Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Pienikin aukko työhistoriassa voi estää työn saamisen

Vierailija
05.06.2023 |

Jos hakee työpaikkaa Suomessa, täytyy aina olla täysin työkykyinen. Pienikin aukko cv:ssä -- esimerkiksi pitkän sairausloman takia -- saattaa johtaa siihen, että toinen hakija saa työpaikan.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009602088.html

Kommentit (257)

Vierailija
1/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuttua on.

Vierailija
2/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä voi valehdella CV:ssään. Minä olin työtön 2016-2017. Aloitin syksyllä 2017 uudelleenkoulutuksesta opinnot, ja työllistynyt siitä saakka. Mitä CV:ssäni on? Aukoton työhistoria joka keskeytyi vasta opintojen aloittamisen myötä. Kukaan ei ole koskaan asiaa tarkistanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että niin iso joukko ihmisiä jättäytyy kokonaan pois työelämästä ja elää pienillä tuilla. Pitäisi olla koko ajan täydellinen, kouluttautua jatkuvasti ja tehdä itsestään joku ihan  mieletön video (vaikka työtehtävässä ei tarvitse puhua eikä esiintyä). Itselläni ei ole mitään mahdollisuutta päästä enää edes haastatteluihin, joten olen jonkun aikaa vielä töissä ja sitten ryhdyn työttömäksi n 15 vuodeksi.

Vierailija
4/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meillä voi olla karjuva työvoimapula, jos aina löytyy se toinen "parempi" hakija, joka saa työpaikan?

Vierailija
5/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammalomat ei ainakaan ole haitanneet, sananmukaisesti hiekkalaatikolle soitettiin ja pyydettiin töihin.

Vierailija
6/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan sitä voi valehdella CV:ssään. Minä olin työtön 2016-2017. Aloitin syksyllä 2017 uudelleenkoulutuksesta opinnot, ja työllistynyt siitä saakka. Mitä CV:ssäni on? Aukoton työhistoria joka keskeytyi vasta opintojen aloittamisen myötä. Kukaan ei ole koskaan asiaa tarkistanut.

Minäkin olen siivonnut CV:täni niin, että siellä ei ole mitään aukkoja. Ei niitä päivämääriä ole kukaan alkanut syynäämään.

Vierailija
7/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuo kovin keskeinen vaatimus on. Jos elämä on muutakin kuin palkkatyötä.

Vierailija
8/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauon voi selittää esim. opiskeluna.

Kuusi vuotta pois töistä verisyöpähoitojen, elinsiirron ja vaikean käänteishyljinnän vuoksi.

Sain pankista potkut syövän vuoksi 10 kuukauden sairastamisen jälkeen, joten yritin työttömänä pysyä hengissä.

Onnekkaasti paranin, kerroin toipumisesta, 42. paikka palkkasi minut.

Tuloni romahtivat 800 euroa.

Vierailija
9/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sinne cv:hen on kirjata päivämääriä myöten kaikki? Sen voi myös laatia osaamisperusteisena: jaottelee erikseen esim. asiakaspalvelutehtävät ja myyntitehtävät tai mitä ikinä onkin. Kuukaudet/vuosiluvut perään. Työnantajalla on askartelua, että pystyy löytämään sen aukon sieltä.

Vierailija
10/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helevati kun olen ollut jo kymmenen vuotta pois työelämästä.

Vierailija
11/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä aina valitetaan ettei niiden CV:n teko kurssien kertaamisesta ole muka mitään hyötyä.

Vierailija
12/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei muuta mahdollisuutta kuin elää lopun elämän tuilla minimalistin elämää.

Vierailija
13/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ongelma täysin alakohtainen.

Vierailija
14/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä syy voisi olla, että matkustelua/lomailua vuosi, kun sai perinnön. Kukaan ei voi tarkastaa.

Paitsi ehkä jos verottajalle hakee töihin.

Vierailija
15/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko sinne cv:hen on kirjata päivämääriä myöten kaikki? Sen voi myös laatia osaamisperusteisena: jaottelee erikseen esim. asiakaspalvelutehtävät ja myyntitehtävät tai mitä ikinä onkin. Kuukaudet/vuosiluvut perään. Työnantajalla on askartelua, että pystyy löytämään sen aukon sieltä.

Päivämäärät kuuluu valitettavasti CV:hen, ne on osa sen formaattia ja laadintaohjeistusta joita CV:ltä nykyään vaaditaan.

Vierailija
16/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne kannatakaan listata jotain ikivanhoja töitä tarkkoine ajankohtineen. Listaus vaikka viimeisen 5-10 vuoden ajalta ja muut kuitataan "lisäksi kokemusta tehtävistä x, y ja z".

Vierailija
17/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehdelkaa.

Mitä se jollekin työnantajalle kuuluu mitä olet tehnyt elämässä?

Itse kysyisin haastattelussa, onko mennyt tärkeämpi kuin yhteinen tuleva?

Vierailija
18/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tauon voi selittää esim. opiskeluna.

Kuusi vuotta pois töistä verisyöpähoitojen, elinsiirron ja vaikean käänteishyljinnän vuoksi.

Sain pankista potkut syövän vuoksi 10 kuukauden sairastamisen jälkeen, joten yritin työttömänä pysyä hengissä.

Onnekkaasti paranin, kerroin toipumisesta, 42. paikka palkkasi minut.

Tuloni romahtivat 800 euroa.

Mikä pankki niin tiedän boikotoida?

Vierailija
19/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekaan hyötyä mistään cv kurssista. Minutkin työkkäri pakotti kurssille, kun eivät muutakaan keksinyt. LUE ( ei ollut avoimia työpaikkoja haussa mihin osaamiseni olisi riittänyt)

Kurssin vetäjä sanoi, että minun cv:ssä ei ole mitään vikaa! En hyötynyt kurssista laisinkaan.

Vierailija
20/257 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivämäärät kuuluu valitettavasti CV:hen, ne on osa sen formaattia ja laadintaohjeistusta joita CV:ltä nykyään vaaditaan.

Ei ole mitään formaattia. CV saa olla juuri siinä muodossa kuin haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän