Voi v että vtuttaa kun mies ei osallistu juhlien järjestämiseen mitenkään
Meillä on vkonloppuna mukulan juhlat.
Minä olen siivonnut taloa (pessyt ikkunoita, ovia, järjestellyt), huoltanut pihaa (nurmikon leikkuuta, kesäkukkasia, hioin ja öljysin terassikalusteet), tilasin kakut ja tarjottavat, ja vielä olisi jäljellä siivousta, imuroinnit, lattianpesut, pölyt, pöytäliinojen silitykset, jne mitä nyt juhliin tarvitsee, kyllä te tiedätte.
Miehellä alkoi kesäloma yli viikko sitten, että ehtisi kyllä tekemään osan, mutta arvatkaapa mitä oli tänään saanut listasta tehtyä, kun tulin töistä... pessyt yhden koneellisen pyykkiä (omat työvaatteet) jotka nekin olivat vielä koneessa (kone ollut valmis jo tunteja) kun tulin.
Oli kuulemma ollut niiiiiin väsynyt, ottanut päikkärit ja sitten katsellut jotain sarjaa Netflixistä.
Voi helvtin kuustoista!!!
Ja KYLLÄ mies teki alkuaikoina kotitöitä, jostain syystä on nykyään vaan lusmunnut koko ajan enemmän kotitöistä, ei vaan kiinnosta ja siivous on "turhaa".
Kun selvin sanoin kerron (eilen viimeksi), että tarvitsen oikeasti apua, en ehdi enkä jaksa tehdä kaikkea yksin, mies vaan istuu hiljaa sohvalla, ei sano mitään. Kun kysyn, kuuliko hän mitään puheestani, tiuskaisee että "ei täällä tarvi mitään siivota". Kuulemma ei tartte järjestää mitään, kahvit pahvimukeista ilman tarjottavia piisaa ja roskat ja pölyt "ei haittaa ketään".
Itselleen hankki uuden puvun juhliin, mitään muuta ei ole tehnyt.
Kun nää juhlat on ohi ja muksu muuttaa omilleen, lähden minäkin. Lojukoon sika pskassaan ihan keskenään, vttu!
Kommentit (228)
Miksi kaikki miehet ovat tuollaisia sikoja? Vai onko ongelma vain suomalaisissa miehissa??
No, ainakin se kostutti sun jalkoväliä parikyt vuotta sitten. Turha valittaa kun itse olet miehesi valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja minä en olisi päästänyt vieraita kotiini vaan järkätköön juhlat se joka haluaa niin ihan muualla. Minun yksityiseeni linnaani kun kotini on linnani niin ei tule ketään ulkopuolisia. Mieheni on samanlainen ja päästää kotiimme vain harvat ja valitut ystävänsä. Emme ole koskaan pitäneet juhlia yksityis kodissamme koska meillä ei ole mikään näyttely koti eikä pidetä sitä sellaisessa tilassa.
Olispa mulla sun kaltainen nainen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo autonrenkaidenvaihto argumentti on turha. Tunti keväällä, tunti syksyllä. Siivoominen , ruoka, pyykki yms ovat päivittäisiä.
Aloin jo exän kanssa ollessa vaihtaa renkaani itse, ettei joka saamarin kerta voisi vedota tuohon. Samalla huomasin yllätyksekseni, että se ei olekaan niin työläs homma, ettei sen jälkeen jaksa seuraavaan puoleen vuoteen pyyhkiä pölyjä tai pestä vessaa.
Mä kanssa pari kertaa vaihdoin renkaat itse, vaikka olen hintelä nainen. Sitten hoksasin, että rengasliike on turvallinen vaihtoehto ja saa myös varastoon tilaa kuin ei tarvitse siellä niitä pitää. Ruohon leikkaus on kerran viikossa, kenellä edes on. Sen voi tehdä perheen teini ja usein tekeekin, kuten minäkin kotona tein sen jälkeen kun isoveljet ei olleet enää kotona. Mitähän siihen meni, sen verran pieni alue, ehkä puoli tuntia. Talon maalaus kerran kymmenessä vuodessa ja remonttihommia aika vähän, pienet remonttihommat voi tehdä kuka vaan kellä vasara pysyy kädessä. Meillä on nykyään terassi ja sen hoitaa mies. Mä tienaan vähemmän, nettona summa on parisataa vähemmän, mutta teen sen eteen enemmän työtunteja. Mä olen suostunut miehen mieliksi - en todellakaan kiukuttelematta että muualla olisi paremmin töitä - pienellä paikkakunnalla työttömyysalueella. Lasten kasvettua sanoin että nyt lähden, jos ei käy sitten erotaan. Se kävi ja mies tui perässä.
Ei ole ap:n mies ihan tyypillinen tapaus. Mitä olen tässä naapurustoa seuraillut vuosien varrella, kyllä miehet panostavat aivan yhtä paljon juhliin kuin vaimotkin.
Kuulostaa tosiaan laiskalta ja itsekkäältä mieheltä. Mikä pahinta, isä antaa tässä viestiä lapselleen, ettei hänen juhlansa ole panostamisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos olisit vain jättänyt sen nurmikon leikkaamatta? Tai pöytäliinojen sijaan kattaisi vain suoraan pöydälle ilman liinoja niin ei tarvitse pyykätä ja silittää?
Oikeasti hyvät juhlat voisi tulla ilman vaivannäköä.
Miksi juhlia, jos sen eteen ei näe vaivaa? Otetaan vaan vieraat lahjatahoineen vastaan, mutta ei viitsitä järjestää edes juhlia.
Ylioppilas-, rippijuhlat jne ovat juhlia ei mitään kavereiden kanss päätettäviä "juhlia", minkä eteen ei tsrvitse nostaa välttämättä tikkua ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi kuulostaa masentuneelta tms.
Patalaiska ja itsekeskeinen vätys se on.
Ap
Oi tuota rakkauden määrää! Edelleen ihmettelen, miksi pitää olla ihmisen kanssa jota inhoaa ja halveksuu noin paljon?
Kai siinä rakkauden roihu kuolee, jos toinen ei osallistu mihinkään.
Nainen ei ole mikään kotikeisari, joka määrittelee miten täytyy elää ja juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi kuulostaa masentuneelta tms.
Patalaiska ja itsekeskeinen vätys se on.
Ap
Oi tuota rakkauden määrää! Edelleen ihmettelen, miksi pitää olla ihmisen kanssa jota inhoaa ja halveksuu noin paljon?
Ap aikookin nostaa kytkintä heti kun lapsi on lähtenyt kotoa, mihin ei mene enää kauan.
Teiän tapauksessa juhlat olisi kannattanut järjestää muualla. Järjestin vuosia juhlia koton kunnes elämä muuttui kuormittavammaksi ja piti päästä helpommalla. Sen jälkeen olen järjestänyt vain lasten synttäreitä kotona järjestänyt ja muut juhlat muulla vuokratussa tilassa. Eipä ole tarvinnut kuin pitopalvelu kutsua paikalle ja käyttää talon tai pitopalvelun valmiiksi silitettyjä liinoja ja hankkia vaikka koristelut/kukat pöydälle ja jos haluaa, niin kauniit servetit.
Selvästi olisi ollut teidänkin vaihtoehto, jos toinen ei halua juhlia järjestää. Miehesi kaipaisi selviä ohjeita, mitä tehdä. Esim. lähetät hankkimaan x hengen täytekakun (yleensä kakut pitäisi varata etukäteen)
En ymmärrä, miksi harkitset edes eroa juhlien järjestämisen vuoksi?!? Rauhoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ketju naisista poistatettiin vartissa.
Mutta palstalla ei ole miesvihaa.
Kyllä minä tunnen miesvihaa näitä ketjuja lukiessani, kun nämä on valitettavasti totta monessa perheessä. Miksi miehet on tuollaisia?
Koska miehet eivät ole kodinhengettäriä - naisia miehen kehossa.
Vuokratila ja kekkerit siellä niin ei tarvi hikoilla
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, että sua vituttaa, mutta miehesi todennäköisesti ajattelee, että vähemmälläkin touhuamisella - varsinkin huushollin puunaamisella - saa ihan kivat juhlat. Koko Suomeen on viikonlopuksi luvassa aika kylmää säätä, joten ehkä kutsuvieraat eivät sittenkään vietä niin paljoa aikaa ulkona terassilla, että ehtisivät kiinnittää terassikalusteiden kuntoon kovin suurta huomiota.
No sehän on nyt myöhäistä, aapee on hoitanut jo terassiasiat. Nyt pitäisi vielä normaalisti siivota, mutta sekään ei käy miehelle kun ei viitsi.
Ap, sinuna lähtisin jo noiden juhlien jälkeen kävelemään. Olet alistunut kotipiiaksi ja orjaksi, ja mies käyttää sinua hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ole mikään kotikeisari, joka määrittelee miten täytyy elää ja juhlia.
On se nyt noloa, jos lapselle ei voida järjestää kivoja juhlia sen takia, että isä ei viitsi panostaa. Minkälaisen viestin lapsi saa isältään? Ettei hän ole tärkeä. Kamala isä tuommoinen.
Otan osaa ap. Tsemppiä tähän päivään. Meillä kaikki osallistuu ja silti täällä on edelleen vaikka mitä tekemistä. On ollut töissä kiireistä, eikä se auta, vaikka on viime viikolla siivottu.
Vierailija kirjoitti:
Teiän tapauksessa juhlat olisi kannattanut järjestää muualla. Järjestin vuosia juhlia koton kunnes elämä muuttui kuormittavammaksi ja piti päästä helpommalla. Sen jälkeen olen järjestänyt vain lasten synttäreitä kotona järjestänyt ja muut juhlat muulla vuokratussa tilassa. Eipä ole tarvinnut kuin pitopalvelu kutsua paikalle ja käyttää talon tai pitopalvelun valmiiksi silitettyjä liinoja ja hankkia vaikka koristelut/kukat pöydälle ja jos haluaa, niin kauniit servetit.
Selvästi olisi ollut teidänkin vaihtoehto, jos toinen ei halua juhlia järjestää. Miehesi kaipaisi selviä ohjeita, mitä tehdä. Esim. lähetät hankkimaan x hengen täytekakun (yleensä kakut pitäisi varata etukäteen)En ymmärrä, miksi harkitset edes eroa juhlien järjestämisen vuoksi?!? Rauhoitu.
Rauhoitupa sinä sen tosiasian ääreen, että kaikilla ei ole mahdollisuutta ratkaista ongelmia rahalla.
Miehet sitä ja miehet tätä. Miehet ja naisetkin ovat tietysti keskenään yhtä homogeenistä joukkoa, sinä ja minä? Ymmärrän jos pska äijä mutta aika kuvottavaa yleistystä nämä ketjut aina.
Vierailija kirjoitti:
Miehet sitä ja miehet tätä. Miehet ja naisetkin ovat tietysti keskenään yhtä homogeenistä joukkoa, sinä ja minä? Ymmärrän jos pska äijä mutta aika kuvottavaa yleistystä nämä ketjut aina.
Kyllä näissä juhlien järjestämisessä voi melko huoletta yleistää. Naiset järjestää ja miehet toimivat korkeintaan pikku apureina, joskus eivät sitäkään, kuten ap:n tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näissä juhlien järjestämisessä voi melko huoletta yleistää. Naiset järjestää ja miehet toimivat korkeintaan pikku apureina, joskus eivät sitäkään, kuten ap:n tapauksessa.
Ja kuitenkin niihin juhliin on mukava myös miesten osallistua. Ja elellä siistissä kodissa vaikka itse ei laita tikkua ristiin.
Itse järjestin lähes yksin kummallekin lapselle yo-juhlat. Ne onnistui hyvin, juhlakalut tykkäsi ja vieraat viihtyi. Leivoin niihin monenlaista ja käytin paljon aikaa ja vaivaa. Tein ne siksi, että ne oli viimeiset juhlat, jotka lapsille järjestin. Enää en tee yksiäkään juhlia yhtään kenellekään. Kun mies täytti pyöreitä, ostin leipomosta itselleni mieleisen kakun ja siinä se.