Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei seksiä, ei muutakaan?

Mitä tehdä?
01.06.2023 |

Jos mies ehdottaa seksiä ja minua väsyttää, mies muuttuu "väsyneeksi" kaiken suhteen. Ei mukamas jaksa käydä kaupassa, siivota tai edes maksaa laskuja. Saattaa olla, ettei mukamas jaksa edes puhua.

Keskustelimme asiasta ja mies vain vastasi, että ei kai hänenkään tarvitse jaksaa, jos en minäkään. Muistutti vielä ivallisesti, että jaksan käydä kampaajalla, vaikka seksiin ei energia riitä.

Miten tästä pattitilanteesta ulos?

Kommentit (475)

Vierailija
181/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla fyysinen halukkuus on ollut eri asia kuin se, että kumppani olisi vastenmielinen henkisellä tasolla. Jos olen ollut fyysisesti haluton -lähinnä sairauden tai lääkityksen tmv vuoksi- mutta olo on ollut miehen kanssa turvallinen ja suhteessa rakkautta, olen voinut harrastaa seksiä. Joskus ne halut myös heräävät edes jonkun verran siinä 'tehdessä'.

Tiedän kuitenkin että joillain ehkäisy, masennuslääkkeet, hormonien heittely.. on voinut täysin viedä fyysiset halut.

Nuoruudenaikainen eksä kohteli minua vastenmielisesti, ruinasi seksiä vaikka olin puoliunessa, haukkui ulkonäköä.. Silti meni hämmästyttävän kauan että rakkaus kuoli puoleltani kokonaan, mutta hänelle kyllä sanoin ei. Myöhemmin olen tajunnut miten huonoa seksi lisäksi oli, luulin jopa olevani aseksuaali kyseisen suhteen jälkeen.

Rakastan nykyistä puolisoani vielä vuosikymmenen jälkeen niin että ajatus hänen torjumisestaan tuntuu pahalta - vaikka hän ei sitä pahalla ota. Luulen että itselleni on helppo 'suostua' ja osallistua seksiin myös vähemmällä tai jopa puuttuvalla fiiliksellä, koska seksi usein alkaa halailusta ja muuten sylikkäin nyhjäämisestä sängyllä tai sohvalla - ja mies selvästi haluaa minua ja suurin osa läheisyydestä ei johda seksiin. Voin myös sanoa ei milloin tahansa ja minua ei sen takia sätitä vaan voimme vaihtaa takaisin halimiseen ja jutteluun.

Haluaisin uskoa, että kommunikoimalla asiat paranee. Siinä taas uskon, että kyse on enemmän persoonan eroista kuin mies vs. nainen-asetelmasta jos se ei suju. Ei naisella tarvitse olla mitään seksitraumaa jotta keskustelu menee mykkäkouluksi tai tappeluksi. Siihen riittää vain huono itsetunto tai luottamuksen puute.

Jos puoliso ei ota niin tärkeää aihetta kuin seksin määrä ja laatu tosissaan keskustelusta huolimatta, ei siihen auta kuin ero. Tietenkään ketään ei pidä pakottaa tai painostaa seksiin. Mutta en myöskään yhtään tajua miten seksiin parisuhteessa voidaan suhtautua asiana jonka voi vain päättää pysyvästi loppuneen ilman painavaa syytä! Samahan se sitten on olla kämppiksiä eikä varmaan pitäisi loukata jos sovitaan että se jolla haluja vielä on, saa käydä vastuullisesti vieraissa vaikka kerran viikkoon. Itse kyllä vaan eroaisin.

No, ap:n mies ryhtyy kostotoimiin kun ap kieltäytyy. Ei tuossa tilanteessa ainakaan ole syytä etsiä vikaa tasapuolisesti molemmista, vaan tuolla tavalla käyttäytyvä mies on yksin tuhonnut läheisyyden ja mahdollisuudet keskusteluun. Eikä varmasti ole ainut tapa, millä mies torpedoi parisuhdetta.

Käykö teillä kenelläkään mielessä että kyseessä on muukin kuin seksi? Mies muna pystyssä haluaa sinua ja sinä torjut hänet kerta toisensa jälkeen. On kyllä outo mies, käy töissä, ei lyö ja haluaa seksiä sinun kanssa. "jätä se sika"?

Taasko pitäisi lukea miehelle eduksi "kun se ei lyö ja töissä". Ei tuo riitä mihinkään. Pelkkä työssäkäyvä ja lyömätön mies ei ole mitään. Ei riitä.

Ei varmaan riitäkään. Ei se monelle miehellekään riitä, että nainen antaa seksiä. Kotitöitä pitäis tehdä kans! Eikä rumia naisia kukaan huoli.

Vierailija
182/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa seksiä parisuhteessa ja kun ei sitä saa, hän turhautuu. Onko oikeasti naisia joille tämä tulee yllätyksenä? Niin ja saa elää yksin, ei todellakaan ole pakko olla parisuhteessa.

Jos parisuhde ja seksielämä toimii, asiat ovat hyvin.

Mutta jos käykin niin, että esimerkiksi naisen halut loppuvat kuin seinään, yrittää jokainen järkevä mies keskustella, parantaa parisuhdetta, seksielämää ja vaikka omaa habitustaan, jotta nainen voisi taas haluta.

Mutta jos ollaan jo täysin kuollessa avioliitossa, jossa seksiä ei ole ollut kuukausiin eikä tuskin tule olemaankaan (AP saattaa olla tässä tilanteessa), on varmaan ihan normaalia ja tavallista, jos mies vetäytyy kaikesta kanssakäymisestä. Enkä tarkoita nyt sairastumista tai vauvavuotta - meillä vauvavuodet olivat seksittömiä, mutta se ei ollut ongelma, rakkautta oli ja seksielämä palasi myöhemmin kuvioihin kyllä.

Jos siis seksielämä päättyisi omassa avioliitossani vaimoni yksipuolisella päätöksellä, toimisin varmaan noin kuin AP:n mies, tai sitten lähtisin. Tai etsisin seksiseuraa muualta. On tosin vaimokin kertonut, että ei kestäisi totaaliseksitöntä parisuhdetta.

Minulle parisuhde ei tarkoita selibaatissa elämistä, ainakaan vielä, en ole siis vanhus. Onneksi parisuhteemme ja myös seksielämä toimii joka osa-alueella.

Toimisit kuten ap:n mies: kun nainen kieltäytyy seksistä, lakkaat puhumasta hänelle ja lopetat kaiken työn tekemisen yhteisessä kodissa eli jätät ne kostoksi naisen huoleksi? Kun nainen kieltäytyy seksistä kanssasi, hän saa varautua siihen että tekee raskaan työpäivän jälkeen kaikki kotityöt yksin ja sietää mykkäkouluasi, kunnes alkaa taas seksi maistua. Onneksi rakkautta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla fyysinen halukkuus on ollut eri asia kuin se, että kumppani olisi vastenmielinen henkisellä tasolla. Jos olen ollut fyysisesti haluton -lähinnä sairauden tai lääkityksen tmv vuoksi- mutta olo on ollut miehen kanssa turvallinen ja suhteessa rakkautta, olen voinut harrastaa seksiä. Joskus ne halut myös heräävät edes jonkun verran siinä 'tehdessä'.

Tiedän kuitenkin että joillain ehkäisy, masennuslääkkeet, hormonien heittely.. on voinut täysin viedä fyysiset halut.

Nuoruudenaikainen eksä kohteli minua vastenmielisesti, ruinasi seksiä vaikka olin puoliunessa, haukkui ulkonäköä.. Silti meni hämmästyttävän kauan että rakkaus kuoli puoleltani kokonaan, mutta hänelle kyllä sanoin ei. Myöhemmin olen tajunnut miten huonoa seksi lisäksi oli, luulin jopa olevani aseksuaali kyseisen suhteen jälkeen.

Rakastan nykyistä puolisoani vielä vuosikymmenen jälkeen niin että ajatus hänen torjumisestaan tuntuu pahalta - vaikka hän ei sitä pahalla ota. Luulen että itselleni on helppo 'suostua' ja osallistua seksiin myös vähemmällä tai jopa puuttuvalla fiiliksellä, koska seksi usein alkaa halailusta ja muuten sylikkäin nyhjäämisestä sängyllä tai sohvalla - ja mies selvästi haluaa minua ja suurin osa läheisyydestä ei johda seksiin. Voin myös sanoa ei milloin tahansa ja minua ei sen takia sätitä vaan voimme vaihtaa takaisin halimiseen ja jutteluun.

Haluaisin uskoa, että kommunikoimalla asiat paranee. Siinä taas uskon, että kyse on enemmän persoonan eroista kuin mies vs. nainen-asetelmasta jos se ei suju. Ei naisella tarvitse olla mitään seksitraumaa jotta keskustelu menee mykkäkouluksi tai tappeluksi. Siihen riittää vain huono itsetunto tai luottamuksen puute.

Jos puoliso ei ota niin tärkeää aihetta kuin seksin määrä ja laatu tosissaan keskustelusta huolimatta, ei siihen auta kuin ero. Tietenkään ketään ei pidä pakottaa tai painostaa seksiin. Mutta en myöskään yhtään tajua miten seksiin parisuhteessa voidaan suhtautua asiana jonka voi vain päättää pysyvästi loppuneen ilman painavaa syytä! Samahan se sitten on olla kämppiksiä eikä varmaan pitäisi loukata jos sovitaan että se jolla haluja vielä on, saa käydä vastuullisesti vieraissa vaikka kerran viikkoon. Itse kyllä vaan eroaisin.

No, ap:n mies ryhtyy kostotoimiin kun ap kieltäytyy. Ei tuossa tilanteessa ainakaan ole syytä etsiä vikaa tasapuolisesti molemmista, vaan tuolla tavalla käyttäytyvä mies on yksin tuhonnut läheisyyden ja mahdollisuudet keskusteluun. Eikä varmasti ole ainut tapa, millä mies torpedoi parisuhdetta.

Käykö teillä kenelläkään mielessä että kyseessä on muukin kuin seksi? Mies muna pystyssä haluaa sinua ja sinä torjut hänet kerta toisensa jälkeen. On kyllä outo mies, käy töissä, ei lyö ja haluaa seksiä sinun kanssa. "jätä se sika"?

Taasko pitäisi lukea miehelle eduksi "kun se ei lyö ja töissä". Ei tuo riitä mihinkään. Pelkkä työssäkäyvä ja lyömätön mies ei ole mitään. Ei riitä.

No kerro mikä riittää?

En ennusta sinulle hyvää parisuhdetta kun joudut kysyä.

Vierailija
184/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nainenkin ilmoittaa että jos en saa jalkahierontaa, en hoida enää yhteisiä lapsia? Voiko selkähieronnan saamatta jääminen oikeuttaa ettei tarvi enää siivota, laittaa ruokaa eikä pistää tikkua ristiin yhteisessä kodissa? Mullakin oli tuollainen passiivisaggressiivinen mököttäjämies. Ei suostunut aamulla omalla vuorollaan nousemaan lasten kanssa kun illalla ei ollut saanut. Vain todella ty**rä mies yhdistää s****n saamisen ja omista lapsista huolehtimisen ja kiristää sillä!

Vierailija
185/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni palstan mies on (yllättävästi 🤡) sitä mieltä, että naisen tulee vastoin omaa suostumustaan harrastaa seksiä miehensä kanssa

Minkälainen ihminen pystyy kiihottumaan, jos vastapuoli selkeästi inhoaa häntä eikä halua? 😳 Joku raiskis-rysykkä venäjän armeijasta?

Itsekkin väittelin kerran parin miehen kanssa jotka kovaan väittivät että seksi on velvollisuus suhteessa. Yritin tiedustella että miten he pystyvät kiihottumaan jos naiselle jonka kanssa puuhastelevat on toimitus vastenmielinen. Eivät antaneet kunnon vastausta, vänkäsivät vain velvollisuudesta...

Mitä olen huomannut niin monella naisella menee halut kun joutuu pitämään monta rautaa tulessa (työ, koti, lapset, miestäkin täytyy hoitaa yhtenä lapsista), käyttää hormonaalista ehkäisyä, tai mies ei osoita rakkautta muuten kuin seksin toivossa. Jälkimmäisessä nainen kokee että hän ei ole muuta kuin reikä niin seksi alkaa tuntua vastenmieliseltä.

Vierailija
186/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin parisuhteessa haluttoman naisen kanssa, jonka haluttomuus ei johtunut tekemisistäni tai tekemättä jättämisistäni, vaikka välillä hän halusi niin minun uskovan.

Hoidin kotityöt enemmän kuin omalta osaltani, hoidin lapsia, hoidin taloa, pihaa ja autoja. Pakkasin lasten päiväkotireput, ostin vaatteet, hoidin muistamiset. Silti seksielämä oli kuin pystyyn kuollutta, enintään muutaman kerran kuukaudessa oli seksiä, vaikka tein useammin hienovaraisia aloitteita, annoin aina tyydytystä, yritin myös pitää seksin kiinnostavana ja monipuolisena.

Kunnes en sitten enää jaksanut. Kävimme aiheesta pitkän keskustelun, vaimo ei edes myöntänyt olevansa haluton, vaan sanoi, ettei tähän elämänvaiheeseen mikään seksi-iloittelu kuulu. Hän syytti minua siitä, että olin liian halukas (en ole mikään seksihullu, minusta esimerkiksi 1-2 kertaa seksiä viikossa olisi oikein mukava ja sopiva määrä, olisin vain toivonut vaimolta itseltään aktiivisuutta). Totesin keskustelun jälkeen, että tämä ei etene mihinkään.

Lopulta sanoin vaimolle, että en jaksa enää tätä, enkä halua tuntea huonommuutta vain sen vuoksi, että hän on haluton. Joten muutin asumaan omaan asuntooni (satuin perimään sukulaiselta pienen omakotitalon lähistöltä) ja nyt elämäni on paljon paremmassa vaiheessa. Lapset ovat luonani vuoroviikoin, ja välillä minulla on aikaa itselle. Olen myös tapaillut erästä naista, joka on osoittanut minua kohtaan halukkuutta ja olemme harrastaneet seksiä muutaman kerran. Se on älyttömän hyvää, aivan muuta kuin sitä, mitä vaimoni kerran tai kaksi kuussa suostui antamaan. 

Emme ole kuitenkaan vielä virallisesti eronneet, vaimo vastustaa avioeroa kaikin keinoin, ja on siinä uskossa, että viimeistään syksyllä muutan takaisin kotiin; että tämä on jokin väliaikainen kiukuttelupuuska, ja kohta tulen takaisin tekemään oman osani töistä (esimerkiksi kevään piha- ja puutarhatyöt ovat kokonaan tekemättä, ja kodin ympäristö on kamalan näköinen).

En aio muuttaa takaisin, vaan laitan eropaperit kuntoon ennen talvea, ja haen loput tavarani uuteen kotiini. Myös omaisuuden ositus on tietenkin tulossa, ja siinä on tulevalle ex-vaimolleni varmaan aika lailla nikottelemista.

Vaatimasi määrä seksiä on aika paljon pikkulapsiperheessä, oikeastaan merkki seksi-addiktiosta. Olen silti sitä mieltä, että teidän on parasta erota; jos tunnet _huonommuutta_ kun sinulla on seksiä vain muutaman kerran kuussa, ei kaikki ole kohdallasi hyvin 😳 Ei seksin määrä elämässä ole vertailukohde muihin, mistä edes tiedät kuinka paljon muut sekstaavat?

En tiedä paljosta mutta joskus käy äideille niin että kun on pieniä lapsia niin halut vähenee. En tiedä onko tässä sitten joku biologinen juttu, että äidin huomio kiinnittyy enemmän lapsiin jolloin muut häiriötekijät sivuutetaan. Mutta olen kuullut monelle näin käyneen.

Vierailija
187/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni palstan mies on (yllättävästi 🤡) sitä mieltä, että naisen tulee vastoin omaa suostumustaan harrastaa seksiä miehensä kanssa

Minkälainen ihminen pystyy kiihottumaan, jos vastapuoli selkeästi inhoaa häntä eikä halua? 😳 Joku raiskis-rysykkä venäjän armeijasta?

Itsekkin väittelin kerran parin miehen kanssa jotka kovaan väittivät että seksi on velvollisuus suhteessa. Yritin tiedustella että miten he pystyvät kiihottumaan jos naiselle jonka kanssa puuhastelevat on toimitus vastenmielinen. Eivät antaneet kunnon vastausta, vänkäsivät vain velvollisuudesta...

Mitä olen huomannut niin monella naisella menee halut kun joutuu pitämään monta rautaa tulessa (työ, koti, lapset, miestäkin täytyy hoitaa yhtenä lapsista), käyttää hormonaalista ehkäisyä, tai mies ei osoita rakkautta muuten kuin seksin toivossa. Jälkimmäisessä nainen kokee että hän ei ole muuta kuin reikä niin seksi alkaa tuntua vastenmieliseltä.

Äh unohdin tästä sen perussyyn: nainen ei saa orgasmia juuri koskaan seksin aikana. Jos seksi on sellaista jyystämistä niin meneehän siihen varmaan maku.

Vierailija
188/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on vain naisen omassa päässä olevaa kuvitelmaa. Mies voi arvostaa naista ja tämän panosta suurestikin...ja silti haluta seksiä.  Myös miehen nimittely yhdeksi lapsista on useimmiten vain henkistä väkivaltaa vaikka tosiasiassa miehet tekevät ainakin Suomessa paljon kotitöitä ja siihen lisäksi vielä ansiotöitä.

Vierailija
189/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidin kotityöt enemmän kuin omalta osaltani, hoidin lapsia, hoidin taloa, pihaa ja autoja. Pakkasin lasten päiväkotireput, ostin vaatteet, hoidin muistamiset. Silti seksielämä oli kuin pystyyn kuollutta, enintään muutaman kerran kuukaudessa oli seksiä, vaikka tein useammin hienovaraisia aloitteita, annoin aina tyydytystä, yritin myös pitää seksin kiinnostavana ja monipuolisena.

Onko siis olemassa joku nainen, joka KIIHOTTUU siitä että mies tekee kotitöitä? Lähinnä niiden tekemättömyys saa vituttamaan niin ettei kiinnosta, muttei kotitöiden tekeminen nyt mikään esileikki ole.

Ei se nainen välttämättä myöskään kiihotu hienovaraisista ja taitavistakaan aloitteista, jos ei ole sitä mikä saa juuri hänet lämpiämään. Monelle se on romantiikka, keskustelu, hellyys, läheisyys ja kaikki nämä ilman taka-ajatuksia.

Tuo "ilman taka-ajatuksia" on kyllä todella mulkero selitys. Seksiä saa vain jos sitä ei halua, sitähän sinä tarkoitat.

Onneksi on myös naisia, jotka eivät ole hoidettavia prinsessoja vaan haluavat itsekin, ettei tarvitse tehdä ihan kaikkea molempien puolesta.

Itse ainakin ymmärsin tuon kommentin niin että jos mies osoittaa välittävänsä muulloinkin kuin silloin kun haluaa seksiä, eikä VAIN seksin toivossa, niin silloin tuntee nainenkin olevansa tärkeä ja ehkä ne halutkin syttyy helpommin.

Vierailija
190/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala sä myös ahdistella miestä seksuaalisesti. Monta kertaa päivässä sanot, miten ois varvit. Huomaa miltä tuntuu.

Minulle ainakin kelpaisi. Eipä ole yhdessäkään suhteessa mennyt niin, että nainen olisi millään tavalla aloitteellisempi osapuoli.

Olen seksuaalisesti melko aktiivinen, mutta nyt olen vähän yllätyksekseni ollut jo jonkunkin aikaa pitkäaikaisessa suhteessa, jossa nainen on aloitteellisempi osapuoli. "Kaikki" naisethan ovat seksipetoja suhteen alkaessa, mutta nykyisen kumppanini kanssa hänen sanansa kyltymättömästä himosta näyttävät aivan oikeasti pitävän paikkansa.

Joskus minua saattaa ihan oikeasti väsyttää kun hän alkaa kiehnätä. Mutta hän on minulle niin tärkeä, että alan hommaan silloinkin kun se ei varsinaisesti huvittaisi; siitä huolimatta, että se miehenä vaatii aina ihan oikeaa työtä, kun ei voi vaan maata lahnana. Mutta teen sen, sillä rakastan naistani ja haluan pitää hänet onnellisena. Silloinkin kun itse seksi ei varsinaisesti huvita, mieltäni miellyttää kovasti, että hän himoitsee minua, joten teen hänelle hyviä asioita. Hyvät asiat kasvavat ajan kanssa korkoa aivan kuin pahatkin, ja minulle on selvää kummalla puolella haluan olla.

En aikoinani tajunnut sitä asennetta, ettei seksille ole juuri nyt aikaa, ja tuntui aika nuivalta tulla toistuvasti torjutuksi. Itse en aio samaa myrkkyä levittää. Enkä muuten suosittele muillekaan, sukupuolesta riippumatta. Pankaa ja nauttikaa!

Ihan mielenkiinnosta; kauanko "kaikki" naiset ovat suhteen alussa seksipetoja? Tai miehet? Milloin alkaa hiipua?

Valitettavan usein suhteessa nainen aloittaa hormonaalisen ehkäisyn, mistä seuraa tietenkin halujen heikkeneminen. Naisillakin olisi kovemmat halut jos suhteessakin käytettäisiin esim kondomia.

Itse asiassa olet hyvin oikeassa.

Hormonaalinen ehkäisy voi hyvinkin olla naisen haluttomuuden takana. 15 vuoden avioliitossani oli hormonaalisen ehkäisyn kausi, joka kuitenkin kesti vain muutaman kuukauden ajan, sillä vaimoni muuttui täysin haluttomaksi ja aivan helvetin vihaiseksi, ja lisäksi hän alkoi saada hiivatulehduksia. Ehkäisyn pois jättämisen jälkeen normaali tila palautui kahdessa kuukaudessa. Pelottava kokemus, ja hyvä vinkki testata niille pariskunnille, joissa naisen halukkuus on yhtäkkiä kadonnut. Avioliitto jatkui tuon episodin jälkeen vielä lähes 10 vuotta, että onneksi ei tyssännyt siihen.

- edellinen

Kuulostaa ihan naisen kirjoitukselta, sori nyt vaan. Mites te sitten ehkäisitte kun kerta seksiä harrastitte? Kondomilla, keskeytetyllä vai kävikö jompikumpi laittamassa putket solmuun?

Voin nimittäin todeta, että ne miehet jotka vuosikymmeniä jaksavat käyttää kondomia ehkäisynä vakiintuneessa parisuhteessa löytyvät lähinnä naisten satukertomuksista.

Vierailija
191/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala sä myös ahdistella miestä seksuaalisesti. Monta kertaa päivässä sanot, miten ois varvit. Huomaa miltä tuntuu.

Minulle ainakin kelpaisi. Eipä ole yhdessäkään suhteessa mennyt niin, että nainen olisi millään tavalla aloitteellisempi osapuoli.

Olen seksuaalisesti melko aktiivinen, mutta nyt olen vähän yllätyksekseni ollut jo jonkunkin aikaa pitkäaikaisessa suhteessa, jossa nainen on aloitteellisempi osapuoli. "Kaikki" naisethan ovat seksipetoja suhteen alkaessa, mutta nykyisen kumppanini kanssa hänen sanansa kyltymättömästä himosta näyttävät aivan oikeasti pitävän paikkansa.

Joskus minua saattaa ihan oikeasti väsyttää kun hän alkaa kiehnätä. Mutta hän on minulle niin tärkeä, että alan hommaan silloinkin kun se ei varsinaisesti huvittaisi; siitä huolimatta, että se miehenä vaatii aina ihan oikeaa työtä, kun ei voi vaan maata lahnana. Mutta teen sen, sillä rakastan naistani ja haluan pitää hänet onnellisena. Silloinkin kun itse seksi ei varsinaisesti huvita, mieltäni miellyttää kovasti, että hän himoitsee minua, joten teen hänelle hyviä asioita. Hyvät asiat kasvavat ajan kanssa korkoa aivan kuin pahatkin, ja minulle on selvää kummalla puolella haluan olla.

En aikoinani tajunnut sitä asennetta, ettei seksille ole juuri nyt aikaa, ja tuntui aika nuivalta tulla toistuvasti torjutuksi. Itse en aio samaa myrkkyä levittää. Enkä muuten suosittele muillekaan, sukupuolesta riippumatta. Pankaa ja nauttikaa!

Ihan mielenkiinnosta; kauanko "kaikki" naiset ovat suhteen alussa seksipetoja? Tai miehet? Milloin alkaa hiipua?

Valitettavan usein suhteessa nainen aloittaa hormonaalisen ehkäisyn, mistä seuraa tietenkin halujen heikkeneminen. Naisillakin olisi kovemmat halut jos suhteessakin käytettäisiin esim kondomia.

Miehet: mutta kun täytyy saada panna paljaalla!

Sitten valitetaan kun nainen ottaa ylimääräisiä hormoneja ja halut menee.

Vierailija
192/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanteen vakavuus riippuu ihan siitä, kuinka usein sinua "väsyttää".

Mies varmaankin joustaa haluissaan, ellei joudu jatkuvasti torjutuksi.

Mitä enemmän/useammin mies vonkaa, sitä useammin mies tulee myös torjutuksi. Tuo vonkaaminen vie halut pitkäksi aikaa, koska vonkaava mies vaikuttaa läjinnä joltain karkkia kinuavalta kakaralta jonka seuraava muuvi on lapselliset itkupotkuraivarit.

Vonkaaminen ei ole miehekästä eikä todellakaan saa naisen himoja hyrräämään vaan päinvastoin.

Seksi on parisuhteen koossa pitävä liima, ainakin miehen näkökulmasta. Muutenhan sitä ollaan vaan kämppiksiä tai kavereita. Seksin harrastaminen ei naiselle kovin vaativa tehtävä ole, joten kannattaa miettiä pystyykö välillä joustamaan, jotta pariskunnan molemmat osapuolet pysyvät tyytyväisinä.

Jossain vaiheessa se mies lopettaa seksin kinuamisen. Ja hakee sen sitten muualta.

Jos nainen alkaa syyllistää minua siitä, että haluan seksiä, niin se tarkoittaa minun näkökulmastani suhteen olevan päättymäisillään.

Yllätys yllätys, nainen ei ole sinulle velkaa seksiä tai seksuaalisia toimenpiteitä. 

Huomaa kuinka itse olet epähaluttava, miten hygienia, raittius, hellyys, naisen huomioonottaminen ja seksitaidot?

Jos olet nolla, ja tunnetta puuttuu, niin luonnollisesti nainen pysyy sinusta kaukana. 

Sinulla on tainnut mennä maksuseksi ja tunnesuhteeseen perustuva vastavuoroinen seksuaalinen nautinto sekaisin. 

Porno mukana kuvassa?

Olen eri kirjoittaja kuin oletit, mutta vastataan nyt kysymyksiin, että hygienia on kunnossa, alkoholia ei paljoa kulu ja pyrin ottamaan partnerin aina huomioon seksissä.

En pakota tai haluaisi pakottaa edes ajatuksen tasolla ketään harrastamaan seksiä, mutta en myöskään jää seksittömään suhteeseen tai pyytele enää anteeksi jos minun tekee mieli seksiä.

Vierailija
193/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vonkaaminen tappaa halut. Yksinkertainen ihminen pitää olla, jos ei tajua sitä. Haluun syttymiseen voi käyttää muita keinoja, kuin vonkaaminen. Kyllä seksikin maistuu, jos toista silittelee, osaa vähän hassutella tms. millä keinoilla kukin nyt syttyykään.  Mutta vonkaaminen - Lopettakaa se heti!!

Jos mies ei kysy kiinnostusta seksin harrastamiselle, niin siitä voi helposti joutua tuomiolle.

Vonkaaminen on sitä kun on jo selvillä että seksi ei toista kiinnosta mutta silti vängätään että jos nyt kuitenkin.

Vierailija
194/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet: mutta kun täytyy saada panna paljaalla!

Sitten valitetaan kun nainen ottaa ylimääräisiä hormoneja ja halut menee.

Jos pelkäät hormoneja noin paljon syytät hormonaalista ehkäisyä haluttomuudestasi, niin olet varmasti valmis käyttämään välillä naisten kondomeja ehkäisynä tasapuolisuuden vuoksi...?

Vierailija
195/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro mikä riittää?

En ennusta sinulle hyvää parisuhdetta kun joudut kysyä.

En ole parisuhteessa ja itsekin epäilen etten löydä naista. Keskusteluun kyllä kykenen ja perustella osaan, sinä et vaikuta kykenevältä muuta kuin syytöksiin. Aiemmissa suhteissa olen kyllä siivonnut, tiskannut, tampannut, imuroinut, kokannut ja järjestänyt treffi iltoja. Minä myöskin osaan kysyä asioista, osaan pyytää anteeksi ja minä myös osaan kuunnella. Se ei poista faktaa että olen mies ja minua panettaa usein. Ja  edelleen sinun ei tarvitse ruveta minun kanssa suhteeseen, jos et halua.

Vierailija
196/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen on mennyt yhteen ihmisen kanssa jota ihoaa eikä halua.

Tuskin on tilanne ollut aina tämä. Opit sen, kun vielä kasvat ja koet elämää. Kiimaisinkin suhde saattaa muuttua tympeäksi.

Vierailija
197/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko nainenkin ilmoittaa että jos en saa jalkahierontaa, en hoida enää yhteisiä lapsia? Voiko selkähieronnan saamatta jääminen oikeuttaa ettei tarvi enää siivota, laittaa ruokaa eikä pistää tikkua ristiin yhteisessä kodissa? Mullakin oli tuollainen passiivisaggressiivinen mököttäjämies. Ei suostunut aamulla omalla vuorollaan nousemaan lasten kanssa kun illalla ei ollut saanut. Vain todella ty**rä mies yhdistää s****n saamisen ja omista lapsista huolehtimisen ja kiristää sillä!

Onko minun seksi kiinni siitä että sinun mies ei osallistu kotitöihin? Ihan itse valitsit vai pakottiko joku? Lapset tekee lapsia.

Vierailija
198/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen on mennyt yhteen ihmisen kanssa jota ihoaa eikä halua.

Tuskin on tilanne ollut aina tämä. Opit sen, kun vielä kasvat ja koet elämää. Kiimaisinkin suhde saattaa muuttua tympeäksi.

Miehenä opit sen todella nopeasti.

Vierailija
199/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei toimi noin kaikilla. Vaihdoin jo vuosia sitten pillereistä kondomiin, mutta halut eivät ole lisääntyneet yhtään.

Vierailija
200/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin parisuhteessa haluttoman naisen kanssa, jonka haluttomuus ei johtunut tekemisistäni tai tekemättä jättämisistäni, vaikka välillä hän halusi niin minun uskovan.

Kunnes en sitten enää jaksanut. Kävimme aiheesta pitkän keskustelun, vaimo ei edes myöntänyt olevansa haluton, vaan sanoi, ettei tähän elämänvaiheeseen mikään seksi-iloittelu kuulu. Hän syytti minua siitä, että olin liian halukas (en ole mikään seksihullu, minusta esimerkiksi 1-2 kertaa seksiä viikossa olisi oikein mukava ja sopiva määrä, olisin vain toivonut vaimolta itseltään aktiivisuutta). Totesin keskustelun jälkeen, että tämä ei etene mihinkään.

Lopulta sanoin vaimolle, että en jaksa enää tätä, enkä halua tuntea huonommuutta vain sen vuoksi, että hän on haluton. Joten muutin asumaan omaan asuntooni (satuin perimään sukulaiselta pienen omakotitalon lähistöltä) ja nyt elämäni on paljon paremmassa vaiheessa. Lapset ovat luonani vuoroviikoin, ja välillä minulla on aikaa itselle. Olen myös tapaillut erästä naista, joka on osoittanut minua kohtaan halukkuutta ja olemme harrastaneet seksiä muutaman kerran. Se on älyttömän hyvää, aivan muuta kuin sitä, mitä vaimoni kerran tai kaksi kuussa suostui antamaan. 

Emme ole kuitenkaan vielä virallisesti eronneet, vaimo vastustaa avioeroa kaikin keinoin, ja on siinä uskossa, että viimeistään syksyllä muutan takaisin kotiin; että tämä on jokin väliaikainen kiukuttelupuuska, ja kohta tulen takaisin tekemään oman osani töistä (esimerkiksi kevään piha- ja puutarhatyöt ovat kokonaan tekemättä, ja kodin ympäristö on kamalan näköinen).

En aio muuttaa takaisin, vaan laitan eropaperit kuntoon ennen talvea, ja haen loput tavarani uuteen kotiini. Myös omaisuuden ositus on tietenkin tulossa, ja siinä on tulevalle ex-vaimolleni varmaan aika lailla nikottelemista.

Vaatimasi määrä seksiä on aika paljon pikkulapsiperheessä, oikeastaan merkki seksi-addiktiosta. Olen silti sitä mieltä, että teidän on parasta erota; jos tunnet _huonommuutta_ kun sinulla on seksiä vain muutaman kerran kuussa, ei kaikki ole kohdallasi hyvin 😳 Ei seksin määrä elämässä ole vertailukohde muihin, mistä edes tiedät kuinka paljon muut sekstaavat?

Kuulostaa ihan mun ex-vaimolta: ei sitä muillakaan pitkään yhdessä olleilla varmaan usein seksiä ole! No ei ainakaan vähempää voi olla, kun edellisestä yhdynnästä tuli vuosi täyteen muutin pois. Ette voi väittää että olisin ollut liian hätäinen.