Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on jo isommat lapset: kun näet omanikäisiäsi pienten lasten vanhempia lapsineen, niin

Vierailija
21.12.2022 |

Onko päällimmäinen ajatuksesi: a) "huh, onneksi en ole enää tuossa tilanteessa!" vai b) "on ne vaan ihania, pitäisiköhän meidänkin vielä?"

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin a. Joskus ohikiitävinä hetkinä b.

Vierailija
2/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun isosta perheestä jo teininä haaveilleena on vain yksi 19v. lapsi, niin kyllä siinä tulee samaan aika suru omasta puolesta ja ilo toisen puolesta. Olen 43v ja toinen lapsi saa tulla jos on tullakseen, mutta alkaa aika loppua kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Ehdottomasti a.

Vierailija
4/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onneksi se ei ole enää mahdollista" N50.

Vierailija
5/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sääliksi, kun itse olen päässyt jo siitä pikkulapsihelvetistä pois

Vierailija
6/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan mitään. Sain lapseni melko nuorena ja samanikäisillä kavereillani on paljon omiani nuorempia lapsia. On siis aika tavallista nähdä oman ikäisiäni pienten lasten kanssa eikä se herätä mitään ajatuksia.

Vierailija
7/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin päin, että sain lapset ikivanhana ja nyt katselen umpiväsyneitä ystäviäni, joille isovanhemmuus on sama asia kuin 24/7 päivystystä, josko lasten perheistä tulee käsky saapua avuksi. Onneksi tulen olemaan niin vanha ja raihnainen, ettei kukaan voi vaatia lapsenlapsia hoitamaan.

Vierailija
8/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A huudan A.

Vierailija
9/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Pienet lapset on edelleen minusta ihania, mutta en kyllä enää uusia omia haluaisi. Aika aikaa kutakin, nyt keski-iässä itse tykkään nauttia vapaudesta. Ruuhkavuodet tuli jo elettyä kauan sitten.

Vierailija
10/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat :D

Vierailija
11/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin päin, että sain lapset ikivanhana ja nyt katselen umpiväsyneitä ystäviäni, joille isovanhemmuus on sama asia kuin 24/7 päivystystä, josko lasten perheistä tulee käsky saapua avuksi. Onneksi tulen olemaan niin vanha ja raihnainen, ettei kukaan voi vaatia lapsenlapsia hoitamaan.

Minä olin onneksi nuori ja hyvä kuntoinen ja nyt vietän puolet vuodesta etelässä ihan omassa rauhassa. 

- mummi viidelle

Vierailija
12/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi, kun en tajunnut, että oma elämä kannattaa optimoida niin, ettei omia lapsia tai lapsenlapsia vaan joudu hoitamaan yhtään enempää kuin on pakko.

Vierailija
13/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti a. En selviäisi hengissä enää yövalvomisista ja nosteluista ja kantamisesta. Miehen kaveri teki lapsen liki viisikymppisenä. Huh, ei kiitos todellakaan enää.

Ja ennen kuin joku tulee voivottelemaan että onpa huono kunto niin ei ole.

Vierailija
14/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) ja kiitän itseäni siitä, että lisäännyin alle 30-vuotiaana. Odottelen jo lapsenlapsia, vaikka tuskin niitä on ihan heti tulossa.

Vierailija
15/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä valvomista ja hoivaa jaksanut silloin nuorenakaan, mutta pakkohan se oli, kun leikkiin ryhtyi. Kannatti, sillä rakastan noita edelleen enemmän kuin mitään muuta. Kovilla ovat pienten lasten vanhemmat Suomessa.

Vierailija
16/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun 2 lasta täysi-ikäisiksi on saanut kasvatettua ja nähnyt murrosiät sun muut, niin en herramunvereni lähtis siihen enää näin 46-vuotiaana uudestaan. Vaikka rakkaita ja ihania nuo lapsoset on ja parasta elämässä.

17/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan miehille tulee uudelleen vauvakuume 40-50-vuotiaana, kun omat lapset ovat jo isoja, jopa aikuisia.

Naisilla ei ehkä niinkään, eikä naiset edes saa lapsia reilusti yli nelikymppisenä.

Vierailija
18/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti A. Minulla 10- vuotias ja lähentelen 4:ää kymppiä, eli luojalle kiitos että yhden sain ja sain kokea vauva-ajan sun muut, mutta en jaksaisi enää vauva- ja uhmaikää ja pelolla odotan murrosikää tässä maailman ajassa, mutta onneksi lapseni on avoin ja ollaan aina keskusteltu paljon kaikesta maan ja taivaan välillä. Kun tämä on hoidettu niin odotan innolla että saan olla oman elämäni ohjissa täysin!

Vierailija
19/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Ehdottomasti. Ja ihmettelen, miten ihmeessä jaksoin.

Vierailija
20/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A ja juoksen äkkiä karkuun. Huh, ei enää ikinä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi