Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mainio säästökohde: poistetaan kaikki lapsilisät - pelkästään sillä saadaan 6 miljardin sopeutus

Vierailija
31.05.2023 |

Lapsilisiä maksetaan noin 1,5 miljardia vuodessa. Yhden nelivuotisen hallituskauden aikana tämä tekisi siis 6 miljardia. Minusta nämä saisi poistaa kokonaan.

Lasten hankinta on oma valinta, jonka tulisi tapahtua omalla vastuulla.
Lisäksi lapsilisistä valtaosa ei ole tukea, joka menee sitä eniten tarvitseville.

Kommentit (225)

Vierailija
61/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla poistetaan ilmainen ehköisy nuorilta. Seksi on oma asia, valtion ei kuulu siihen sekaantua. Sieltäkin saadaan revittyä vähän säästöjä

Vierailija
62/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta mikä ei kosketa mua voidaan luopua ja säästää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kokonaan pidä poistaa mutta 94,60e/lapsi on ihan riittävä eikä niin että lapsilisä nousee lasta kohden mitä enemmän lapsia. Yh-korotukset voi pysyä ennallaan.

yh-korotukset nyt ensimmäiseksi pitäisi poistaa ja lapset huostaan kaikilta elämänhallintaongelmaisilta ja laiskoilta sossunpummeilta

Vierailija
64/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan noin mene. Pienituloisille se pitäisi korvata muina tukina. Ja niiden muiden tukien hakuprosesseista tulisi myös kuluja. Lapsilisä on siitä halpa tukimuoto, ettei sitä tarvitse hakea kuin kerran/lapsi. Ja hakuptosessikin on selkeä. Jo yksikin toimeentulotukihakemus työllistää kelantätiä moninkertaisesti verrattuna yhden lapsen lapsilisään.

Vierailija
65/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla poistetaan ilmainen ehköisy nuorilta. Seksi on oma asia, valtion ei kuulu siihen sekaantua. Sieltäkin saadaan revittyä vähän säästöjä

Ja insuliinin antaminen. Diabetes on ihan itse hankittu 80% tapauksissa, maksakoon itse hoitonsa!

Vierailija
66/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kurjistettaisiin lapsiperheiden olot ja saataisiin synnytys vielä kovempaan laskuun ja sitten lapset ja nuoret pahoinvoiviksi, jotta heistä ei kasvaisi terveitä veronmaksajia vaan että syrjäytyisivät!

Leikataan lapsilisistä ja kouluista niin hyvä tulee! Pitää vain pitää tiukka linja sitten 15-20 vuoden päästä jos seurauksena on mielenterveysongelmia että ei hassata siihen sitten rahaa.

Lapsiperheitähän paapotaan enemmän kuin mitään muuta ryhmää. Sen rahan voisi käyttää yksineläviin ikäihmisiin vaikka.

Lapsettomilta on paljon helpompi ottaa rahaa tuohonkin tarkoitukseen. Voivat muuttaa vaikka johonkin kommuuniin. Ei perheetön tarvitse omaa asuntoa.

Tehdään perhekommuuneja kans. Kimppahoito kommuunin lapsille, niin ei tarvitsi niin monen aikuisen olla tuottamattomia kotona tukien varassa.

Ei voi katsos kun vain oikea ydinperhe kelpaa lapsen kasvualustaksi.

Ydinperheenä eläköön ne joilla on siihen varaa. Ennenkin perheitä asui hellahuoneissa, omakotitalojen yläkerroissa ja sukulaisten nurkissa.

Vierailija
67/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kokonaan pidä poistaa mutta 94,60e/lapsi on ihan riittävä eikä niin että lapsilisä nousee lasta kohden mitä enemmän lapsia. Yh-korotukset voi pysyä ennallaan.

yh-korotukset nyt ensimmäiseksi pitäisi poistaa ja lapset huostaan kaikilta elämänhallintaongelmaisilta ja laiskoilta sossunpummeilta

Tämä on sitä "säästämistä", mistä tulee enemmän kuluja kuin säästöjä. Ei niitä huostaanotettuja lapsia kukaan ilmaiseksi hoida.

Vierailija
68/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja insuliinin antaminen. Diabetes on ihan itse hankittu 80% tapauksissa, maksakoon itse hoitonsa!

Olet oikeastaan asian ytimessä. Samaan syssyyn kaadetaan alkoholista ja tupakasta aiheutuneet kulut yksilölle

Vierailija
69/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ilmeisesti ole mitään hajua paljonko lastensuojelu maksaa?

Vierailija
70/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virossa lapsilisää korotettiin huomattavasti ja kappas vain! Syntyvyys nousi huomattavasti. Virolla ei ole tulevaisuudessa mitään ongelmaa työntekijöiden suhteen.

Niinhän se jo laskettiin, että Viro menee tuottavuudessa Suomen ohi seuraavan 10 vuoden aikana.

Ja vauvapalstan neuvo on kurjistaa tulevaisuuden työntekijöiden ja perheiden oloja...että saadaan mahdollisimman vähän veronmaksajia.

Niistä suomalaisistalapsitehtaista ei saada kyllä yhtään veronmaksajia, vaan lisää käsi pitkällä yhteiskunnalta rahaa ruinaavia elätettäviä.

Vierailija
71/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2 lasta ja ollaan tosi tiukoilla, yh-korotuksen kanssa eletään 2-3vk noilla rahoilla. Silti somppujen ja muiden elättien lapsitehtailu pitää tehdä kannattamattomaksi. Jos lapsia on 5 tms niin oma vastuu oltava isompi. Ei jostain kahdeksannesta pitäisi maksaa enempää vaan vähemmän jos mitään.

Vierailija
72/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko, Sherlock, että mitä enemmän otetaan lapsia huostaan, sitä vähemmän menee valtiolta rahaa lapsilisiin?

Vierailija
73/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä

Mitä ihmettä. Joku hyvätuloinen joka on maksanut ison osan tuloistaan veroihin voi tuolla 94 eurolla maksaa vaikka muutaman päivän päiväkotimaksut.

Maksaisi se jaksava veronmaksaja nyt vähän useammankin ihmisen elämisen ja lasten päivähoitomaksut.

Voisi tehdä niin että olisi sekä vähemmän palveluita että korkeampi progressiivinen verotus.

Vierailija
74/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle nuorelle kuten itsellenikin lapsilisät oli vain bileraha jonka sai käyttöön 18 vuotiaana ja kuukauden päästä se oli mennyttä.

Yks tyyppi pani paremmaks. Tiesi tarkalleen, paljonko rahaa on tulossa ja koska. Teki juuri sen summan velkaa eri kavereille. Rahat meni samana päivänä, kun sai ne, siis velkojen maksuun.

Ihanan kokoomuslaista.

Köyhän perheen lapsilisä menee välttämättömyyksiin, ei biletykseen. Köyhän ei ole vara olla i d i o o t t i raha-asioissa, se on rikkaan etuoikeus.

Eipä sitten ihme että joka kerta porvarihallitus sekä leikkaa köyhiltä, antaa rikkaille että OTTAA VELKAA.

Vierailija
75/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. 

Vierailija
76/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi tehä lapsia , jos se jää kiini lapsilisitä.

Vierailija
77/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse lapseton ja tuskin lapsia meinaan edes tehdä tähän maahan.

Minun mielestä lapsilisät tulisi poistaa hyvätuloisilta perheiltä ja tulorajaksi perheelle vaikka 80 000e/vuosi eli jos yli tuon menee perheen yhteenlasketut bruttotulot niin silloin lapsilisiä ei makseta heille. 

Minun mielestä lapsilisän pitäisi olla lisä joka maksetaan vaan sitä tarvitseville perheille.

Ihan järjetöntä että nyt joku amk koulutuksen suorittanut vanhempi 4000e/kk bruttopalkalla saa vielä jotain lapsilisää siihen päälle.

Minä käyn töissä ja minä makselen veroja jotta nuo hyvätuloiset ihmiset saa lisää rahaa käyttöönsä, reiluako?

Etköhän sä maksa veroja, että joku Eläkeläis-Pena saa 5000e eläkkeensä, velattoman elämän päälle. Tuleeko sulle tästä parempi mieli?

Eläkeläispena on ansainnut eläkkeensä ja me kaikki saamme eläkettä joskus. Se 4000e/kk bruttopalkkaa repivä hyväosainen ei lapsilisää tarvitse joten miksi sille niitä minun verorahoja pitää jakaa? 

Jos se 4000e/kk elättää vaikkapa kolmea lasta, niin väitätäkö, että että hän on tosiaan hyvätuloinen eikä tarvitse lapsilisää? Verorus on Suomessa progresiivista, eli katsotaan että suurempi tuloinen voi maksaa isomman osan palkastaan veroina. Tässä ei huomioida ollenkaan pitääkö sillä tulolla elättää yksi vai 4. Lapsilisät kompensoivat tätä. Toinen vaihtoehto olisi sitten palauttaa verotukseen lapsivähennys.

Vierailija
78/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta mikä ei kosketa mua voidaan luopua ja säästää!

Täysin samaa mieltä!

Vierailija
79/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon merkittävämpi säästö saataisiin opintotuen poistolla. Muualla maailmassa ei ole opintotukia ja lisäksi lukukausimaksut. Seurauksena säästöä menoissa ja ihmiset valmistuisivat nopeammin. Lisäksi saataisiin matalapalkka-aloille lisää työntekijöitä kun opiskelijoiden määrä vähenisi.

Kaikenlaisista työkyvyttömyyseläkkeistä ja muista laiskottelutuista voisi kanssa leikata.

Vierailija
80/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavarikoidaan eläkekassat ja maksetaan niillä valtionvalat pois, niin ei tarvi leikata kaikesta.

Suuret ikäluokat vaan törkeästi lainasivat eläkekassat ja nyt väittävät, että rahat kuuluu meille ja velat teille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi