Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi v että vtuttaa kun mies ei osallistu juhlien järjestämiseen mitenkään

Vierailija
01.06.2023 |

Meillä on vkonloppuna mukulan juhlat.

Minä olen siivonnut taloa (pessyt ikkunoita, ovia, järjestellyt), huoltanut pihaa (nurmikon leikkuuta, kesäkukkasia, hioin ja öljysin terassikalusteet), tilasin kakut ja tarjottavat, ja vielä olisi jäljellä siivousta, imuroinnit, lattianpesut, pölyt, pöytäliinojen silitykset, jne mitä nyt juhliin tarvitsee, kyllä te tiedätte.

Miehellä alkoi kesäloma yli viikko sitten, että ehtisi kyllä tekemään osan, mutta arvatkaapa mitä oli tänään saanut listasta tehtyä, kun tulin töistä... pessyt yhden koneellisen pyykkiä (omat työvaatteet) jotka nekin olivat vielä koneessa (kone ollut valmis jo tunteja) kun tulin.

Oli kuulemma ollut niiiiiin väsynyt, ottanut päikkärit ja sitten katsellut jotain sarjaa Netflixistä.

Voi helvtin kuustoista!!!

Ja KYLLÄ mies teki alkuaikoina kotitöitä, jostain syystä on nykyään vaan lusmunnut koko ajan enemmän kotitöistä, ei vaan kiinnosta ja siivous on "turhaa".

Kun selvin sanoin kerron (eilen viimeksi), että tarvitsen oikeasti apua, en ehdi enkä jaksa tehdä kaikkea yksin, mies vaan istuu hiljaa sohvalla, ei sano mitään. Kun kysyn, kuuliko hän mitään puheestani, tiuskaisee että "ei täällä tarvi mitään siivota". Kuulemma ei tartte järjestää mitään, kahvit pahvimukeista ilman tarjottavia piisaa ja roskat ja pölyt "ei haittaa ketään".

Itselleen hankki uuden puvun juhliin, mitään muuta ei ole tehnyt.

Kun nää juhlat on ohi ja muksu muuttaa omilleen, lähden minäkin. Lojukoon sika pskassaan ihan keskenään, vttu!

Kommentit (228)

Vierailija
81/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat vain usein naurettavissa alipalkatuissa ammateissa kuten lähihoitaja. Sitten miehen pakko elättää.

Kuka pakottaa?

Vierailija
82/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä, miten joidenkin kommentoijien mukaan naisen pitäisi aina tehdä kaikki eikä miehellä ei ole mitään vastuuta oman jälkikasvunsa ja kotinsa hoitamisessa. Lapsen juhliin ei tarvitse siivota ja pahvimukit riittää, ei edes mitään syötävää tarjolle? Vain sen takia, että miestä ei kiinnosta. Oletteko tosissanne?? Kaikenlaisia laiskoja ukkoja sitä onkin. Veikkaan muuten, että jos olisi jostain miehen omista juhlista kyse, niin hänelle ei riittäisi kahvit pahvimukista.

Aloittaja, järjestä lapsellesi kauniit juhlat ja sen jälkeen heivaa mies mäkeen.

No mun mies on järjestänyt omat juhlansa ja kyllä, siellä on ollut pahvimukit ja kertsakäyttölautaset.. Mä leivoin yhden piirakan niihin juhliin. Luulen, että aika monia naisia tuollaiset juhlat nolottaisi ja ottaisivat organisoinnin omiin käsiinsä. Mut miehelle nuo oli jees ja mä en oo nainen, joka herkästi nolostuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat usein vätyksiä. Tiimihengestä tietoakaan mutta armeijamuistot tiiviistä porukasta ja yhteisestä tekemisestä ovat ah niin tuoreina mielessä. No, äijät ovat olleet parikymppisiä ja virtaa täynnä, nykyään väsähtäneitä. Miehille on kaikki vaikeaa, käyttävät aikaa perusteluun miksi joku asia on niin turhaa ja samassa ajassa asia olisi jo tehty.

Minulla on hyvä mies mutta perusitsekäs ja laiska, tai huomaamaton, välinpitämätön kotitöissä. Suurimman osan teen itse apua pyytämättä. Mutta tietyt asiat sanon että tee tämä, hyvin selkeästi. Jos on looginen perustelu miksi ei voi viedä roskia esim. selkä on kipeä niin sanon että liikunta tekee selälle hyvää, ja pitäisikö tilata aika lääkäriin. Mies vaikka vie konttaamalla roskat ennen kuin menee lääkäriin. Jos on joku asia kesken niin sanon selvä, kunhan ehdit mutta tänään. Periaatteessa kaikesta neuvotellaan, mutta lusmuilua en siedä.

Meille tuli vieraita ja siivosin talon. Alkoi olla jo vähän itselläkin selkä kipeä parin päivän jälkeen. Mies auttoi missä osasi, imuroi, vei roskat, pesi vessat ja kylpyhuoneen, kävi kaupassa. Arvostin, että lojaaliutta löytyi ja homma tehtiin yhdessä. Sanoin, että seuraavan kerran siivotaan vasta juhannukseksi, pärjätään kevyellä ylläpitosiivouksella siihen asti kunhan korjataan jälkemme.

Mies tunnusti että viivyttelee kaikessa, astianpesukoneen tyhjennyksessä, pyykkikoneen tyhjennyksessä josko minä ehtisin ensin niin hänen ei tarvitse. Sanoin, että olen huomannut ja siksi sanon, sun vuoro, tartu toimeen.

Harvoin miehet huomaavat näitä asioita oma-aloitteisesti tai en ole moiseen yksisarviseen koskaan törmännyt. Mutta sen asian ja miehen kanssa on elettävä jos niin on itse valinnut.

Vierailija
84/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi kuulostaa masentuneelta tms.

Ei se ole masentunut, vaan ihan normaali mies!

Olen nainen ja täysin eri mieltä tuosta. Tai sitten niin minulla, siskoillani, äidilläni (isäni siis) ja ystävilläni on poikkeukselliset timanttilohkareet miehinä, sillä kaikkien meidän puolisomme kyllä tekevät peruskotitöitä siinä missä me naisetkin, samoin tyttäremme ja poikamme ikätasonsa, ei sukupuolensa mukaan.

Vierailija
85/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksiköhän se teidän " mukula" ei voi auttaa juhliensa järjestämisessä?

Kyllä hän auttaakin. Olis vaan hommia vielä isälleenkin. Millä logiikalla ajattelet, ettei miehen/isän kuulu osallistua?

Ap

"Auttaa".Tuossapa se vika onkin. Sä olet päätähti, jota muut auttaa? Ei muakaan vttu kiinnosta omassa kodissa tehdä töitä, joista joku toinen on päättänyt, että ne tehdään. Vain yhdessä sovittuun voi sitoutua.

Näin. Mutta ei sovi naisen logiikkaan.

Sopii. T. Tuon kirjoittanut nainen

Vierailija
86/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mittaat miehen panostusta merkityksettömiin kotiaskareihin, jotka näyttävät sinulta sujuvan ihan näppärästi?

Kumpi teillä vaihtaa auton renkaat?

30 min homma 2 kertaa vuodessa... on se urotyö mieheltä. :DDDDD

Terveisin, vaihdan omaan autoon renkaat. N46

Vierailija
87/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osallistu, koska nainen on yleensä niin tiukkapipo, että sille ei kelpaa mikään. Mies pelkää kuitenkin munaavansa kaiken ainakin naisen mielestä.

Tää on kaikkien narsistien narsistilasten vakivirsi.

Itkevät vuolaasti kun puoliso ei suostukaan jatkamaan sairaan suvun sairaita perinteitä vaan jättää p a s k a housut itsekseen miettimään mistä sille "Pekka-Ericille" löytyis uusi

p as kan kestävä kalsareiden ostaja.

Vierailija
88/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ylös eli peukku ylös ne miehet, jotka ovat lojaaleja puolisolleen, ja tekevät asioita tiiminä. Ja esimerkki missä se näkyy teillä.

Vierailija
89/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimot harvoin haluavat olla Justiinoita miehilleen mutta kun se aloitekyky miehillä kotitöihin on usein nolla. Pakkohan se on saada liikettä perseeseen. Minä en ole se nainen, joka odottaa että hänen tarpeensa huomioidaan oma-aloitteisesti. Minä en vihjaile mitään. Äitienpäivänä sanon, että kahvi ja croissant / leivos, lasi kuohuvaa ja kylmää sellaista, tilattu klo 9.00, kiitos. Kortti on kiva yllätys, lahjaa en tarvitse. Kukkia tarvitsen, vaikka orkidea ruukussa. Saa suorittaa, saa rakastaa.

Teen kaikkeni perheeni eteen mutta en ole marttyyri.

Vierailija
90/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ketju naisista poistatettiin vartissa.

Mutta palstalla ei ole miesvihaa.

Haha, kuka on koskaan nähnyt ketjun, jossa mies tuskailee sitä, että on yksin siivonnut kodin, hoitanut puutarhan, kesäkukat,  terassikalusteet, hommannut tai kokannut ruuat juhliin ja nainen makaa sohvalla?

Aivan. Sitä ei ole ikinä tapahtunut koskaan. EI KOSKAAN.

Aivovammaisten naisten harhaluuloja jälleen kerran.

Vierailija
91/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patalaiska ja itsekeskeinen vätys se on.

Ap

Oi tuota rakkauden määrää! Edelleen ihmettelen, miksi pitää olla ihmisen kanssa jota inhoaa ja halveksuu noin paljon? 

Vierailija
92/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mittaat miehen panostusta merkityksettömiin kotiaskareihin, jotka näyttävät sinulta sujuvan ihan näppärästi?

Kumpi teillä vaihtaa auton renkaat?

30 min homma 2 kertaa vuodessa... on se urotyö mieheltä. :DDDDD

Terveisin, vaihdan omaan autoon renkaat. N46

Ja monetko lapsen VALTAVAT juhlat ap järjestääkään joka vuosi?

Vierailija
93/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhdet juhlat per vuosi,  menee ehkä metatöihin se 5min, voi ku kauheaa.

Sitte juhlapäivänä cittarista vähä safkaa ja pullaa + alkosta virvokkeet,menee yhteensä 30min.

Vierailija
94/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieshän nuo on kaikki maksanut,kodin yms.

Aivovammaisten miesten harhaluuloja jälleen kerran.

En ymmärrä, mistä noiden kommentoijien hokema "naiset loisivat kotona miesten rahoilla" -myytti on peräisin. Suomessa miesten työllisyysaste on 77,2 %, kun taas naisten työllisyysaste on 75,9 %. Eipä ole järin suuri ero.

Tulotasoissa ero. 51% parisuhteista on sellaisia joissa mies tienaa merkittävästi naista enemmän.

Tämä jo ennen lapsia, ero pahenee kun lapsia tulee kuvioihin.

Vähävaraiset miehet jää yksin, naisista taas keskituloiset jotka eivät löydä elättäjää...

Vierailija
95/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patalaiska ja itsekeskeinen vätys se on.

Ap

Oi tuota rakkauden määrää! Edelleen ihmettelen, miksi pitää olla ihmisen kanssa jota inhoaa ja halveksuu noin paljon? 

Raha ratkaisi

Vierailija
96/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi ylös eli peukku ylös ne miehet, jotka ovat lojaaleja puolisolleen, ja tekevät asioita tiiminä. Ja esimerkki missä se näkyy teillä.

Hep! Mulla on sellainen. Yhteistä matkaa yhden perhe-elämän verran. Esimerkiksi tänään oltiin muuttamassa mun isääni vanhainkotiin ja mies paineli ihan pyytämättä hoitajien kansliaan selvittämään mistä saadaan televisio ja voiko oman kirjoituspöydän tuoda. Otti mitat, valokuvat ja ajoi Ikeaan hakemaan anopin hyväksymän mallin. Varsin onnellinen vaimo tarjosi ikeassa hodarit ja kahvit, muutto jatkuu huomenna.

Ei tarvitse pyytää eikä käskeä. Meillä on aina ollut sopimus, että puolisoa pidetään hyvänä - ja kuninkaalla/kuningattarellahan on rinnallaan vertainen, ei palvelija.

Seuraavaksi eletään taas 3 kk tien päällä, kuten joka kesä. Yhteistyön on oltava saumatonta, turhahan sellaiseen olisi muuten edes lähteä.

On sillä joo yksi sarvikin, kun tarkemmin ajattelee, ei otsassa.

Vierailija
97/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
98/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoipa suututtaa aloittajan puolesta. Tutkimusten mukaanhan avioliitto/parisuhde miehen kanssa nimenomaan tekee naisista onnettomampia, enkä yhtään ihmettele, tämän kaltaisia aloituksia kun on täälläkin vähintään yksi päivässä ja tosielämässä näitä tilanteita saa todistaa jatkuvasti. Kyllä olisi lapsilla kurjat joulut ja syntymäpäivät elleivät naiset hoitaisi asioita.

Avioeroa vaan vireille ap, sinulla on loppuelämä aikaa olla vapaa ja onnellinen. Kyllä ne lapset aikuisena muistaa kuka niiden eteen on nähnyt vaivaa.

Miksi edes sekaannutte miehiin? Ettekö opi? Oletteko noin typeriä?

Vierailija
99/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen sika kotona. Edellisten juhlien jälkeen naureskelin askelmittariani, kun oli päivässä tullut 30 000 askelta. Mies epäili sitä virheeksi. Ei ole ikinä tajunnut, että jos hän ei tee mitään, niin minun on pakko tehdä hänenkin edestä ja sitten olen aivan poikki. Ollaan tästä keskusteltu ja tapeltu, mikään ei muutu. Todella epäreilua. Joo ja jätän minäkin tuon kunhan lapset hieman kasvaa.

Miksi pidät lapsia toksisessa ympäristössä jossa vihaat miehiä?

Vierailija
100/228 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ketju naisista poistatettiin vartissa.

Mutta palstalla ei ole miesvihaa.

Niin, kun se oli miltei sanasta sanaan sama aloitus. Aloittaja oli tyhmä, kun ei keksinyt siihen mitään omaa.