Voi v että vtuttaa kun mies ei osallistu juhlien järjestämiseen mitenkään
Meillä on vkonloppuna mukulan juhlat.
Minä olen siivonnut taloa (pessyt ikkunoita, ovia, järjestellyt), huoltanut pihaa (nurmikon leikkuuta, kesäkukkasia, hioin ja öljysin terassikalusteet), tilasin kakut ja tarjottavat, ja vielä olisi jäljellä siivousta, imuroinnit, lattianpesut, pölyt, pöytäliinojen silitykset, jne mitä nyt juhliin tarvitsee, kyllä te tiedätte.
Miehellä alkoi kesäloma yli viikko sitten, että ehtisi kyllä tekemään osan, mutta arvatkaapa mitä oli tänään saanut listasta tehtyä, kun tulin töistä... pessyt yhden koneellisen pyykkiä (omat työvaatteet) jotka nekin olivat vielä koneessa (kone ollut valmis jo tunteja) kun tulin.
Oli kuulemma ollut niiiiiin väsynyt, ottanut päikkärit ja sitten katsellut jotain sarjaa Netflixistä.
Voi helvtin kuustoista!!!
Ja KYLLÄ mies teki alkuaikoina kotitöitä, jostain syystä on nykyään vaan lusmunnut koko ajan enemmän kotitöistä, ei vaan kiinnosta ja siivous on "turhaa".
Kun selvin sanoin kerron (eilen viimeksi), että tarvitsen oikeasti apua, en ehdi enkä jaksa tehdä kaikkea yksin, mies vaan istuu hiljaa sohvalla, ei sano mitään. Kun kysyn, kuuliko hän mitään puheestani, tiuskaisee että "ei täällä tarvi mitään siivota". Kuulemma ei tartte järjestää mitään, kahvit pahvimukeista ilman tarjottavia piisaa ja roskat ja pölyt "ei haittaa ketään".
Itselleen hankki uuden puvun juhliin, mitään muuta ei ole tehnyt.
Kun nää juhlat on ohi ja muksu muuttaa omilleen, lähden minäkin. Lojukoon sika pskassaan ihan keskenään, vttu!
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
On se jännä, miten joidenkin kommentoijien mukaan naisen pitäisi aina tehdä kaikki eikä miehellä ei ole mitään vastuuta oman jälkikasvunsa ja kotinsa hoitamisessa. Lapsen juhliin ei tarvitse siivota ja pahvimukit riittää, ei edes mitään syötävää tarjolle? Vain sen takia, että miestä ei kiinnosta. Oletteko tosissanne?? Kaikenlaisia laiskoja ukkoja sitä onkin. Veikkaan muuten, että jos olisi jostain miehen omista juhlista kyse, niin hänelle ei riittäisi kahvit pahvimukista.
Aloittaja, järjestä lapsellesi kauniit juhlat ja sen jälkeen heivaa mies mäkeen.
No ei pidä, mutta onko näistä hommista puhuttu ja sovittu etukäteen? Vai onko ollut toisen päätös että "TÄNÄÄN TÄYTYY SAADA TÄÄ JUTTU TEHTYÄ!!"
Tarvitseeko se puutarha terasseineen just nyt laittaa ja hoitaa samantien kukkaistutukset ja pöytäliinojen silitykset ikkunanpesuineen, miksi tehtäviä ei ole jaoteltu pidemmälle ajalle, että ei tulisi kiire?
Mäkin tykkään esim kasveista ja pidän niitä tärkeänä osana sisustusta, mutta en odota että mies niitä purkkeja siirtelee auringon mukaan ja päivittäin tajuaa tarkistaa tarvitseeko joku vettä ja onko ötököitä ilmestynyt.
Välillä sekin keksii jotain täysin turhanpäiväistä hommaa mielestäni, joka ois suoritettava heti kun idean saa ja se on stressaavaa jos on jo omasta mielestä tehnyt päivän työt.
Ja suurin osa hommista on ulkoistettavissa jos rahaa riittää (oletan että riittää, jos ruuatkin on tilattu eikä mitään merkkiä budjetin riittävyydestä).
Olisin tilannut pitopalvelun hoitamaan kaiken ja puolet laskusta miehelle.
Alkoipa suututtaa aloittajan puolesta. Tutkimusten mukaanhan avioliitto/parisuhde miehen kanssa nimenomaan tekee naisista onnettomampia, enkä yhtään ihmettele, tämän kaltaisia aloituksia kun on täälläkin vähintään yksi päivässä ja tosielämässä näitä tilanteita saa todistaa jatkuvasti. Kyllä olisi lapsilla kurjat joulut ja syntymäpäivät elleivät naiset hoitaisi asioita.
Avioeroa vaan vireille ap, sinulla on loppuelämä aikaa olla vapaa ja onnellinen. Kyllä ne lapset aikuisena muistaa kuka niiden eteen on nähnyt vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo autonrenkaidenvaihto argumentti on turha. Tunti keväällä, tunti syksyllä. Siivoominen , ruoka, pyykki yms ovat päivittäisiä.
Aloin jo exän kanssa ollessa vaihtaa renkaani itse, ettei joka saamarin kerta voisi vedota tuohon. Samalla huomasin yllätyksekseni, että se ei olekaan niin työläs homma, ettei sen jälkeen jaksa seuraavaan puoleen vuoteen pyyhkiä pölyjä tai pestä vessaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi kuulostaa masentuneelta tms.
Ei se ole masentunut, vaan ihan normaali mies!
Mulla on samanlainen sika kotona. Edellisten juhlien jälkeen naureskelin askelmittariani, kun oli päivässä tullut 30 000 askelta. Mies epäili sitä virheeksi. Ei ole ikinä tajunnut, että jos hän ei tee mitään, niin minun on pakko tehdä hänenkin edestä ja sitten olen aivan poikki. Ollaan tästä keskusteltu ja tapeltu, mikään ei muutu. Todella epäreilua. Joo ja jätän minäkin tuon kunhan lapset hieman kasvaa.
Mies tarvitsee oman rauhansa ja vapautensa. Olet kammottava nalkuttaja-akka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieshän nuo on kaikki maksanut,kodin yms.
Aivovammaisten miesten harhaluuloja jälleen kerran.
En ymmärrä, mistä noiden kommentoijien hokema "naiset loisivat kotona miesten rahoilla" -myytti on peräisin. Suomessa miesten työllisyysaste on 77,2 %, kun taas naisten työllisyysaste on 75,9 %. Eipä ole järin suuri ero.
Naiset ovat vain usein naurettavissa alipalkatuissa ammateissa kuten lähihoitaja. Sitten miehen pakko elättää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mittaat miehen panostusta merkityksettömiin kotiaskareihin, jotka näyttävät sinulta sujuvan ihan näppärästi?
Kumpi teillä vaihtaa auton renkaat?
Tuohon menee 2x20min vuodessa.
Tuollainen lusmuilu on loukkaus lasta ja hänen juhliaan kohtaan.
Tärkeintä on, että syötte puhdasta ruokaa. Tutkikaa Pyhää Raamattua, tutkikaa Pipliasta viidettä Mooseksen kirjaa. Sieltä löydätte ohjeet.
Näin sanoo Herra:
Nämä ovat ne nelijalkaiset eläimet, joita saatte syödä: raavas, lammas ja vuohi, peura, gaselli, metsäkauris, vuorikauris, musta antilooppi, keihäsantilooppi ja betsoari-vuohi, kaikki ne nelijalkaiset eläimet, joilla on kokonansa halkinaiset, kaksivarpaiset sorkat ja jotka märehtivät; niitä saatte syödä.
Näitä älkää kuitenkaan syökö niistä, jotka märehtivät, ja niistä, joilla on kokonansa halkinaiset sorkat: kamelia, jänistä ja tamaania, jotka kyllä märehtivät, mutta joilla ei ole sorkkia: ne olkoot teille saastaiset; sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko.
Näitä te saatte syödä kaikista vesieläimistä: kaikkia, joilla on evät ja suomukset, te saatte syödä. Mutta kaikista niistä, joilla ei ole eviä eikä suomuksia, älkää syökö mitään: ne olkoot teille saastaiset.
Kaikkia puhtaita lintuja te saatte syödä. Mutta nämä ovat linnuista ne, joita älkää syökö: kotka, partakorppikotka, harmaa korppikotka, haarahaukka ja suohaukkalajit, kaikki kaarnelajit, kamelikurki, pääskynen, kalalokki, jalohaukkalajit, huuhkaja, kissapöllö, sarvipöllö, pelikaani, likakorppikotka, kalasääksi, haikara, sirriäislajit, harjalintu ja yölepakko.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlainen sika kotona. Edellisten juhlien jälkeen naureskelin askelmittariani, kun oli päivässä tullut 30 000 askelta. Mies epäili sitä virheeksi. Ei ole ikinä tajunnut, että jos hän ei tee mitään, niin minun on pakko tehdä hänenkin edestä ja sitten olen aivan poikki. Ollaan tästä keskusteltu ja tapeltu, mikään ei muutu. Todella epäreilua. Joo ja jätän minäkin tuon kunhan lapset hieman kasvaa.
Oikein sinulle kun saat viettää loppuelämäsi yksinäisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieshän nuo on kaikki maksanut,kodin yms.
Aivovammaisten miesten harhaluuloja jälleen kerran.
En ymmärrä, mistä noiden kommentoijien hokema "naiset loisivat kotona miesten rahoilla" -myytti on peräisin. Suomessa miesten työllisyysaste on 77,2 %, kun taas naisten työllisyysaste on 75,9 %. Eipä ole järin suuri ero.
Naiset ovat vain usein naurettavissa alipalkatuissa ammateissa kuten lähihoitaja. Sitten miehen pakko elättää.
Kyllä minä olen ihan itse elättänyt itseni lähihoitajan palkallani ja järjestänyt lasteni juhlat, sujuikin hyvin kun ei tarvinnut sohvalla lojuvalta miäheltä mitään odottaa.
Mieheen en ota kantaa. Tuollaisiahan iso osa niistä on.
Sitä ihmettelen, kuinka nykyäidit passaavat lapsensa piloille.
Se täysi-ikäinen ylioppilas tuskin on neliraajahalvaantunut vaan täysin kykenevä siivoamaan huushollin ja laittamaan tarjoilut (toki ei niitä maksamaan, siinä vanhemmat ojentakoot auttavan kätensä). Hänen juhlansahan se on.
Ei riitä, että herra pyynnöstä vähän "auttaa". Epäilen ettei edes oikeasti auta, vaikka ap jossain vaiheessa hätäpäissään niin väitti.
Kolmenkymmenen vuoden päästä tänne kirjoittaa tämän samaisen juhlakalun vaimo ja valittaa, että joutuu yksin tekemään kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mittaat miehen panostusta merkityksettömiin kotiaskareihin, jotka näyttävät sinulta sujuvan ihan näppärästi?
Kumpi teillä vaihtaa auton renkaat?
Tuohon menee 2x20min vuodessa.
Tuollainen lusmuilu on loukkaus lasta ja hänen juhliaan kohtaan.
Lapsi voi järjestää juhlansa itse jos kerta on niin tärkeät.
Teet poikasi onnelliseksi järjestämällä juhlat ja miehesi onnelliseksi lähtemällä tiehesi. Ikimuistoinen kesä 2023.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksiköhän se teidän " mukula" ei voi auttaa juhliensa järjestämisessä?
Kyllä hän auttaakin. Olis vaan hommia vielä isälleenkin. Millä logiikalla ajattelet, ettei miehen/isän kuulu osallistua?
Ap
"Auttaa".Tuossapa se vika onkin. Sä olet päätähti, jota muut auttaa? Ei muakaan vttu kiinnosta omassa kodissa tehdä töitä, joista joku toinen on päättänyt, että ne tehdään. Vain yhdessä sovittuun voi sitoutua.
Oletkos antanut pillua milloin viimeksi sille. Jos siitä on yli viikko niin eihän mies kotitöitä sittten tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksiköhän se teidän " mukula" ei voi auttaa juhliensa järjestämisessä?
Kyllä hän auttaakin. Olis vaan hommia vielä isälleenkin. Millä logiikalla ajattelet, ettei miehen/isän kuulu osallistua?
Ap
"Auttaa".Tuossapa se vika onkin. Sä olet päätähti, jota muut auttaa? Ei muakaan vttu kiinnosta omassa kodissa tehdä töitä, joista joku toinen on päättänyt, että ne tehdään. Vain yhdessä sovittuun voi sitoutua.
Näin. Mutta ei sovi naisen logiikkaan.
Olen nainen ja minä en olisi päästänyt vieraita kotiini vaan järkätköön juhlat se joka haluaa niin ihan muualla. Minun yksityiseeni linnaani kun kotini on linnani niin ei tule ketään ulkopuolisia. Mieheni on samanlainen ja päästää kotiimme vain harvat ja valitut ystävänsä. Emme ole koskaan pitäneet juhlia yksityis kodissamme koska meillä ei ole mikään näyttely koti eikä pidetä sitä sellaisessa tilassa.