Hyväksyisitkö sinä, että miehesi ei kertoisi sinulle työaikojaan etukäteen?
Miehelläni on ns liukuva työaika. Eli hänen täytyy tehdä ne noin 36 tuntia viikossa töitä, mutta saa itse päättää työajat välillä 7-18. Ja saa päättää ne ihan viime minuutilla, koska työssä ei ole mitään asiakastapaamisia tai kokouksia tms vaan työtä tehdään ns yksin, toimistolla kylläkin. Työajan pitää tasoittua tuohon 36 viikkotuntiin pitkällä aikavälillä eli välillä voi tehdä monta lyhyttä päivää peräkkäin ja välillä taas monta pitkää peräkkäin. Fiiliksen mukaan. Eli mies menee töihin ja tulee töistä fiiliksen mukaan. Koskaan en ennalta tiedä kuinka pitkän työpäivän aikoo tehdä ja mihin kellonaikaan.
Meillä on kaksi lasta, 1-vuotta juuri täyttänyt ja kolmevuotias. Olen siksi itse kotona lasten kanssa kun ovat niin pieniä vielä.
Ennen kuin kirjoitan tähän aloitukseen miltä minusta tuntuu tilanne, niin haluan kuulla muiden mielipiteitä tuollaisesta.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kotona lasten kanssa, sinun tehtäväsi on hoitaa lapsia. Mies voi mennä ja tulla työn vaatimusten mukaisesti. Etukäteen ei voi tietää, mitä päivän aikana tulee eteen. Kun sinäkin menet töihin, pitää tietysti koordinoida kuka vie ja hakee lapset päiväkotiin ja sieltä kotiin.
Voi ei, joku meni pas** miinaan. Kohta lentää kura ja oikein urakalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kotona lasten kanssa, sinun tehtäväsi on hoitaa lapsia. Mies voi mennä ja tulla työn vaatimusten mukaisesti. Etukäteen ei voi tietää, mitä päivän aikana tulee eteen. Kun sinäkin menet töihin, pitää tietysti koordinoida kuka vie ja hakee lapset päiväkotiin ja sieltä kotiin.
Jos mies ei pysty tuohon nyt (kun ei etukäteen voi tietää mitä päivän aikana tulee eteen), miten se onnistuu kun ap menee töihin? Mies vaihtaa työpaikkaa?
Tuollainen meininki on ok, jos ollaan kämppiksiä. Ei silloin, jos ollaan parisuhteessa. Silloin jaetaan yhteinen koti, ja teillä vielä lapsiakin, huh huh.
Itse olen yrittäjän puolisona tottunut tosi vaihteleviin työaikoihin ja sellaista se vain on. Toki on mahdollista tietää suuntaa antava tieto että meneekö töissä klo 16 asti vai klo 21 asti mutta myös yllättäviä menoja voi tulla, ja koska hänen tulot ovat ne suuremmat ja mahdollistavat tietyn elintason meille niin tottakai siinä pitää minun joustaa ja suhtautua rennosti. Itsekin teen liukuvaa työaikaa ja harrastan politiikkaa, joten en voi välttämättä yhtään tietää kestääkö joku kokous 2 vai 6 tuntia. Näihin tottuu hyvin kun vaan ottaa sellaisen rennon asenteen.
Pitäishän se AP:n saada tietää miehensä tarkka kotiin tuloaika, että osaa sovittaa naapurin Pentin vierailut, niin etteivät satu samaan aikaan pesälle.
No ei heittänyt, en ole suhteessa minkään sosiopaatin kanssa. Tuli kotiin, teki mulle voileivän ja laittoi lempisarjani pyörimään. Kun olin saanut olla jonkin aikaa yksin ja käsitellä asiaa jota en halua käsitellä edes ystävieni kanssa.