Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käärijä: Omistan useita sijoitusasuntoja (Kauppalehti 7.6.23)

Vierailija
07.06.2023 |

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uhkapelaamista-harrastavalla-kaarija…

"Olemme harrastaneet tätä perheen kesken ja nyt on hyvä hetki laajentaa....."

Jahhas jahhas. Yllätysten mies

Kommentit (773)

Vierailija
601/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju on hyvä esimerkki siitä, kuinka paljon suomalaisissa on patoutunutta vihaa ja kateutta. Menestys ja suosio ottaa niin pal päähän, paitsi jos on kyse omasta menestyksestä.

Suomalainen on aina arvostanut rehellisyyttä.

Menestys ja suosio ei ota päähän, vaan kaksinaamaisuus.

Miksi niin moni suomalainen katkeroituu toisen ihmisen menestyksestä ja rahasta.? Katkeruus paistaa esim. kansanedustajien tuloihin.

Mä olin ainakin aidosti iloinen, että pienituloinen yksiössä värjöttelevä Jere (jollaisen kuvan on somessa antanut) saa viimein menestystä, suuremmat tulot ja pääsee muuttamaan isompaan asuntoon. Oli musta ihanaa, että tuollainen positiivinen ja aidon oloinen ihminen saa menestystä. Kyse on tässä siitä, että miksi esitetään köyhää, vaikka oikeasti ei olla sitä? Ketään asia ei kiinnostaisi, jos ei olisi esittänyt et rahat on jatkuvasti lopussa.

Vierailija
602/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylilaudalla joku nyymi mainitsi, että hemmon luottotiedot palanu jossain vaiheessa.. .tiedä sitten...

Jos näin on niin kertonee siitä että iskän ja äitin rahapussilla ei käydä jos itse on asiat sössitty (tai muutenkaan).  Ei oikein mikään tässä tarinassa sovi siihen että oltaisiin jotenkin kultalusikka suussa synnytty. Tai sitten mulla on vaan eri käsitys varakkuudesta.

Mietin tätä case bojanin (muka) tarjoamat sapuskat liverpoolin aikaan. Olisin itse vanhempana vaikka pakottanut ottamaan minulta rahaa mukaan sen verran että voi jossain käydäkkin jos lapsen tili on tyhjä ja omat varani riittävät jakoon. Maksakoon vaikka myöhemmin takaisin. Ehkä se ei vaan sovi Käärijälle ja onhan hän itsekkin sanonut olevansa omapäinen. 

En tiedä tietenkään kun en ole Käärijä, mutta voisiko olla niin, että ihminen, joka muitta mutkitta itse tarjoaa muille, kun on varoissaan osaa ottaa myös samaa vastaan ilman mitään turhaa kursailua? 

En itse ole ikinä tajunnut tuota etteivät ystävät voisi antaa toisen maksaa, riippuen tilanteesta. 

Näin voi olla. En tiedä mitä esim. vantaan keikasta (se louhelajami tai muu perhetapahtuma) on käärijälle maksettu mutta jotenkin on koko ajan jäänyt kuva että haluaa antaa myös takaisin. Olisi itse asiassa kiinnostavaa tietää halusiko (tai maksettinko) edes mitään korvausta tuosta. Samoin jossain haastattelussa kysyttiin että tämäkö nyt on se liksa millä sinut saa keikalle ja vastaus oli jotain että "niin sehän se on mutta jos nyt johonkin lasten synttäreille tai muuhun tilaat niin on soviteltavissa" tai jotain sinne päin. Kokoajan jää se kuva että raha ei kuitenkaan ole se kaikki kaikessa.

Tuo oma kirjoitukseni oli lähinnä siitä että en usko että bojan tai kukaan muukaan olisi tarjonnut siksi ettei käärijällä olisi ollut varaa. En usko että on noin vaan töksäyttänyt "että lähtisin syömään mutta ei ole rahaa". Olihan siellä nyt ainakin mikke myös mukana. Jos Bojan oikeasti tarjosi ruuata niin syy on luultavammin joku muu. Toki voi olla niinkin  että on tarjoutunut koska käärijä on vitsaillut kaiken aikaa ettei ole rahaa.

Kyllä niistä keikoista maksetaan, ja hyvin maksetaankin. Puhutaan viisinumeroisista summista. Vantaan keikan palkkion maksaa Vantaan kaupunki.

Tottaki tiedän että keikoista maksetaan. Kyse olikin juuri tästä yksittäisestä kotikaupunki Vantaan keikasta ja siitä maksettiinko siitäkin ihan käypä hinta vai oliko jotain alea tai hyväntekemistä mukana. Jos sulla on tietoa mitä maksettiin niin laita tänne. Ja tiedän että varsinainen keikkahinta oli tosiaan viisinumeroinen ja alkoi kakkosella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen paskamyrskyn ymmärtäisi, jos kyseessä olisi jokin rikosepäily. Mutta kyse onkin siitä, että mies on ilmeisesti osannut hoitaa raha-asioitaan. 

Nou nou. Se, että mies on tahallaan antanut vääränlaisen kuvan itsestään, johtanut harhaan vähän ilkkuen vielä. En osta lippua keikalle, miksi menisin katsomaan *usipäätä.

Olit menossa keikalle koska kuvittelit että Jere on köyhä. Nyt kun paljastui että hän on osannut hoitaa raha-asioitaan et menekään koska olet pettynyt. Kai tuossa joku logiikka on mutta minulle ei valkene mikä.

Koittakaa nyt ymmärtää, että tässä ole kyse siitä, vaan että on esittänyt useasti olevansa rahapulassa, kuinka rahaa ei ole siihen ja tähän ja pullojakin pitää palautella, että rahat riittää. Jos olisi alusta asti ollut rehellinen, asiassa ei olisi mitään ongelmaa kellekään. Miksi larpata rahapulassa olevaa, jos oikeasti sitä ei ole? Tai sitten olisi vain jättänyt puhumatta raha-asioistaan. Monelle suomalaiselle ei ole tavallista omistaa sijoitusasuntoJA ja harrastaa laadukkaita ravintoloita etenkään noilla tuloilla, mitä Jerellä on ennen ollut. T: Eri

Miten olisit reagoinut, jos Käärijä olisi ennen finaalia puhunut isohkosta omaisuudesta ja kuluttanut euroviisuissa paljon rahaa? Ja sitten viisujen jälkeen ois selvinnyt, että hän asuu 20m2 kämpässä, vuokralla, on varaton, tulot olleet 11 000€ vuodessa ja käyttikin viisuissa vain jotain lainarahaa päästäkseen pinnalle?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska haluaisin saada vastauksen siihen, ottaako tässä todellakin eniten aivoon todellisuudesta eriävän kuvan antaminen?

Minusta on ihan yhtä lailla noloa larpata varakasta vaikka olisi oikeasti pienituloinen tai ihan perus keskiluokkaa. Itse asiassa pidin Käärijässä juuri siinä, ettei leveile rahoillaan ja naisillaan kuten monet muut räppärit.

Jos hän olisi selkeästi erottanut, että Käärijä on hahmo, joka on viiksensä myyvä tyhjätasku ja Jere taas vauramaampi, asia olisi täysin jees. Nyt menee sekaisin kummatkin eikä kukaan oikein tiedä, puhutaanko Käärijästä vai Jerestä. Täällä oli hyvä kommentti aiemmin, että imago pitäisi nyt selkeästi miettiä tarkemmin.

Järkyttävä sana tuo larpata. Mitä vikaa on suomen kielessä?

Vierailija
604/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua HÄVETTÄÄ, kun puolustelin Ranskassa asuville sukulaisille, että tämä on sellainen vilpitön, ihana luonnonlapsi, kun nämä kysyivät, miten tällainen pelle on Suomen edustaja Euroviisuissa ... :0

No muutitko jo pois Suomesta? Muistithan vaihtaa myös kansalaisuuden. Moni Käärijää häpeilevä mamma uhkasi muuttaa pois Suomesta ja vaihtaa kansalaisuutensa. Eivät ole ilmeisesti tehneet asian eteen mitään. Säälittävää.

Vierailija
605/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylilaudalla joku nyymi mainitsi, että hemmon luottotiedot palanu jossain vaiheessa.. .tiedä sitten...

Uhkapeleissä on se vaara......Nimim.Kokemusasiantuntija

Vierailija
606/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha nytkö on känselöinti menossa kun Jere onkin taloudellisesti järkevä eikä sossupummi🤣

Siihen järkevyyteen kuuluu mm. yksiössä asuminen, jos tilaa ei tarvitse enempää.

Ei kun kyse on epärehellisyydestä. Kellään ei olisi asiassa ongelmaa, jos ei olisi larpannut rahapulassa olevaa. Mua kans aidosti kiinnostaa, miten hänen tuloillaan harrastetaan laadukkaita ravintoloita ja hankitaan sijoitusasuntoja. Moni pienituloinen voisi hyötyä tästä. Nyt varmasti tilanne on eri, mutta on silti edelleen sanonut monesti, ettei suosio näy euroina tilillä.

Ei ole ne laadukkaat ravintolat missään isossa roolissa kyllä Kärtsän elämässä, mitä olen itse hänen joitain haastattelujaan kuunnellut. Tosin se Klangin haastattelu on mulla vasta puolessa välissä kun se on niin pitkä. Että ehkä siellä sit paljastuu?

Ymmärrän kyllä tuon katkeruuden siitä, että miten pienituloinen pääsee kiinni asuntosijoittamiseen. Mä voin kertoa, että itse pääsin perimällä ne asunnot valmiiksi ja ihan kokonaisina. Kolme asuntoa tuli osuudella 1/3 kustakin. Vanhemmilta osa saa rahaa tai ennakkoperintöä.

Auttoiko? (ei tietenkään)

Kyse on epärehellisyydestä ja huijaamisesta kun on jostain syystä jatkuvasti esittänyt valheellista tarinaa varattomuudestaan. Vielä UMK-menestyksen jälkeisissä haastatteluissakin antanut ymmärtää, ettei suosio millään tavalla näy hänen tilipussissaan, vaikka aivan varmasti tienaa tänä vuonna satoja tuhansia euroja.

Eipä ne vielä ole kovin paljoa näkynyt saati sitten että olisi näkynyt heti umkn jälkeen lainkaan. Sanoi että sieltä ne kyllä ajan kanssa valuu kärtsärille asti.

Vierailija
607/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha nytkö on känselöinti menossa kun Jere onkin taloudellisesti järkevä eikä sossupummi🤣

Siihen järkevyyteen kuuluu mm. yksiössä asuminen, jos tilaa ei tarvitse enempää.

Ei kun kyse on epärehellisyydestä. Kellään ei olisi asiassa ongelmaa, jos ei olisi larpannut rahapulassa olevaa. Mua kans aidosti kiinnostaa, miten hänen tuloillaan harrastetaan laadukkaita ravintoloita ja hankitaan sijoitusasuntoja. Moni pienituloinen voisi hyötyä tästä. Nyt varmasti tilanne on eri, mutta on silti edelleen sanonut monesti, ettei suosio näy euroina tilillä.

Ei ole ne laadukkaat ravintolat missään isossa roolissa kyllä Kärtsän elämässä, mitä olen itse hänen joitain haastattelujaan kuunnellut. Tosin se Klangin haastattelu on mulla vasta puolessa välissä kun se on niin pitkä. Että ehkä siellä sit paljastuu?

Ymmärrän kyllä tuon katkeruuden siitä, että miten pienituloinen pääsee kiinni asuntosijoittamiseen. Mä voin kertoa, että itse pääsin perimällä ne asunnot valmiiksi ja ihan kokonaisina. Kolme asuntoa tuli osuudella 1/3 kustakin. Vanhemmilta osa saa rahaa tai ennakkoperintöä.

Auttoiko? (ei tietenkään)

Kyse on epärehellisyydestä ja huijaamisesta kun on jostain syystä jatkuvasti esittänyt valheellista tarinaa varattomuudestaan. Vielä UMK-menestyksen jälkeisissä haastatteluissakin antanut ymmärtää, ettei suosio millään tavalla näy hänen tilipussissaan, vaikka aivan varmasti tienaa tänä vuonna satoja tuhansia euroja.

No eihän näy umk:n aikainen suosio. Vai miten ajattelit umk:n aikaisen suosion realisoituneen hänelle siinä vaiheessa rahaksi?

Tajuathan, että ilkeä ihminen olet sinä nyt, kun väität todenpuhujaa valehtelijaksi?

Vierailija
608/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju on hyvä esimerkki siitä, kuinka paljon suomalaisissa on patoutunutta vihaa ja kateutta. Menestys ja suosio ottaa niin pal päähän, paitsi jos on kyse omasta menestyksestä.

Miksi niin moni suomalainen katkeroituu toisen ihmisen menestyksestä ja rahasta.? Katkeruus paistaa esim. kansanedustajien tuloihin.

Ilmeisesti he miettivät, että miten saisivat samaa itselleenkin ja totuus on, että eihän se monille ole mitenkään mahdollista. Ymmärrän kyllä hyvin, että silloin alkaa melkein itkettää, jos jollekin ilmestyykin varallisuutta sitten "ihan tyhjästä". Mä kerron aina, jos puhun mun saamastani varallisuudesta, että se oli perintö. Että ei ole mun omaa ansiota millään lailla. Ja olen siitä tosi iloinen, ettei mun ole tarvinnut tehdä sen eteen mitään, ja silti on kivasti kaikkea.

Silti muuten ei sitä noin vain Malediiveille mennä oleskelemaan.. Rupesi kyllä kiinnostamaan, miten sinne voisi mennä.

Mitä tarkoitat että Malediiveille ei noin vain mennä? Ostaa lennot netistä niin sinne pääsee, ei sen vaikeampaa. Eikä ole edes kallista jos matkustaa paikallissaarelle, niissä on ihan samanlaiset hienot rannat kuin vain matkailijoille tarkoitetuilla hotellisaarilla mutta huomattavasti halvemmat hotellihinnat.

Käärijä oli Malediiveille Tjäreväborgin sponsoroimana.

Vierailija
609/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin ainakin aidosti iloinen, että pienituloinen yksiössä värjöttelevä Jere (jollaisen kuvan on somessa antanut) saa viimein menestystä, suuremmat tulot ja pääsee muuttamaan isompaan asuntoon. Oli musta ihanaa, että tuollainen positiivinen ja aidon oloinen ihminen saa menestystä. Kyse on tässä siitä, että miksi esitetään köyhää, vaikka oikeasti ei olla sitä? Ketään asia ei kiinnostaisi, jos ei olisi esittänyt et rahat on jatkuvasti lopussa.

Niin, kun oikeasti mietit itsekin, että mistä saisit vähän vanhuudenturvaa? Niin kyllä nyt tuntuu väärältä, kun Jerellä sitä olikin jo, mutta et tiedä miten, että voisit tehdä perässä!

Vierailija
610/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti he miettivät, että miten saisivat samaa itselleenkin ja totuus on, että eihän se monille ole mitenkään mahdollista. Ymmärrän kyllä hyvin, että silloin alkaa melkein itkettää, jos jollekin ilmestyykin varallisuutta sitten "ihan tyhjästä". Mä kerron aina, jos puhun mun saamastani varallisuudesta, että se oli perintö. Että ei ole mun omaa ansiota millään lailla. Ja olen siitä tosi iloinen, ettei mun ole tarvinnut tehdä sen eteen mitään, ja silti on kivasti kaikkea.

Silti muuten ei sitä noin vain Malediiveille mennä oleskelemaan.. Rupesi kyllä kiinnostamaan, miten sinne voisi mennä.

Mitä tarkoitat että Malediiveille ei noin vain mennä? Ostaa lennot netistä niin sinne pääsee, ei sen vaikeampaa. Eikä ole edes kallista jos matkustaa paikallissaarelle, niissä on ihan samanlaiset hienot rannat kuin vain matkailijoille tarkoitetuilla hotellisaarilla mutta huomattavasti halvemmat hotellihinnat.

Tjäreborgin

Vierailija
611/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin sillä lailla puoliksi olemaan. Pitkiä aikoja. 

Vierailija
612/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin on niin kertonee siitä että iskän ja äitin rahapussilla ei käydä jos itse on asiat sössitty (tai muutenkaan).  Ei oikein mikään tässä tarinassa sovi siihen että oltaisiin jotenkin kultalusikka suussa synnytty. Tai sitten mulla on vaan eri käsitys varakkuudesta.

Mietin tätä case bojanin (muka) tarjoamat sapuskat liverpoolin aikaan. Olisin itse vanhempana vaikka pakottanut ottamaan minulta rahaa mukaan sen verran että voi jossain käydäkkin jos lapsen tili on tyhjä ja omat varani riittävät jakoon. Maksakoon vaikka myöhemmin takaisin. Ehkä se ei vaan sovi Käärijälle ja onhan hän itsekkin sanonut olevansa omapäinen. 

En tiedä tietenkään kun en ole Käärijä, mutta voisiko olla niin, että ihminen, joka muitta mutkitta itse tarjoaa muille, kun on varoissaan osaa ottaa myös samaa vastaan ilman mitään turhaa kursailua? 

En itse ole ikinä tajunnut tuota etteivät ystävät voisi antaa toisen maksaa, riippuen tilanteesta. 

Näin voi olla. En tiedä mitä esim. vantaan keikasta (se louhelajami tai muu perhetapahtuma) on käärijälle maksettu mutta jotenkin on koko ajan jäänyt kuva että haluaa antaa myös takaisin. Olisi itse asiassa kiinnostavaa tietää halusiko (tai maksettinko) edes mitään korvausta tuosta. Samoin jossain haastattelussa kysyttiin että tämäkö nyt on se liksa millä sinut saa keikalle ja vastaus oli jotain että "niin sehän se on mutta jos nyt johonkin lasten synttäreille tai muuhun tilaat niin on soviteltavissa" tai jotain sinne päin. Kokoajan jää se kuva että raha ei kuitenkaan ole se kaikki kaikessa.

Tuo oma kirjoitukseni oli lähinnä siitä että en usko että bojan tai kukaan muukaan olisi tarjonnut siksi ettei käärijällä olisi ollut varaa. En usko että on noin vaan töksäyttänyt "että lähtisin syömään mutta ei ole rahaa". Olihan siellä nyt ainakin mikke myös mukana. Jos Bojan oikeasti tarjosi ruuata niin syy on luultavammin joku muu. Toki voi olla niinkin  että on tarjoutunut koska käärijä on vitsaillut kaiken aikaa ettei ole rahaa.

Kyllä niistä keikoista maksetaan, ja hyvin maksetaankin. Puhutaan viisinumeroisista summista. Vantaan keikan palkkion maksaa Vantaan kaupunki.

Jos näin on, miksi on sanonut useasti, ettei suosio näy tilillä, rahaa tulee joskus sitten eikä olisi varaa matkoihin?

Vierailija
613/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen muuttaneesta venäläisestä lojaali vaimo..? Se on samanlainen nätti satu kuin pieni kiltti köyhä käärijä tikkurilan takametsistä.

On kyllä todella outoa ja ennakkoluuloista tuo venäläispelko ja suoranainen viha. Ihan samanlaisia ihmisiä venäläiset ovat kuin muutkin ihmiset.

Kauhistu ja järkyty nyt lisää kun kerron että meillä on Suomessakin paljon suomalaisvenäläisiä pariskuntia jotka ovat olleet vuosikymmeniä yhdessä.

Eivät ole. Todellakaan. Mikään normaali kansa ei tuollalailla ole täynnä vetelehtiviä laiskimuksia sekä rikollisia ja rakenna sellaista hallintoa, jossa ihan kuuluukin varastaa yhteistä omaisuutta. 

Sen takia r y s s ä t eivät (onneksi) pärjää sodassa, että kun niillä on laitettu määrärahoja, joilla kouluttaa armeijaa ja parantaa kalustoa jne, niin päällystö on varastanut suurimman osan rahoista omiin taskuihinsa ja näön vuoksi pikkuisen laittanut rahaa sinne mihin piti. 

Niin eihän sitä osaamista, kalustoa ja resursseja sitten ole olemassa, kun tarvittaisiin. Ja kaikenlisäksi ylimmät johtajat luulee, että on. Koska heille ei uskalleta kertoa, mikä on todellisuus, ettei se oma asema saada varastaa myös, vaarannu.

Tavallinen r y s s ä on hyvä ja ensin osoittaa täydellisen kuulumattomuutensa ko joukkoon ja ajatusmalliin, jos haluaa ihmisen kohtelua.

Tuskin on vaikeaa osoittaa, jos on sitten jotain muuta.

Tietyn aatteen ihmiset ovat aina köyhiä ja rahattomia, toteavat tämän kultahampaat suussa vilahtaen käsi pitkällä vastaanottamaan avustukset.

Vierailija
614/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijän keikan hinta on 10.000 euroa.

Vierailija
615/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja muistanet, että jakautuu moneen pekkaan liksat

Varmasti jakautuukin, mutta meneekö tasan vai missä suhteessa. Lisäksi ne keikkapalkkiot on tältä vuodelta niin suuret, että hyvin on varaa jakautuakin. Eiköhän varovasti arvioiden vähintään puoli miljoonaa euroa ylity. Päälle kaikki musiikin kuuntelusta saadut tuotot, palkat liittyen UMK:hon sekä Euroviisuihin ja lisänä erilaiset yhteistyöt jne. jne.

Kuvaavaa on, miten syvästi ne valheelliset tarinat varattomuudesta on herättäneet seuraajissa myötätuntoa ja sääliä kun täälläkin edelleen kuvitellaan, että Käärijä ihan vaan ilmaiseksi keikkailee ja tienaa tuskin mitään.

Vierailija
616/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noo, selittihän se yksi TikTok-siivoojakin haastattelussa, että hänellä on tilillä liikaa rahaa ja esitteli seikkaperäisesti sijoituksiaan ja miljoonatulojaan. Miksei kukaan vetänyt hernettä tästä nenuunsa?

Koska suomalaiset eivät ole kateellisia. Mutta epärehellisyys nostaa tunteet pintaan nopeasti.

Yrittäkää jo ymmärtää, että Suomessa saa olla vaikka moninkertainen miljonääri, kunhan ei ole valehtelija.

Yritä ymmärtää: kyllä se on se kateus.

Vierailija
617/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen muuttaneesta venäläisestä lojaali vaimo..? Se on samanlainen nätti satu kuin pieni kiltti köyhä käärijä tikkurilan takametsistä.

On kyllä todella outoa ja ennakkoluuloista tuo venäläispelko ja suoranainen viha. Ihan samanlaisia ihmisiä venäläiset ovat kuin muutkin ihmiset.

Kauhistu ja järkyty nyt lisää kun kerron että meillä on Suomessakin paljon suomalaisvenäläisiä pariskuntia jotka ovat olleet vuosikymmeniä yhdessä.

Itse taas tiedän Suomessakin lukuisia suomalais-venäläisia pariskuntia, jotka eivät enää ole olleet yhdessä vuosiin, mutta talousriidat jatkuvat yhä.

Vierailija
618/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin on, miksi on sanonut useasti, ettei suosio näy tilillä, rahaa tulee joskus sitten eikä olisi varaa matkoihin?

Spotify tilityksistä oli tuossa yhteydessä puhe...ne valuu tilille loppuvuodesta. Tuossa puheenvuorossa ei Vantaan keikkaa oltu vielä edes sovittu. Keikkamyyjä ottaa tavallisesti päältä pois 20%. Sen jälkeen teknikoiden ja henkilökunnan kulut ym, loput jaetaan bändin jäsenten kesken, mitä niitän nyt on, kolme.... Ja sitten verot pois.

Vierailija
619/773 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijän keikan hinta on 10.000 euroa.

Mistä näin päättelet? Mikäli otit sen ketjun aiemmasta kommentista, niin kyseessä oli pelkkä esimerkki ja todennäköisesti hinta on merkittävästi korkeampi.

Esimerkkinä siis kuitenkin, että kesän lähes 50 keikkaa tuolla kymppitonnin palkkiolla tekisi jo sen 500 000 eli puoli miljoonaa. Mikäli palkkio on 20000 puhutaan jo pelkästään kesän ajalta lähes miljoonan euron keikkapalkkioista.