Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolainan korko nousi 800 euroa. Yhtiövastike 50 euroa. Mökkilaina 150 euroa. Ruoka (vaikka nipistetty) 80 euroa.

Vierailija
31.05.2023 |

Viisihenkinen perhe. Kaksi ylemmän keskitulon palkansaajaa, kolme lasta. Aivan tavallinen rivitalohuoneisto Helsingissä, lainaa 350 000 euroa (omaa pääomaa oli 120 000 euroa). Ei todellakaan mikään ökylukaali.

Stressitestattu on ja kaikkeen varauduttu, mutta kyllähän tällainen nyt ottaa päähän. Palkankorotukset olivat kummallakin yhteensä 350 euroa, josta puolet menee veroihin. Eipä paljoa nyt ilahduttanut.

Me pärjätään. Mutta tämä on kaikki sitten pois kaikesta ylimääräisestä. Palveluista, teatterista, konserteista, koululuokkien myyjäisistä, hyväntekeväisyydestä, ihmisten lahjoista, ihan kaikesta ylimääräisestä. Annetaan valmistuvalle ylioppilaalle 20 euroa, vaikka ennen 50 euroa. Pidennetään parturissa käymisten välejä. Ei laiteta keräyksiin rahaa. Ei osteta mokkapaloja partiolaisten myyjäisistä. Eikä varmaan niiden kalentereitakaan jouluna.

Korkojen nousu ei tullut yllätyksenä, mutta se, että ne pompsahtivat yhtäkkiä taivaisiin, tuli. Palkat eivät ehtineet mukaan ja nyt sitten nipistetään oikein kunnolla kaikesta.

Kommentit (849)

Vierailija
221/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asun ja lainan lyhennys nousi 90 euroa ja vastike 60 euroa. Ruoka ym kallistunut törkeästi. Pikkasen se alkaa lompakossa tuntumaan joo.

No eipä noussut paljoa.

Meillä nousi lainanlyhennys joku 450€/kk, vastiketta ei ole kun on okt.

Niin teillä. Tämä nousi minulla yksin eläjällä.

Miksi olette ottaneet tuollaiset lainat? Omat asuntolainani ovat aina olleet tasaeräisiä, eli niitä maksetaan sama määrä joka kuussa, ja laina-aika sitten vaihtelee korkojen mukaan. Tekee elämisestä paljon ennustettavampaa.

Sitä on otettava mitä saa. Eipä kaikilla ole mahdollisuutta valita.

Täh? Tasaerälaina on aivan tavallinen lainatyyppi, ei se ole mikään spesiaalituote. Se on myös lainanottajan kannalta ainoa järkevä lainatyyppi, koska kuukausikustannukset eivät liiku koron mukana, eli ennustettavuus on hyvä.

Tasaerän suosio on melko pientä siksi että silloin laina-aikaa ei saa niin lähelle maksimia koska pitää olla varaa laina-ajan pidentyä. Ja siksi ne jotka yrittävät ottaa tuloihinsa nähden maksimimäärän lainaa eivät sitä oikein voi valita koska laina-aika pitää hilata ihan tappiin.

Mutta muutenhan se on tosiaan mainio lainamuoto kuten sanoit. Mekin otimme aikanaan sellaisen ja lopulta laina tuli maksettua 3 vuotta aikeisemmin kun alkuperäinen laina-aika oli. Laskevien korkojen aikana se elää siihenkin suuntaan.

Kiitos selityksestä. Ihmettelinkin tuota väitettä, ettei tasaerälainaa muka saisi, mutta viestisi avasi asian.

Itsekin otin 2010 tasaerälainan, jonka viimeinen maksuerä piti senaikaisella korolla olla 2028. Maksoin sen pois viime vuonna. Ei niinkään alentuneiden korkojen ansiosta, vaan siksi että laitoin joka kuun lopussa kaiken tilillä olevan liikenevän rahan lainanhoitoon.

Eli hukkasit Maailman historian PARHAAN ajan vaurastua maksamalla ylimääräisiä lyhennyksiä. Helvetti, mikä idiootti. Minä taasen maksoin minimimäärän tuolla välillä lainaa takaisin ja kaiken tilillä olevan laitoin sijoitoituksiin.

Nyt olenkin velaton miljonääri tämän ansiosta.

No jos sinulla on kristallipallo joka kertoo milloin se korkotaso kääntyy nousuun ja milloin sijoitusten arvo on suurimmillaan niin onnea sinulle. Kaikilla ei moista tietoa ole.

Ei tarvi olla kristallipalloa. Sijoituksista kun saa rahat pois parissa päivässä. Minulla olikin strategiana "Sijoita maksimimäärä niin kauan KUN korot ovat alhaalla, kun korot nousevat yli 3% maksa laina pois sijoituksilla" Ja näin tein.  Sijoituksiin lainan pois maksun jälkeen jäi todella mukava summa.  Ei tarvitse edes yrittää ajoittaa markkinaa. Ainoa mikä harmittaa on 5 numeroinen lisävero tälle vuoteen (tästä voitte haarukoida saadun voiton määrän) Ilman sijoittamista minulla olisi yhä jäljellä 6 numeroinen summa lainaa jos sijoittamani rahat olisinkin laittanut lyhennyksiin.

Vierailija
222/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama tilanne minullakin. Tienaamme puolison kanssa bruttona yhteensä 150 000 ja risat vuodessa, asuntolainaa on molemmilla espoolaisesta isosta omakotitalosta jäljellä 70 000 / hlö. Minulla on kaksi pientö koululaista joiden huoltajuus jaetaan isänsä kanssa viikko-viikko ja kulut samoin puoliksi. Onneksi on korkokatto ja lyhennys pysyy samana, mutta laina-aika pitenee. Palkankorotuksia tuli maltillisesti kuten odotettiinkin, mutta kaikki se korotus joko verotetaan pois tai menee heittämällä kohonneisiin hintoihin. Edelleen on varaa kaikkeen mihin ennenkin, mutta ollaan tarkempia siitä mitä ostetaan ja milloin. Se keski-/hyvätuloisen kulutus (ravintolat, elokuvateatterit, keikat, kampaajat ja hierojat jne) laskee omallakin kohdalla radikaalisti. Mietityttää mistä palvelualat saavat tänä vuonna asiakkaansa jos jo meidän ilmeisesti hyvätuloistenkin pitää katsoa tarkemmin mitä ostaa ja milloin. Tämä ei hyvältä näytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te maksatte tuollaisia hintoja asunnosta? Tyhmä ei ole se, joka pyytää vaan se joka maksaa.

Miten maksatte perintöverot? 300 000 asunnosta perintövero on 13000 ja jos leski elossa niin kiinteistöä ei voi myydä.

Vierailija
224/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otin 80 000 asuntolainaa, olisin saannut lainaa 150 000e. Halusin ottaa mahdollisimman vähän asuntolainaa koska haluan maksaa sen lainan mahdollisimman nopeasti pois.

Olen elänyt nyt kohta 8 vuotta todella nuukasti jotta saan asuntolainan maksettua pois.

Lähes kaiken ylimääräisen rahan mitä olen saannut niin ne olen käyttänyt lainan lyhentämiseen. Korkoja en maksele enää pahemmin koska velkaa on enää 15 000e.

Sitten kun olen velaton niin mihän elelen herroiksi silloin!

Miten jotkut oikein onnistuu tunaroimaan nää asuntolaina asiatkin? :D

Toiset taas haluavat elää ihan normaalia elämää, vaikka maksavatkin asuntolainaa.

Eli eivät käytä ihan joka senttiä lainaan, vaan käyttävät sitä esim. perheensä hyvinvointiin ja huvituksiin.

Jep, tai sairauksiin, työttömänä elämiseen, läheisten auttamiseen näissä keskusteluissa ei tunnu enää olevan loppupuolella järjen hiventäkään kun ihmisillä on niin erilaisia elämäntilanteita, ja nuo itsensä jalustalle nostajat on luultavasti just niitä alunperinkin kaikista hyväosaisempia ja itsekeskeisimpiä yksilöitä :D

Vierailija
225/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustarpeet kirjoitti:

Aivan kuten kirjoitit, ylimääräisestä.

Elämän tarkoitus ei ole, etenkään työssäkäyvänä, kituuttaa saamalla just niukin naukin ne pakolliset menot maksetuiksi vaan kyllä siinä normiarjessa kuuluu olla varaa muuhunkin. Sehän se on koko nykymallisen yhteiskunnan perustakin, että ihmiset tarvitsee ja heillä myös on varaa hankkia erilaisia palveluita sekä tavaroita. Sen takia kai näitä kauppa- ja viihdekeskuksiakin nousi/nousee kuin sieniä sateella. Ei niitä ole rakennettu siksi, että ihmiset pääsee sinne sateen suojaan tai muuten vaan notkumaan vaan ideana on että siellä kulutetaan rahaa ja näin saadaan taas työpaikkoja.

Silloin kannattaa mitoittaa ne elämän pakolliset menot niin että sitä ylimääräistä jää joka tilanteessa.

Sultakin puuttuu nyt sellainen olennaisuusruuvi päästä. On ihan tavallista, ettei ihmisten tarvitse muuttaa, jos mikään ei heidän omissa valinnoissaan ole muuttunut.

On valinta ottaa asuntolaina ja silloin myös hyväksyt sen että sen lainan korot voivat muuttua. Et sinä voi valita lainaa mutta jättää korkojen muutoksia valitsematta.

Niin, mutta KUKAAN EI TIENNYT että korot nousisivat näin nopeasti ja nyt. 

Ja siis mä en puhu itsestäni, mulla on korkokatto otettuna 2021. 

Vierailija
226/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otin 80 000 asuntolainaa, olisin saannut lainaa 150 000e. Halusin ottaa mahdollisimman vähän asuntolainaa koska haluan maksaa sen lainan mahdollisimman nopeasti pois.

Olen elänyt nyt kohta 8 vuotta todella nuukasti jotta saan asuntolainan maksettua pois.

Lähes kaiken ylimääräisen rahan mitä olen saannut niin ne olen käyttänyt lainan lyhentämiseen. Korkoja en maksele enää pahemmin koska velkaa on enää 15 000e.

Toiset taas haluavat elää ihan normaalia elämää, vaikka maksavatkin asuntolainaa.

Eli eivät käytä ihan joka senttiä lainaan, vaan käyttävät sitä esim. perheensä hyvinvointiin ja huvituksiin.

Sitten kannattaa varmaan ottaa pienempiä lainoja että jää elämiseenkin rahaa.

Vierailija
227/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo kenelle vastasit.

Onko se siis normaalia elämää että otetaan suuria velkoja ja sitten maksellaan velan korkoja pois joka syö ihmisen ostovoimaa? Tuollainen elämäntyyli tulee ainakin todella kalliiksi.

Minä haluan maksaa velkani nopeasti pois nimenomaan siksi ettei minun tarvitse maksella korkoja.

En minä nyt niin hölmö ihminen ole että makselisin korkoja pankille ilomielen vaan haluan ne rahat omaan käyttööni :D

Vierailija
228/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-korkojen aika oli järjetön ajanjakso.  

Päättäjien täydellistä vastuuttomauutta.

Vierailija
229/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpä kuinka paljon te makselette korkoja asuntolainastanne, sen takia asuntolaina kannattaa maksaa pois mahdollisimman pian.

Yli 15 vuoden maksuaika asuntolainalle on tyhmyyttä ja siinä menettää kymmeniä tuhansia euroja rahaa.

Ehkäpä olet oikeassa, mutta kaikilla ei vaan ole mahdollisuutta maksaa lainaa pois 15 vuodessa.

Jep, sama kuin sanoisi että onpa tyhmää ottaa lainaa kun voisi vain säästää ja maksaa kaiken kerralla pois. Niin kerta!

Vierailija
230/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asun ja lainan lyhennys nousi 90 euroa ja vastike 60 euroa. Ruoka ym kallistunut törkeästi. Pikkasen se alkaa lompakossa tuntumaan joo.

No eipä noussut paljoa.

Miksi olette ottaneet tuollaiset lainat? Omat asuntolainani ovat aina olleet tasaeräisiä, eli niitä maksetaan sama määrä joka kuussa, ja laina-aika sitten vaihtelee korkojen mukaan. Tekee elämisestä paljon ennustettavampaa.

Täh? Tasaerälaina on aivan tavallinen lainatyyppi, ei se ole mikään spesiaalituote. Se on myös lainanottajan kannalta ainoa järkevä lainatyyppi, koska kuukausikustannukset eivät liiku koron mukana, eli ennustettavuus on hyvä.

Tasaerän suosio on melko pientä siksi että silloin laina-aikaa ei saa niin lähelle maksimia koska pitää olla varaa laina-ajan pidentyä. Ja siksi ne jotka yrittävät ottaa tuloihinsa nähden maksimimäärän lainaa eivät sitä oikein voi valita koska laina-aika pitää hilata ihan tappiin.

Mutta muutenhan se on tosiaan mainio lainamuoto kuten sanoit. Mekin otimme aikanaan sellaisen ja lopulta laina tuli maksettua 3 vuotta aikeisemmin kun alkuperäinen laina-aika oli. Laskevien korkojen aikana se elää siihenkin suuntaan.

Kiitos selityksestä. Ihmettelinkin tuota väitettä, ettei tasaerälainaa muka saisi, mutta viestisi avasi asian.

Itsekin otin 2010 tasaerälainan, jonka viimeinen maksuerä piti senaikaisella korolla olla 2028. Maksoin sen pois viime vuonna. Ei niinkään alentuneiden korkojen ansiosta, vaan siksi että laitoin joka kuun lopussa kaiken tilillä olevan liikenevän rahan lainanhoitoon.

Eli hukkasit Maailman historian PARHAAN ajan vaurastua maksamalla ylimääräisiä lyhennyksiä. Helvetti, mikä idiootti. Minä taasen maksoin minimimäärän tuolla välillä lainaa takaisin ja kaiken tilillä olevan laitoin sijoitoituksiin.

No jos sinulla on kristallipallo joka kertoo milloin se korkotaso kääntyy nousuun ja milloin sijoitusten arvo on suurimmillaan niin onnea sinulle. Kaikilla ei moista tietoa ole.

Ei tarvi olla kristallipalloa. Sijoituksista kun saa rahat pois parissa päivässä. Minulla olikin strategiana "Sijoita maksimimäärä niin kauan KUN korot ovat alhaalla, kun korot nousevat yli 3% maksa laina pois sijoituksilla" Ja näin tein.  Sijoituksiin lainan pois maksun jälkeen jäi todella mukava summa.  Ei tarvitse edes yrittää ajoittaa markkinaa. Ainoa mikä harmittaa on 5 numeroinen lisävero tälle vuoteen (tästä voitte haarukoida saadun voiton määrän) Ilman sijoittamista minulla olisi yhä jäljellä 6 numeroinen summa lainaa jos sijoittamani rahat olisinkin laittanut lyhennyksiin.

Täytyy niiden sijoitustenkin tuottaa koko ajan ihan hyvin eikä se ole mikään selviö. Ihan jo viimeisen parin kolmen vuoden aikana on ollut melkoista vuoristorataa.

Eikä ole mikään selviö että se korkotaso ylittää sen rajasi vasta sitten kun sijoitukset ovat tuottaneet niin paljon että voit maksaa lainan pois. Se voi tapahtua ihan milloin vain laina-aikana ja lainaa voi jäädä paljonkin jäljelle sillä kovalla korolla maksettavaksi.

Vierailija
231/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No myytte sen mökin pois ja lyhennätte velkojanne sillä.

Vierailija
232/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama tilanne minullakin. Tienaamme puolison kanssa bruttona yhteensä 150 000 ja risat vuodessa, asuntolainaa on molemmilla espoolaisesta isosta omakotitalosta jäljellä 70 000 / hlö. Minulla on kaksi pientö koululaista joiden huoltajuus jaetaan isänsä kanssa viikko-viikko ja kulut samoin puoliksi. Onneksi on korkokatto ja lyhennys pysyy samana, mutta laina-aika pitenee. Palkankorotuksia tuli maltillisesti kuten odotettiinkin, mutta kaikki se korotus joko verotetaan pois tai menee heittämällä kohonneisiin hintoihin. Edelleen on varaa kaikkeen mihin ennenkin, mutta ollaan tarkempia siitä mitä ostetaan ja milloin. Se keski-/hyvätuloisen kulutus (ravintolat, elokuvateatterit, keikat, kampaajat ja hierojat jne) laskee omallakin kohdalla radikaalisti. Mietityttää mistä palvelualat saavat tänä vuonna asiakkaansa jos jo meidän ilmeisesti hyvätuloistenkin pitää katsoa tarkemmin mitä ostaa ja milloin. Tämä ei hyvältä näytä.

Meillä tulot on yhteensä 36000 brutto vuodessa eli verot pois ja 2 lasta. Ei saada muita tukia lisäksi. Molemmilla vanhemmilla AMK tutkinto.

Toinen kaupan alalla täysillä työtunneilla saa 26000 brutto vuorotyöstä eli verot tuosta pois ja toinen saa 10000 brutto työttömyyskorvausta eli verot pois. Asutaan vuokralla ja auto on puolison vuorotyön vuoksi.

Jokaisen olisi hyvä kokea työttömyys.

Vierailija
233/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki on ostaa sekä mökki että asunto, jos molempiin tarvitaan lainaa ?

Vierailija
234/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuruudenhulluus kirjoitti:

350.000€ on valtava asuntolaina, jos on vielä kolme lasta elätettävänä.

Hyvin tavallinen keskituloisen perheen asuntolaina Helsingissä. Sillä saa juurikin jonkun aivan tavallisen rivitalon jostain lähiöstä.

Sitten pitää asua kerrostalossa. Kolme lasta tulee kalliiksi. Ihmisillä on vääristynyt mielikuva normaalista elintasosta. Se mikä on normaalia lapsettomalle keski-iläiselle, ei ole sitä ruuhkavuosiaan eläville.

Eikö olekin jännä juttu, että 100 vuoden takainen normaali elintaso on tänä päivänä jotain luksusta jota paheksutaan? Teknologia on mennyt eteenpäin valtavasti mutta jostain syystä meidän kaikkien pitäisi asua ahtaasti betonikuutioiden sisällä ja syödä huonoa ruokaa henkemme pitimiksi. Miten tässä näin kävi?

Onkohan sulla nyt ihan realistinen käsitys sadan vuoden takaisesta elintasosta? Faijankin lapsuusmökissä oli vain yksi sulake, eli sähkölaitteet aika vähissä, ja hänen isänsä osti kylän ensimmäisen auton, eikä tuosta ole kuin alle 70v. Lapsilla huvituksena ulkona liikkuminen ja kerran kuussa ilmestyvä Aku Ankka. Toisaalta, tuo oli tavallaan parempaa aikaa, Akussakin oli vielä kunnon tarinoita.

Vierailija
235/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te maksatte tuollaisia hintoja asunnosta? Tyhmä ei ole se, joka pyytää vaan se joka maksaa.

Miten maksatte perintöverot? 300 000 asunnosta perintövero on 13000 ja jos leski elossa niin kiinteistöä ei voi myydä.

Perintöveroja 12 miljoonaa euroa ulosottoon

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009503023.html

Vierailija
236/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintöveroja 12 miljoonaa euroa ulosottoon

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009503023.html

60000 ihmistä kuolee vuodessa. Miten nämä kiukuttelijat meinaa perintöveronsa maksaa?

Vierailija
237/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kannattaa varmaan ottaa pienempiä lainoja että jää elämiseenkin rahaa.

Öö, ei.

Mulla on ihan kohtalaiset tulot, nettona jää n. 4500€/kk, rouvalla puolet tuosta.

Asuntolainaa maksellaan omasta tahdosta pois 1700€, pankki aikanaan ehdotti tuhannen luokkaa, mutta halusin maksaa enemmän.

Autolainoja ei kummastakaan autosta ole, sijoitusasuntojen lainat ja vastikkeet pyörii vuokrilla.

Lapsia on yhteensä 5 (toiselta 3 ja toiselta 2).

Sijoituksiin ja säästöön laitellaan vaihtelevia summia, jotta rentoon elämiseenkin jää rahaa.

Joten en millään muotoa näe sitä järkeväksi, että laittaisin lähes kaiken asuntolainaan.

Vierailija
238/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaliin elämään ei todellakaan kuulu velka. Velkaa otetaan vain silloin kun on hätätilanne eikä omat rahat riitä. Toki aina kannattaa muistaa se että velanotto on aina riski ja velkaraha on aina kalliimpaa koska korot.

Normaaliin elämään kuuluu ainoastaan asuntolaina ja eikä asuntolainaa kannata otta liikaa.

Ihmiset pilaavat oman elämänsä veloilla,pikavipeillä,osamaksuilla yms koska ne tekee ihmisistä köyhiä.

Vierailija
239/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä noussut paljoa.

Täytyy niiden sijoitustenkin tuottaa koko ajan ihan hyvin eikä se ole mikään selviö. Ihan jo viimeisen parin kolmen vuoden aikana on ollut melkoista vuoristorataa.

Eikä ole mikään selviö että se korkotaso ylittää sen rajasi vasta sitten kun sijoitukset ovat tuottaneet niin paljon että voit maksaa lainan pois. Se voi tapahtua ihan milloin vain laina-aikana ja lainaa voi jäädä paljonkin jäljelle sillä kovalla korolla maksettavaksi.

Ei sen tarvikaan ylittää lainan määrää. Riittää kun se sijoitusten tuotto on EURONKIN suurempi kuin korkomenot ovat olleen. Näin sijoituksista pois ottaessa ja lainaan suuremman erän lyhentäessä tilanne on euroa parempi kuin se olisi ollut lainaa etukäteen lyhentäessä.

Vierailija
240/849 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vuokralle ja myy mökki. Asiat ratkaistu! P.s. ei ole häpeä asua vuokralla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi