Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi v että vtuttaa kun mies ei osallistu juhlien järjestämiseen mitenkään

Vierailija
01.06.2023 |

Meillä on vkonloppuna mukulan juhlat.

Minä olen siivonnut taloa (pessyt ikkunoita, ovia, järjestellyt), huoltanut pihaa (nurmikon leikkuuta, kesäkukkasia, hioin ja öljysin terassikalusteet), tilasin kakut ja tarjottavat, ja vielä olisi jäljellä siivousta, imuroinnit, lattianpesut, pölyt, pöytäliinojen silitykset, jne mitä nyt juhliin tarvitsee, kyllä te tiedätte.

Miehellä alkoi kesäloma yli viikko sitten, että ehtisi kyllä tekemään osan, mutta arvatkaapa mitä oli tänään saanut listasta tehtyä, kun tulin töistä... pessyt yhden koneellisen pyykkiä (omat työvaatteet) jotka nekin olivat vielä koneessa (kone ollut valmis jo tunteja) kun tulin.

Oli kuulemma ollut niiiiiin väsynyt, ottanut päikkärit ja sitten katsellut jotain sarjaa Netflixistä.

Voi helvtin kuustoista!!!

Ja KYLLÄ mies teki alkuaikoina kotitöitä, jostain syystä on nykyään vaan lusmunnut koko ajan enemmän kotitöistä, ei vaan kiinnosta ja siivous on "turhaa".

Kun selvin sanoin kerron (eilen viimeksi), että tarvitsen oikeasti apua, en ehdi enkä jaksa tehdä kaikkea yksin, mies vaan istuu hiljaa sohvalla, ei sano mitään. Kun kysyn, kuuliko hän mitään puheestani, tiuskaisee että "ei täällä tarvi mitään siivota". Kuulemma ei tartte järjestää mitään, kahvit pahvimukeista ilman tarjottavia piisaa ja roskat ja pölyt "ei haittaa ketään".

Itselleen hankki uuden puvun juhliin, mitään muuta ei ole tehnyt.

Kun nää juhlat on ohi ja muksu muuttaa omilleen, lähden minäkin. Lojukoon sika pskassaan ihan keskenään, vttu!

Kommentit (228)

Vierailija
121/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Ymmärrän hyvin, että sua vituttaa, mutta miehesi todennäköisesti ajattelee, että vähemmälläkin touhuamisella - varsinkin huushollin puunaamisella - saa ihan kivat juhlat. Koko Suomeen on viikonlopuksi luvassa aika kylmää säätä, joten ehkä kutsuvieraat eivät sittenkään vietä niin paljoa aikaa ulkona terassilla, että ehtisivät kiinnittää terassikalusteiden kuntoon kovin suurta huomiota. 

Siis haluan vaan että tekemieni ikkunoidenpesun ja järjestelyn yms. lisäksi pölyt olis pyyhitty, kämppä imuroitu (viimeks imuriin joku koskenut ehkä kuukausi sitten!) ja lattiat pesty, vessasta jarruraidat veks + lavuaari puhtaaks, puhtaat pyyhkeet, ja pöydissä silitetyt liinat.

Onko se nyt yletöntä puunaamista? Niin yletöntä, ettei voi mies lomallaan auttaa, minä teen kuitenkin pitkää päivää töissä ja juhlat jo lauantaina!

Tsiisus ihmisten kanssa...

Ap

"Joku on koskenut viimeksi imuriin ehkä kuukausi sit"?

Kannattaisko panostaa siihen peruspuhtauteen?

sano toi sille apn miehelle.

Vierailija
122/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo hommat tehdään muutenkin joka kevät. Jao nhan se kiva vieraillekin että on puhdasta ja tarjoiluja kun pukeutuvat parhaisiinsa ja lahjojakin tuovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie ei välitä lapsestaan, upea tyyppi.

Vierailija
124/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on valmiiksi siistiä, niin ei kai tartte hössöttää noin paljon? Relaa vähän.

Jos vieraat katsoo kieroon, katsokoot.

Vierailija
125/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ap:n mies ihan tyypillinen tapaus. Mitä olen tässä naapurustoa seuraillut vuosien varrella, kyllä miehet panostavat aivan yhtä paljon juhliin kuin vaimotkin. 

Kuulostaa tosiaan laiskalta ja itsekkäältä mieheltä. Mikä pahinta, isä antaa tässä viestiä lapselleen, ettei hänen juhlansa ole panostamisen arvoinen.

Juuri näin. Me olemme pitäneet paljon juhlia kotona ja miehelle on tosi tärkeää, että kaikki on tiptop-kunnossa. Hän kyllä puunaa terassin ja kalusteet, leikkaa nurmikot ja pensasaidat, putsaa uima-altaan jne. Ja tekee sisällä sen, minkä pyydän.

Vierailija
126/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on valmiiksi siistiä, niin ei kai tartte hössöttää noin paljon? Relaa vähän.

Jos vieraat katsoo kieroon, katsokoot.

Ai, ettei miehen vaan tarvitse nostaa persettään sohvalta? Jep jep.

Vierailija
127/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tekee kaiken kun mies ei kuitenkaan osaa ja uhriutuu ja marttyroi.

Vierailija
128/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi kuulostaa masentuneelta tms.

Kuulostaa että niillä kotona ei siivottu edes juhlia varten ja tarjoilutkin oli minimaaliset. Ei voi käsittää toisenlaista elämää.

Vierailija
129/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Taas sama aloitus, viikonlopun fleimaus.

Vierailija
130/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tää ny mulle kuuluu?

Vierailija
131/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratila ja kekkerit siellä niin ei tarvi hikoilla

Saattaa olla varattuja kaikki paikat näin valmistujaisviikonloppuna.

Vierailija
132/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin mies sanoi ei tarvitse siivota, mikä siinä on vaikeaa ymmärtää? Ongelma taitaa pääosin olla siellä sinun pään sisällä. 

Vierailija
133/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ketju naisista poistatettiin vartissa.

Mutta palstalla ei ole miesvihaa.

Kyllä minä tunnen miesvihaa näitä ketjuja lukiessani, kun nämä on valitettavasti totta monessa perheessä. Miksi miehet on tuollaisia?

Koska miehet eivät ole kodinhengettäriä - naisia miehen kehossa.

Nykyisin ei miehiltä oikein onnistu se miehinen puolikaan, kun hyvin harva mies maksaa yksin koko perheen elatuksen. Kumma juttu.

Vierailija
134/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se jännä, miten joidenkin kommentoijien mukaan naisen pitäisi aina tehdä kaikki eikä miehellä ei ole mitään vastuuta oman jälkikasvunsa ja kotinsa hoitamisessa. Lapsen juhliin ei tarvitse siivota ja pahvimukit riittää, ei edes mitään syötävää tarjolle? Vain sen takia, että miestä ei kiinnosta. Oletteko tosissanne?? Kaikenlaisia laiskoja ukkoja sitä onkin. Veikkaan muuten, että jos olisi jostain miehen omista juhlista kyse, niin hänelle ei riittäisi kahvit pahvimukista.

Aloittaja, järjestä lapsellesi kauniit juhlat ja sen jälkeen heivaa mies mäkeen.

No mun mies on järjestänyt omat juhlansa ja kyllä, siellä on ollut pahvimukit ja kertsakäyttölautaset.. Mä leivoin yhden piirakan niihin juhliin. Luulen, että aika monia naisia tuollaiset juhlat nolottaisi ja ottaisivat organisoinnin omiin käsiinsä. Mut miehelle nuo oli jees ja mä en oo nainen, joka herkästi nolostuu.

Miksi leivoit? Olisi ne miehen juhlat onnistuneet ihan hyvin ilman sitä piirakkaasi.

Vierailija
135/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieshän nuo on kaikki maksanut,kodin yms.

Aivovammaisten miesten harhaluuloja jälleen kerran.

En ymmärrä, mistä noiden kommentoijien hokema "naiset loisivat kotona miesten rahoilla" -myytti on peräisin. Suomessa miesten työllisyysaste on 77,2 %, kun taas naisten työllisyysaste on 75,9 %. Eipä ole järin suuri ero.

Naiset ovat vain usein naurettavissa alipalkatuissa ammateissa kuten lähihoitaja. Sitten miehen pakko elättää.

Kyllä minun äiti minut lähihoitajan palkalla yksinhuoltajana kasvatti ja mitään ei ikinä puuttunut.

Vierailija
136/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex istui monesti vielä saunassa salin jälkeen kun vieraat tulivat. Sitä ennen oli käynyt golfaamassa/töissä/tms. kun minä olin pitänyt vapaan ja leiponut ja siivonnut päivän. Syystäkin on ex. Nykyinen osaa auttaa askareissa ja tekee ihan kysymättä kotihommia

Vierailija
137/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi kuulostaa masentuneelta tms.

Ei se ole masentunut, vaan ihan normaali mies!

Olen nainen ja täysin eri mieltä tuosta. Tai sitten niin minulla, siskoillani, äidilläni (isäni siis) ja ystävilläni on poikkeukselliset timanttilohkareet miehinä, sillä kaikkien meidän puolisomme kyllä tekevät peruskotitöitä siinä missä me naisetkin, samoin tyttäremme ja poikamme ikätasonsa, ei sukupuolensa mukaan.

Se riippuu kasvatuksesta. Jos on kotona oppinut lapsena että äiti passaa kaikessa ei se muutu kun naimisiin menee.

Vierailija
138/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

karmea kohtalo sun miehellä. loma alkoi ja hänen pitäisi siivota kotona jotain sinun juhlia varten. toivottavasti miehesi löytää paremman naisen, joka pitää häntä hyvänä koko loman ajan.

Vierailija
139/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin mies sanoi ei tarvitse siivota, mikä siinä on vaikeaa ymmärtää? Ongelma taitaa pääosin olla siellä sinun pään sisällä. 

Epäkohteliasta vieraita ja lasta kohtaan.

Vierailija
140/228 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

karmea kohtalo sun miehellä. loma alkoi ja hänen pitäisi siivota kotona jotain sinun juhlia varten. toivottavasti miehesi löytää paremman naisen, joka pitää häntä hyvänä koko loman ajan.

Siis Oman lapsensa juhlia varten.