Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei seksiä, ei muutakaan?

Mitä tehdä?
01.06.2023 |

Jos mies ehdottaa seksiä ja minua väsyttää, mies muuttuu "väsyneeksi" kaiken suhteen. Ei mukamas jaksa käydä kaupassa, siivota tai edes maksaa laskuja. Saattaa olla, ettei mukamas jaksa edes puhua.

Keskustelimme asiasta ja mies vain vastasi, että ei kai hänenkään tarvitse jaksaa, jos en minäkään. Muistutti vielä ivallisesti, että jaksan käydä kampaajalla, vaikka seksiin ei energia riitä.

Miten tästä pattitilanteesta ulos?

Kommentit (475)

Vierailija
201/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanteen vakavuus riippuu ihan siitä, kuinka usein sinua "väsyttää".

Mies varmaankin joustaa haluissaan, ellei joudu jatkuvasti torjutuksi.

Mitä enemmän/useammin mies vonkaa, sitä useammin mies tulee myös torjutuksi. Tuo vonkaaminen vie halut pitkäksi aikaa, koska vonkaava mies vaikuttaa läjinnä joltain karkkia kinuavalta kakaralta jonka seuraava muuvi on lapselliset itkupotkuraivarit.

Vonkaaminen ei ole miehekästä eikä todellakaan saa naisen himoja hyrräämään vaan päinvastoin.

Seksi on parisuhteen koossa pitävä liima, ainakin miehen näkökulmasta. Muutenhan sitä ollaan vaan kämppiksiä tai kavereita. Seksin harrastaminen ei naiselle kovin vaativa tehtävä ole, joten kannattaa miettiä pystyykö välillä joustamaan, jotta pariskunnan molemmat osapuolet pysyvät tyytyväisinä.

Jossain vaiheessa se mies lopettaa seksin kinuamisen. Ja hakee sen sitten muualta.

Jos nainen alkaa syyllistää minua siitä, että haluan seksiä, niin se tarkoittaa minun näkökulmastani suhteen olevan päättymäisillään.

Siis seksi ainoa ero kämppäkaveruuden ja parisuhteen välillä? Mites romantiikka, intiimiys, yhteydentunne?

Vierailija
202/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki miehelle: tarjoudu seksikertaan, jossa ainoastaan naisen halu huomioidaan ja teet juuri mitä hän haluaa, itse jäät ilman. Nainen on luultavasti tehnyt vastaavan sinulle lukuisia kertoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi juma mikä valitus jos tilanne olisi niin että mies olisi "väsynyt" ja nainen haluaisi seksiä, tämän palvelun serveri kaatuisi viestien määrästä.

Onhan niitä aloituksia täällä. NiissäKIN vika on yksinomaan miehessä ja ollaan passittamassa miestä lääkärille ja/tai suositellaan jättämääm se sika. Ei siellä kukaan kommentoi, että pitäisi luoda miehelle oikea tunnelma tai että naisen pitäisi osoittaa enemmän hellyyttä.

Vierailija
204/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaapa uusin Ismo ja Angelika Leikolan uusin ns Erokirja. Siinä ismo yhdessä luvussa laukoo niin selvästi, miksi ihmiset eroavat, vaikki kaikkinon muuten hyvin , MUTTA KUN haluta ja seksi loppuu molemmilta tai ainakin toiselta.

Kerranki asian sanoo joku just niinkuin se on. Äänikirjana on muuten tuo kirja todella kuunneltava , varsinkin Ismon lukemat luvut.

Vierailija
205/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki miehelle: tarjoudu seksikertaan, jossa ainoastaan naisen halu huomioidaan ja teet juuri mitä hän haluaa, itse jäät ilman. Nainen on luultavasti tehnyt vastaavan sinulle lukuisia kertoja.

Tämä olisi kyllä kiva. Kerrankin kunnolla minua huomioiden ja pitkän kaavan mukaan, ei penis keskiössä.

Vierailija
206/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuunnelkaapa uusin Ismo ja Angelika Leikolan uusin ns Erokirja. Siinä ismo yhdessä luvussa laukoo niin selvästi, miksi ihmiset eroavat, vaikki kaikkinon muuten hyvin , MUTTA KUN haluta ja seksi loppuu molemmilta tai ainakin toiselta.

Kerranki asian sanoo joku just niinkuin se on. Äänikirjana on muuten tuo kirja todella kuunneltava , varsinkin Ismon lukemat luvut.

Kuulostaa miehen näkökulmalta, sen naisen ajatus saattaa olla aika erilainen.

Vierailija
207/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on myös otettava huomioon se, että vaikka löytää uuden kumppanin ja jos erehtyy menemään hänen kanssaan vakikimppaan, niin kuinkas ollakkaan ,taas ollaan samassa haluttomuudessa, kun on kylliksi saatu.

Eli niin naisten ,kuin miestenkin kannattaisi harrastaa vain lyhytsuhteita-EIKÄ TEHDÄ LASIA, ettei joudu yh- äidiksi.

Tämä on niin totta.

Vierailija
208/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Niin miksi jaksat käydä kampaajalla jos et jaksa harrastaa seksiä 5 minuuttia miehen kanssa. Jaksat sinä kuitenkin valittaa ja kirjoitella vauva palstalle kun sen ajan olisit voinut jo harrastaa seksiä.

Kyllä me naiset tiedämme, että on kysymys95% haluttomuudesta , eikä väsymyksestä. Ja minkäs sille noi , jos ei ole haluja. Pattitilanne.

Vierailija
209/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin parisuhteessa haluttoman naisen kanssa, jonka haluttomuus ei johtunut tekemisistäni tai tekemättä jättämisistäni, vaikka välillä hän halusi niin minun uskovan.

Hoidin kotityöt enemmän kuin omalta osaltani, hoidin lapsia, hoidin taloa, pihaa ja autoja. Pakkasin lasten päiväkotireput, ostin vaatteet, hoidin muistamiset. Silti seksielämä oli kuin pystyyn kuollutta, enintään muutaman kerran kuukaudessa oli seksiä, vaikka tein useammin hienovaraisia aloitteita, annoin aina tyydytystä, yritin myös pitää seksin kiinnostavana ja monipuolisena.

Kunnes en sitten enää jaksanut. Kävimme aiheesta pitkän keskustelun, vaimo ei edes myöntänyt olevansa haluton, vaan sanoi, ettei tähän elämänvaiheeseen mikään seksi-iloittelu kuulu. Hän syytti minua siitä, että olin liian halukas (en ole mikään seksihullu, minusta esimerkiksi 1-2 kertaa seksiä viikossa olisi oikein mukava ja sopiva määrä, olisin vain toivonut vaimolta itseltään aktiivisuutta). Totesin keskustelun jälkeen, että tämä ei etene mihinkään.

Lopulta sanoin vaimolle, että en jaksa enää tätä, enkä halua tuntea huonommuutta vain sen vuoksi, että hän on haluton. Joten muutin asumaan omaan asuntooni (satuin perimään sukulaiselta pienen omakotitalon lähistöltä) ja nyt elämäni on paljon paremmassa vaiheessa. Lapset ovat luonani vuoroviikoin, ja välillä minulla on aikaa itselle. Olen myös tapaillut erästä naista, joka on osoittanut minua kohtaan halukkuutta ja olemme harrastaneet seksiä muutaman kerran. Se on älyttömän hyvää, aivan muuta kuin sitä, mitä vaimoni kerran tai kaksi kuussa suostui antamaan. 

Emme ole kuitenkaan vielä virallisesti eronneet, vaimo vastustaa avioeroa kaikin keinoin, ja on siinä uskossa, että viimeistään syksyllä muutan takaisin kotiin; että tämä on jokin väliaikainen kiukuttelupuuska, ja kohta tulen takaisin tekemään oman osani töistä (esimerkiksi kevään piha- ja puutarhatyöt ovat kokonaan tekemättä, ja kodin ympäristö on kamalan näköinen).

En aio muuttaa takaisin, vaan laitan eropaperit kuntoon ennen talvea, ja haen loput tavarani uuteen kotiini. Myös omaisuuden ositus on tietenkin tulossa, ja siinä on tulevalle ex-vaimolleni varmaan aika lailla nikottelemista.

En voi välttyä ajatukselta, että koska teit kotitöitä ja hoidit lapsia, odotit sitten "vastapalveluksena" seksiä vaimoltasi. Ei se naisen seksuaalisuus noin toimi.

Vierailija
210/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla fyysinen halukkuus on ollut eri asia kuin se, että kumppani olisi vastenmielinen henkisellä tasolla. Jos olen ollut fyysisesti haluton -lähinnä sairauden tai lääkityksen tmv vuoksi- mutta olo on ollut miehen kanssa turvallinen ja suhteessa rakkautta, olen voinut harrastaa seksiä. Joskus ne halut myös heräävät edes jonkun verran siinä 'tehdessä'.

Tiedän kuitenkin että joillain ehkäisy, masennuslääkkeet, hormonien heittely.. on voinut täysin viedä fyysiset halut.

Nuoruudenaikainen eksä kohteli minua vastenmielisesti, ruinasi seksiä vaikka olin puoliunessa, haukkui ulkonäköä.. Silti meni hämmästyttävän kauan että rakkaus kuoli puoleltani kokonaan, mutta hänelle kyllä sanoin ei. Myöhemmin olen tajunnut miten huonoa seksi lisäksi oli, luulin jopa olevani aseksuaali kyseisen suhteen jälkeen.

Rakastan nykyistä puolisoani vielä vuosikymmenen jälkeen niin että ajatus hänen torjumisestaan tuntuu pahalta - vaikka hän ei sitä pahalla ota. Luulen että itselleni on helppo 'suostua' ja osallistua seksiin myös vähemmällä tai jopa puuttuvalla fiiliksellä, koska seksi usein alkaa halailusta ja muuten sylikkäin nyhjäämisestä sängyllä tai sohvalla - ja mies selvästi haluaa minua ja suurin osa läheisyydestä ei johda seksiin. Voin myös sanoa ei milloin tahansa ja minua ei sen takia sätitä vaan voimme vaihtaa takaisin halimiseen ja jutteluun.

Haluaisin uskoa, että kommunikoimalla asiat paranee. Siinä taas uskon, että kyse on enemmän persoonan eroista kuin mies vs. nainen-asetelmasta jos se ei suju. Ei naisella tarvitse olla mitään seksitraumaa jotta keskustelu menee mykkäkouluksi tai tappeluksi. Siihen riittää vain huono itsetunto tai luottamuksen puute.

Jos puoliso ei ota niin tärkeää aihetta kuin seksin määrä ja laatu tosissaan keskustelusta huolimatta, ei siihen auta kuin ero. Tietenkään ketään ei pidä pakottaa tai painostaa seksiin. Mutta en myöskään yhtään tajua miten seksiin parisuhteessa voidaan suhtautua asiana jonka voi vain päättää pysyvästi loppuneen ilman painavaa syytä! Samahan se sitten on olla kämppiksiä eikä varmaan pitäisi loukata jos sovitaan että se jolla haluja vielä on, saa käydä vastuullisesti vieraissa vaikka kerran viikkoon. Itse kyllä vaan eroaisin.

No, ap:n mies ryhtyy kostotoimiin kun ap kieltäytyy. Ei tuossa tilanteessa ainakaan ole syytä etsiä vikaa tasapuolisesti molemmista, vaan tuolla tavalla käyttäytyvä mies on yksin tuhonnut läheisyyden ja mahdollisuudet keskusteluun. Eikä varmasti ole ainut tapa, millä mies torpedoi parisuhdetta.

Käykö teillä kenelläkään mielessä että kyseessä on muukin kuin seksi? Mies muna pystyssä haluaa sinua ja sinä torjut hänet kerta toisensa jälkeen. On kyllä outo mies, käy töissä, ei lyö ja haluaa seksiä sinun kanssa. "jätä se sika"?

Taasko pitäisi lukea miehelle eduksi "kun se ei lyö ja töissä". Ei tuo riitä mihinkään. Pelkkä työssäkäyvä ja lyömätön mies ei ole mitään. Ei riitä.

No kerro mikä riittää?

En ennusta sinulle hyvää parisuhdetta kun joudut kysyä.

En ole parisuhteessa ja itsekin epäilen etten löydä naista. Keskusteluun kyllä kykenen ja perustella osaan, sinä et vaikuta kykenevältä muuta kuin syytöksiin. Aiemmissa suhteissa olen kyllä siivonnut, tiskannut, tampannut, imuroinut, kokannut ja järjestänyt treffi iltoja. Minä myöskin osaan kysyä asioista, osaan pyytää anteeksi ja minä myös osaan kuunnella. Se ei poista faktaa että olen mies ja minua panettaa usein. Ja  edelleen sinun ei tarvitse ruveta minun kanssa suhteeseen, jos et halua.

Lopeta tuo typerä uhriutuminen. Et todellakaan ole sankari siksi että teet kotitöitä omassa kodissasi. Se. Ei. Riitä.

Vierailija
211/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni palstan mies on (yllättävästi 🤡) sitä mieltä, että naisen tulee vastoin omaa suostumustaan harrastaa seksiä miehensä kanssa

Minkälainen ihminen pystyy kiihottumaan, jos vastapuoli selkeästi inhoaa häntä eikä halua? 😳 Joku raiskis-rysykkä venäjän armeijasta?

Minkälainen ihminen on mennyt yhteen ihmisen kanssa jota ihoaa eikä halua.

Tyhmä- ei se koskaan niin menekään, että alussa inhottaisi , vaan sitten kun se alkuhuuma on mennyt ohi muutaman vuoden kuluttua viimeistään. Uskokaa, ken tahtoo. Kokenut tietää.

Vierailija
212/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi myös onnistua helposti teiltä, jotka vaaditte samaa naiselta.

Vierailija
213/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei varmaan osaa olla romanttinen ja luoda ilmapiiriä, ei seksiä pyydetä! 

Seksiä pyydetään vaan kun siitä maksetaan. 

..... 

Vääristelet aloitusta.  Siinä nimenomaan ehfotetaan seksiä, ei pyydetä.  Jollei kumpikaan ehdota seksiä (edes sanattomasti), suhde on seksitön.

Vierailija
214/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni palstan mies on (yllättävästi 🤡) sitä mieltä, että naisen tulee vastoin omaa suostumustaan harrastaa seksiä miehensä kanssa

Minkälainen ihminen pystyy kiihottumaan, jos vastapuoli selkeästi inhoaa häntä eikä halua? 😳 Joku raiskis-rysykkä venäjän armeijasta?

Itsekkin väittelin kerran parin miehen kanssa jotka kovaan väittivät että seksi on velvollisuus suhteessa. Yritin tiedustella että miten he pystyvät kiihottumaan jos naiselle jonka kanssa puuhastelevat on toimitus vastenmielinen. Eivät antaneet kunnon vastausta, vänkäsivät vain velvollisuudesta...

Mitä olen huomannut niin monella naisella menee halut kun joutuu pitämään monta rautaa tulessa (työ, koti, lapset, miestäkin täytyy hoitaa yhtenä lapsista), käyttää hormonaalista ehkäisyä, tai mies ei osoita rakkautta muuten kuin seksin toivossa. Jälkimmäisessä nainen kokee että hän ei ole muuta kuin reikä niin seksi alkaa tuntua vastenmieliseltä.

Tuohan on vain naisen omassa päässä olevaa kuvitelmaa. Mies voi arvostaa naista ja tämän panosta suurestikin...ja silti haluta seksiä.  Myös miehen nimittely yhdeksi lapsista on useimmiten vain henkistä väkivaltaa vaikka tosiasiassa miehet tekevät ainakin Suomessa paljon kotitöitä ja siihen lisäksi vielä ansiotöitä.

Ei riitä että tekee "paljon" kotitöitä vaan niistä on tehtävä puolet. Eikä sekään oikeuta odottamaan mitään ylistystä, se on vain minimivaatimus. Jos pitää kerjätä kehuja siitä että sentään tekee "paljon", niin todellakin saa nimitellä lapseksi.

Vierailija
215/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin parisuhteessa haluttoman naisen kanssa, jonka haluttomuus ei johtunut tekemisistäni tai tekemättä jättämisistäni, vaikka välillä hän halusi niin minun uskovan.

Hoidin kotityöt enemmän kuin omalta osaltani, hoidin lapsia, hoidin taloa, pihaa ja autoja. Pakkasin lasten päiväkotireput, ostin vaatteet, hoidin muistamiset. Silti seksielämä oli kuin pystyyn kuollutta, enintään muutaman kerran kuukaudessa oli seksiä, vaikka tein useammin hienovaraisia aloitteita, annoin aina tyydytystä, yritin myös pitää seksin kiinnostavana ja monipuolisena.

Kunnes en sitten enää jaksanut. Kävimme aiheesta pitkän keskustelun, vaimo ei edes myöntänyt olevansa haluton, vaan sanoi, ettei tähän elämänvaiheeseen mikään seksi-iloittelu kuulu. Hän syytti minua siitä, että olin liian halukas (en ole mikään seksihullu, minusta esimerkiksi 1-2 kertaa seksiä viikossa olisi oikein mukava ja sopiva määrä, olisin vain toivonut vaimolta itseltään aktiivisuutta). Totesin keskustelun jälkeen, että tämä ei etene mihinkään.

Lopulta sanoin vaimolle, että en jaksa enää tätä, enkä halua tuntea huonommuutta vain sen vuoksi, että hän on haluton. Joten muutin asumaan omaan asuntooni (satuin perimään sukulaiselta pienen omakotitalon lähistöltä) ja nyt elämäni on paljon paremmassa vaiheessa. Lapset ovat luonani vuoroviikoin, ja välillä minulla on aikaa itselle. Olen myös tapaillut erästä naista, joka on osoittanut minua kohtaan halukkuutta ja olemme harrastaneet seksiä muutaman kerran. Se on älyttömän hyvää, aivan muuta kuin sitä, mitä vaimoni kerran tai kaksi kuussa suostui antamaan. 

Emme ole kuitenkaan vielä virallisesti eronneet, vaimo vastustaa avioeroa kaikin keinoin, ja on siinä uskossa, että viimeistään syksyllä muutan takaisin kotiin; että tämä on jokin väliaikainen kiukuttelupuuska, ja kohta tulen takaisin tekemään oman osani töistä (esimerkiksi kevään piha- ja puutarhatyöt ovat kokonaan tekemättä, ja kodin ympäristö on kamalan näköinen).

En aio muuttaa takaisin, vaan laitan eropaperit kuntoon ennen talvea, ja haen loput tavarani uuteen kotiini. Myös omaisuuden ositus on tietenkin tulossa, ja siinä on tulevalle ex-vaimolleni varmaan aika lailla nikottelemista.

En voi välttyä ajatukselta, että koska teit kotitöitä ja hoidit lapsia, odotit sitten "vastapalveluksena" seksiä vaimoltasi. Ei se naisen seksuaalisuus noin toimi.

Eli jos ei tee kotitöitä niin on sika ja turha odottaa seksiä. Jos tekee kotitöitä niin on sika ja turha odottaa seksiä. Teki niin tai näin, niin aina on väärin tehty.

Vierailija
216/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miehet tyypillisesti alkaa vongata kun on aika mennä nukkumaan ja väsyttää

Sinullla on ilmeisesti laaja-alaista kokemusta, kun "tiedät" mikä on tyypillistä.

Kertoisitko myös milloin naiset tyypillisesti alkavat vongata?

Vierailija
217/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatimasi määrä seksiä on aika paljon pikkulapsiperheessä, oikeastaan merkki seksi-addiktiosta. Olen silti sitä mieltä, että teidän on parasta erota; jos tunnet _huonommuutta_ kun sinulla on seksiä vain muutaman kerran kuussa, ei kaikki ole kohdallasi hyvin 😳 Ei seksin määrä elämässä ole vertailukohde muihin, mistä edes tiedät kuinka paljon muut sekstaavat?

1) Kertoiko kirjoittaja, että kyseessä on pikkulapsiperhe? Totta kai tilanne on eri asia, jos perheessä on esimerkiksi taapero ja vauva, mutta entä jos perheessä on vaikkapa kaksi koululaista tai teiniä?

2) Minusta 1 tai 2 kertaa seksiä viikossa ei ole kauhean paljon, taitaa olla aika tavanomainen määrä pitkässä parisuhteessa. Saman verran kuukaudessa on ainakin merkki siitä, että halut on matalalla ja / tai parisuhteessa on jotakin vialla.

3) Kirjoittaja on tarkoittanut huonommuuden tunteella mahdollisesti huonommuutta suhteessa vaimoonsa, joka on ilmeisen tyytyväinen haluttomuuteensa.

1) kertoi:

* Pakkasin lasten päiväkotireput*

2) Minun mielestäni se on aika normaali määrä pikkulapsiperheessä, jossa kirjoittajan mukaan (eväät päoväkotiin) luodaan myös uraa. Aivan varmasti on sairastelukierrettä ja ties mitä valvomista.

3) En usko tuohon. Hän selkeästi ilmaisee tuntevansa huonommuutta _ihmisenä_, koska ei saa mielestään _normaalia_ määrää seksiä verrattuna johonkin. Ajatuskuvio ei ole normaali/terve.

OK, voi olla, että kyseessä on tilanne, jossa on pieniä lapsia, ja arki on kiireistä, mutta siitä huolimatta - ihan aikuisten oikeasti - kerta kuussa on ihan objektiivisestikin katsoen hyvin vähän, jos parisuhteessa ei ole (muita) ongelmia, ja esimerkiksi mies ihan oikeasti hoitaa oman osansa kotitöistä, eikä vain "osallistu" silloin tällöin.

Ja myönnän, ei ole järkevää tai hyvästä ajatella sitä, paljonko seksiä pitäisi olla, verrattuna "johonkin". Mutta minusta tuossa yksinkertaisesti mies kertoo pitkäaikaisesta turhautumisesta lähes seksittömään avioliittoon, eikä pitkässä juoksussa tuollaiseen tilanteeseen ole muuta järkevää ratkaisua kuin ero. 

Entäs sitten, mennään yhteen uuden naisen kanssa. Siihen tulee mukaan uusperheihanuudet molempien et liitosta syntyneiden lasten kanssa, ehkä se yhteinen jne. Kuinkas ollakkaan ja taas nainen on kuiva. Sellaisia me naiset vaan usein olemme ja monesti miehetkin. Summa summarun, ei naimisiin, ei lapsi ja aina sopivin väliajoin uusi kumppani naimista varten.

Vierailija
218/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala sä myös ahdistella miestä seksuaalisesti. Monta kertaa päivässä sanot, miten ois varvit. Huomaa miltä tuntuu.

Minulle ainakin kelpaisi. Eipä ole yhdessäkään suhteessa mennyt niin, että nainen olisi millään tavalla aloitteellisempi osapuoli.

Olen seksuaalisesti melko aktiivinen, mutta nyt olen vähän yllätyksekseni ollut jo jonkunkin aikaa pitkäaikaisessa suhteessa, jossa nainen on aloitteellisempi osapuoli. "Kaikki" naisethan ovat seksipetoja suhteen alkaessa, mutta nykyisen kumppanini kanssa hänen sanansa kyltymättömästä himosta näyttävät aivan oikeasti pitävän paikkansa.

Joskus minua saattaa ihan oikeasti väsyttää kun hän alkaa kiehnätä. Mutta hän on minulle niin tärkeä, että alan hommaan silloinkin kun se ei varsinaisesti huvittaisi; siitä huolimatta, että se miehenä vaatii aina ihan oikeaa työtä, kun ei voi vaan maata lahnana. Mutta teen sen, sillä rakastan naistani ja haluan pitää hänet onnellisena. Silloinkin kun itse seksi ei varsinaisesti huvita, mieltäni miellyttää kovasti, että hän himoitsee minua, joten teen hänelle hyviä asioita. Hyvät asiat kasvavat ajan kanssa korkoa aivan kuin pahatkin, ja minulle on selvää kummalla puolella haluan olla.

En aikoinani tajunnut sitä asennetta, ettei seksille ole juuri nyt aikaa, ja tuntui aika nuivalta tulla toistuvasti torjutuksi. Itse en aio samaa myrkkyä levittää. Enkä muuten suosittele muillekaan, sukupuolesta riippumatta. Pankaa ja nauttikaa!

Ihan mielenkiinnosta; kauanko "kaikki" naiset ovat suhteen alussa seksipetoja? Tai miehet? Milloin alkaa hiipua?

Valitettavan usein suhteessa nainen aloittaa hormonaalisen ehkäisyn, mistä seuraa tietenkin halujen heikkeneminen. Naisillakin olisi kovemmat halut jos suhteessakin käytettäisiin esim kondomia.

Itse asiassa olet hyvin oikeassa.

Hormonaalinen ehkäisy voi hyvinkin olla naisen haluttomuuden takana. 15 vuoden avioliitossani oli hormonaalisen ehkäisyn kausi, joka kuitenkin kesti vain muutaman kuukauden ajan, sillä vaimoni muuttui täysin haluttomaksi ja aivan helvetin vihaiseksi, ja lisäksi hän alkoi saada hiivatulehduksia. Ehkäisyn pois jättämisen jälkeen normaali tila palautui kahdessa kuukaudessa. Pelottava kokemus, ja hyvä vinkki testata niille pariskunnille, joissa naisen halukkuus on yhtäkkiä kadonnut. Avioliitto jatkui tuon episodin jälkeen vielä lähes 10 vuotta, että onneksi ei tyssännyt siihen.

- edellinen

Kuulostaa ihan naisen kirjoitukselta, sori nyt vaan. Mites te sitten ehkäisitte kun kerta seksiä harrastitte? Kondomilla, keskeytetyllä vai kävikö jompikumpi laittamassa putket solmuun?

Voin nimittäin todeta, että ne miehet jotka vuosikymmeniä jaksavat käyttää kondomia ehkäisynä vakiintuneessa parisuhteessa löytyvät lähinnä naisten satukertomuksista.

Minulla on tuollaisia satuolentoja ollut pian useita. Olen siis nainen joka ei ole koko elämänsä aikana käyttänyt hetkeäkään hormonaalista ehkäisyä ja silti suunniteltuja lapsia tasan yksi. Oli jokseenkin huvittavaa kun viiden lapsen äiti alkaa paasata hormonaalisen ehkäisyn puolesta ja samalla tunnustaa, et kolme lasta on ehkäisyn läpi tulleita.. 

Vierailija
219/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku sanoi että täysin pysyvästi seksitön parisuhde ..jossa toinen yhä haluaisi seksiä, jopa usein.. ei silti ole kuivahtanut kämppissuhde koska romantiikka ja intiimiys.

Niin voin vaikka vannoa että jos suhteessa on romantikka voimissaan ja ollaan hellästi lähekkäin ja on intiimiä tunnelmaa niin varmasti se nainen voi sitten jotain seksuaalista miehensä hyväksi tehdä -tai mies naisen, jos näin päin- vaikka omat paikat olisi ihan kuivat/nuupahtaneet.

En usko että niissä vastoin toisen toiveita seksittömissä suhteissa kovin usein on kaikki muut osa-alueet kunnossa. Silloin kun on niin se halukas on varmasti ymmärtäväinen ja rakastava ja se haluton on valmis joustamaan jostain jos tilanne olisi muuten deal breaker jatkuessaan.

Joku kirjoittelee myös ketjussa että "tällaisia me naiset vaan ollaan että ne halut vaan lopahtaa minkäs teet", niin en tiedä onko joku trollimies. Mutta kyllä itse olen ainakin todella halukas seksiin pitkässä parisuhteessakin ja pystyn siihen ilman mitään traumoja silloinkin kun ei niin huvita, kunhan asiasta vaan voi puhua turvallisesti. Ei oma mies toki olekaan mikään urpojyystäjä, eli jos seksi olisi joku minuutin rynkytys jossa esileikkinä toimii suikkarivaatimus niin vaihtaisin kyllä miestä muutenkin.

Vierailija
220/475 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa miehen näkökulmalta, sen naisen ajatus saattaa olla aika erilainen.

Ei ole, kyllä nainen ajattelee ihan samalla tavalla. Ei se aina ole niin, että vain nainen on haluton , on se ongelma monesti miehelläkin.