Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No, te jotka haluatte laskea perustoimeentulotukea -Paljonko sen mielestänne tulisi olla?

Vierailija
03.06.2023 |

Nykyinen summa on siis 555e/kk yksin asuvalle.

Paljonko sen mielestäsi pitäisi sitten oikein olla?
Perustelut mukaan!

Kommentit (396)

Vierailija
41/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustoimeentulotukeen ei tarvitse koskea, mutta asumistuen voi puolittaa.

Vierailija
42/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustoimeentulotukeen ei tarvitse koskea, mutta asumistuen voi puolittaa.

Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän sukulaisnuori, jolla on sairauksia, asuu edullisessa pienessä yksiössä niin että hänellä jää vuokrasta 80 euroa. Hän ei ole koskaan hakenut toimeentulotukea, sillä on pärjännyt sairauspäivärahalla ja nykyään kuntoutustuella. En tiedä tarkkaan paljonko se on, mutta minimi. Varma tieto ettei ole hakenut, sillä autan häntä paperiasioissa. Hän sanoi ettei hae toimeentulotukea, koska säästöön jää vähän joka kuukausi. Miksi jää säästöön on se, että hänellä on kauppa kävelymatkan päässä, ei juo, ei polta, makeisia syö mutta kohtuudella, tyyliin suklaalevy riittää 2 viikoksi eikä juo edes limsoja. Eikä omista autoa, menee lääkärireissut pyörällä tai bussilla jos päivän kunto ei riitä pyöräilyyn (4 km).  Lääkekuluja hänellä on, mutta hän ei tarvitse niitä kovin paljon. Jos hän ei saisi kuin ruokaa ja käyttötavaroita, niin hänen elämänlaatunsa olisi varmasti heikko. Tavoite on kuitenkin löytää hänelle ammatti ja työ, jossa sairaus ei pahene. 

No ei mikään ihme, että noilla pärjää. Kuntoutustukihan on paljon, paljon suurempi kuin toimeentulotuki. Tilanteesta riippuen voi olla jopa 700-900 e kuussa. Ja kuten sanoitkin niin siitä saa säästääkin, toimeentulotuesta ei saa jäädä tilille rahaa.

Vierailija
44/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää leikattu toimeentulotuki 333e/kk, mutta olenkin asunnoton. Vähemmälläkin varmaan pärjäisi jos pakko olisi.

Vierailija
45/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verran kuin opintotuki. Lisäksi voisi ottaa toimeentulolainaa. Tt-tukea saisi vain määräajan esim. 6kk ja sen jälkeen pitää olla töissä tai opiskelemassa.

Vierailija
46/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittää leikattu toimeentulotuki 333e/kk, mutta olenkin asunnoton. Vähemmälläkin varmaan pärjäisi jos pakko olisi.

Hönö tarinoi taas!

Vierailija
47/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€. Meillä ei ole yksinkertaisesti enää varaa elättää pummeja tässä yhteiskunnassa.

Vierailija
48/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman verran kuin opintotuki. Lisäksi voisi ottaa toimeentulolainaa. Tt-tukea saisi vain määräajan esim. 6kk ja sen jälkeen pitää olla töissä tai opiskelemassa.

Ja jos tyyppi sattuis kuolemaan, niin voi-voi. Ei todellakaan!

Vierailija
49/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistava idea! Itse pitkäaikaisairaana ja toimeentulotuella olevana kannatan tätä täysin. Tulee siirryttyä huumekaupan puolelle, eikä tarvitse välittää herrasmiessäännöistä pätkääkään. Eli, sitten vain myy kamaa alaikäisille ja lypsää heidän viikkorahansa. Lisäksi muutakin vippaskonstia voi keksiä, kuten autojen vanteiden myynti jne.. :)

N33

Vierailija
50/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulo tuki voisi olla saman kuin nytkin vain siinä tapauksessa, että se muutetaan vastikkeelliseksi. Jokaisen on tienattava elantonsa itse ahkeralla työllä:) Minun mielestäni se on työttömälle etuoikeus, että hänelle tarjotaan kunniallista työtä elatuksensa eteen:)

Vierailija
51/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0€. Meillä ei ole yksinkertaisesti enää varaa elättää pummeja tässä yhteiskunnassa.

Oletko täysin hullu?

Perusteletko hieman? Mielestäni ehdotukseni on hyvinkin selväjärkinen.

Vierailija
52/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

35€/kk, turhaan me niitä pum meja tuetaan täällä vuodesta toiseen.

Vierailija
53/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hönö tarinoi taas!

Mitä? Olen ollut vapaaehtoisesti asunnoton kolme vuotta, ja asun teltassa luonnon keskellä. Ongelma?

Vierailija
54/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulo tuki voisi olla saman kuin nytkin vain siinä tapauksessa, että se muutetaan vastikkeelliseksi. Jokaisen on tienattava elantonsa itse ahkeralla työllä:) Minun mielestäni se on työttömälle etuoikeus, että hänelle tarjotaan kunniallista työtä elatuksensa eteen:)

Oletko täysin hullu?

Vierailija
55/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistava idea! Itse pitkäaikaisairaana ja toimeentulotuella olevana kannatan tätä täysin. Tulee siirryttyä huumekaupan puolelle, eikä tarvitse välittää herrasmiessäännöistä pätkääkään. Eli, sitten vain myy kamaa alaikäisille ja lypsää heidän viikkorahansa. Lisäksi muutakin vippaskonstia voi keksiä, kuten autojen vanteiden myynti jne.. :)

N33

Jos olet mukiinmenevän näköinen ja hyvin säilynyt niin voisit myös myydä seksiä

Vierailija
56/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hönö tarinoi taas!

Mitä? Olen ollut vapaaehtoisesti asunnoton kolme vuotta, ja asun teltassa luonnon keskellä. Ongelma?

Totta kai, Hönö! Totta kai!

Vierailija
57/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei pitäisi antaa ollenkaan, vain ruokaa ja käyttötavaroita.

Miten ruuan ja tavaroiden jako toteutettaisiin? Miten annettaisiin sitä, mitä jokainen tarvitsee? Millä ehkäistäisiin, ettei köyhät käy kauppaa anomillaan tavaroilla?

Mistä tuloton maksaa puhelinlaskun, lapsensa puhelinlaskun ja esimerkiksi luokkaretkeä varten koulun pyytämän rahan?

Vierailija
58/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli toimeentulotuki olisikin palkkaa ja jokaiselle työttömälle tarjottaisiin työ, jolla tulee toimeen. Mutta tämähän on hyvä idea! Kertyy eläke, työterveys pelaa ja lomalla voi ottaa rennosti! 

Vierailija
59/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35€/kk, turhaan me niitä pum meja tuetaan täällä vuodesta toiseen.

Koita nyt pyrkiä hoitoon!

Vierailija
60/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko täysin hullu?

Perusteletko hieman? Mielestäni ehdotukseni on hyvinkin selväjärkinen.

Nyt äkkiä hoitoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan