Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No, te jotka haluatte laskea perustoimeentulotukea -Paljonko sen mielestänne tulisi olla?

Vierailija
03.06.2023 |

Nykyinen summa on siis 555e/kk yksin asuvalle.

Paljonko sen mielestäsi pitäisi sitten oikein olla?
Perustelut mukaan!

Kommentit (396)

Vierailija
101/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 €, menkää saakelin pöljäkkeet töihin ja asukaa asunnossa, joihin teillä on varaa, v i T u n loi set.

Sielä joku luuseri taas itkemässä. Olet loinen

Vierailija
102/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala lukea miten sydämmetöntä porukkaa,osalla mielipide näyttää olevan suurinpiirtein se että köyhällä/ sairaalla / työkyvyttömällä ei ole oikeutta elämään.

On oikeus elämään, mutta ei keskiluokkaisen elämään.

Mitä se keskiluokkainen elämä sitten oikein on? Minä olen toimeentulotuella ja asun rivarikaksiossa (260e/kk vuokra). Syön kasvista ja kalaa/kanaa milloin haluan, ja nautin elämästä kivun sallimissa rajoissa. Harrastukset ovat edullisia, kuten metallinpaljastus ja siinä samalla luonnossa liikkuminen. Mitä nk. "keskiluokkaiset" tekevät muuta kuin valittavat elämänsä surkeutta?

Elät rikkaammin kuin moni työssäkäyvä eli ne, jotka elämäsi rahoittavat. Ei ole oikeudenmukaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustoimeentulotukeen ei tarvitse koskea, mutta asumistuen voi puolittaa.

Miksi?

Emme tarvitse tulonsiirtoa ay-liikkeelle.

Vierailija
104/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki perustoimeentuloa saavat Ukrainaan taisteleen.

Samalla logiikalla kaikesta työnteosta tulisi maksaa vain ja ainoastaan toimeentulotuen verran. Ei se, että olet itse saanut valita mihin hommaan haet, tarkoita sitä että ansaitsisit enemmän kuin joku joka määrätään tekemään jotain työtä.

Vierailija
105/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranmaksun jälkeen, voisi jäädä esim. 500 euroa käteen. Sillä katetaan ruokamenot, puhelinlasku, sähkölasku, lääkemenot ja henkilökohtainen hygienia jne. Summa on vähän, mutta summa ei saa olla isompi kuin mitä jää käteen matalapalkka-alalla olevalla ihmisellä, joka tekee täyttä päivää. Esim. Itse teen siivoustyötä, ja käteen jäävä summa on kuukaudessa n. 1500 euroa. Tuosta pois vuokra niin muihin menoihin jää 800 euroa. Eli siis 300 enemmän saisin käteen, kuin ihminen, joka lorvii kotona. Siihen voin olla jo tyytyväinen. Vaikka sekään raha ei pitkälle riitä.

Miksi ihmeessä toisten ihmisten pitäisi kärsiä? Ettei vaan eivät saa (melkein) samaa rahaa käteen kuin sinä? Ja muuten, Hönöhän tässä on tietty tarinan takana.

Vierailija
106/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

????

Vierailija
107/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman verran kuin opintotuki. Lisäksi voisi ottaa toimeentulolainaa. Tt-tukea saisi vain määräajan esim. 6kk ja sen jälkeen pitää olla töissä tai opiskelemassa.

Loistava idea! Itse pitkäaikaisairaana ja toimeentulotuella olevana kannatan tätä täysin. Tulee siirryttyä huumekaupan puolelle, eikä tarvitse välittää herrasmiessäännöistä pätkääkään. Eli, sitten vain myy kamaa alaikäisille ja lypsää heidän viikkorahansa. Lisäksi muutakin vippaskonstia voi keksiä, kuten autojen vanteiden myynti jne.. :)

N33

Pääsisit nopeasti valtion täyshoitoon. Mikä ongelma?

Vierailija
108/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala lukea miten sydämmetöntä porukkaa,osalla mielipide näyttää olevan suurinpiirtein se että köyhällä/ sairaalla / työkyvyttömällä ei ole oikeutta elämään.

Mitä se keskiluokkainen elämä sitten oikein on? Minä olen toimeentulotuella ja asun rivarikaksiossa (260e/kk vuokra). Syön kasvista ja kalaa/kanaa milloin haluan, ja nautin elämästä kivun sallimissa rajoissa. Harrastukset ovat edullisia, kuten metallinpaljastus ja siinä samalla luonnossa liikkuminen. Mitä nk. "keskiluokkaiset" tekevät muuta kuin valittavat elämänsä surkeutta?

Elät rikkaammin kuin moni työssäkäyvä eli ne, jotka elämäsi rahoittavat. Ei ole oikeudenmukaista.

Mites nämä "monet työssäkäyvät" rahoittaa tyypin elämän?

Vierailija
109/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset elämän- ja kuluttamisenvalinnat on tehnyt ihminen joka käy töissä, mutta ei pysty maksamaan 260 e kuussa asumisesta, ja sen jälkeen ostamaan itselleen ruokaa ja yhtä metallinpaljastinta (mikä ei ole lähelläkään keskiluokkaista)? Mihin sellaisen työssäkäyvän rahat menee? Varmaan johonkin täysin turhaan.

Vierailija
110/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

????

Etkö tiedä?

Asumistuki valuu suoraan vuokrafirmoille. Ay-liike on niiden suurimmat omistajat, ja osingot miljardivoitoista menee verottomana niiden käyttöön.

Vuokrat voisi puolittaa, ja silti tulisi järkyttävät voitot joka vuosi. Tuolla tukemisella vain nostetaan keinotekoisesti vuokratasoa, ja samalla asuntojen hintoja, koska "markkinahinta"

Vierailija
111/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

????

Etkö tiedä?

Asumistuki valuu suoraan vuokrafirmoille. Ay-liike on niiden suurimmat omistajat, ja osingot miljardivoitoista menee verottomana niiden käyttöön.

Vuokrat voisi puolittaa, ja silti tulisi järkyttävät voitot joka vuosi. Tuolla tukemisella vain nostetaan keinotekoisesti vuokratasoa, ja samalla asuntojen hintoja, koska "markkinahinta"

Menepä nyt äkkiä hoitoon!

Vierailija
112/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittää leikattu toimeentulotuki 333e/kk, mutta olenkin asunnoton. Vähemmälläkin varmaan pärjäisi jos pakko olisi.

Hönö tarinoi taas!

Mitä? Olen ollut vapaaehtoisesti asunnoton kolme vuotta, ja asun teltassa luonnon keskellä. Ongelma?

Totta kai, Hönö! Totta kai!

Kumpikohan on surullisempaa... se että täällä on tyyppejä jotka on saanu paikallisilta vihaajilta oman lempinimen....

vai se, että täällä on naisia jotka "tunnistaa" kanssakeskustelijat joksikin tietyksi tyypiksi.

Vierailija
113/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

????

Etkö tiedä?

Menepä nyt äkkiä hoitoon!

ay-liikkeen porsas ilmoittautui

Vierailija
114/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksamalla veroja palkastaan

Vierailija
115/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaukset naurattavat 😅😅😅

Koko kokoomuksen trollitoimisto paikalla? 🤣🤣

Taitaa olla, ja persujen myös. Ei tarvita empatiaa kuten Purrakin sanoi. Tuottamattomat ihmiset biojätteisiin.

Vierailija
116/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle riittää leikattu toimeentulotuki 333e/kk, mutta olenkin asunnoton. Vähemmälläkin varmaan pärjäisi jos pakko olisi.

Hönö tarinoi taas!

Mitä? Olen ollut vapaaehtoisesti asunnoton kolme vuotta, ja asun teltassa luonnon keskellä. Ongelma?

Kumpikohan on surullisempaa... se että täällä on tyyppejä jotka on saanu paikallisilta vihaajilta oman lempinimen....

vai se, että täällä on naisia jotka "tunnistaa" kanssakeskustelijat joksikin tietyksi tyypiksi.

Voi, Hönö Hönö!

Vierailija
117/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksamalla veroja palkastaan

Oletko aivan hullu? Veroja ei käytetä mihinkään!

Vierailija
118/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hönö tarinoi taas!

Voi, Hönö Hönö!

On teillä minullekin kutsumanimi, mutta hönö se ei ole toistaiseksi ollut.

Miksi sä narttu vihaat miehiä noin kovasti? Onko eno hakannut sut ennen raiskaamista? Älä laita hanttiin ens kerralla.

Vierailija
119/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion ei tulisi osallistua avustamiseen. Se ei ole valtion ydintehtävä. Jokainen saa auttaa juuri sen verran kuin haluaa, suoraan tai avustusjärjestöjen kautta. Mikään järjestelmä ei ymmärrä ihmisen tilannetta ja avun tarvetta yhtä hyvin kuin toinen ihminen. Ei ole olemassa tarkkaa rahasummaa, joka olisi juuri oikea kaikille apua tarvitseville. Kaikkeen ei tarvita valtiota. Jopa suomalaiset alkaisivat välittämään kavereistaan, sukulaisistaan, naapureistaan, kollegoistaan ja muista lähimmäisistään, jos valtion ei oletettaisi tekevän kaikkea ihmisten puolesta. Sopii miettiä miksi missään muualla maailmassa ei ole yhtä paljon kaikenlaista syrjäytymistä, yksinäisyyttä, pahoinvointia jne kuin Suomessa. Juuri siksi koska muualla ihmisellä on vielä merkitystä ja valtio ei ole vastuussa ihan kaikesta.

Vierailija
120/396 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hönö tarinoi taas!

Voi, Hönö Hönö!

On teillä minullekin kutsumanimi, mutta hönö se ei ole toistaiseksi ollut.

Miksi sä narttu vihaat miehiä noin kovasti? Onko eno hakannut sut ennen raiskaamista? Älä laita hanttiin ens kerralla.

HAHAHAHAH! Olen mies.