhdetraumat taas tulee miehiltä joten niitä ei olisi jos miehet osaisi käyttäytyä kuin ihmiset parisuhteessa. Ei kukaan normaaleista elämän ongelmista traumatisoidu vaan väkivallasta ja huonosta kohtelusta. Miesten kannattaisi mennä itseensä ja pysyä siellä jos ei muuta tee kuin rikkovat ihmisiä mielenterveydeltään ja sitten syyllistävät uhreja rikki menemisestä.

"Yli 30v nainen nimenomaan ei tarjoa niitä ongelmia"

Sori, pakko takertua tähän 🙂 kyllä yli 30v ihmisissä löytyy edelleen hyvinkin ongelmallisia yksilöitä, miehissä ja naisissa yhtä lailla.

Esim itselläni kokemusta sangen myrkyllisestä 30+ miehestä, ja eräs päälle kolmekymppinen kaunis mutta täysin epästabiili nainen teki veljeni elämästä aivan täyttä helvettiä.

Vierailija
160/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo Jason Momoa esitetään aina jonain kaikkien naisten haaveena? Itse en viehäty hänestä lainkaan. En tykkää miehellä pitkistä hiuksista, hänen silmänsä näyttävät possun silmiltä, kasvot turvonneilta ja lisäksi vartalotyyppi on treenattu viehättämään miehiä itseään ei naisia. Liikaa kaikkea. Kuin se ysärin Fabio. Jotenkin ällö.

Sen takia, kun palstan miehet käyvät häneen kuumana ja kuvittelevat kaikkien naisten olevan yhtä märkinä häneen. Ei ole auttanut tuohon harhaan lukuisat Fiennes- ja Hiddelstone -ketjut sun muut.