Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mainio säästökohde: poistetaan kaikki lapsilisät - pelkästään sillä saadaan 6 miljardin sopeutus

Vierailija
31.05.2023 |

Lapsilisiä maksetaan noin 1,5 miljardia vuodessa. Yhden nelivuotisen hallituskauden aikana tämä tekisi siis 6 miljardia. Minusta nämä saisi poistaa kokonaan.

Lasten hankinta on oma valinta, jonka tulisi tapahtua omalla vastuulla.
Lisäksi lapsilisistä valtaosa ei ole tukea, joka menee sitä eniten tarvitseville.

Kommentit (225)

Vierailija
21/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jonkinlainen porrastus tulojen mukaan voisi olla- syntyvyyttä ei kuitenkaan ole varaa enää maassamme laskea yhtään.

Vierailija
22/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njäh, poistetaan eläkkeet. Eläkkeelle jääminen on kuitenkin ihan oma valinta. Ja on siihen ollut aikaa varautua ja säästää.

Samoin asumistuki pois. Siinäkin säästetään.

Ja työttömyystuet. Alkaa ne työt maistumaan.

Ja toimeentulotuki. Ei muuta kuin telttaan asumaan, jos ei rahaa löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljännen lapsen jälkeen ei tulisi enää maksaa. Näitä perheitä kun riittää, missä lapsia on +8 kappaletta ja parhaassa tapauksessa vingutaan rahan puutetta, kun ei olekaan varaa elättää pesuetta.

Vierailija
24/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kurjistettaisiin lapsiperheiden olot ja saataisiin synnytys vielä kovempaan laskuun ja sitten lapset ja nuoret pahoinvoiviksi, jotta heistä ei kasvaisi terveitä veronmaksajia vaan että syrjäytyisivät!

Leikataan lapsilisistä ja kouluista niin hyvä tulee! Pitää vain pitää tiukka linja sitten 15-20 vuoden päästä jos seurauksena on mielenterveysongelmia että ei hassata siihen sitten rahaa.

Lapsiperheitähän paapotaan enemmän kuin mitään muuta ryhmää. Sen rahan voisi käyttää yksineläviin ikäihmisiin vaikka.

Lapsettomilta on paljon helpompi ottaa rahaa tuohonkin tarkoitukseen. Voivat muuttaa vaikka johonkin kommuuniin. Ei perheetön tarvitse omaa asuntoa.

Vierailija
25/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistetaan leskeneläkkeet nyt eläkkeellä olevilta ja kelataksiin tuloraja.

Osa eläkeläisistä kulkee kelataksilla jopa 150 km

Vierailija
26/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lapseton ja tuskin lapsia meinaan edes tehdä tähän maahan.

Minun mielestä lapsilisät tulisi poistaa hyvätuloisilta perheiltä ja tulorajaksi perheelle vaikka 80 000e/vuosi eli jos yli tuon menee perheen yhteenlasketut bruttotulot niin silloin lapsilisiä ei makseta heille. 

Minun mielestä lapsilisän pitäisi olla lisä joka maksetaan vaan sitä tarvitseville perheille.

Ihan järjetöntä että nyt joku amk koulutuksen suorittanut vanhempi 4000e/kk bruttopalkalla saa vielä jotain lapsilisää siihen päälle.

Minä käyn töissä ja minä makselen veroja jotta nuo hyvätuloiset ihmiset saa lisää rahaa käyttöönsä, reiluako?

Vierailija
27/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja harrastukset pois ja säästetään päiväkodeista niin että on pitemmät matkat.

Tiristetään Suomen maailman kuormittuneimmista vanhemmista kaikki irti!

Tavoite että kukaan ei tee enää lapsia.

Vierailija
28/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä on kompensaatiota ja tarkoituksena on tasata tuloeroa lapsettomien ja lapsellisten välillä, ei rikkaiden ja köyhien lapsiperheiden välillä. Jos tuo kompensaatio poistetaan niin oikeus ja kohtuus on että myös lapsettomilta kiristetään saman verran vaikka lisäverona.

Kompensaatiota tulee ihan jo siitä, että mitä enemmän asuinneliöitä, sitä edullisemmat ne on per henkilö. Kallainta se on yksinasuville.

Vierailija
29/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanko nämä rahat sitten hoitajien palkankorotuksiin, sillä he ansaitsevat palkkatason, jolla kannattaa tehdä raskasta ja vaativaa työtä ja pysyä alalla? Jos säästettäsiin kehitysapurahoista, kun ollaan niin köyhä ja ylivelkaantunut maa, että hyvä jos omista heikoimmassa asemassa olevista pystymme huolehtimaan?

Vierailija
30/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä on kompensaatiota ja tarkoituksena on tasata tuloeroa lapsettomien ja lapsellisten välillä, ei rikkaiden ja köyhien lapsiperheiden välillä. Jos tuo kompensaatio poistetaan niin oikeus ja kohtuus on että myös lapsettomilta kiristetään saman verran vaikka lisäverona.

Kompensaatiota tulee ihan jo siitä, että mitä enemmän asuinneliöitä, sitä edullisemmat ne on per henkilö. Kallainta se on yksinasuville.

Yksin asuvalle riittäisi hyvin joku soluhuoneisto.

Vierailija
31/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos säästettäisiin lapsilta ja nuorilta ja laitettaisiin ihan kunnon lisärahat elämänsä viimeisiä vuosia eläviin vanhuksiin.

He on rakentaneet Suomea ja he voivat muistella sitten elämänsä erittäin laadukasta viimeistä vuotta.

Vierailija
32/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille ei tulisi lapsilisä maksaa. Esim virolaiset raksamiehet ym pitsan pyörittäjät jolla kotimaassa 10 lasta. Pitserian omistajat tietävät tämän lisän ja voivat maksaa pientä tai ei ollenkaan palkkaa. Miksi maksetaan ulkomaille, eihän siinä ole mitään järkeä. Hallituksen pitäisi aloittaa leikkaukset kaikista tälläistä.

Vierailija
33/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä lapsilisät tulisi poistaa hyvätuloisilta perheiltä ja tulorajaksi perheelle vaikka 80 000e/vuosi eli jos yli tuon menee perheen yhteenlasketut bruttotulot niin silloin lapsilisiä ei makseta heille. 

Minun mielestä lapsilisän pitäisi olla lisä joka maksetaan vaan sitä tarvitseville perheille.

Ihan järjetöntä että nyt joku amk koulutuksen suorittanut vanhempi 4000e/kk bruttopalkalla saa vielä jotain lapsilisää siihen päälle.

Minä käyn töissä ja minä makselen veroja jotta nuo hyvätuloiset ihmiset saa lisää rahaa käyttöönsä, reiluako?

Etköhän sä maksa veroja, että joku Eläkeläis-Pena saa 5000e eläkkeensä, velattoman elämän päälle. Tuleeko sulle tästä parempi mieli?

Vierailija
34/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kurjistettaisiin lapsiperheiden olot ja saataisiin synnytys vielä kovempaan laskuun ja sitten lapset ja nuoret pahoinvoiviksi, jotta heistä ei kasvaisi terveitä veronmaksajia vaan että syrjäytyisivät!

Leikataan lapsilisistä ja kouluista niin hyvä tulee! Pitää vain pitää tiukka linja sitten 15-20 vuoden päästä jos seurauksena on mielenterveysongelmia että ei hassata siihen sitten rahaa.

Lapsiperheitähän paapotaan enemmän kuin mitään muuta ryhmää. Sen rahan voisi käyttää yksineläviin ikäihmisiin vaikka.

Lapsettomilta on paljon helpompi ottaa rahaa tuohonkin tarkoitukseen. Voivat muuttaa vaikka johonkin kommuuniin. Ei perheetön tarvitse omaa asuntoa.

Tehdään perhekommuuneja kans. Kimppahoito kommuunin lapsille, niin ei tarvitsi niin monen aikuisen olla tuottamattomia kotona tukien varassa.

Vierailija
35/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä tämä ryhmä, josta täällä ei saa puhua? Työ tai opiskelu ei heitä kiinnosta, ei edes motivaatiota opiskella suomea.

Sitten puskevat vain lapsia tähän maailmaan, joista ei tule veronmaksajia, koska kotona totutetaan miten kaiken kustantaa valtio.

Vierailija
36/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistetaan leskeneläkkeet nyt eläkkeellä olevilta ja kelataksiin tuloraja.

Osa eläkeläisistä kulkee kelataksilla jopa 150 km

No se on ajateltu niin että se on säästöä, verrattuna siihen että olisi siinä lähellä se aluesairaala. Jos se ei nyt sitten säästäkkään niin voi voi.

Vierailija
37/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos säästettäisiin lapsilta ja nuorilta ja laitettaisiin ihan kunnon lisärahat elämänsä viimeisiä vuosia eläviin vanhuksiin.

He on rakentaneet Suomea ja he voivat muistella sitten elämänsä erittäin laadukasta viimeistä vuotta.

Millä logiikalla tää on hyvä idea? Eikö nimenomaan eläkeläisillä ole ollut aikaa säästää ja järjestellä elämänsä niin, että kannattaa jäädä eläkkeelle?

Vierailija
38/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa länsimaissa lapsiperheitä tuetaan joko verotuksen tai lapsilisien avulla, koska väestönkasvu on monesta syystä tärkeää.

Mutta tietenkin tulevan hallituksen arvoihin sopisi varsin hyvin, että lastenteko ulkoistettaisiin sille samalle porukalle, joka tulee tänne tekemään meidän pskaduunit.

Vierailija
39/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät pitäisi poistaa. Sillä on merkitystä ainoastaan sellaisissa perheissä joissa on paljon lapsia. Ja tiedämmehän ketkä täällä lisääntyvät. Ne on tänne tulleita tai muuten varattomia.

Vähän kuin eläimen kanssa perustellaan sillä, että iso hankintahinta karsii väärinkäytökset ja että sitten sen ottaminen perustuu harkintaan.

Ei voi olla niin, että lapsia tehdään rahan vuoksi.

Vierailija
40/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdään perhekommuuneja kans. Kimppahoito kommuunin lapsille, niin ei tarvitsi niin monen aikuisen olla tuottamattomia kotona tukien varassa.

Ei voi katsos kun vain oikea ydinperhe kelpaa lapsen kasvualustaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän