Kuinka pitkiä hoitopäiviä alle 3-vuotiailla lapsillanne on päiväkodissa?
Kommentit (231)
1.6 v ma-pe klo 6.30-15:00 joskus vähän aikasemminkin klo 14 aikaan.
4 päivänä viikossa n. 5-6 tuntia. Lapsi 1v 3 kk. Paras mihin pystyy töiden ohella!
Vierailija kirjoitti:
"Vanha" ketju, mutta itse tuskailen 1,5v:n pitkistä päiväkotipäivistä. Töissä on pakko käydä, mutta työpaikka on 30min eri suunnassa kuin missä asumme ja tietysti päiväkoti on 30min ihan päin vastaisessa suunnassa missä kotimme. Tämä tarkoittaa sitä, että lähden viemään lapsen heti 6 hoitoon, jotta kerkeän töihin. Pääsen töistä 15:40, mutta koska päiväkoti on 60min päässä työpaikasta, niin käytännössä vasta 16:30 olen päiväkodin pihassa. Ei ole muita päiväkoteja eikä lähes vieressä asuvalle perhepäivähoitajallekaan mahdu (ollaan 7. Jonossa) ja yksityistä ei ole vara maksaa.10h maksimi ei täyty, koska eihän siihen matkoja lasketa... Isä tekee reissu- ja päivystystyötä, minä en voi jää osa-aikaiseksi koska talous ei kestä sitä. Joka päivä tekisi mieli jäädä kotiin lapsen kanssa, mutta ei pysty niin ei pysty.
Oletko tarkistanut paljonko yksityinen maksaa? Meillä ei ole kuin parikymmentä euroa kalliimpaa kuin kunnallisella.
Vierailija kirjoitti:
9 tunnin tai jopa sen yli menevä päivä on pienelle järkyttävän pitkä. Sydän särkyy lasten puolesta.
Niinhän se on. Lapsen hoitopäivät olisivat paljon lyhyemmät, jos lapsen isä suostuisi aamulla viemään tai iltapäivällä hakemaan, vaan hän ei "ehdi". Hänellä on joustavat työajat ja pystyy tekemään useina päivinä etätöitä.
Esikoisella n 7.45-16.45, nuoremmalla 8-16. Molemmat menneet 1-vuotiaana hoitoon. Nuorempi post-korona aikaa ja saimme lähipäiväkodista paikan niin päivät ovat lyhyemmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vanha" ketju, mutta itse tuskailen 1,5v:n pitkistä päiväkotipäivistä. Töissä on pakko käydä, mutta työpaikka on 30min eri suunnassa kuin missä asumme ja tietysti päiväkoti on 30min ihan päin vastaisessa suunnassa missä kotimme. Tämä tarkoittaa sitä, että lähden viemään lapsen heti 6 hoitoon, jotta kerkeän töihin. Pääsen töistä 15:40, mutta koska päiväkoti on 60min päässä työpaikasta, niin käytännössä vasta 16:30 olen päiväkodin pihassa. Ei ole muita päiväkoteja eikä lähes vieressä asuvalle perhepäivähoitajallekaan mahdu (ollaan 7. Jonossa) ja yksityistä ei ole vara maksaa.10h maksimi ei täyty, koska eihän siihen matkoja lasketa... Isä tekee reissu- ja päivystystyötä, minä en voi jää osa-aikaiseksi koska talous ei kestä sitä. Joka päivä tekisi mieli jäädä kotiin lapsen kanssa, mutta ei pysty niin ei pysty.
Oletko ta
Olen töissä yksityisessä ja palvelusetelillä perheet maksavat saman kun kunnallisissa.
Hoidossa klo 8.30-14.30.
Minä olen töissä klo 6-14, mies 9-17.
Mies vie, minä haen.
Vierailija kirjoitti:
Hoidossa klo 8.30-14.30.
Minä olen töissä klo 6-14, mies 9-17.
Mies vie, minä haen.
Niin ja siis lapset menneet päiväkotiin 2 vuotiaana, samalla aikataululla koko päiväkoti-ikä.
Kyllähän se perhe rahaa tarvitsee elämiseen
Omat lapset eivät ole enää päiväkodissa, mutta vuorotyöpäiväkodissa taisi pisimmät hoitokerrat olla 3-4vrk kerrallaan.
Pientä tässä on sun ymmärrys eikä mikään muu