Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkiä hoitopäiviä alle 3-vuotiailla lapsillanne on päiväkodissa?

Vierailija
01.06.2023 |

?

Kommentit (231)

Vierailija
201/231 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.15- 16.15. Harmittaa kun aamusta voisi viedä vasta 8:45 mutta mielummin vie päikkyyn aamupalalle. Kahden lapsen aamupala ja sen jälkeen kakkashow niin ei pääsisi ikinä ajoissa töihin. Hakiessa taas lapset on ulkona vasta 15.20 ja jos tulee jo vähän ennen neljää niin kauhea itku kun ei ole saanut leikkiä ulkona vielä tarpeeksi. Olen huomannut että 16.15 on parhaat ulkoleikit leikitty.

Vierailija
202/231 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 7h/päivä. Teen 30h./vko, joten mun työaika keskimäärin 6h. päivässä. Kuopus on 2v. 2 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/231 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-16 hoidossa. Naurettavaa kommenttia tuo että kaikkien pitäisi pystyä hoitamaan kotona alle 3v lapset jos lapsia hankkii.

Meidän kaikki lapset mennyt 2 vuotiaina hoitoon, jos olisin hoitanut pidempään kotona niin en töitä olisi kerennyt tekemään oikeastaan ollenkaan ja seuraavaksi "tekisin lapsia ettei tarvitse käydä töissä".

T. 7 lapsen äiti, lapset 3-4v ikäeroilla.

Vierailija
204/231 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanha" ketju, mutta itse tuskailen 1,5v:n pitkistä päiväkotipäivistä. Töissä on pakko käydä, mutta työpaikka on 30min eri suunnassa kuin missä asumme  ja tietysti päiväkoti on 30min ihan päin vastaisessa suunnassa missä kotimme. Tämä tarkoittaa sitä, että lähden viemään lapsen heti 6 hoitoon, jotta kerkeän töihin. Pääsen töistä 15:40,  mutta koska päiväkoti on 60min päässä työpaikasta, niin käytännössä vasta 16:30 olen päiväkodin pihassa. Ei ole muita päiväkoteja eikä lähes vieressä asuvalle perhepäivähoitajallekaan mahdu (ollaan 7. Jonossa)  ja yksityistä ei ole vara maksaa.10h maksimi ei täyty, koska eihän siihen matkoja lasketa... Isä tekee reissu- ja päivystystyötä,  minä en voi jää osa-aikaiseksi koska talous ei kestä sitä. Joka päivä tekisi mieli jäädä kotiin lapsen kanssa, mutta ei pysty niin ei pysty.

Vierailija
205/231 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotiaalla on 8-15.30 kun limitämme töitä. Olin lasten kanssa kotona 7 vuotta, mutta nyt tämä viimeinen lapsi kolmesta joutuu jo tämänikäisenä olemaan päiväkodissa, koska pakko oli mennä tienaamaan. Isovanhemmat eivät koskaan hae lapsiamme, koska elävät nyt omaa elämäänsä. Tuskin edes tietävät, missä ovat lastemme päiväkoti ja koulu.

Vierailija
206/231 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein lapsen päivähoitoon vasta just 3-vuotiaana.

Alkuharjoittelu oli noin 3 tuntia päivässä.

Sen jälkeen hoitopäivänsä olivat esim 7-17.30 tai 10-16, 8-15 riippuen työvuoroistani sairaalassa. Jos arkivapaita, ei lapsi ollut joka päivä lainkaan päiväkodissa.

Ei ajokorttia, ei autoa. Helsingissä bussi-metro-ratikka...

Yksinhuoltaja. Lähivanhempi.

Etävanhempi, lapsen rakas isä piti sovitusti ja paljon lasta omassa kodissaan. 

Kesälomat sovimme aina peräkkäin niin, että lapsella oli 2-3 kk vapaata. Näin sovimme  muistakin lomista ja mahdollisista vapaista. Lapsen parhaaksi, lapsen etu edellä.

Saimme lapsen kypsemmällä iällä. Ei tarvinnut juosta rypemässä ja valvomassa. 😊👉👌

Näin mentiin. Tulos loistava aikuinen nuori mies.

Vierailija
207/231 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täysijärkinen ei vie lasta päiväkotiin alle 3-vuotiaana.

Ei Suomessa nälkään kuole!

AP, sinulle:  Keskustelunavaus sinänsä on jo kauhea.

Vierailija
208/231 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ti-to hoidossa 7.15-16.30. Ma ja pe vapaat. Lapsi 1v 8kk.

MIKSI lapsi??????????????????

Vierailija
209/231 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vanha" ketju, mutta itse tuskailen 1,5v:n pitkistä päiväkotipäivistä. Töissä on pakko käydä, mutta työpaikka on 30min eri suunnassa kuin missä asumme  ja tietysti päiväkoti on 30min ihan päin vastaisessa suunnassa missä kotimme. Tämä tarkoittaa sitä, että lähden viemään lapsen heti 6 hoitoon, jotta kerkeän töihin. Pääsen töistä 15:40,  mutta koska päiväkoti on 60min päässä työpaikasta, niin käytännössä vasta 16:30 olen päiväkodin pihassa. Ei ole muita päiväkoteja eikä lähes vieressä asuvalle perhepäivähoitajallekaan mahdu (ollaan 7. Jonossa)  ja yksityistä ei ole vara maksaa.10h maksimi ei täyty, koska eihän siihen matkoja lasketa... Isä tekee reissu- ja päivystystyötä,  minä en voi jää osa-aikaiseksi koska talous ei kestä sitä. Joka päivä tekisi mieli jäädä kotiin lapsen kanssa, mutta ei pysty niin ei pysty.

En kehtaisi kertoa kellekään.

Miksi lapsi / lapsia ?  Kerrohan.

Onko se joku huonekalu.

Vierailija
210/231 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi monella se 9h 7.30-16.30.

VAIN HULLUT PYSTYVÄT....

Ja hulluus periytyy sitten moniongelmaisuutena sukupolvesta toiseen-kolmanteen jne..

En uskaltais !

Vierailija
211/231 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

O tuntia ennen 3v.

Vierailija
212/231 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 8 tuntia. Teen 6 tunnin työpäivää, mutta matkat venyttää 8 tuntiin. Jos tekisin täysiä tunteja, lapsi joutuisi olemaan hoidossa 10 tuntia, ja se tuntui liian pitkälle ajalle. 

Vierailija
213/231 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös pidempiä päiviä, jos työaika 8 tuntia ja työmatkat ei taitu 30 min per suunta.

Vierailija
214/231 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö on, että saa laskut maksettua.. 

Vierailija
215/231 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.30-17

Käytän tietysti laadukasta varhaiskasvatusta koko rahan edestä.

Vierailija
216/231 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9 tunnin tai jopa sen yli menevä päivä on pienelle järkyttävän pitkä. Sydän särkyy lasten puolesta.

Totta mutta aika monella näin on, oman työpäivän pituus matkoineen. Kyllä se näkyi lapsessa, ikävä ja väsymys vaivasivat. 

Vierailija
217/231 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9h oli omilla koko päiväkodin. Nyt jo alakoulussa eikä nähtävästi ole traumoja jäänyt. 

Vierailija
218/231 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 7-14:30. Plus 15min matkat.

Vierailija
219/231 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VAIN HULLUT PYSTYVÄT....

Ja hulluus periytyy sitten moniongelmaisuutena sukupolvesta toiseen-kolmanteen jne..

En uskaltais !

Kyllä noista lapsista on tullut ihan täyspäisiä ja elämässä menestyneitä huolimatta 9h hoitopäivistä. 

Vierailija
220/231 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vanha ketju, mutta en voi kuin ihmetellä kommentteja.

Meillä 2-vuotias on päiväkodissa neljä päivää viikossa 8h päivän. Teen osittaista työaikaa, joka toteutuu nelipäiväisenä työviikkona. Työn kannalta ei ole mahdollista tehdä mitään 6h päivää. Mies vie lapsen klo 8 ja jatkaa siitä töihin. Minä haen klo 16 töistä päästyäni. Näin on myös suurimmalla osalla tuttavapiiristäni ja lapsen päiväkotikavereilla.

Ihmettelen näitä 5-6h päiviä, mitä ihmeen työtä tehdään 4-5h päivässä pari kertaa viikossa? Saati, että sillä palkalla elättäisi perhettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän