No, te jotka haluatte laskea perustoimeentulotukea -Paljonko sen mielestänne tulisi olla?
Nykyinen summa on siis 555e/kk yksin asuvalle.
Paljonko sen mielestäsi pitäisi sitten oikein olla?
Perustelut mukaan!
Kommentit (396)
Vierailija kirjoitti:
Saman verran kuin opintotuki. Lisäksi voisi ottaa toimeentulolainaa. Tt-tukea saisi vain määräajan esim. 6kk ja sen jälkeen pitää olla töissä tai opiskelemassa.
Sairaat/muuten työkyvyttömät? Vai kuvitteletko, että Suomessa oikeasti sairaat kaikki pääsee sairaseläkkeelle? Pyh, mitä vielä. Siellä ne on työkkärin listoilla + ttt + asumistuki.
Vierailija kirjoitti:
0€
Ei ole yhteiskunnan tehtävä kannatella laiskoja.
Entäs meitä sairaita jotka ei töihin kyetä eikä kukaan halua hoitaa työkykyiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman verran kuin opintotuki. Lisäksi voisi ottaa toimeentulolainaa. Tt-tukea saisi vain määräajan esim. 6kk ja sen jälkeen pitää olla töissä tai opiskelemassa.
Loistava idea! Itse pitkäaikaisairaana ja toimeentulotuella olevana kannatan tätä täysin. Tulee siirryttyä huumekaupan puolelle, eikä tarvitse välittää herrasmiessäännöistä pätkääkään. Eli, sitten vain myy kamaa alaikäisille ja lypsää heidän viikkorahansa. Lisäksi muutakin vippaskonstia voi keksiä, kuten autojen vanteiden myynti jne.. :)
N33
Jos olet mukiinmenevän näköinen ja hyvin säilynyt niin voisit myös myydä seksiä
Tykkään kyllä ulkonäöstäni ja muutkin ovat kehuneet. Ainoa ongelma kuviossa on se että miesystävä saattaa laittaa vähän hanttiin tuosta uravalinnasta. :D
Vierailija kirjoitti:
Niin että lisätään rikollisuutta ja ryöstöjä?
Pummit uhkaavat alkaa riehumaan jos valtio ei anna ilmaista rahaa
5€/kk riittäisi. Turha edes perustella itsestään selvää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran, että sillä tulee toimeen, mutta ei maksella mitään ylellisyyksiä. Omien kulutustottumusteni perusteella asumiskulujen jälkeen noin 400 e on yhdelle aikuiselle riittävä summa.
Mulla asumistuki 350 e +toimeentulotuki 555 e yhteensä 900 e. Siitä pois vuokra 600 euroa (en asu pk-seudulla, mutta halvempaa asuntoa ei löytynyt), vesi ja sähkö maksetaan sentään toimeentulotuesta.
Jäljelle/elämiseen jää siis 300 euroa asumiskulujen jälkeen. Jos olet tuota mieltä, niin sinun tulisi olla hyvin tyytyväinen toimeentulotuen määrään tällä hetkellä!
Mikset saa työkkärin rahaa, sairauspäivärahaa tai opintotukea? Miksi toimeentulotuki on pääasiallinen tulisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava idea! Itse pitkäaikaisairaana ja toimeentulotuella olevana kannatan tätä täysin. Tulee siirryttyä huumekaupan puolelle, eikä tarvitse välittää herrasmiessäännöistä pätkääkään. Eli, sitten vain myy kamaa alaikäisille ja lypsää heidän viikkorahansa. Lisäksi muutakin vippaskonstia voi keksiä, kuten autojen vanteiden myynti jne.. :)
N33
On se jännä miten tuollainen yritystoiminta onnistuisi mutta ei minkäänlainen työssäkäynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että lisätään rikollisuutta ja ryöstöjä?
Pummit uhkaavat alkaa riehumaan jos valtio ei anna ilmaista rahaa
Olet täysin kaista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N33
On se jännä miten tuollainen yritystoiminta onnistuisi mutta ei minkäänlainen työssäkäynti.
On se jännä, miten hullu olet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35€/kk, turhaan me niitä pum meja tuetaan täällä vuodesta toiseen.
Koita nyt pyrkiä hoitoon!
Eihän Suomessa saa mt ongelmiin hoitoa. Osa ei edes halua koska on jo niin sairas ettei tajua olevansa ihan sekaisin, kuten sinua edeltävä kommentoija.
Vierailija kirjoitti:
120 e/kk. Yhteiskunta tarjoaisi asuntolapaikan ja 2 lämmintä ateriaa päivässä. Ei oma asunto ole mikään subjektiivinen oikeus, muuallakin tulottomat asuvat asuntoloissa tai kimppakämpissä. Jos on perhettä, niin saisi asuntolasta koko huoneen käyttöönsä.
Nin että asuntolaan pariksi kuukaudeksi ja kun olet töissä niin oma asunto ja sitten taas asuntolaan kun olet työtön? 120e/kk ymmärtäkää nyt että kun ihmisillä ei ole ostovoimaa niin sinäkin voit jäädä työttmäksi, ja pääset sitten sinne himoitsemaasi asuntolaan. Ihan samalla lailla työtön on kuluttaja sekä veronmaksaja ja työssäkäyvät tönsyrjässä kiinni pitävä.
Vierailija kirjoitti:
5€/kk riittäisi. Turha edes perustella itsestään selvää asiaa.
Koita hankkia lääkkeitä!
Vierailija kirjoitti:
Rahaa ei pitäisi antaa ollenkaan, vain ruokaa ja käyttötavaroita.
Ja palkoista sama, niin loppuu turhanpäiväinen kulutus. Kaikille samat tavarat ja samat ruuat, määrä tehtyjen tuntien perusteella. Ja pulinat pois. Loppuisi se palkan suuruudella tärkeilylänkytys.
Terveisin vähään tyytyvä ja ei ahne.
Kaikki perustoimeentuloa saavat Ukrainaan taisteleen.
Käteistä 0€. Sen sijaan maksusitoumukset riittävistä peruselintarvikkeista, joihin EI kuulu alkoholi, tupakka, eivätkä rahapelit. Muut hankinnat suoraan harkinnanvaraisesta täydentävästä toimeentulotuesta erillisinä hakemuksina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittää leikattu toimeentulotuki 333e/kk, mutta olenkin asunnoton. Vähemmälläkin varmaan pärjäisi jos pakko olisi.
Hönö tarinoi taas!
Mitä? Olen ollut vapaaehtoisesti asunnoton kolme vuotta, ja asun teltassa luonnon keskellä. Ongelma?
Totta kai, Hönö! Totta kai!
Laitappa korkki kiinni ja tule vaikka käymään. Minä ajattelin lähteä ongelle.
Voisi sitä satasella laskea. Itse elän alle 500€ kk, kun en hae toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
0 €, menkää saakelin pöljäkkeet töihin ja asukaa asunnossa, joihin teillä on varaa, v i T u n loi set.
Selkeesti sivistysporvarin kommentointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N33
Pitkäaikaissairaana sinun kuuluisi olla joko sairauspäivärahalla tai työkyvyttömyyseläkkeellä, ei missään nimessä toimeentulotuella.
Siehän oot huumormiehii tai naisii. Ett ihan tarjotaan työtä. 🤣😂🤣