Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mainio säästökohde: poistetaan kaikki lapsilisät - pelkästään sillä saadaan 6 miljardin sopeutus

Vierailija
31.05.2023 |

Lapsilisiä maksetaan noin 1,5 miljardia vuodessa. Yhden nelivuotisen hallituskauden aikana tämä tekisi siis 6 miljardia. Minusta nämä saisi poistaa kokonaan.

Lasten hankinta on oma valinta, jonka tulisi tapahtua omalla vastuulla.
Lisäksi lapsilisistä valtaosa ei ole tukea, joka menee sitä eniten tarvitseville.

Kommentit (225)

Vierailija
41/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse lapseton ja tuskin lapsia meinaan edes tehdä tähän maahan.

Minun mielestä lapsilisät tulisi poistaa hyvätuloisilta perheiltä ja tulorajaksi perheelle vaikka 80 000e/vuosi eli jos yli tuon menee perheen yhteenlasketut bruttotulot niin silloin lapsilisiä ei makseta heille. 

Minun mielestä lapsilisän pitäisi olla lisä joka maksetaan vaan sitä tarvitseville perheille.

Ihan järjetöntä että nyt joku amk koulutuksen suorittanut vanhempi 4000e/kk bruttopalkalla saa vielä jotain lapsilisää siihen päälle.

Minä käyn töissä ja minä makselen veroja jotta nuo hyvätuloiset ihmiset saa lisää rahaa käyttöönsä, reiluako?

Etköhän sä maksa veroja, että joku Eläkeläis-Pena saa 5000e eläkkeensä, velattoman elämän päälle. Tuleeko sulle tästä parempi mieli?

Eläkeläispena on ansainnut eläkkeensä ja me kaikki saamme eläkettä joskus. Se 4000e/kk bruttopalkkaa repivä hyväosainen ei lapsilisää tarvitse joten miksi sille niitä minun verorahoja pitää jakaa? 

Vierailija
42/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilta pois harrastukset ja koulut ja perheen toimeentulo.

Jos katkeroituvat eivätkä kasva hyviksi työssäkäyviksi veronmaksajiksi niin otetaan sitten verotuloja seinästä tulevaisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa länsimaissa lapsiperheitä tuetaan joko verotuksen tai lapsilisien avulla, koska väestönkasvu on monesta syystä tärkeää.

Mutta tietenkin tulevan hallituksen arvoihin sopisi varsin hyvin, että lastenteko ulkoistettaisiin sille samalle porukalle, joka tulee tänne tekemään meidän pskaduunit.

Kyllä se oli viime hallitus joka halusi tänne laivalasteittain matalapalkkaisia ja varattomia ihmisiä. Lue vähän enemmän.

Vierailija
44/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokonaan pidä poistaa mutta 94,60e/lapsi on ihan riittävä eikä niin että lapsilisä nousee lasta kohden mitä enemmän lapsia. Yh-korotukset voi pysyä ennallaan.

Vierailija
45/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kurjistettaisiin lapsiperheiden olot ja saataisiin synnytys vielä kovempaan laskuun ja sitten lapset ja nuoret pahoinvoiviksi, jotta heistä ei kasvaisi terveitä veronmaksajia vaan että syrjäytyisivät!

Leikataan lapsilisistä ja kouluista niin hyvä tulee! Pitää vain pitää tiukka linja sitten 15-20 vuoden päästä jos seurauksena on mielenterveysongelmia että ei hassata siihen sitten rahaa.

Lapsiperheitähän paapotaan enemmän kuin mitään muuta ryhmää. Sen rahan voisi käyttää yksineläviin ikäihmisiin vaikka.

Lapsettomilta on paljon helpompi ottaa rahaa tuohonkin tarkoitukseen. Voivat muuttaa vaikka johonkin kommuuniin. Ei perheetön tarvitse omaa asuntoa.

Tehdään perhekommuuneja kans. Kimppahoito kommuunin lapsille, niin ei tarvitsi niin monen aikuisen olla tuottamattomia kotona tukien varassa.

Niinpä. Yhteiskeittiöt, kokkausvuorot. Vapautuisivat nämä kotihoidontuella elelijät työelämään, kun yhteisö jakaisi lastenhoitovastuun!

Vierailija
46/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse lapseton ja tuskin lapsia meinaan edes tehdä tähän maahan.

Minun mielestä lapsilisät tulisi poistaa hyvätuloisilta perheiltä ja tulorajaksi perheelle vaikka 80 000e/vuosi eli jos yli tuon menee perheen yhteenlasketut bruttotulot niin silloin lapsilisiä ei makseta heille. 

Minun mielestä lapsilisän pitäisi olla lisä joka maksetaan vaan sitä tarvitseville perheille.

Ihan järjetöntä että nyt joku amk koulutuksen suorittanut vanhempi 4000e/kk bruttopalkalla saa vielä jotain lapsilisää siihen päälle.

Minä käyn töissä ja minä makselen veroja jotta nuo hyvätuloiset ihmiset saa lisää rahaa käyttöönsä, reiluako?

Etköhän sä maksa veroja, että joku Eläkeläis-Pena saa 5000e eläkkeensä, velattoman elämän päälle. Tuleeko sulle tästä parempi mieli?

Eläkeläispena on ansainnut eläkkeensä ja me kaikki saamme eläkettä joskus. Se 4000e/kk bruttopalkkaa repivä hyväosainen ei lapsilisää tarvitse joten miksi sille niitä minun verorahoja pitää jakaa? 

Kenen sä luulet maksavan ne meidän eläkkeet, joita sä kuvittelet saavasi?? Näiden lasten, joilta ollaan täällä riistämässä lapsilisät ja kaikki. Tilalle kurjuutta, syrjäytymistä ja mielenterveysongelmia? Nekö ne eläkkeet maksaa, vai jäädäänkö kuule ilman eläkettä?

Vierailija
47/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa länsimaissa lapsiperheitä tuetaan joko verotuksen tai lapsilisien avulla, koska väestönkasvu on monesta syystä tärkeää.

Mutta tietenkin tulevan hallituksen arvoihin sopisi varsin hyvin, että lastenteko ulkoistettaisiin sille samalle porukalle, joka tulee tänne tekemään meidän pskaduunit.

Kyllä se oli viime hallitus joka halusi tänne laivalasteittain matalapalkkaisia ja varattomia ihmisiä. Lue vähän enemmän.

Marinin hallituksen aikana rajat on olleet kiinni. Ukrainalaisia on tullut viimeisen vuoden aikana ja mikäs vika heissä on. Kyllä se oli perskeko joka otti vastaan niitä partaisia.

Vierailija
48/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan humputusta 94 euroa kuukaudessa lapsen hoitoon.

Sillä voi maksaa vaikka 3 viikoksi lapsen iltapäiväkerhon maksua kuukaudessa, kun koulu loppuu jo kello 12 ja koululounas on ollut säästösyistä kello 9:40 aamulla.

Ihme humputuksiin sitä annetaan rahaa.

Vierailija
49/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä pois vaan. Ei mitään tulorajaa, ne on aina ongelmallisia ku rajan tuntumassa tulee ikäviä tapauksia. Jos ei ole varaa elättää lasta, niin meillä on jo toimeentulotuki. Sen jakamisessa pitää sitten katsoa että lapsi saa peruselintason.

Vierailija
50/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä pois vaan. Ei mitään tulorajaa, ne on aina ongelmallisia ku rajan tuntumassa tulee ikäviä tapauksia. Jos ei ole varaa elättää lasta, niin meillä on jo toimeentulotuki. Sen jakamisessa pitää sitten katsoa että lapsi saa peruselintason.

Mieluummin poistetaan se toimeentulotuki. Enemmän vit uttaa elättää kaiken maailman syrjäytyneitä.

Vierailija
51/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa lapsilisää korotettiin huomattavasti ja kappas vain! Syntyvyys nousi huomattavasti. Virolla ei ole tulevaisuudessa mitään ongelmaa työntekijöiden suhteen.

Vierailija
52/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaan vain. Lisätään toimeentulotukea ja siihen vaikka päihde- ja lemmikin terveydenhuoltolisä.

Vierailija
53/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle nuorelle kuten itsellenikin lapsilisät oli vain bileraha jonka sai käyttöön 18 vuotiaana ja kuukauden päästä se oli mennyttä.

Eli rikkaan perheen lapsi ei tajua mitään raha-asioista. Tämäpä jännää kun rikkaiden ihmisten Kokoomusta pidetään muka talousosaajana.

Vierailija
54/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte mennä poistelemaan lapsiperheiden tukia. Ne mahdollistavat itselläkin sen että voin tehdä vain 50 % työaikaa ja viettää loppu ajan lasteni kanssa 🙂

Vierailija
55/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla helvetin tyhmä. Koko saatana valtio perustuu veronmaksajiin. Jos niitä ei ole niin kuka sua hoitaa tulevaisuudessa ja kuka maksaa sun eläkkeet. Ulkomaalaisiin en luottaisi tässä asiassa🙈

Vierailija
56/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joku lapsivero pitäisi ainakin säätää. loppuisi se sossunpummien hallitsematon kanimainen lisääntyminen.

On loppunut jo. Pienituloiset tekee nykyään vähemmän lapsia kuin hyvätuloiset.

HYVÄ!

Vierailija
57/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitais myös säätää kivesvero. Maksa kymppitonni tai poistetaan pallit.

Perustelu: kun me naiset kaikki otamme vain sen yhden yhteisen alfan, joka on rikas. Mitä te köyhät inselit silloin enää palleilla teette?

Rikkaat maksaa ja köyhät surkimukset rauhoittuu.

Vierailija
58/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virossa lapsilisää korotettiin huomattavasti ja kappas vain! Syntyvyys nousi huomattavasti. Virolla ei ole tulevaisuudessa mitään ongelmaa työntekijöiden suhteen.

Niinhän se jo laskettiin, että Viro menee tuottavuudessa Suomen ohi seuraavan 10 vuoden aikana.

Ja vauvapalstan neuvo on kurjistaa tulevaisuuden työntekijöiden ja perheiden oloja...että saadaan mahdollisimman vähän veronmaksajia.

Vierailija
59/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisän voisi korvata esim. lapsituella, jota maksetaan niille, joiden tulot jäävät alle tietyn summan.

Näin lapsilisien kustannuksista voitaisiin kitkeä ainakin kolmannes pois - tämä olisi jo 2 miljardin säästö vaalikaudella.

Ja tämä säästö ei kohtuuttomasti kurittaisi ketään. Se ei itse asiassa kurittaisi ollenkaan.

Tai sittenkin verovähennys esim. 6000 e/v/lapsi nimenomaan verosta, ei tulosta. Silloin työssäkäyvien vanhempien perhe saisi ansionsa mukaan. Tulottomathan saavat joka tapauksessa kaiken haluamansa sossusta.

Vierailija
60/225 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle nuorelle kuten itsellenikin lapsilisät oli vain bileraha jonka sai käyttöön 18 vuotiaana ja kuukauden päästä se oli mennyttä.

Yks tyyppi pani paremmaks. Tiesi tarkalleen, paljonko rahaa on tulossa ja koska. Teki juuri sen summan velkaa eri kavereille. Rahat meni samana päivänä, kun sai ne, siis velkojen maksuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi