Voi v että vtuttaa kun mies ei osallistu juhlien järjestämiseen mitenkään
Meillä on vkonloppuna mukulan juhlat.
Minä olen siivonnut taloa (pessyt ikkunoita, ovia, järjestellyt), huoltanut pihaa (nurmikon leikkuuta, kesäkukkasia, hioin ja öljysin terassikalusteet), tilasin kakut ja tarjottavat, ja vielä olisi jäljellä siivousta, imuroinnit, lattianpesut, pölyt, pöytäliinojen silitykset, jne mitä nyt juhliin tarvitsee, kyllä te tiedätte.
Miehellä alkoi kesäloma yli viikko sitten, että ehtisi kyllä tekemään osan, mutta arvatkaapa mitä oli tänään saanut listasta tehtyä, kun tulin töistä... pessyt yhden koneellisen pyykkiä (omat työvaatteet) jotka nekin olivat vielä koneessa (kone ollut valmis jo tunteja) kun tulin.
Oli kuulemma ollut niiiiiin väsynyt, ottanut päikkärit ja sitten katsellut jotain sarjaa Netflixistä.
Voi helvtin kuustoista!!!
Ja KYLLÄ mies teki alkuaikoina kotitöitä, jostain syystä on nykyään vaan lusmunnut koko ajan enemmän kotitöistä, ei vaan kiinnosta ja siivous on "turhaa".
Kun selvin sanoin kerron (eilen viimeksi), että tarvitsen oikeasti apua, en ehdi enkä jaksa tehdä kaikkea yksin, mies vaan istuu hiljaa sohvalla, ei sano mitään. Kun kysyn, kuuliko hän mitään puheestani, tiuskaisee että "ei täällä tarvi mitään siivota". Kuulemma ei tartte järjestää mitään, kahvit pahvimukeista ilman tarjottavia piisaa ja roskat ja pölyt "ei haittaa ketään".
Itselleen hankki uuden puvun juhliin, mitään muuta ei ole tehnyt.
Kun nää juhlat on ohi ja muksu muuttaa omilleen, lähden minäkin. Lojukoon sika pskassaan ihan keskenään, vttu!
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ylsin pärjää, pitää palkata apua. Tmmärrän , että nuori ansaitsee juhlansa.
Palkata apua!? 😂 sekö on jonkun taulapään ratkaisu, kun mies on patalaiska vätys?
Suomi on köyhä maa.
99%lla ei ole varaa palkata apulaista.
Vielä 50 luvulla piiat ja apurit siivosivat halvalla.
Kaikki sujui kivasti.
Sitten 60...70 luvulla kiukkuiset sosialistit nosti verot ja sotut pilviin. Eli kellään ei ole enää varaa palkata apparia.
Jopa tohtorit maalaavat itse seinänsä 2023.
Täysin järjetön sossumaa on suomi.
Verohelvetti.
Siksi maa ei kehity ja ostovoima on ihan nollissa.
Voimakas veroale nostaisi talouden ja elintason.
"Mukula" taitaa olla täysi-ikäinen, joka oikein mainiosti voisi siivota talon ja laittaa tarjoilut itse ja itsenäisesti.
Mutta kun on poikapuolinen, niin ei tietenkään tarvitse. Näitä on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, että sua vituttaa, mutta miehesi todennäköisesti ajattelee, että vähemmälläkin touhuamisella - varsinkin huushollin puunaamisella - saa ihan kivat juhlat. Koko Suomeen on viikonlopuksi luvassa aika kylmää säätä, joten ehkä kutsuvieraat eivät sittenkään vietä niin paljoa aikaa ulkona terassilla, että ehtisivät kiinnittää terassikalusteiden kuntoon kovin suurta huomiota.
Siis haluan vaan että tekemieni ikkunoidenpesun ja järjestelyn yms. lisäksi pölyt olis pyyhitty, kämppä imuroitu (viimeks imuriin joku koskenut ehkä kuukausi sitten!) ja lattiat pesty, vessasta jarruraidat veks + lavuaari puhtaaks, puhtaat pyyhkeet, ja pöydissä silitetyt liinat.
Onko se nyt yletöntä puunaamista? Niin yletöntä, ettei voi mies lomallaan auttaa, minä teen kuitenkin pitkää päivää töissä ja juhlat jo lauantaina!
Tsiisus ihmisten kanssa...
Ap
"Joku on koskenut viimeksi imuriin ehkä kuukausi sit"?
Kannattaisko panostaa siihen peruspuhtauteen?Sekö on ap:n homma yksin?
Kyllä, koska mies vaihtaa renkaat autoon. Omaansa, ei ap:n.
Kuka on pyytänyt kaikkea tätä puunaamista?
Vierailija kirjoitti:
"Mukula" taitaa olla täysi-ikäinen, joka oikein mainiosti voisi siivota talon ja laittaa tarjoilut itse ja itsenäisesti.
Mutta kun on poikapuolinen, niin ei tietenkään tarvitse. Näitä on nähty.
Kyllähän hän ap:n mukaan tekeekin, mutta enemmän kuuluu sen isän tehdä! Oli sitten tyttö tai poika.
Sama ketju naisista poistatettiin vartissa.
Mutta palstalla ei ole miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mittaat miehen panostusta merkityksettömiin kotiaskareihin, jotka näyttävät sinulta sujuvan ihan näppärästi?
Kumpi teillä vaihtaa auton renkaat?
Montako kertaa vuodessa sinä ne renkaat vaihdat. Meillä renkaat vaihtaa liike. Maksu menee taloustililtä, jolle molemmat laittaa saman verran /kk. Tai montako kertaa vuodessa maalaat talon? Nurmikon leikkuu otetaan aina esimerkiksi, minä leikkasin kotitalossa ruohot jo teini-ikäisenä, silloin asuttiin omakotitalossa. Ei ole mitään perustetta pitää sitä miesten hommana, miehet vain usein omii sen itselleen.
Mutta meidän mies teki kyllä juhlien eteen tosi paljon. Meillä kerrostaloasunnossa ei mitään pihatöitä edes ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksiköhän se teidän " mukula" ei voi auttaa juhliensa järjestämisessä?
Kyllä hän auttaakin. Olis vaan hommia vielä isälleenkin. Millä logiikalla ajattelet, ettei miehen/isän kuulu osallistua?
Ap
Akkojen hommia, ei kannata sekaantua. Äijäs rentoutuu ku on kerran kesälomalla. Älä aina häslää ja painosta. Jos on paha olla nii nostappa helkutin pirttihirmu kytkintä!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tunnen miesvihaa näitä ketjuja lukiessani, kun nämä on valitettavasti totta monessa perheessä. Miksi miehet on tuollaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä.
Naurattaa.:D
No vttu ole hyvä. :D
Ap
Jos mies on tässä ongelma, niin miksi et hoe krpää vaan kiroat naisia?
Siitepöly opettaa meitä olemaan vaatimattomia, koska se kuorruttaa ikkunat ja ikkunalaudat. Kiitos siitepölyn! 🤣🤣
Komppaan sua ap. Vetelä äijä. Kyllä juhlia varten pitää laittaa paikat kuntoon. Kertoo arvostuksesta vieraita ja juhlan sankaria kohtaan.
Kattilat jakoon kun nuori saatu maailmalle!
Mieshän nuo on kaikki maksanut,kodin yms.
Vierailija kirjoitti:
Haha, kuka on koskaan nähnyt ketjun, jossa mies tuskailee sitä, että on yksin siivonnut kodin, hoitanut puutarhan, kesäkukat, terassikalusteet, hommannut tai kokannut ruuat juhliin ja nainen makaa sohvalla?
Aivan. Sitä ei ole ikinä tapahtunut koskaan. EI KOSKAAN.
On se jännä, miten joidenkin kommentoijien mukaan naisen pitäisi aina tehdä kaikki eikä miehellä ei ole mitään vastuuta oman jälkikasvunsa ja kotinsa hoitamisessa. Lapsen juhliin ei tarvitse siivota ja pahvimukit riittää, ei edes mitään syötävää tarjolle? Vain sen takia, että miestä ei kiinnosta. Oletteko tosissanne?? Kaikenlaisia laiskoja ukkoja sitä onkin. Veikkaan muuten, että jos olisi jostain miehen omista juhlista kyse, niin hänelle ei riittäisi kahvit pahvimukista.
Aloittaja, järjestä lapsellesi kauniit juhlat ja sen jälkeen heivaa mies mäkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mieshän nuo on kaikki maksanut,kodin yms.
Aivovammaisten miesten harhaluuloja jälleen kerran.
Mä kokeilin kahta ukkoa ja tuhlasin siihen 23 v elämästäni. Ikinä ei ollut nurmikko riittävän pitkää leikattavaksi ja terassin öljyäminen vuosittain oli minun keksintöä, ikkunanpesusta tai viemäreiden puhdistuksesta ei hiiskutukkaan. Toinen sentään putsasi grillin. Toinen osti aina uuden. Sama grillinputsaaja teki myös ruokaa välillä toinen ei koskaan. Nyt kun olen yksin niin kaikki hommat täällä ja mökillä on toukokuun puolivälissä tehty ja voi koko kesän vain lomailla ja nauttia. Jos mulla olisi mies kuulisin vieläkin kuinka kaikki on täysin turhaa ja kaikki olisi tekemättä.
Jos ei ylsin pärjää, pitää palkata apua. Tmmärrän , että nuori ansaitsee juhlansa.