Ihmiset jotka ei ikinä matkusta
Vaikka on tietenkin ympäristön kannalta hyvä että kaikki ei matkusta niin silti ihmettelen ihmisiä, jotka voi elää koko elämänsä näkemättä itse esim niitä suurkaupunkeja jotka elokuvista ovat tuttuja tai kokematta itse uusia kulttuureja ja näkemättä ihmisiä jotka ovat erilaisia kuin kotikylän eläjät. Tuttavissanikin on ihmisiä jotka eivät koskaan ole seisokselleet keskellä New Yorkin Times Squaren hulinaa, ihastelleet näkymää Eiffel-tornista, katselleet sivilsaatiomme alkuvaiheiden raunioita Roomassa tai upeimpia taideteoksia Firenzessä. Aasiasta puhumattakaan. Ettekö koe jääneenne paitsi jostain jos koko elämänne aikana ette mitään näe?
Kommentit (296)
Itse en juurikaan matkustele koska en oikein ymmärrä matkustamisen ideaa, mennää lentokoneella ulkomaille ja sitten päivitellään someen että olen nyt täällä näin. Nuoremapana kävin pari kertaa ulkomailla kaverien kanssa mutta nyt näin reilu 30 vuotiaana en ole matkustellut varmaan 10 vuoteen ulkomaille koska olen viisastunut.
Vierailija kirjoitti:
Matkustaminen on maailman turhin ja typerin asia maailmassa, ilmasto siinä kärsii myös valtavasti.
Miksi matkustaa johonkin ihmettelemään jotain nähtävyyttä kun sen nähtävyyden näkee myös kuvissa/videoissa? Matkustelua tulisi ehdottomasti verottaa valtasti enemmän ja lentolippujen hinnat voitaisiin asettaa siten että halvin lippu maksaisi 2000e.
Minua kiinnostaisi tietää se että miksi jotkut ihmiset matkustaa? Työmatkalaiset sitten erikseen mutta nykyään etänä pystyy valtavasti tekemään töitä.
No lue näitä ketjuja, niin motiivit selviää. Kokemusten vuoksi lähes jokainen matkustelee. Toiset kokee museoita ja ravintoloita, tai linnoja ja vuoria ja toiset tykkää löhötä rannalla ja bilettää ja shoppailla. Minäkään en ymmärrä niitä, jotka vaikkapa käyvät kuntosalilla, tai virkkaavat. Kai niistä jotain saa, kun niitä tehdään ja onhan noita käsitöitä porukalla mukana siellä Kanariallakin.
Oletteko säästäneet perintöveroihin.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko säästäneet perintöveroihin.
300 000 asunnosta perintövero 13000, jos on sisar niin summa menee puoliksi. Jos leski on elossa niin asuntoa ei voi myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustaminen on maailman turhin ja typerin asia maailmassa, ilmasto siinä kärsii myös valtavasti.
Miksi matkustaa johonkin ihmettelemään jotain nähtävyyttä kun sen nähtävyyden näkee myös kuvissa/videoissa? Matkustelua tulisi ehdottomasti verottaa valtasti enemmän ja lentolippujen hinnat voitaisiin asettaa siten että halvin lippu maksaisi 2000e.
Minua kiinnostaisi tietää se että miksi jotkut ihmiset matkustaa? Työmatkalaiset sitten erikseen mutta nykyään etänä pystyy valtavasti tekemään töitä.
No lue näitä ketjuja, niin motiivit selviää. Kokemusten vuoksi lähes jokainen matkustelee. Toiset kokee museoita ja ravintoloita, tai linnoja ja vuoria ja toiset tykkää löhötä rannalla ja bilettää ja shoppailla. Minäkään en ymmärrä niitä, jotka vaikkapa käyvät kuntosalilla, tai virkkaavat. Kai niistä jotain saa, kun niitä tehdään ja onhan noita käsitöitä porukalla mukana siellä Kanariallakin.
Melko tylsä elämä saa olla jos pitää matkustella kokemusten vuoksi. Eikö sen saman kokemuksen saa katsomalla valokuvaa niistä nähtävyyksistä?
Varasin eilen matkan kesälomalle. Jipii! Lennotkin kohtuuhintaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole varaa, kielitaitoa tai fyysistä jaksamista matkustella
Niin se on. Se ei tee niitä matkustelevia huonommiksi ihmisiksi. Matkailuun ei makseta juuri tukia, että omillaan pitää kulkea.
Pitäisi määrätä joku ilmastonmuutosvero niille ihmisille jotka matkustelevat ulkomaille useammin kuin kerran 10 vuodessa? Se ilmastonmuutosvero voisi olla vaikka 5%-10% vuosiansioista?
Tai sitten pitäisi säätää laki että ihmiset saavat matkustaa ulkomaille elämänsä aikana max 10 kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli yhteen aikaan työn vuoksi noin 20 edestakaista lentomatkaa vuodessa. Matkustaminen ja hotellielämä on minun mielessäni menettänyt hohtonsa jo vuosia sitten. Siinä vaiheessa kun tietää etukäteen tasan tarkkaan mihin milläkin yleisimmin käyttämillään lentoasemilla kannattaa mennä odottelemaan jatkoyhteyttä niin lomalla ei enää huvita lähteä maailmalle.
Miksi majoittuisit lomalla hotellissa??
Tässäkin erilaisia makuja ja tottumuksia. Me ollaan aina hotellissa missä on kattava aamupalabuffa, se on mulle tärkeä. En halua kokkailla missään villassa tai huoneistossa tai lähteä kylille aamiaiselle. Vai mitä vaihtoehtoja tässä ajateltiin hotellille? Teltta? Sukulaisten nurkat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko tylsä elämä saa olla jos pitää matkustella kokemusten vuoksi. Eikö sen saman kokemuksen saa katsomalla valokuvaa niistä nähtävyyksistä?
Mielestäni aika tylsä elämä pitää olla jos luulee, että valokuva tai tietokoneen ruutu vastaa oikeaa elämää ja kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä ihmisiä joiden pitää koko ajan matkustaa jonnekin, joka ainoalla lomalla tai vapaalla. Saastuttaa ja kuormittaa luontoa ja paikallista elämää. Hikoilevat ahtaissa lentokoneissa, huonoissa hotelleissa, jonoissa turistinähtävyyksiin. Tuhlaavat tuhansia euroja vuodessa asiaan jonka saa nettiliittymän hinnalla.
Samat paikat ja nähtävyydet löytyy kuvattuna esim YouTubesta. On opastukset myös moniin kohteisiin. Just eilen vaeltelin Firenzen kaduilla ja kävin kirppiksillä. Sitä ennen Roomassa. Minulla on aina ollut taito kuvitella itseni paikan päälle, aistia lämpö ja tuuli, kuvitella tuoksut ja äänet. Sitä paitsi näkee paikat sen kuvaajan silmin eli usein ihan erilaista kuin omat silmät huomaisi.
Ekologista, edullista, nopeaa. Rahat voi sitten sijoittaa vanhuuden varalle. Sitä paitsi minäkin olen käynyt jo 12 maassa Euroopassa joten se että en enää matkustele, ei tarkoita automaattisesti että en koskaan olisi.Minkälaisia ruokia ja juomia maistelit siellä Firenzen ja Rooman kaduilla YouTuben kautta ja mitä kivaa ostit kirppikseltä? Tapasitko ketään kivoja paikallisia ihmisiä siellä YouTubessa ja harjoittelitko italian kielen taitojasi juttelemalla heille?
Sinunko pitää mennä ulkomaille syömään, ostamaan tarpeetonta rihkamaa ja puhumaan ventovieraille "hyvääpäivää" jotta koet olevasi lomalla? Et osaa sitä omilla aivoillasi kuvitella? Kieliäkin voi opiskella netissä, ei sen vuoksi tarvitse ulkomaille matkustaa. Koulussahan me englantia, ruotsia ym kieliäkin opimme. Montako ystävää sinä yleensä turistimatkoilta saat? Niinpä!
Sinä voit vaikka bylsiä koulukirjojasi. Me muut saamme kiksit muista jutuista. Vaikka Rooman kirppareilta.
Virkistävää nähdä ilmaus "bylsiä", tiedä koska oisin viimeksi nähnyt/kuullut😊! Käytetäänkö yleisesti jossain?
Matkustaisin jos olisi varaa siihen.
Minä en pidä kaupunkilomista. Ajatuksena New York on kiva, mutta oikeasti minä en kestä sitä ihmispaljoutta. Paikallisten lisäksi turistikohteissa on kaikki muutkin turistit.
Minä en ymmärrä perusteluna matkustelulle vieraisiin kulttuureihin tutustumista. Tavallinen turisti, joita suurin osa matkailijoista on, ei hirveästi paikallista elämää näe. Minä olen asunut ulkomailla ja sanoisin, että vasta kun elää arkea ja tutustuu paikallisiin pääsee näkemään mitä se sen maan kulttuuri on. Matkailijan kokemus kultturista on hyvin pinnallinen ja perustuu yleensä lähinnä siihen, millaisia hänen kohtaamansa asiakaspalvelijat ovat.
Mulla ei sinällään ole mitään matkustamista vastaan, mutta onhan se vähän yliarvostettua. Suurimmat elämykseni mä olen saanut liikkumalla luonnossa. Karhun näkeminen oli mulle huomattavasti päräyttävämpi kokemus kuin Colosseumin katseleminen kauheassa ryysiksessä. Mutta nämä on makuasioita. On mullakin tarkoituksena ensi vuonna, tai sitä seuraavana, lähteä Tatravuorille katsomaan sikäläistä luontoa. Mutta Krakovaan en sillä reissulla tosiaankaan mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni aika tylsä elämä pitää olla jos luulee, että valokuva tai tietokoneen ruutu vastaa oikeaa elämää ja kokemusta.
Sehän kertoo vain siitä että elämä ei ole tylsää jos riittää että katsoo kuvia lomakohteista netistä, ne kenen elämä on tylsää joutuvat matkustamaan sinne paikan päälle ihmettelemään niitä asioita kun heille ei riitä kuvien katselu. Alkoholisteillakin se toleranssi kasvaa ajan myötä, eli he tarvitsevat aina vain enemmän juomaa että saavat siitä hyvänolon tunnetta.
Miksi te matkustelijat postaatte someen niitä kuvia kun olette ulkomaille, matkustatteko paikan päälle vain sen takia että voitte esittää muille ihmisille että "täällä mä nyt olen" ?
Itse ihmettelen ihmisiä jotka eivät ymmärrä että joku ei matkusta.
Ei se nyt niin ihmeellistä ole.
Joku pelkää lentämistä ja monella ei ole varaa matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen niitä ihmisiä jotka elävät omistamatta koskaan purjevenettä. Miten ihmeessä he elävät koko elämänsä purjehtimatta? Tyhjää ja merkityksetöntä on heidän elämänsä :(
Tää oli hyvä näpäytys😄 Samalla lailla vois ihmetellä, että miten voi elää elämänsä lapsettomana? Tyhjää ja merkityksetöntä lapsettomien elämä.
Kyllä kaikki ihmiset jotka eivät elä niinkuin minä niin ovat jotenkin outoja, aspergerin kirjolla, erityisherkkiä tai mielisairaita.
Ja viittaan siis noihin ekoihin kommentteihin, joissa epäillään ihmisen olevan jotenkin helposti stressaantuva, asperger tai vajaa jos ei tykkää matkustella. Aikamoista leimaamista taas yhden asian takia.
Eikö olisi fiksumpaa lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen köyhiä maita varten, joissa lapsetkin kuolevat nälkään, kuin matkustella saastuttavalla lentokoneella ympäriinsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän kertoo vain siitä että elämä ei ole tylsää jos riittää että katsoo kuvia lomakohteista netistä, ne kenen elämä on tylsää joutuvat matkustamaan sinne paikan päälle ihmettelemään niitä asioita kun heille ei riitä kuvien katselu. Alkoholisteillakin se toleranssi kasvaa ajan myötä, eli he tarvitsevat aina vain enemmän juomaa että saavat siitä hyvänolon tunnetta.
Miksi te matkustelijat postaatte someen niitä kuvia kun olette ulkomaille, matkustatteko paikan päälle vain sen takia että voitte esittää muille ihmisille että "täällä mä nyt olen" ?
Aloitin aktiivisen matkustelun 198 eli 41 vuotta sitten. Some tuli vasta joskus kymmenen vuotta sitten. 3/4 matkailuvuosistani ovat olleet sellaisia, kun kuvia ei näytetty kuin korkeintaan perheenkäsenille ja lähimmille ystäville.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi fiksumpaa lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen köyhiä maita varten, joissa lapsetkin kuolevat nälkään, kuin matkustella saastuttavalla lentokoneella ympäriinsä?
Eihän sullakaan ole autoa vaan olet lahjoittanut auton hinnan verran rahaa hyväntekeväisyyteen. Ethän myöskään hanki lapsia vaan kaikki nuokin rahat hyväntekeväisyyteen?
Mitä jos mökkinaapuriin tulee Ritva 52v joka siellä rannassa kekkuloi pikkubikineissä? Tiedät vielä että miehensä kanssa sekstaavat saunan jälkeen+