Oletko huomannut kyläillessäsi jonkin arkea helpottavan niksin? Entä onko teiltä otettu jokin niksi?
Ihminenhän on tapojensa orja ja toimii niin keittiössä, kylppärissä, eteisessä jne. totutuilla kaavoilla eikä hoksaa tehdä jotain asiaa helpommin. Sitten kun näkee jossain tehtävän asia A eri tavalla, voi ajatella, että ei hitsi, miten en tuota tajunnut ja alkaa tekemään sitä asiaa A eri tavalla omassa kodissa.
Oletko kopioinut jotain pikku niksejä muilta? Onko teidän kodista kopioitu jotain pikku juttuja, jotka oli teille itsestäänselviä?
Kommentit (1565)
Vierailija kirjoitti:
Kuorin omenat perunankuorimisveitsellä.
eiköhän tämä ole itsestään selvyys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuorin omenat perunankuorimisveitsellä.
eiköhän tämä ole itsestään selvyys
Ei ole. Mä en kuori omenoita koskaan. Kuoret on paras osuus. Sama perunoissa olisi. Syön vain uusia perunoita kuorineen.
Miksi kaikki pitää aina kuoria ja pilata hyvä tuote sellaisenaan?
En petaa sänkyä ikinä. Tuulettuu ja viikotainen lakanoiden vaihto pitää pölytkin poissa.
Kaiken maailman vanhoja ihmeellisiä sääntöjä on ihmisillä ollutkin, moni niistä on itseasiassa kumottu nykypäivänä. Esim sängyn petaus.
Pedattuna kosteus ei tuuletu pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilytän roskapussilaatikossa yhdessä läpinäkyvääsä pussissa leipäpussit yms. tyhjät ja siistit piener muovipussit joihin voi kipata paristot, lasit, metallit eri pusseihin ja kierrätykseen. Meillä ei ole pihassa kierrätyspistettä ja omissa pusseissaan nuo säilyy siisteinä siihen asti kun vien kierrätykseen. Sitä ennen ne on smart storen laatikossa pahvipuolella. Toinen sanko on muoveille. En halua montaa eri kippoa keittiöön ja varastot sen verran kaukana, ettei sinne kehtaa joka kippoa viedä varastoitumaan.
En suosittele leipien syöntiä, ei ole terveellistä
Mitäs sinä tämän "tavan" opit? Hehee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa etsiä omassa kodissaan ne itselle toimivat tavat. Ei ole yhtä oikeaa tapaa tai sääntöjä.
Eniten ärsyttää ne vieraat ketkä tulevat kotiisi kommentoimaan kuinka väärin teet jonkin asian. Ei tule kutsua enää toista kertaa.
Mielipiteensä ja oman tapansa saa toki kertoa mutta ei kritisoida toisen erilaista tapaa.
Itse kuulut mm. että aloitko siivoamaan (kesken ruoanlaiton kun pyyhkäisin mikroa ennen käyttöä) ja että miksi tiskaat astiat ennen koneeseen laittoa (huuhtelen ne ja käytän myös pesuainetta, jotta lika irtoaa mutta eivät ne siinä puhtaiksi tule, teen sen jotteivät ala haisemaan pesua odotellessa koneessakaan). Jossei ihminen ymmärrä miten pesuaine toimii niin onko se minun ongelmani (se rikkoo veden pintajännityksen ja lika irtoaa, se on kemiaa, pelkkä vesi ei siihen riitä).
Törkeää on arvostella toisten tapoja toisen omassa kodissa.
Tiskiainejäämät tiskikoneessa olevissa aatioissa rikkoo pesukoneen, eli lopputulos on kallis. Miksi ihmeessä muutenkin teet tuplatyön? Sinähän voisit nostaa ne tiskaineella pestyt ja huuhdotut astiat suoraan kaappiin. Vai haalitko sinä lisää kotitöitä näyttääksesi enemmän.ahkeralta kuin olet?
Ei ne esipesussa puhdistu niin hyvin että söisin niistä. Ei ole tupla työ ja huudon toki ne aineet pois ennen konetta.
Kas kun et ota Kloritea käyttöön astioittesi esipesuun. Vian ei tarvitse olla kovin suuri, kunhan se on päässä. Suomeksi: Löysää vähän, kyllä ne astiat ovat täysin puhtaita jo tuossa ekassa pesussa. Samoin ne puhdistuvat täysin tiskikoneessa ilman ainuttakaan esipesua.
Sinä tosiaan tiskaat siten että laitat astiat tiskiaineveteen ja pelkästää huudot ne siitä vedellä?
Ja vielä luulet että puhdasta on : D.. anna ny kaikki kestää ..
Tiskiharja tai sieni on tiskaaminen ydin, ei se aine yksinään.
Varmaan vessanpöntönkin peset laittamalla aineen ja vedät. Ja puhdasta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa etsiä omassa kodissaan ne itselle toimivat tavat. Ei ole yhtä oikeaa tapaa tai sääntöjä.
Eniten ärsyttää ne vieraat ketkä tulevat kotiisi kommentoimaan kuinka väärin teet jonkin asian. Ei tule kutsua enää toista kertaa.
Mielipiteensä ja oman tapansa saa toki kertoa mutta ei kritisoida toisen erilaista tapaa.
Itse kuulut mm. että aloitko siivoamaan (kesken ruoanlaiton kun pyyhkäisin mikroa ennen käyttöä) ja että miksi tiskaat astiat ennen koneeseen laittoa (huuhtelen ne ja käytän myös pesuainetta, jotta lika irtoaa mutta eivät ne siinä puhtaiksi tule, teen sen jotteivät ala haisemaan pesua odotellessa koneessakaan). Jossei ihminen ymmärrä miten pesuaine toimii niin onko se minun ongelmani (se rikkoo veden pintajännityksen ja lika irtoaa, se on kemiaa, pelkkä vesi ei siihen riitä).
Tiskiainejäämät tiskikoneessa olevissa aatioissa rikkoo pesukoneen, eli lopputulos on kallis. Miksi ihmeessä muutenkin teet tuplatyön? Sinähän voisit nostaa ne tiskaineella pestyt ja huuhdotut astiat suoraan kaappiin. Vai haalitko sinä lisää kotitöitä näyttääksesi enemmän.ahkeralta kuin olet?
Ei ne esipesussa puhdistu niin hyvin että söisin niistä. Ei ole tupla työ ja huudon toki ne aineet pois ennen konetta.
Kas kun et ota Kloritea käyttöön astioittesi esipesuun. Vian ei tarvitse olla kovin suuri, kunhan se on päässä. Suomeksi: Löysää vähän, kyllä ne astiat ovat täysin puhtaita jo tuossa ekassa pesussa. Samoin ne puhdistuvat täysin tiskikoneessa ilman ainuttakaan esipesua.
Sinä saat syödä likaisista asioista, et voi vaatia samaa minulta.
Millä tavalla tiskiaineella pesty ja huuhdottu astia on sinun mielestäsi likainen? Kerropa ihmeessä.
On se kun se on vaan lillunut ja huuhdottu. Ei tiskiharjalla puhtaaksi hinkattu.
Se olisi tiskausta, mutta sitä varten on kone.
Mutta en odota että sinä ymmärrät. Mulle ihan ok että olet eri mieltä.
Vastahan sinä sanoit hinkkaavasi ne ensin tiskiaineella ja harjalla ennen tiskikoneeseen laittoa. No, saahan sitä tuollakin tavoin aikansa kulumaan, jos muutakaan tekemistä muka ei ole. Mitenkähän sinä raukka pärjännet, jos tiskikone tekee tiltin ja joudut olemaan ilman tiskikonetta jokusen päivän? Koko perhe lasarettiin likaisista astioista, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona siivotessa on hyvä muistaa, että ei ole sairaalaa siivoamassa. Sairaalassa viattoman näköinen pikku tahra voi olla uuden sairaalabakteerin alkukoti. Kotona näin ei ole, ellei käytetä jatkuvia antibioottikuureja. Kotona pitää siivota vessa siihen tarkoitetulla pesuaineella, myös hana, ovenkahvat jne. Muuten siivouksen kotona voi tehdä miedolla pesuaineella tai pelkästään kuumalla vedellä ja kunnon välineiltä. Pöydiltä, tasoilta jne ei koskaan syödä, vaan astioista, jotka tiskikone pesee. Mitään desinfioitavaa ei siellä ole. Pölyt on tietysti pyyhittävä, mihin kannattaa käyttää kunnon allergialiinoja. On aivan sama, peseekö kädet vessassa vai keittiössä. Pääasia, että pesee.
:D Minulla on kotona kaksi koiraa, jotka taatusti pitää vastustuskyvyn korkealla, meillä ei pahemmin desinfioida. Mutta...meillä ei vieraat pese käsiään keittiön tiskialtaassa. Itse pesen kyllä kesken ruuanlaiton, mutta normaalit käsienpesut tehdään vessassa. En ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa, jos asutaan normaalissa kodissa, missä on sellainen luksus kuin sisävessa ja siellä allas.
Hassua että joku kokee asiakseen antaa siivousneuvoja, kun joku ei elä omassa kodissaan samalla tavalla. Kyllä meilläkin osataan ihan oikeasti siivota oikeaoppisesti. Minä en vain pidä siitä, että asioita ei tehdä niille tarkoitetuissa paikoissa. Minun koti, minun säännöt. Se pitää muistaa aina, ennenkuin alkaa neuvomaan toisia.
Aamen.
Likaiset ja esim.kaupasta / koulusta tulleen pöpökädet todellakin pestään veskin lavuaarissa. Ruokaa tehdessäni tietysti itse pesen käsiäni vähän väliä keittiössä, mutta ei keittiööni ole kenelläkään likakäsillä asiaa.
Pöyristyisin, jos joku kehtaisi tulla tiskialtaaseen käsiään pesemään.
😂😂😂
Koko tämä ketju on täynnä niin mielikuvituksellisia sääntöjä, mitä ihmisillä on kodeissaan, etten enää ihmettele miehiä, jotka väittävät, ettei vaimo anna miesten tehdä asioita omalla tavallaan. Olen aina luullut sellaisia puheita naisvihaksi, mutta ehkä he ovat olleet parisuhteessa näiden ketjun naisten kanssa.
Loppupuolella ketjua on myös riitelyä siitä, missä järjestyksessä haarukat ja veitset kuuluu tiskata muihin astioihin nähden. Olen pöyristynyt tuosta Justiina-hengestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilytän roskapussilaatikossa yhdessä läpinäkyvääsä pussissa leipäpussit yms. tyhjät ja siistit piener muovipussit joihin voi kipata paristot, lasit, metallit eri pusseihin ja kierrätykseen. Meillä ei ole pihassa kierrätyspistettä ja omissa pusseissaan nuo säilyy siisteinä siihen asti kun vien kierrätykseen. Sitä ennen ne on smart storen laatikossa pahvipuolella. Toinen sanko on muoveille. En halua montaa eri kippoa keittiöön ja varastot sen verran kaukana, ettei sinne kehtaa joka kippoa viedä varastoitumaan.
Sipseihin ja suklaaseen verrattuna kaikki leivät ovat terveellisiä, ruisleipä jopa superfoodia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin ihmisten biojäteastioita, jotka haisevat. Ostakaa tekin biojäteastia, jossa on aktiivihiilisuodatin. Sillä pääsette hajuista eikä tule niitä banaanikärpäsiäkään.
Tai sitten tekee niinkuin minä eikä hanki haisevaa biojäteastiaan ollenkaan. Ihan samalla tavalla ne maatuu sekajätevuoressakin siellä kaatopaikalla.
En minäkään lajittele biojätteitä. Alapeukutin siksi, ettet näköjään tiefä, ettei kaatopaikkoja ole olemassa enää vaan sekajätteet poltetaan energiaksi jätteenpolttovoimaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollessani kaverillani kylässä aioin pestä käteni heidän keittiössä, ennenkuin olisin alkanut syömään leivonnaisia.
Mutta heillä ei ollut käsisaippuaa keittiössä lainkaan, mikä taas minulle on ollut itsestäänselvä asia jo 80-luvun lapsuudenkodista.
Kysyin, miksei ole käsisaippuaa keittiössä?
Vastaus oli: no eipä ole ikinä tullut mieleen, että keittiössäkin voisi olla käsienpesusaippua, että me aina menemme tuohon pikkuvessaan pesemään kädet.
Sen jälkeen he ostivat käsienpesusaippuan keittiöön ja käsipyyhkeen.
Ei ainakaan minulla ole koskaan ollut saippuaa keittiössä. Vessassa/kylppärissä on. En tunne ketään, jolla olisi keittiössä saippuaa.
Itse pesen käsiä useita kertoja ruuanlaiton lomassa: käsiin tulee rasvaa, on kuorittu sipulia, vaivattu taikinaa tms. En todellakaan lähde vessaan vessapöpöjen sekaan käsiä pesemään.
Sama, mutta ei ole tullut pieneen mieleenkään ostaa erikseen keittiöön saippuaa. Jos ihan pakastimeen on pakko pestä kädet muulla kuin vedellä siinä kokkailun lomassa, käytän tiskiainetta. Ja mulla muuten sama kuin tuolla lainaamallasi; en ole koskaan nähnyt yhdenkään ihmisen keittiössä saippuaa. Ja tämä on ihan tosi.
Jos käsiesi iho kestää tiskiaineella pesun, niin jatka sitä vain. Minulla on käsisaippua keittiössä ja pesen sillä, kun on kuiva ja herkkä iho. Käsisaippua on eri ainetta kuin tiskisaippua, jälkimmäinen irrottaa tehokkaasti rasvaa ja kiivattaa käsien ihon ikävästi. Kannattaa lukea tuoteselosteet, niin huomaat eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä saat syödä likaisista asioista, et voi vaatia samaa minulta.
Millä tavalla tiskiaineella pesty ja huuhdottu astia on sinun mielestäsi likainen? Kerropa ihmeessä.
On se kun se on vaan lillunut ja huuhdottu. Ei tiskiharjalla puhtaaksi hinkattu.
Se olisi tiskausta, mutta sitä varten on kone.
Mutta en odota että sinä ymmärrät. Mulle ihan ok että olet eri mieltä.
Vastahan sinä sanoit hinkkaavasi ne ensin tiskiaineella ja harjalla ennen tiskikoneeseen laittoa. No, saahan sitä tuollakin tavoin aikansa kulumaan, jos muutakaan tekemistä muka ei ole. Mitenkähän sinä raukka pärjännet, jos tiskikone tekee tiltin ja joudut olemaan ilman tiskikonetta jokusen päivän? Koko perhe lasarettiin likaisista astioista, vai?
En todellakaan ole sanonut että hinkkaan ne ensin tiskiaineella ja harjalla ennen tiskikoneeseen laittoa. Olen koko ajan sanonut että lillutan niitä tiskiainevedessä ja huudon ja sitten koneeseen. Opettele ensin vaikka lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollessani kaverillani kylässä aioin pestä käteni heidän keittiössä, ennenkuin olisin alkanut syömään leivonnaisia.
Mutta heillä ei ollut käsisaippuaa keittiössä lainkaan, mikä taas minulle on ollut itsestäänselvä asia jo 80-luvun lapsuudenkodista.
Kysyin, miksei ole käsisaippuaa keittiössä?
Vastaus oli: no eipä ole ikinä tullut mieleen, että keittiössäkin voisi olla käsienpesusaippua, että me aina menemme tuohon pikkuvessaan pesemään kädet.
Sen jälkeen he ostivat käsienpesusaippuan keittiöön ja käsipyyhkeen.
Ei ainakaan minulla ole koskaan ollut saippuaa keittiössä. Vessassa/kylppärissä on. En tunne ketään, jolla olisi keittiössä saippuaa.
Itse pesen käsiä useita kertoja ruuanlaiton lomassa: käsiin tulee rasvaa, on kuorittu sipulia, vaivattu taikinaa tms. En todellakaan lähde vessaan vessapöpöjen sekaan käsiä pesemään.
Sama, mutta ei ole tullut pieneen mieleenkään ostaa erikseen keittiöön saippuaa. Jos ihan pakastimeen on pakko pestä kädet muulla kuin vedellä siinä kokkailun lomassa, käytän tiskiainetta. Ja mulla muuten sama kuin tuolla lainaamallasi; en ole koskaan nähnyt yhdenkään ihmisen keittiössä saippuaa. Ja tämä on ihan tosi.
Jos käsiesi iho kestää tiskiaineella pesun, niin jatka sitä vain. Minulla on käsisaippua keittiössä ja pesen sillä, kun on kuiva ja herkkä iho. Käsisaippua on eri ainetta kuin tiskisaippua, jälkimmäinen irrottaa tehokkaasti rasvaa ja kiivattaa käsien ihon ikävästi. Kannattaa lukea tuoteselosteet, niin huomaat eron.
En pesisi käsiäni fairyllä kuten en silmälasejakaan. Liian tujua ainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona siivotessa on hyvä muistaa, että ei ole sairaalaa siivoamassa. Sairaalassa viattoman näköinen pikku tahra voi olla uuden sairaalabakteerin alkukoti. Kotona näin ei ole, ellei käytetä jatkuvia antibioottikuureja. Kotona pitää siivota vessa siihen tarkoitetulla pesuaineella, myös hana, ovenkahvat jne. Muuten siivouksen kotona voi tehdä miedolla pesuaineella tai pelkästään kuumalla vedellä ja kunnon välineiltä. Pöydiltä, tasoilta jne ei koskaan syödä, vaan astioista, jotka tiskikone pesee. Mitään desinfioitavaa ei siellä ole. Pölyt on tietysti pyyhittävä, mihin kannattaa käyttää kunnon allergialiinoja. On aivan sama, peseekö kädet vessassa vai keittiössä. Pääasia, että pesee.
:D Minulla on kotona kaksi koiraa, jotka taatusti pitää vastustuskyvyn korkealla, meillä ei pahemmin desinfioida. Mutta...meillä ei vieraat pese käsiään keittiön tiskialtaassa. Itse pesen kyllä kesken ruuanlaiton, mutta normaalit käsienpesut tehdään vessassa. En ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa, jos asutaan normaalissa kodissa, missä on sellainen luksus kuin sisävessa ja siellä allas.
Hassua että joku kokee asiakseen antaa siivousneuvoja, kun joku ei elä omassa kodissaan samalla tavalla. Kyllä meilläkin osataan ihan oikeasti siivota oikeaoppisesti. Minä en vain pidä siitä, että asioita ei tehdä niille tarkoitetuissa paikoissa. Minun koti, minun säännöt. Se pitää muistaa aina, ennenkuin alkaa neuvomaan toisia.
Aamen.
Likaiset ja esim.kaupasta / koulusta tulleen pöpökädet todellakin pestään veskin lavuaarissa. Ruokaa tehdessäni tietysti itse pesen käsiäni vähän väliä keittiössä, mutta ei keittiööni ole kenelläkään likakäsillä asiaa.
Pöyristyisin, jos joku kehtaisi tulla tiskialtaaseen käsiään pesemään.
😂😂😂
Koko tämä ketju on täynnä niin mielikuvituksellisia sääntöjä, mitä ihmisillä on kodeissaan, etten enää ihmettele miehiä, jotka väittävät, ettei vaimo anna miesten tehdä asioita omalla tavallaan. Olen aina luullut sellaisia puheita naisvihaksi, mutta ehkä he ovat olleet parisuhteessa näiden ketjun naisten kanssa.
Loppupuolella ketjua on myös riitelyä siitä, missä järjestyksessä haarukat ja veitset kuuluu tiskata muihin astioihin nähden. Olen pöyristynyt tuosta Justiina-hengestä.
Samaa mieltä mutta fakta on silti se että jotain asioista ja erilaisia ainesta pitää ymmärtää jottei tee pahaakin vahinkoa.
Jossei ymmärrä eroa fairyn ja käsipesuaineen välillä, on kyllä auttamatta aika hukassa kodinhoidossakin. Ja kaikessa muussakin luultavasti.
Moni pinta ja tuote on pilattu hoitamalla sitä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehutölkki ensin hyssytetään, sitten lyödään ilmareikä ja lopuksi leikataan nokka auki.
Lasitölkin kanteen lyödään puukon kärjellä ilmareikä, niin aukeaa. Paikataan reikä tarvittaessa teipillä.
Lasitölkin saa todella helposti auki, kun veitsen kärjellä kampeaa kevyelti kannen reunasta. Sinne pääsee hiukan ilmaa, kansi aukeaa vaivatta ja turmeltumatta.
Veitsi voi katketa, purkinavaaja on parempi, sillä voi vähän löysentää kantta ja päästää ilmaa sisään reunasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehutölkki ensin hyssytetään, sitten lyödään ilmareikä ja lopuksi leikataan nokka auki.
Lasitölkin kanteen lyödään puukon kärjellä ilmareikä, niin aukeaa. Paikataan reikä tarvittaessa teipillä.
Lasitölkin saa todella helposti auki, kun veitsen kärjellä kampeaa kevyelti kannen reunasta. Sinne pääsee hiukan ilmaa, kansi aukeaa vaivatta ja turmeltumatta.
Veitsi voi katketa, purkinavaaja on parempi, sillä voi vähän löysentää kantta ja päästää ilmaa sisään reunasta.
Ja veitsi voi myös lipsahtaa ja sit olet ilman sormia. En suosittele veistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metallikantta voi pitää hetken lämpimän veden alla ennen avaamista. Yleensä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi tällaista ketjua olen kaivannut. Aina joskus askarruttaa, miten muut toimii, joissain arjen pikku kysymyksissä.
Osaa onkin käsitelty ja osaan tiedänkin ratkaisut, vaikka en ole toteuttanut.
Tässä pikku harmituksia:- Voiveitselle paikka, jotta vois käyttää yhtä per päivä. Ei nyt sentään pidempään, lin täällä oli jotain ihme viritelmiä jollain.
Olin ajatellut vaikka sellaista pientä kahvikupin alusta lautasta, jossa pitäisi voiveistä?
Onko mielipiteitä?
Aikuinen lapseni pistää joskus puiselle leikkuulaudalla, mutta miekestäni puu on huono alusta, jos veitsessä rasvaa.
- Henkilökohtaiset kylpypyyhkeet käytön jälkeen?
Otan itse aina uuden, koska käytän vain 3 x vko. Niiden kohdalla, jotka käyttävät useammin, vaikka joka päivö tulee liikaa pyykkiä tuolla tavalla. Yksi pyyhe per vko olisi sopiva. Yksi kuivaa huoneen oven päällä.
Mitä suosittelisitte?Kuivaustelineet usein tarvitaan pyykeille, joten ei paras mahdollinen. Voisi ehkä ostaa uuden pienen kuivaustelineen, mikä vain isoille pyyhkeelle?
Kssvopyyhkert nakkasen pesuun yks per päivä koska ällöttävää märkä pyyhe kasvoja varten ja jos oikein märälsi saatu, ei ne kuivu siinä pyyhekoukussa.
Joillekin pikkupyyhkeilke tarvitaankin täällä mainitut koukut, koska kaikissa ei ripustinta. (Miksi ihmeessä?)Työn alla hankinta.
Mitäs muuta? On varmaan muitakin. En nyt muista mitä.
Voiveitsi säilyy jääkaapissa voirasian päällä
Asuinhuoneessa ei saa kuivata pyykkiä! Kosteus menee asunnon rakenteisiin ja aiheuttaa ajankuluessa mikrobivaurion eli hometta. Isännöintiopinnoissa kiinteistölakimies sanoi luennolla, että se on niin haitallista, että taloyhtiöllä on jopa oikeus ottaa asunto hallintaansa, jos siellä kuivataan pyykkiä asuinhuoneissa. Pyykki pitää kuivata märkätilassa, jossa on a) vedeneristys pinnoissa ja b) poistoilmaventtiili kostealle ilmalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on äärettömän epälogista, sori että sanon, mutta en vaan ymmärrä tällaista.