No, te jotka haluatte laskea perustoimeentulotukea -Paljonko sen mielestänne tulisi olla?
Nykyinen summa on siis 555e/kk yksin asuvalle.
Paljonko sen mielestäsi pitäisi sitten oikein olla?
Perustelut mukaan!
Kommentit (396)
Hönö se vaan kommentoi vuosikymmenestä toiseen samaa äärioikeistolaista sontaa! Niin senkin elämä menee ohi, ja mitään ei ole saanut aikaiseksi. Karu kohtalo!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki perustoimeentuloa saavat Ukrainaan taisteleen.
Kun ei ole tuota sotilaskoulutusta, niin en todellakaan lähde itseäni ja mahdollisesti ukrainalaisia tapattamaan. Heillä on siellä tarpeeksi tekemistä, ilman että katsovat minun perääni.
Toimeentulotuki on liian pieni,moni sairas ei saa sairaspäivärahaa vaan ovat työnhakijoina ilman työkykyä.
Koittakaapa itse elää päivästä toiseen laskien rahoja ruokakaupassa ,äärettömän stressaavaa.
Itse olen työssäkäyvä enkä saa mitään tukia,haluin vain ilmaista tämän jotta ette luulisi että haluan itselleni lisää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Käteistä 0€. Sen sijaan maksusitoumukset riittävistä peruselintarvikkeista, joihin EI kuulu alkoholi, tupakka, eivätkä rahapelit. Muut hankinnat suoraan harkinnanvaraisesta täydentävästä toimeentulotuesta erillisinä hakemuksina.
Ai että esim vessaharjaan pitää erikseen anoa harkinnanvaraista ttt? Aika koomista.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa ei pitäisi antaa ollenkaan, vain ruokaa ja käyttötavaroita.
Sähköyhtiö varmaan sitten hyväksyy maksun maitotölkkeinä. Samoin kuin apteekki. Ja operaattori. Tai marketti kun lapsi tarvitsee äkillisesti hajonneen tilalle vaikka ehjät kengät tai koulurepun. Tai jos vaikka tarvittaisiin vessapaperia ja tutti, ja tavaralahjoituksessa oli vain koon 46 kumisaappaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman verran kuin opintotuki. Lisäksi voisi ottaa toimeentulolainaa. Tt-tukea saisi vain määräajan esim. 6kk ja sen jälkeen pitää olla töissä tai opiskelemassa.
Loistava idea! Itse pitkäaikaisairaana ja toimeentulotuella olevana kannatan tätä täysin. Tulee siirryttyä huumekaupan puolelle, eikä tarvitse välittää herrasmiessäännöistä pätkääkään. Eli, sitten vain myy kamaa alaikäisille ja lypsää heidän viikkorahansa. Lisäksi muutakin vippaskonstia voi keksiä, kuten autojen vanteiden myynti jne.. :)
N33
Kuulostaa hyvältä bisnekseltä, sillä tuotahan rikkaiden trendikkäät muksut nykyään harrastaa. Tosin kun Suomi on menossa tulevalla hallituksella muutenkin kehitysmaiden ja Etelä-Amerikan suuntaan, niin pian yrittäjyytesi nostaa sinut poliitikkojenkin arvostamaksi kaikkivoipaiseksi paroniksi. Huumeet tyhmentää kansaa entisestään, ja alkavat pian keskenään tappeleviksi uskovaisiksi, ja suuryhtiöiden annetaan siinä sivussa rellestää valtion omaisuus piloille. Ja se on tulevan hallituksen suurimpia fantasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman verran kuin opintotuki. Lisäksi voisi ottaa toimeentulolainaa. Tt-tukea saisi vain määräajan esim. 6kk ja sen jälkeen pitää olla töissä tai opiskelemassa.
Loistava idea! Itse pitkäaikaisairaana ja toimeentulotuella olevana kannatan tätä täysin. Tulee siirryttyä huumekaupan puolelle, eikä tarvitse välittää herrasmiessäännöistä pätkääkään. Eli, sitten vain myy kamaa alaikäisille ja lypsää heidän viikkorahansa. Lisäksi muutakin vippaskonstia voi keksiä, kuten autojen vanteiden myynti jne.. :)
N33
Pitkäaikaissairaana sinun kuuluisi olla joko sairauspäivärahalla tai työkyvyttömyyseläkkeellä, ei missään nimessä toimeentulotuella.
Olen eri, mutta niinhän sitä luulis, että järjestelmä toimii, vaan ei toimi. Kyllä munkin KUULUISI saada noista jompaa kumpaa, kun työkyky on 0 ja toimintakykykin melkein. Vaan kun se ei mene niin. Ota selvää, ennenko huutelet.
Näiden vastausten perusteella olette kyllä todella sairasta/tyhmää sakkia ellette sitte trolleja. Tulevan hallituksen/eduskunnan ihmiset ovat onneksi edes vähän sivistyneempää väkeä todennäköisesti.
Kamala lukea miten sydämmetöntä porukkaa,osalla mielipide näyttää olevan suurinpiirtein se että köyhällä/ sairaalla / työkyvyttömällä ei ole oikeutta elämään.
Kokomus ja ek siellä kurnuttaa ,kuitenkin pieni osa saa toimeentulo tukea.Myös sairaat joilla ei rahat riitä aina lääkkeisiin.Ootte psykopaatteja ja epä empaattinen köyhiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N33
Pitkäaikaissairaana sinun kuuluisi olla joko sairauspäivärahalla tai työkyvyttömyyseläkkeellä, ei missään nimessä toimeentulotuella.
Kela hylkää sairaspäivärahahakemukset, eläkkeelle en kuulemma pääse ikäni takia. Toimeentulotuella olen työkkärin mokan takia, eli minulla on päällä viiden vuoden karenssi. Työtä ei löydy, sillä tukirankaongelmien takia olen melkoinen riski ihan kaikille työnantajille. Sairauslomat tulevat kuitenkin liian kalliiksi heille. Näillä mennään kun ei muuta voi, en valita.
Vierailija kirjoitti:
Kamala lukea miten sydämmetöntä porukkaa,osalla mielipide näyttää olevan suurinpiirtein se että köyhällä/ sairaalla / työkyvyttömällä ei ole oikeutta elämään.
On oikeus elämään, mutta ei keskiluokkaisen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteistä 0€. Sen sijaan maksusitoumukset riittävistä peruselintarvikkeista, joihin EI kuulu alkoholi, tupakka, eivätkä rahapelit. Muut hankinnat suoraan harkinnanvaraisesta täydentävästä toimeentulotuesta erillisinä hakemuksina.
Ai että esim vessaharjaan pitää erikseen anoa harkinnanvaraista ttt? Aika koomista.
Hei kamoon, tällaisten kommentoijilla ei ole mitään käsitystä siitä miten asiat yleensä toimii, ja minkälaiset systeemit minkäkin takana on. Ei heillä älykkyys siihen riitä. Määkivät ihan mitä sattuu. Joku sanoi, että pelkkää ruokaa ja tavaroita rahan sijasta, kuvitellen ilmeisesti, että ruuan ja tavaroiden toimittaminen ja jakelu tuhansille on jollain tavalla veronmaksajille halvempaa, kuin se, että henkilö itse käy ne asiat rahalla hankkimassa. Puhumattakaan tuollaisesta harkinnanvaraisuussekoilusta; kun on itsestään selvä, että elämänsä ylläpitämiseksi ihmiset tarvitsevat tiettyjä asioita, ja jotkut hieman eri asioita kuin toiset, niin oikeastiko pitäisi jokaisen heistä kirjoitella hakemuksia jokaista hankintaa varten, jotain paistinpannua ja käsineitä varten? Kuka ne hakemukset käsittelee, ja kuka sen maksaa? Millaiset järjestelmien uudistukset tällaiseen miljardisysteemiin tarvittaisiin (varmaan taas joltain lobbarikokkarifirmalta, joka ryssii kaikkien palkat sun muuta tyypillistä)? Mitä toimeentulotuen hakija tekee sillä aikaa kun odottelee päätöstä? Menee hiukset pesemättöminä rikkinäisissä kengissä työhaastatteluun?
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luulet, että tt-tuella eletään keskiluokkaista elämää, olet väärässä.
Vuokranmaksun jälkeen, voisi jäädä esim. 500 euroa käteen. Sillä katetaan ruokamenot, puhelinlasku, sähkölasku, lääkemenot ja henkilökohtainen hygienia jne. Summa on vähän, mutta summa ei saa olla isompi kuin mitä jää käteen matalapalkka-alalla olevalla ihmisellä, joka tekee täyttä päivää. Esim. Itse teen siivoustyötä, ja käteen jäävä summa on kuukaudessa n. 1500 euroa. Tuosta pois vuokra niin muihin menoihin jää 800 euroa. Eli siis 300 enemmän saisin käteen, kuin ihminen, joka lorvii kotona. Siihen voin olla jo tyytyväinen. Vaikka sekään raha ei pitkälle riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se keskiluokkainen elämä sitten oikein on? Minä olen toimeentulotuella ja asun rivarikaksiossa (260e/kk vuokra). Syön kasvista ja kalaa/kanaa milloin haluan, ja nautin elämästä kivun sallimissa rajoissa. Harrastukset ovat edullisia, kuten metallinpaljastus ja siinä samalla luonnossa liikkuminen. Mitä nk. "keskiluokkaiset" tekevät muuta kuin valittavat elämänsä surkeutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N33
On se jännä miten tuollainen yritystoiminta onnistuisi mutta ei minkäänlainen työssäkäynti.
Ettekö te aina jankkaa että työttömän pitää ruveta yrittäjäksi jos ei palkkatyötä saa?
Vierailija kirjoitti:
0€
Ei ole yhteiskunnan tehtävä kannatella laiskoja.
Noin pätevänä henkilönä voitkin kertoa meille kaikille, mistä löytyisi yli 500 000 avointa työpaikka johon myös työttömät hyväksytään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki perustoimeentuloa saavat Ukrainaan taisteleen.
Mitä Ukrainan sota meille kuuluu?
Pitäisi olla yksi ainoa tuki eli perustulo. Sopiva summa voisi olla 10€/päivä. Lisäksi ilmainen peti asuntolasta