Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi exän uuden pitää tunkea kaikkiin lasten juhliin ja tapahtumiin

Vierailija
30.05.2023 |

Oikein väen väkisin on pitänyt päästä tapahtumiin, joihin esim pyritty rajaamaan yleisöä. En todellakaan näe näitä tilanteita sellaisena että olisi jotenkin lapsen takia näissä. Jotkut omat motiivit tässä on takana, koska päin vastoin jos olisi ajattelisi tai olisi ajatellut asioita lapsen kannalta olisi toiminut toisin ja olisi antanut tilaa sekä aikaa heille. Onko muilla samoja fiiliksiä? Ja toisaalta jos olet tällainen nyxän lasten tapahtumiin tuppautuja niin miksi? Nyt ehkä vaan v**uttaa yleisesti tämä itsensä korostaminen.

Kommentit (342)

Vierailija
161/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei ole mitään ihmeellistä. Anna mä arvaan. On ollut yksi tapahtuma missä määrää on rajoitettu eikä sielläkään tiukasti?

Mun mies tulee mukaan nyt kesällä lapseni rippikirkkoon koska olemme pari. Eksäni naisesta en tiedä tuleeko kirkkoon mutta ainakin rippijuhliin kotiini ja se on mukavaa. Pidän siitä että tämä nainen tule hyvin toimeen lapseni kanssa.

Eksistä on hyvä päästä yli, sanot ap että näin on mutta ei ole. Saako äitisi uusi kumppani tulla juhliin? Saako serkkusi uusi vaimo osallistua? Jätätkö tulevan oman kumppanisi kaikkien juhlien ulkopuolelle?

Sama juttu meilläkin. Mieheni löytämä uusi nainen on aivan ihana ihminen niin miehelle kuin lapsillekin. Hän on iloinen, hyvä kuuntelemaan, avulias ja tekeväinen. Jos me olisimme vaikka työkavereita, niin varmasti olisin pitänyt hänestä silloinkin, sillä hänestä on helppo pitää. Myös vanhempani pitävät hänestä, vaikka olivatkin ensin naista vastaan ja katsoivat häneen päin kyräillen.

Itselläni ei ole mitään hätää miesasioiden kanssa. En ole juuri käyttänyt aikaani ja energiaani mahdollisen uuden miesystävän löytämiseen, vaan olen elänyt aika rauhalliseen malliin nämä kolme vuotta.

Miehesi löytämä uusi nainen? Ei hän enää sinun miehesi ole :D

Vierailija
162/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty saamaan omia lapsia ja minulle kumppanin lapset ovat todella läheisiä. Tulisi todella paha mieli, jos en saisi lasten juhlapäiviin osallistua. Onneksi meillä lasten äiti on aivan ihana tyyppi ja hänen uusi puoliso on myös kiva. Kun tullaaan kaikki toimeen, on myös mukavaa ettei minun yksin tarvitse seisoa jossain nurkassa, jos vaikka otetaan kuvia lasten ja vanhempien kanssa, on seuraa lasten äidin puolisosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei tulisi mieleenikään mennä mihinkään muihin miehen lasten juhliin kuin rippijuhliin ja yo-juhliin. Sielläkin seison sivussa, onnittelen toki, mutta siirryn taka-alalle, vaikka suhteemme ei edes pettämisestä alkanut.

Käytöstapoja.

Jos kyseessä olisi jo yhdessäasuminen, niin olisi vähän outoa joutua poistumaan kotoaan, mikäli siellä järjestetään esim. lapsen syntymäpäiväjuhlia.

Niinpä. Mielestäni ei uuden kumppanin tarvitse nöyristellä, hiiviskellä ja siirtyä yhtään mihinkään sivuun miehensä rinnalta. Saatikka jos asutaan yhdessä. Kummallisia ajati0uksia ia "käytöstapoja".

Eivät ne liity mitenkään käytöstapoihin, päinvastoin.

Itse en haluaisi opettaa lapsille tuollaisella hiiviskelyllä ja itsensä (sekä myös miehen ja suhteemme) mitätöimisellä, että joku ihminen on vähäarvoisempi kuin toinen.

Ensimmäinen vaimo ei ole yhtään sen arvokkaampi käytöstapojen kannalta kuin se toinenkaan.

Yhteiset lapset miehen eivät tee hänestä loppuelämänsä ajaksi kuningatarta ja minusta Tuhkimoa.

Uuden kumppanin ei tarvitse nöyristellä tai totella entistä vaimoa vain tottelemisen takia tai ettei joku asia entiselle sovi.

Jos on tolkun ihminen ja lapsille sopii niin entisellä vaimolla ei ole pariskunnan asioihin mitään sanomista.

Voi kiukutella ja sitkottaa, mutta valtaa ei ole.

Olen jossain yllä puhunut käytöstavoista, mutta en viitannut yhtään tuohon, mistä sinä puhut. Olen 100 % sitä mieltä, että eksällä ei ole mitään asiaa sanella, miten entinen elää elämäänsä uuden puolison kanssa. Ei kukaan ole vähempiarvoisenpi.

Minä viittasin käytöstavoilla siihen, että pettäjäpariskunta ymmärtää olevansa sen verran häpeissään perheen rikkomisesta, että toimii asemansa mukaisesti. On ollut pöyristyttävää sivusta katsoa, kuinka eräs mies raahasi nyksänsä vanhaan kaveripiiriimme, ja me luonnollisesti olimme petetyn puolella, emmekä halunneet nyksää joukkoomme. Mies nakkeli niskojaan ja syytti eksäänsä mustamaalauksesta, vaikka todistetusti heillä oli ollut vuoden pituinen salasuhde.

Samaisen perheen teini riitautui isänsä kanssa, ja taas isä syytti eksäänsä. Jne. Ei yhtään tajunnut, että ois kannattanut olla ihan hiljaa.

Huomaatko ristiriidan kertomassasi? Kukaan ei ole vähäarvoisempi, kirjoitat hurskaasti.

Sitten samaan syssyyn käytät sanamuotoja, että pettäjäpariskunnan pitäisi "ymmärtää olla häpeissään, toimia asemansa mukaisesti", ollut "pöyristyttävää katsoa, raahasi nyksäänsä mukaan, emme halunneet mukaan kaveripiiriin" jne.

Mies "nakkeli niskojaan ja olisi kannattanut olla ihan hiljaaa".

Että tämmöistä tasa-arvoa siellä.

Selkeästähän pidät ihmisiä eriarvoisina.

Vierailija
164/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei tulisi mieleenikään mennä mihinkään muihin miehen lasten juhliin kuin rippijuhliin ja yo-juhliin. Sielläkin seison sivussa, onnittelen toki, mutta siirryn taka-alalle, vaikka suhteemme ei edes pettämisestä alkanut.

Käytöstapoja.

Jos kyseessä olisi jo yhdessäasuminen, niin olisi vähän outoa joutua poistumaan kotoaan, mikäli siellä järjestetään esim. lapsen syntymäpäiväjuhlia.

Niinpä. Mielestäni ei uuden kumppanin tarvitse nöyristellä, hiiviskellä ja siirtyä yhtään mihinkään sivuun miehensä rinnalta. Saatikka jos asutaan yhdessä. Kummallisia ajati0uksia ia "käytöstapoja".

Itse en haluaisi opettaa lapsille tuollaisella hiiviskelyllä ja itsensä (sekä myös miehen ja suhteemme) mitätöimisellä, että joku ihminen on vähäarvoisempi kuin toinen.

Ensimmäinen vaimo ei ole yhtään sen arvokkaampi käytöstapojen kannalta kuin se toinenkaan.

Yhteiset lapset miehen eivät tee hänestä loppuelämänsä ajaksi kuningatarta ja minusta Tuhkimoa.

Uuden kumppanin ei tarvitse nöyristellä tai totella entistä vaimoa vain tottelemisen takia tai ettei joku asia entiselle sovi.

Jos on tolkun ihminen ja lapsille sopii niin entisellä vaimolla ei ole pariskunnan asioihin mitään sanomista.

Toit hyvin esille sen, kuinka joskus entinen kumppani oikeasti kuvittelee vielä olevan se tärkein entisen miehensä elämässä, koska heillä on yhteinen lapsi/lapsia. Mieheni entinen käyttää aina lapsikorttia hyväkseen. Jos joku asia ei mene niin kuin hän haluaa, niin aina vetää sen saman Eikö lapsi ole tärkein -kortin esille. Mistään hän ei pysty sopimaan, vaan olettaa miehen aina joustavan lapseen vedoten. Mies on sanonut, että tämä entinen on hyvin mustasukkainen minusta vaikka heidän erostaan on useampi vuosi.

Vierailija
165/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty saamaan omia lapsia ja minulle kumppanin lapset ovat todella läheisiä. Tulisi todella paha mieli, jos en saisi lasten juhlapäiviin osallistua. Onneksi meillä lasten äiti on aivan ihana tyyppi ja hänen uusi puoliso on myös kiva. Kun tullaaan kaikki toimeen, on myös mukavaa ettei minun yksin tarvitse seisoa jossain nurkassa, jos vaikka otetaan kuvia lasten ja vanhempien kanssa, on seuraa lasten äidin puolisosta.

Olipa mukavaa kuulla. Sinulla on hyvä tilanne onneksi.

Sehän on juuri totta, ettei kenenkään uuden kumppanin tarvitse seisoa yksin jossain nurkassa. Ei naisen eikä miehen.

Toivottavasti kukaan uusi kumppani ei näin tunne, että täytyisi saati toimi jonkun ulkopuolisen sanomisen ja keksittyjen verukkeiden vuoksi.

Vierailija
166/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin ihan suoraan sanoa, etten halua(isi) eksän nyksää kanssani samoihin juhliin, koska on minua paljon nuorempi ja lapseton ja eksä haluaa tällä leveillä (oikeasti).

Itse hoidan lasten arjen ja järjestän juhlat ja niissä kaadan kahvia ja lämmitän piirakkaa ja eksä seurustelee vieraiden kanssa käsi uuden harteilla ja vieraat lähtiessään mielessään vertaavat, että ei ihmekään kun sen tylsän äitisen vaihtoi uudempaan malliin.

Tuo uuden myös kaikkiin lasten harrastusjuttuihin näytille.

No, mikäs tässä. Pääsin mieslapsesta eroon. Ei kai ole minulta pois, muttei kivaltakaan tunnu. Olen kai pieni ihminen.

No hänen -mieslapsen- kanssaan olet kuitenkin lisääntynyt. Jos mies on ylpeä naisestaan ja esittelee häntä, sehän on vain hyvä merkki.

Niin, lapsia sitä oltiinkin vielä kun yhteen mentiin. Arvostelukyky ja elämänkokemus ei ehkä ollut vielä riittävällä tasolla ja tänä päivänä valitsisin toisin.

Ja mielestäni silläkin on merkitystä, mistä mies on naisessaan ylpeä.

Vierailija
167/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin ihan suoraan sanoa, etten halua(isi) eksän nyksää kanssani samoihin juhliin, koska on minua paljon nuorempi ja lapseton ja eksä haluaa tällä leveillä (oikeasti).

Itse hoidan lasten arjen ja järjestän juhlat ja niissä kaadan kahvia ja lämmitän piirakkaa ja eksä seurustelee vieraiden kanssa käsi uuden harteilla ja vieraat lähtiessään mielessään vertaavat, että ei ihmekään kun sen tylsän äitisen vaihtoi uudempaan malliin.

No, mikäs tässä. Pääsin mieslapsesta eroon. Ei kai ole minulta pois, muttei kivaltakaan tunnu. Olen kai pieni ihminen.

No hänen -mieslapsen- kanssaan olet kuitenkin lisääntynyt. Jos mies on ylpeä naisestaan ja esittelee häntä, sehän on vain hyvä merkki.

Niin, lapsia sitä oltiinkin vielä kun yhteen mentiin. Arvostelukyky ja elämänkokemus ei ehkä ollut vielä riittävällä tasolla ja tänä päivänä valitsisin toisin.

Ja silti teit lapsia?

Mistä sinä tiedät mistä eksäsi on uudessa naisessaan ylpeä?

Vierailija
168/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitkö sinä exäsi kanssa asioita yhdessä kun olitte vielä pari? Kyllä varmasti, koska se oli luonnollista. Exälläsi on nyt uusi parisuhde ja he tottakai tekevät myös asioita yhdessä. Jos nyt välttämättä koitat saada heitä erilleen, niin varaudu siihen, että exäsi alkaa kokea lastensa asioihin osallistumisen liian hankalaksi ja jättäytyy sivummalle. Se on sitten sinun omaa syytäsi. Koska parisuhde nyt vaan menee kaiken edelle, etkä sinä lapsia aseena käyttämällä pääse siihen väliin.

Ei todellakaan mene parisuhde lasten edelle. Olen eronnut ja olen uudessa suhteessa. Lasten asiat hoidetaan ensimmäisenä (ja lasten toinen vanhempi on osa sitä). Uutta miestä tapaan ilman lapsia. Ehkä joskus myöhemmin hänkin saattaa tulla osaksi myös lasten elämää, mutta se ei todellakaan tapahtuisi nopeasti ja ymmärrän, että exäni on lapsille paljon tärkeämpi kuin uusi mies. Jos siis pitäisi valita, kumpi heistä osallistuu lasten juhliin, niin exä tietysti. Ei kai ne nyt nyxälle niin tärkeitä juttuja ole, kun ei ole kyse hänen lapsistaan. Uskon, että jos nyxä tuppaisi väkisin mukaan, hän olisi vain kontrollinhaluinen ja mustasukkainen (jolloin kyllä jättäisin hänet, koska exäni oli todella kontrolloiva, ja sellaista en enää kestäisi).

Luuletko että parisuhde järjestellään lapsen ja exän sanelujen mukaan?

Vierailija
169/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä uusissa suhteessa on vähän sama kuin leskeydessäkin.

Mielipiteitä monia. Toisille leskille sallitaan uusi elämä miltei heti, joillekin ulkopuoliset määrittelevät soveliaan ajan tai sitten joidenkin kanta on, ettei ikinä uutta.

Kaikissa on yhteistä se, että usein juuri ne ulkopuoliset tietävät kaikista paremmin mikä on "sopivaa" ja mitä leski saa tehdä. Ja kenen kanssa.

Vierailija
170/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti teit lapsia?

Mistä sinä tiedät mistä eksäsi on uudessa naisessaan ylpeä?

Jälkiviisaus.

Minä olen ainakin heidän toimintaansa ollut todistamassa. Ja tietämättä mitään, silläkö ei siis mielestäsi ole merkitystä mistä? Onko ylpeä esimerkiksi vastuullisuudesta, ystävällisyydestä vai ihan vain nuoruudesta. Ei sillä, eihän kukaan mies tietenkään mistään niin pinnallisesta ylpeä olisi.

Vierailija
171/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitkö sinä exäsi kanssa asioita yhdessä kun olitte vielä pari? Kyllä varmasti, koska se oli luonnollista. Exälläsi on nyt uusi parisuhde ja he tottakai tekevät myös asioita yhdessä. Jos nyt välttämättä koitat saada heitä erilleen, niin varaudu siihen, että exäsi alkaa kokea lastensa asioihin osallistumisen liian hankalaksi ja jättäytyy sivummalle. Se on sitten sinun omaa syytäsi. Koska parisuhde nyt vaan menee kaiken edelle, etkä sinä lapsia aseena käyttämällä pääse siihen väliin.

Ei todellakaan mene parisuhde lasten edelle. Olen eronnut ja olen uudessa suhteessa. Lasten asiat hoidetaan ensimmäisenä (ja lasten toinen vanhempi on osa sitä). Uutta miestä tapaan ilman lapsia. Ehkä joskus myöhemmin hänkin saattaa tulla osaksi myös lasten elämää, mutta se ei todellakaan tapahtuisi nopeasti ja ymmärrän, että exäni on lapsille paljon tärkeämpi kuin uusi mies. Jos siis pitäisi valita, kumpi heistä osallistuu lasten juhliin, niin exä tietysti. Ei kai ne nyt nyxälle niin tärkeitä juttuja ole, kun ei ole kyse hänen lapsistaan. Uskon, että jos nyxä tuppaisi väkisin mukaan, hän olisi vain kontrollinhaluinen ja mustasukkainen (jolloin kyllä jättäisin hänet, koska exäni oli todella kontrolloiva, ja sellaista en enää kestäisi).

Yllättävän moni ajattelee näin. Ihan ydinperheessäkin se parisuhde unohtuu ja lapset menee edelle. Eroonhan se johtaa.

Lapset on meillä lainassa, puoliso on kumppani ja rinnalla aina.

Vierailija
172/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli myös kerrotusta mieleeni, että se kontrolloiva osapuoli ei välttämättä ollut yksin ex.

Kertojahan nyt ei kontrolloi mitenkään eikä ketään. Omasta mielestään.

Vierailija
173/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä, miksi joillakin ei ole yhtään tilannetajua ja empatiaa.

Lapsi ja varsinkin nuori haluaa juhliinsa vanhempansa. Ei kaiken maailman hoitoja.

Se on eri juttu, jos nyxä on ollut kuvioissa vuosia ja ollut osallisena lapsen arjessa.

Vierailija
174/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa minunkin eksäni uusi kumppani kaltaisesi. Kaikki olisi helpompaa. Ei siis tarvitse olla lapseton, mutta mukava, aikuinen ihminen. Aina näin ei ole ja silloin asiat ovat hankalia.

Vierailija
175/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla eksän uuden kanssa missään tekemisissä. Vamppasi eksäni ja pelkään, että vamppaa nyksäni.

Tehkööt omassa elämässään mitä lystäävät. Toivottavasti lastemme kanssa / heidät huomioiden.

Vierailija
176/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä, miksi joillakin ei ole yhtään tilannetajua ja empatiaa.

Lapsi ja varsinkin nuori haluaa juhliinsa vanhempansa. Ei kaiken maailman hoitoja.

Se on eri juttu, jos nyxä on ollut kuvioissa vuosia ja ollut osallisena lapsen arjessa.

Kukaan tuo lapsen juhlaan hoitoa. Jestas sentään taas.

Vierailija
177/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstapoja.

Olen jossain yllä puhunut käytöstavoista, mutta en viitannut yhtään tuohon, mistä sinä puhut. Olen 100 % sitä mieltä, että eksällä ei ole mitään asiaa sanella, miten entinen elää elämäänsä uuden puolison kanssa. Ei kukaan ole vähempiarvoisenpi.

Minä viittasin käytöstavoilla siihen, että pettäjäpariskunta ymmärtää olevansa sen verran häpeissään perheen rikkomisesta, että toimii asemansa mukaisesti. On ollut pöyristyttävää sivusta katsoa, kuinka eräs mies raahasi nyksänsä vanhaan kaveripiiriimme, ja me luonnollisesti olimme petetyn puolella, emmekä halunneet nyksää joukkoomme. Mies nakkeli niskojaan ja syytti eksäänsä mustamaalauksesta, vaikka todistetusti heillä oli ollut vuoden pituinen salasuhde.

Samaisen perheen teini riitautui isänsä kanssa, ja taas isä syytti eksäänsä. Jne. Ei yhtään tajunnut, että ois kannattanut olla ihan hiljaa.

Huomaatko ristiriidan kertomassasi? Kukaan ei ole vähäarvoisempi, kirjoitat hurskaasti.

Sitten samaan syssyyn käytät sanamuotoja, että pettäjäpariskunnan pitäisi "ymmärtää olla häpeissään, toimia asemansa mukaisesti", ollut "pöyristyttävää katsoa, raahasi nyksäänsä mukaan, emme halunneet mukaan kaveripiiriin" jne.

Niin, mutta osaan erottaa ihmisen ja teon toisistaan. Ei pettäminen ihmisarvoa alenna, mutta on hyviä käytöstapoja osoittaa käytöksellään, että on toiminut väärin. Röyhkeyden osoitus ei kuulu hyviin käytöstapoihin.

Vierailija
178/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea te mustasukkaiset exät keksittekin ja vaaditte lasten varjolla. Minunkin mieheni ex luuli, että minä lähden kotoani pois lasteni kanssa, jotta hänen lapsensa voi tulla kipeänä sovitulle viikonloppu tapaamiselle. Suuttui kun mies ei halunnut kipeää lasta viikonlopuksi. Mies sanoi ettei halua tartuttaa muita. Exänsä ihan pokalla totesi, että kyllä oma lapsi menee kaiken edelle ja muut voivat lähteä kotoaan pois siksi aikaa. Kotoaan minne??

Vierailija
179/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea te mustasukkaiset exät keksittekin ja vaaditte lasten varjolla. Minunkin mieheni ex luuli, että minä lähden kotoani pois lasteni kanssa, jotta hänen lapsensa voi tulla kipeänä sovitulle viikonloppu tapaamiselle. Suuttui kun mies ei halunnut kipeää lasta viikonlopuksi. Mies sanoi ettei halua tartuttaa muita. Exänsä ihan pokalla totesi, että kyllä oma lapsi menee kaiken edelle ja muut voivat lähteä kotoaan pois siksi aikaa. Kotoaan minne??

Sovittuja viikonloppuja ei peruta sairauden takia. Lapsi sairastaa kotonaan ja erolapsella on kaksi kotia. Sitten muut vain sairastuvat, jos sairastuvat, kuten ydinperheessäkin.

Jäisikö lapsi teille sairastamaan, jos sairastuisi isäviikonloppuna?

Vierailija
180/342 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstapoja.

Niin, mutta osaan erottaa ihmisen ja teon toisistaan. Ei pettäminen ihmisarvoa alenna, mutta on hyviä käytöstapoja osoittaa käytöksellään, että on toiminut väärin. Röyhkeyden osoitus ei kuulu hyviin käytöstapoihin.

Ei he ole sulle mitään velkaa. Jää itse pois, jos seura ei miellytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi