Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli kolmekymppisille sinkkunaisille kaksi kysymystä

Vierailija
09.06.2023 |

Koetko, että tarjoat sinkkumiehelle enemmän vai vähemmän kuin parikymppisenä?

Vaaditko mieheltä enemmän nyt kuin parikymppisenä?

(Ei ole trollausta eikä provosointia)

Kommentit (207)

Vierailija
161/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun parisuhdeihanteeni taas on elinikäinen kumppanuus ja olisin halunnut kasvaa miehen kanssa yhdessä, sekoilla yhdessä, opetella seksit ja kaikki yhdessä, mutta koska en nuoruuden aikana kohdannut sellaista, niin ei voi mitään. Nyt 30v ei kiinnosta enää, meni jo.

Eli en samaistu yhtään näihin "haluan juoksunsa juosseen miehen joka viihtyy kotona", kun en itse halua. En ylipäätään fiilaa tuollaista ajatusmaailmaa, että ensin sinkkuna hulluna juostaan, ja sitten rupsahtaneena tylsääntyneenä mennään kimppaan "rauhoittumaan".

Olisin halunnut sen nuoren rakkauden, ei kiinnosta muu. Aikuinen rakkaus on nuoren rakkauden seuraus, ja jos ja kun en saanut nuorta rakkautta ja joudun menemään suoraan vaiheeseen "aikuinen rakkaus", niin se on tavallaan kakkosvaihtoehto eikä motivoi mitenkään.

Siksi ei kiinnosta edes etsiä. 

Onko sinkkututtavillasi jotain erityisiä "juoksuja"? Ainakin minun sinkkututtavat käyvät töissä ja harrastuksissa, tapaavat ystäviä, ovat ison osan ajasta kotona katsomassa Netflixiä jne. Aika harvalla sinkulla mitään vientiä on, ja nekin, jotka kaipaisivat elämäänsä jotain vipinää, ovat pääosin yksin. Joten mistä tulee omituinen käsitys sinkkujen "juoksuista"?

Ja miten miellät nuoren rakkauden verrattuna aikuiseen rakkauteen? Itse olen ainakin kokenut aikuisena rakastumisen jopa intohimoisempana ja voimakkaampana kuin nuorena, ja seurustelu nyt ei paljon eroa siitä, millaista olisi nuorena.

Tarkoitin tuolla sitä mallia mistä täällä puhutaan ja tuon viestin yllä olevissa viestissä jotkut kirjoitti, eli nuorena "juostaan juoksuja" ja sitten kun ne on juostu, vakiinnutaan ja asetutaan - ja tylsistytään. Itseäni ei paskaaakaan kiinnosta edelleenkään mikään kotona hinkuttava tylsämies joka "on valmis asettumaan" kun "juoksut on juostu", tosin en tietty mitään epäluotettavaa jännäsankariakaan haikaile, mutta esim. tuollainen "on ison osan ajasta kotona katsomassa Netlixiä"-tyyppi on aivan turn off. Ei omissa tuttavissani ole ollut sinkkuja joilla ei olisi vientiä ja elämää, eli riippuu varmaan piireistäkin. Kyllä minullakin olisi vientiä samaan malliin kuin aina ennenkin, jos kiinnostaisi, mutta ei kiinnosta enää. Välttelen miehiä - ei siksi, että olisi jotain niitä vastaan, ei ole (elämässäni on aina ollut hyviä miehiä, eikä ole mitään traumoja sen suhteen), mutta ei vaan kiinnosta alkaa romanttisessa/seksuaalisessa mielessä tutustumaan ja etsimään.

Oikeastaan ainoa mahdollisuus on se, jos tutustuisin sattumalta esim. kavereiden kautta johonkin tyyppiin, ja homma etenisi pikkuhiljaa kohti romanssia ja siitä sitten syvenisi menemään. 

Nuoret on söpöjä ja kuumia, miesmakuni ei ole mitenkään muuttunut vuosien myötä eli ei ole inspiroivaa se "aikuinen rakkaus". Ei vaan kiinnosta. Ja itsekin olin tietysti söpömpi ja kuumempi nuorempana. 

Vierailija
162/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ku olin 20 niin en antanut kun yhdelle kerrallaan, nyt 36 osaan jakaa useammalle, jos jää liian pitkäksi aikaa niin nostan raiskaussyyteen, tietysti tukkuseteleitä kelpaa myös.

0/5 kun kaikki tietää, että tuo menee just toisinpäin jos ylipäätään jälkimmäiset setit käy :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo Jason Momoa esitetään aina jonain kaikkien naisten haaveena? Itse en viehäty hänestä lainkaan. En tykkää miehellä pitkistä hiuksista, hänen silmänsä näyttävät possun silmiltä, kasvot turvonneilta ja lisäksi vartalotyyppi on treenattu viehättämään miehiä itseään ei naisia. Liikaa kaikkea. Kuin se ysärin Fabio. Jotenkin ällö.

Sen takia, kun palstan miehet käyvät häneen kuumana ja kuvittelevat kaikkien naisten olevan yhtä märkinä häneen. Ei ole auttanut tuohon harhaan lukuisat Fiennes- ja Hiddelstone -ketjut sun muut.

Itse naisena taas olen vasta palstalta oppinut, että joku Ralph Fiennes on olemassa, ja toki hän on ollut nuorena söpö. Tuon Hiddelstonen kävin nyt googlettamassa, ja Momoa pesee ulkoisesti kyllä 100-0 tuon äijän :D

Vierailija
164/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm riippuu varmasti paljon näkökulmasta tarjoanko nyt enemmän vai vähemmän. Nyt minulla on vakituinen työ ja hyvät tulot, omaisuutta, ei lapsihaaveita, olen seksuaalisesti vapautuneempi kuin nuorena. Toisaalta minulla on vähemmän halua miellyttämishalua, pari lasta ja tietenkään kroppa ei ole enää sama kuin silloin.

Ja vaatimukset, vähän sama juttu, vaadin erilaisia asioita kuin ennen. Pinnallisilla asioilla on vähemmän väliä, mutta toisaalta kumppanin pitäisi tuntua aidosti sielunkumppanilta. Toisaalta sänkyyn saatan mennä helpommin kuin ennen, liittyy tuohon seksuaaliseen vapautumiseen ja siihen että olen sinut itseni kanssa paremmin.

Vierailija
165/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriteerini ovat  korkeammat, kuin aiemmin.

Vierailija
166/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa sanoa. Olen nyt 31v nainen. En tosin ole sinkku. Pariuduin 29-vuotiaana.

Olen siinä mielessä vaativampi, etten enää naiivisti usko kaikkien ihmisten tarkoittavan hyvää. Olen nuorempana sietänyt huonoa käytöstä, koska olen yrittänyt ymmärtää vastapuolta. Ja tämä siis muissakin ihmissuhteissa kuin parisuhteissa. Olen ollut nuorena koulukiusattu ja se jätti pitkäksi aikaa tunteen siitä, ettei minulla ole varaa vaatia paljon mitään, jos haluan ystäviä ja/tai parisuhteen. Nyt en enää suostu ottamaan vastaan huonoa kohtelua. Olen mieluummin yksin.

Olisiko minulla saman verran tarjottavaa kuin ennen? Se riippuu täysin miehistä. Jos mies ehdottomasti etsii naista, jolla on ikää maksimissaan 25v niin en minä silloin hänen vaatimuksiaan täytä eikä minulla ole tarjottavana sitä mitä hän haluaa (tätä varmaan aloittaja haki). Enkä olisi tietysti silloin kelvannut nykyiselle miehelleni, koska olin tuon iän jo ylittänyt tavatessamme. Mutta uskoisin, etteivät kaikki miehet etsi pelkkää nuoruutta vaan on paljon muita asioita, jotka vaikuttavat. Lisäksi ihastumista ei voi määrätä. Sitä voi hyvin ihastua ihmiseen joka ei ole ollenkaan omien kuvitelmia mukainen.

Vierailija
167/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätit uteliaisuuteni :)

Ovatko kriteerisi nousseet pikku hiljaa iän myötä, vai teitkö jonkun selkeän päätöksen jossain iässä, että nostat kriteereitäsi aiemmasta?  Liittyykö tämä kriteerien nosto potentiaalisen kumppanin luonteeseen, vai ulkonäköön, vai molempiin?

Tapaatko paljon sellaisia ihmisiä, jotka täyttävät vaatimustasosi? Jos tapaat, ovatko he sinusta kiinnostuneita?

Vierailija
168/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä mulla oli todella paljon vientiä, eikä kumppanin löytämisessä ollut mitään vaikeuksia. Nyt 9 v avioliiton jälkeen olen palannut deittimarkkinoille 36 vuotiaana, ja täytyy sanoa että kyllä tämä parinhaku on nyt aika paljon haastavampaa, kuin silloin nuorempana. Eli tästä päättelisin, että ilmeisesti tarjoan nyt vähemmän kuin silloin parikymppisenä, koska vientiä ei enää ole lähimainkaan samalla tavalla. 

Vierailija
169/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo Jason Momoa esitetään aina jonain kaikkien naisten haaveena? Itse en viehäty hänestä lainkaan. En tykkää miehellä pitkistä hiuksista, hänen silmänsä näyttävät possun silmiltä, kasvot turvonneilta ja lisäksi vartalotyyppi on treenattu viehättämään miehiä itseään ei naisia. Liikaa kaikkea. Kuin se ysärin Fabio. Jotenkin ällö.

Sen takia, kun palstan miehet käyvät häneen kuumana ja kuvittelevat kaikkien naisten olevan yhtä märkinä häneen. Ei ole auttanut tuohon harhaan lukuisat Fiennes- ja Hiddelstone -ketjut sun muut.

Itse naisena taas olen vasta palstalta oppinut, että joku Ralph Fiennes on olemassa, ja toki hän on ollut nuorena söpö. Tuon Hiddelstonen kävin nyt googlettamassa, ja Momoa pesee ulkoisesti kyllä 100-0 tuon äijän :D

Olen myös itse oppinut nämä tältä palstalta, eikä kukaan noista kolmesta ukosta mene omaan ihannemieskategoriaan.

Pointti oli tosiaan vain siinä, että palstamiehillä on pinttymä Momoasta joka naisen unelmana, vaikka täälläkin kaikki miehiin liittyvät kuolausketjut keskittyvät ihan muihin miehiin kuin Momoaan. 

Vierailija
170/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös itse oppinut nämä tältä palstalta, eikä kukaan noista kolmesta ukosta mene omaan ihannemieskategoriaan.

Pointti oli tosiaan vain siinä, että palstamiehillä on pinttymä Momoasta joka naisen unelmana, vaikka täälläkin kaikki miehiin liittyvät kuolausketjut keskittyvät ihan muihin miehiin kuin Momoaan. 

Ehkä niitä kiehtoo Momoassa nimenomaan se maskuliinisuus ja voima? En tiedä. Nuo palstanaisten Fiennesit ja Hiddelstonesit on valjumman näköisiä, eivät kiinnittäisi ihmismassan keskeltä sillä tavalla muiden huomiota kuin Momoa. 

Viimeksi eilen näin kyllä täällä viestin, jossa joku nainen haukkui Damianon rumaksi ukoksi, eli en tiedä miten paljon antaisin painoarvoa naistenkaan mielipiteille täällä. Riippuu varmaan siitäkin minkä tyylinen/näköinen ja/tai ikäinen nainen itse on. 

Vierailija
171/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan ainoa rehellinen nainen tässä topsussa, mutta mitä yli 30v nainen voi tarjota enemmän muuta kuin ongelmia? Nainen on parhaassa iässä neitsyenä noin 20v, silloin on hedelmällisimmillään eikä ole suhdetraumoja taustalla tuomassa draamaa parisuhteeseen/avioliittoon.

Yli 30v nainen nimenomaan ei tarjoa niitä ongelmia. Parisuhdetraumat taas tulee miehiltä joten niitä ei olisi jos miehet osaisi käyttäytyä kuin ihmiset parisuhteessa. Ei kukaan normaaleista elämän ongelmista traumatisoidu vaan väkivallasta ja huonosta kohtelusta. Miesten kannattaisi mennä itseensä ja pysyä siellä jos ei muuta tee kuin rikkovat ihmisiä mielenterveydeltään ja sitten syyllistävät uhreja rikki menemisestä.

"Yli 30v nainen nimenomaan ei tarjoa niitä ongelmia"

Sori, pakko takertua tähän 🙂 kyllä yli 30v ihmisissä löytyy edelleen hyvinkin ongelmallisia yksilöitä, miehissä ja naisissa yhtä lailla.

Esim itselläni kokemusta sangen myrkyllisestä 30+ miehestä, ja eräs päälle kolmekymppinen kaunis mutta täysin epästabiili nainen teki veljeni elämästä aivan täyttä helvettiä.

Kukaan ei tainnu väittää, etteikö jotkut jää keskenkasvuisiksi. Joillekin tulee jopa taantumaa.

Vierailija
172/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kyllä

- Kyllä

Vierailija
173/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan ainoa rehellinen nainen tässä topsussa, mutta mitä yli 30v nainen voi tarjota enemmän muuta kuin ongelmia? Nainen on parhaassa iässä neitsyenä noin 20v, silloin on hedelmällisimmillään eikä ole suhdetraumoja taustalla tuomassa draamaa parisuhteeseen/avioliittoon.

Mitä ongelmia? Ei ole manipuloitavissa, vaan omaa omia mielipiteitä ja haluja ja osaa ilmaista ne? Ei suostu ihan kaikkeen, jos ei tahdo?

Kyllä mä sanoisin, että elämänkokemus on sellaista, mitä 30+ v, oli sitten nainen tai mies, tuo suhteeseen. Vähemmän sitä tyhjänpäiväistä draamaa ja säätämistä.

Minä taas olin parikymppisenä paljon kärkkäämpi, mielipiteitä oli joka lähtöön ja mielelläni niitä ilmaisin hyvinkin aggressiivisesti :D Nykyään tuo piirre lähes kuollut, olen enempi tarkkaileva kuin päsmäri, eikä ole mielipidettä monestakaan asiasta, kun tajuan paremmin mikä kaikki kaikkeen vaikuttaa (vaikeampi muodostaa kovin selkeitä mielipiteitä, jos tiedostaa laajemman kuvan ja erilaiset vaikuttimet ja vaihtoehdot).

En ollut myöskään manipuloitavissa ja hermostuin helposti jos joku yrittikään, just viikonloppuna kaverit muisteli miten aggressiivinen olin nuorena jossain baarissa jos joku tyyliin katsoikaan. Nykyään sata kertaa lempeämpi, ei ole enää sellaista vihaisen nuoren energiaa ollenkaan. 

Meidän suvussa mennyt järjestäen naisilla aina näin, että nuorena ollaan "rajuja" ja iän myötä lässähdetään lempeäksi, kun taas toisilla menee ilmeisesti juuri toisinpäin, että nuorena kynnysmattoillaan "kilttinä" ja sitten iän myötä "voimaannutaan"?

Mielipiteensä ja tunteensa voi ilmaista olematta aggressiivinen. Se on osa sitä oppimista, että uskaltaa ilmaista mielipiteensä ja tunteensa ilman, että pitää nostaa defenssit heti pystyy, mitä se aggressiivisuus usein on.

Sulla ei ole mielipidettä asioista? Luulen, ettei sullekkaan taida olla ihan sama miten sua kohdellaan.

Vierailija
174/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niitä kiehtoo Momoassa nimenomaan se maskuliinisuus ja voima? En tiedä. Nuo palstanaisten Fiennesit ja Hiddelstonesit on valjumman näköisiä, eivät kiinnittäisi ihmismassan keskeltä sillä tavalla muiden huomiota kuin Momoa. 

Viimeksi eilen näin kyllä täällä viestin, jossa joku nainen haukkui Damianon rumaksi ukoksi, eli en tiedä miten paljon antaisin painoarvoa naistenkaan mielipiteille täällä. Riippuu varmaan siitäkin minkä tyylinen/näköinen ja/tai ikäinen nainen itse on. 

Näin olen itsekin tulkinnut, että Momoan maskuliinisuus on se mikä näihin palstamiehiin vetoaa. He järjestäen kertovat olevansa pienikokoisia, luiskaharteisia ja kaljuja, joten ehkä Momoassa yhdistyy se mitä he haluaisivat itse olla ja toisaalta se millaisen miehen haluaisivat pitämään itsestään huolta.

Ja se palstanaisten mielipide riippuu ihan siitä kuka sen mielipiteen kirjottaa. Niitä miesmakuja on juuri niin monta kuin miehistä kiinnostuneita naisiakin. Yhtäläisyyksin ja eroin. Ja tätä ei palstamiehet tunnu ymmärtävän.

Vierailija
175/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätit uteliaisuuteni :)

Ovatko kriteerisi nousseet pikku hiljaa iän myötä, vai teitkö jonkun selkeän päätöksen jossain iässä, että nostat kriteereitäsi aiemmasta?  Liittyykö tämä kriteerien nosto potentiaalisen kumppanin luonteeseen, vai ulkonäköön, vai molempiin?

Tapaatko paljon sellaisia ihmisiä, jotka täyttävät vaatimustasosi? Jos tapaat, ovatko he sinusta kiinnostuneita?

Arvomaailmani on muuttunut viimeisen 20 vuoden aikana. Tottakai ne kumppaninvalintaan vaikuttavat kriteerit muuttuu myös.

Ja tapaan paljon sellaisia ihmisiä. Vaikea sanoa, ovatko kiinnostuneita.

-eri

Vierailija
176/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarjoa miehille mitään. Tarjoan itselleni iloa elämään, enkä enää katsele yhtä ainoaa ukkoa.

Vierailija
177/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 30v nainen nimenomaan ei tarjoa niitä ongelmia. Parisuhdetraumat taas tulee miehiltä joten niitä ei olisi jos miehet osaisi käyttäytyä kuin ihmiset parisuhteessa. Ei kukaan normaaleista elämän ongelmista traumatisoidu vaan väkivallasta ja huonosta kohtelusta. Miesten kannattaisi mennä itseensä ja pysyä siellä jos ei muuta tee kuin rikkovat ihmisiä mielenterveydeltään ja sitten syyllistävät uhreja rikki menemisestä.

Totta. Toisaalta iso osa noista traumoista on seurausta just siitä, että nuorena ei vaadi kumppaniltaan tarpeeksi vaan katselee sormien läpi kaikenlaista ja on turhankin avarakatseinen ja ymmärtäväinen.

Tätä sitten moni käyttää surutta hyväkseen. Ja vaikka sitä ei edes tekisi tarkoituksella niin herkästi sitä väärän kumppanin kanssa saa lähinnä vain huonoja kokemuksia, koska ajatusmaailmat ja elämäntavat ei vaan kohtaa kuten parisuhteessa pitäisi kohdata. Ei nimittäin sekään ole hyvä "oppi" tulevaan, että toinen myötäilee ja antaa aina periksi.

Vierailija
178/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Toisaalta iso osa noista traumoista on seurausta just siitä, että nuorena ei vaadi kumppaniltaan tarpeeksi vaan katselee sormien läpi kaikenlaista ja on turhankin avarakatseinen ja ymmärtäväinen.

Tätä sitten moni käyttää surutta hyväkseen. Ja vaikka sitä ei edes tekisi tarkoituksella niin herkästi sitä väärän kumppanin kanssa saa lähinnä vain huonoja kokemuksia, koska ajatusmaailmat ja elämäntavat ei vaan kohtaa kuten parisuhteessa pitäisi kohdata. Ei nimittäin sekään ole hyvä "oppi" tulevaan, että toinen myötäilee ja antaa aina periksi.

Elämästä menee ensimmäiset 30v hukkaan, kun ensin joutuu elämään seurassa jota ei ole valinnut ja sitten opettelemaan pois siitä joustamisesta ja myötäilemisestä mihin on aikaisemmin pakotettu.

Vierailija
179/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP tässä.

Tarkoitan ketä tahansa yli 30-vuotiasta (mies)kumppania etsivää naista.

Kysymykset juontaa ajatukseen siitä mitä enemmistö miehistä etsii kumppanistaan. Korkealla miesten mieltymyksissä on hyvin usein nuoruus, kauneus ja hedelmällisyys.

Monen kohdalla tässäkin ketjussa tuntuisi tapahtuvan ristiriita.

Jos mies arvostaa yllämainittuja, tarjoaa vanhempi niitä usein vähemmän. Samaan aikaan ja myös hyvin ymmärrettävästi yli 30v nainen pyytää tai vaatii mahdolliselta kumppanilta enemmän.

Kyllä kaikki tajusi, mitä tällä aloituksella hait, älä huoli :D

Sinua ei tainnut miellyttää naisten vastaukset, joista käy ilmi, että vanhemmiten naiset ei suinkaan muutu epätoivoisemmiksi ja alistu suhteisiin helpommin omalla kustannuksella, vaan päin vastoin. Eli ei oo helppoa teillä miehillä, jotka ette onnistu nuorena pariutumaan iäksi.

Ei tarvitse miellyttää, vaan halusin tietää.

Näillä tarjonnan ja vaatimuksien tasapainoilla on erilaisia lopputulemia ja ne ei välttämättä ole kenenkään mieleen:

- Vaatimuslistalla poissuljetut miehet jäävät yksin

- Vaativat naiset jäävät helpolla yksin

- Vaatimukset täyttävillä miehillä on paljon valinnanvaraa, eivät siis sitoudu

Voittaako tässä kukaan?

Ei kai tässä olekaan tarkoitus "voittaa", vaan ihmiset yrittävät löytää itselleen sopivan kumppanin. Jos se ei löydy, ei toive toteudu, mutta eihän se toteudu vaatimuslistaa vähentämälläkään. Eli ei silläkään lailla mitään voita, että tyytyy epäsopivaan tyyppiin, jota ei edes oikeasti haluaisi.

Jep. Aika monihan on kokeillut tuota jo nuorena, että ei ole kummoistakaan vaatimuslistaa miehelle ja eihän sellaisesta suhteesta vaan mitään tule.

Ei sitä rimaa enää kannata laskea vaan nimenomaan nostaa. Ja monihan ei sitä enää edes voisi laskea vaikka haluaisi paitsi tietty kaivamalla sen syvemmälle hiekkaan.

Vierailija
180/207 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen edellytys on edelleen se, että miehen seurassa on mukava ja helppo olla ja meidän välillä on vetovoimaa.